PDA

Zobacz pe³n± wersjê : Zerwany gwint szpilki g³owicy D16Z6



cOObra
13-04-14, 13:22
Witam,
w³a¶nie chyba osi±gn±³em szczyt cierpliwo¶ci i samozaparcia w remoncie silnika. Silnik kupiony do remontu, pomierzony itd. obróbka g³owicy, nowe uszczelki uszczelniacze itd. blok po honowaniu, planowaniu, nowe pier¶cionki NPR, panewki, ju¿ nie wiem ile czasu i kasy posz³o w to wszystko. Nowa buda przygotowana do w³o¿enia silnika, dokrêcenie szpilek zostawi³em sobie na koniec i siê oczywi¶cie zesra³o. Dokrêca³em drug± szpilkê g³owicy pierwszym momentem 30Nm siê obkrêci³o :mad:. Dok³adnie ta przy kanale olejowym. W obecnej sytuacji nie jestem pewien pozosta³ych gwintów, nie próbowa³em dokrêcaæ tam szpilek a jak ta posz³a przy 30Nm to z pozosta³ymi te¿ mo¿e byæ zonk. Co w takiej sytuacji polecacie zrobiæ ?
1. Lecieæ do zak³adu naprawy g³owic/bloków i prosiæ o rozwiercenie pod now± ¶rubê i liczyæ na to ¿e pozosta³e siê dadz± dokrêciæ ?
2. Uderzyæ bardziej w ten system sprê¿ynek HeliCoil ?
W starej budzie mam D15B7 ale tam panewki na bank do wymiany i spalanie oleju by³o na poziomie 1L na 100km wiêc pier¶cienie te¿. Mo¿e bardziej polecieæ w minime ? Prze³o¿yæ pier¶cienie, panewki, pompê oleju i uszczelniacz wa³u ???

reaktor
13-04-14, 14:25
klucz dyno masz dobrze skalibrowany
bo moj ziomek tez urwa³ i okaza³o sie ze klucz mu sie rozjecha³
30nm to bardzo ma³o no ale zawsze


nie mozesz reszty dokrecici zeby sprawdzic ?

chyba g³owicy nie bediesz musia³ planowaæ od nowa

cOObra
13-04-14, 15:52
klucz dyno masz dobrze skalibrowany
bo moj ziomek tez urwa³ i okaza³o sie ze klucz mu sie rozjecha³
30nm to bardzo ma³o no ale zawsze


nie mozesz reszty dokrecici zeby sprawdzic ?

chyba g³owicy nie bediesz musia³ planowaæ od nowa

Co do klucza to porównywa³em z wychylnym i pokazuj± podobnie, raczej obydwa nie rozjecha³y siê o tyle samo.
A co do dokrêcenia reszty ¶rub, to spróbowaæ mogê ale wiêksze prawdopodobieñstwo ¿e ju¿ drugim razem nie pójdzie ok.
Dziwne jest to ¿e przy tak ma³ym momencie siê zerwa³o. G³owica by³a planowana 0,05mm po zdjêciu z tego bloku, blok praktycznie tylko zabielony. ¦ruby te¿ odkrêca³y siê normalnie a tu taka kaszana wysz³a na koniec.

reaktor
13-04-14, 20:36
mo¿e juz by³ zerwany i ktos tylko przegwintowa³

mixturant
13-04-14, 20:47
U¿ywa³em HeliCoil w pracy do naprawy gwintów w aluminium i na prawdê daje to radê. Musisz tylko rozwierciæ otwór wiert³em dobranym wg tabeli gwintów EG, nagwintowaæ gwintownikiem HeliCoil i wkrêciæ sprê¿ynkê. Tylko zadbaj o g³êboko¶æ gwintowania, ¿eby wkrêci³a siê ca³a sprê¿ynka, bo ciê¿ko j± pó¼niej wyci±gn±æ w razie gdyby by³o za p³ytko nagwintowane.

cOObra
13-04-14, 21:24
mo¿e juz by³ zerwany i ktos tylko przegwintowa³
Tak to jest jak siê kupuje puszkê pandory, najgorsze jest to ¿e musia³em rozebraæ stary silnik ¿eby kilka czê¶ci wykorzystaæ. Teraz ani jedno ani drugie nie je¼dzi, maj±c z 15 firm po ca³ym trójmie¶cie do obskoczenia to jedna wielka pora¿ka :mad:. Ale jak niektórzy mówi± dopóki walczysz jeste¶ zwyciêzc±.


U¿ywa³em HeliCoil w pracy do naprawy gwintów w aluminium i na prawdê daje to radê. Musisz tylko rozwierciæ otwór wiert³em dobranym wg tabeli gwintów EG, nagwintowaæ gwintownikiem HeliCoil i wkrêciæ sprê¿ynkê. Tylko zadbaj o g³êboko¶æ gwintowania, ¿eby wkrêci³a siê ca³a sprê¿ynka, bo ciê¿ko j± pó¼niej wyci±gn±æ w razie gdyby by³o za p³ytko nagwintowane.

Czy masz na my¶li taki zestaw
http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwintu-m10-x-1-25mm-helicoil-i4145046838.html

¦ruby s± M10x1,25mm d³ugo¶æ 140mm, po szpilkach widaæ ¿e w gwint wchodzi oko³o 35-40mm.

mirasek
14-04-14, 10:04
Jestem za helicoil, ale koniecznie sprawd¼ pozosta³e gwinty. Kiedy¶ mia³em podobn± sytuacjê te¿ w d16z6, przy skrêcaniu na pierwszy moment posz³a siê woziæ jedna, potem kolejna, i tak w sumie 5 :) a odkrêci³y siê ca³kiem normalnie. Nieszczê¶cia w tym nie by³o, bo akurat ten blok s³u¿y³ jako "wieszak" na czê¶ci ¿eby siê po warsztacie nie wala³y i z³o¿one by³o na sztukê na starej uszczelce, ale jak widaæ gwinty nawet 30 Nm nie unios³y, zapewne po jakim¶ rze¼niku co skrêca³ lag± na dwa stêkniêcia.

cOObra
14-04-14, 13:59
Jestem za helicoil, ale koniecznie sprawd¼ pozosta³e gwinty. Kiedy¶ mia³em podobn± sytuacjê te¿ w d16z6, przy skrêcaniu na pierwszy moment posz³a siê woziæ jedna, potem kolejna, i tak w sumie 5 :) a odkrêci³y siê ca³kiem normalnie. Nieszczê¶cia w tym nie by³o, bo akurat ten blok s³u¿y³ jako "wieszak" na czê¶ci ¿eby siê po warsztacie nie wala³y i z³o¿one by³o na sztukê na starej uszczelce, ale jak widaæ gwinty nawet 30 Nm nie unios³y, zapewne po jakim¶ rze¼niku co skrêca³ lag± na dwa stêkniêcia.

I tak te¿ zrobi³em, kupi³em zestaw i 10 szt sprê¿ynek trochê ponad 20mm. ¦ruba wystaje z g³owicy 70mm, gwint zaczyna siê w bloku po 45mm. 70-45 mm daje ok 25 mm gwintu. W zestawie do naprawy s± standardowo 15 mm wiêc daj±c te d³u¿sze i wkrêcaj±c o ok 2-3 mm poni¿ej starego gwintu, powinny to uci±gn±æ. Teoria mówi ¿e tego typu rozwi±zania s± wytrzymalsze od oryginalnego aluminiowego. Jak bêdzie faktycznie to siê oka¿e. BTW pob³ogos³awi³ bym tego specjalistê który to kiedy¶ dokrêca³.

cOObra
16-04-14, 10:13
podczas instalowania osprzêtu silnika okaza³o siê ¿e z obudowy kto¶ kiedy¶ wyj±³ termostat, co wskazuje na to ¿e silnik siê przegrzewa³. Czyli gwinty posz³y raczej z tego powodu (przegrzany blok) + z³y moment. Czy wogule próbowaæ czy to odpali ? Co siê mo¿e rozj... Jak pu¶ci który¶ ze zregenerowanych gwintów od szpilek ? G³owica w ¶mietnik ? Pier¶cienie i panewki da siê prze³o¿yæ na stary silnik, pompa oleju i uszczelniacze i g³owica na pewny blok ale bez honowania tuleji ?

reaktor
16-04-14, 10:41
nie dramatyzuj
odpalaj

cOObra
16-04-14, 10:48
nie dramatyzuj
odpalaj

Ok, jak bym ju¿ nie napisa³ nastêpnego posta na tym forum to miejcie mnie w pamiêci :p

sebastanlec
16-04-14, 23:36
zaqsze jest inne wyjscie, mozna dac do warsztatu, rozwierca otwór i wkrêc± tulejka z gwintem i tez bedzie trzymac

PIMPEK_EJ2
17-04-14, 23:56
A nie by³o oleju pod ¶rub±? Skoro posz³a przy takim momencie?

cOObra
18-04-14, 12:41
zaqsze jest inne wyjscie, mozna dac do warsztatu, rozwierca otwór i wkrêc± tulejka z gwintem i tez bedzie trzymac

Sprawdza³em pozosta³e gwinty, rêcznie wkrêcaj±c szpilki i prawie na ka¿dej co¶ gwint zostawi³ po sobie :( Wstawienie w warsztacie tulejki to koszt ok 40z³ a tu x10. Na razie mam HeliCoil, sprawdzê kompresjê teraz i po jakim¶ czasie, jak nie wytrzymaj±, to spróbujê zrobiæ rozwiert na wiêksze szpilki np. M12 pasuj± od BMW M30 podobno. Po zastosowaniu tych sprê¿ynek bardziej jednak siê sk³aniam ku tradycyjnym rozwi±zaniom (wiert³o, gwintownik, grubsza szpilka).

Tylko teraz po pierwszym odpaleniu mam inny problem. Na wstêpie dodam ¿e praktycznie z trzech sk³adam jedn±, do tego buda gdzie to wk³adam ma gaz i jaki¶ autoalarm wiêc teoria ksi±¿kowa mo¿e siê tu nie sprawdziæ. Gaz odpi±³em i wtryskiwacze pod³±czy³em jak bozia da³a z fabryki. Ale pozostaje autoalarm i ró¿nica w kostkach od kompa (komputer p28 od eh2 a wi±zka w budzie eg4 z francji) zosta³o mi 5 kabli z kompa których nie ma gdzie podpi±æ. O dziwo pierwsze odpalenie siê uda³o, kaszlnê³a i wesz³a na swoje 800/900 rpm, przez kilkana¶cie sekund chodzi³a równiutko (test jeszcze bez t³umika i ch³odnicy). Ale po za³o¿eniu ch³odnicy i zalaniu uk³adu przy próbie zap³onu zgas³y zegary (check, olej, ³adowanie, pod¶wietlenie) i nie s³ychaæ ¿eby pompa paliwa siê chcia³a odpaliæ, jest tylko cyk z jakiego¶ przeka¼nika i ciemno¶æ. Efekt podobny do roz³adowanego aku ale tam jak pu¶cisz kluczyk z poz. Zap³on to pod¶wietlenie zegarów wraca a tu nic, zero. Po od³±czeniu aku i pod³±czeniu ponownie to samo, kluczyk pozycja 2 zapalaj± siê kontrolki, cyk z przeka¼nika pozycja 3 cyk i ciemno¶æ. Czasami jak zostawiê kluczyk w pozycji 2 na chwile to ten przeka¼nik siê odezwie i dale cisza.

cOObra
19-04-14, 20:02
Do zamkniêcia. Zatrybi³o i wszystko jest cacy, mruczy jak ma³a pantera. Szpilki trzymaj±, masa silnika poprawiona. Bêdzie czym na zlocik szorowaæ.