PDA

Zobacz pełną wersję : D16Z6 + kompresor?



bassstek
13-04-14, 14:25
Siemanko. Mam w planach kompresor do mojej Z6 i tu pojawia się pytanie czy zakuć silnik czy też nie. Pytam ponieważ jeden mówi "nie zakujesz to nie wiadomo ile to wytrzyma" a drugi "przy kompresorze nie ma aż takiego doładowania że trzeba kuć" . Ma ktoś coś takiego zrobionego kute czy nie? i planuje ogólnie remont i od razu myślałem nad kompresorem eaton M62 i sie zastanawiam czy zakuć od razu silnik przy remoncie czy nie ma takiej potrzeby? Jeśli ma ktoś jakies rady to pisać śmiało.Z góry dzięki.

Muzyk-Grzes
13-04-14, 17:36
Jeśli Etonem dmuchniesz 0,5-0,6 bara to nie ma takiej potrzeby ,dół D16Z6 jest wytrzymalszy niż inne w D serii.

http://jdmstyle.pl/post/45825874908/kompresor-eaton-m62-w-civicu-v-gen-kilka-slow-o

Seba27
13-04-14, 19:42
po prawdziwym remoncie i 0,8 spokojnie wytrzyma

kasa3211
13-04-14, 19:58
https://www.youtube.com/watch?v=SPuWmSGdetk&hd=1

dymek91
14-04-14, 08:08
Mam d16z6 tylko z m45 z mniejszym kolkiem i dmucha 0.5 jedyny problem jaki sie pojawia to w momencie dobrego dogrzania oleju - powyzej 100stopni pompa oleju nie daje rady na wolnych obrotach i cisnienie mocno spada wiec licz sie tez z tym bo nie jest to tylko moj przypadek. Swoja droga przemysl sobie czy warto pakowac m62 bo : jest drozszy, nie dmucha duuuuuzo wiecej od m45 z malym kolkiem, elektrosprzeglo jest w zasadzie nie potrzebne poniewaz i tak masz mape paliwowa zrobiona pod kompresor wiec jazda z wylaczonym mija sie z celem. Poza tym to daje tyle frajdy ze banan nie schodzi z twarzy a m45 jest tanszy :) u mnie (wystrojone na 0.3bara ale po zminie kolka dmucha 05 bara- czekam na strojenie) objezdzam b18 itp. jakies 5.5 sek do sety:))

Aaa no i nie zakuwałem silnika. Seria 16z6.

bassstek
14-04-14, 15:37
jak zrobie konkretny remont i wrzuce eatona m62 mysle ze z 0.6 bara max bym chciał to ile gdzies z tego wytargam ponad 200 kucy bedzie nie? z tego co mówicie to nie widze sensu zakuwania silnika sporo seria spokojnie daje sobie rade z kompresorem.

adam11d
14-04-14, 19:34
Podepnę się, a jak to jest z tym odwracaniem kompresora? jest to mus czy nie koniecznie?

Seba27
16-04-14, 19:44
Podepnę się, a jak to jest z tym odwracaniem kompresora? jest to mus czy nie koniecznie?

Jest glosniej jak kreci sie w druga strone ale nie cza tego ruszac
Po odwroceniu powinien dmuchac ciut wiecej

Yotomeczek86
17-04-14, 01:16
Mam d16z6 tylko z m45 z mniejszym kolkiem i dmucha 0.5 jedyny problem jaki sie pojawia to w momencie dobrego dogrzania oleju - powyzej 100stopni pompa oleju nie daje rady na wolnych obrotach i cisnienie mocno spada wiec licz sie tez z tym bo nie jest to tylko moj przypadek

Wystarczy chłodnica oleju... No ale to trzeba mieć lekko 400zł na taki ficzer. Ja miałem u siebie zakładać M62 - ale to problem z łapą, wyje to to jak głupie... Zdecydowałem się na turbo ;)

Seba27
17-04-14, 09:54
Ja miałem u siebie zakładać M62 - ale to problem z łapą, wyje to to jak głupie... Zdecydowałem się na turbo ;)

Ma wyć!!
Łape cza zmontowac z napinacza klimy
Fakt - chlodnia oleju starczy
I ile dmuchasz Tomku tak BTW? :>

Niemniej i tak wydaje mi sie ze koszta turbo/kompresor sa bardzo podobne a wylaczanie m62 to duzy plus