Zobacz pełną wersję : MB1 d16y3+z6 Turbo Pomoc
Witam. Nie wiem czy dobry dzial jesli nie to z gory przepraszam i prosze o przeniesienie. Posiadam Honde civic MB1 d16y3 na głowicy z d16z6. Chcialbym powoli zbierac graty pod turbo lecz potrzebuje odpowiedzi na kilka pytan.
1. Czy blok seryjny z d16y3 wytrzyma doladowanie powiedzmy do 0.5 bara?
2. Czy musze szukac bloku z d16z6 ?
3. Czy trzeba zakuc silnik? (licze na jakies 200-230 km)
Bardzo prosze o odpowiedz na te pytania. Pozdrawiam
1.Tak
2.Nie
3.Nie
Ile masz liźniętą głowice i jaką uszczelkę założyłeś ?
Oj chyba 0.2 ale nie jestem pewny a uszczelka jest z d16z6 oem.
Jeszcze pytanie czy do doladowania do 0.5 bara bedzie dobra taka turbina? turbina "td04- 16 hl " czy moze inna?
No i jaki wastegate do tego zeby to mialo sens.
Bov mysle ze taki bedzie odpowiedni " bov hks "
Jesli cos zle to poprawcie mnie.
Waste gate fabryczny - jeśli ma być tanio i bezusterkowo, bov - wszystko jedno aczkolwiek najlepiej properfekta. Turbo starczy.
Dziekuje za odpowiedz chodzi mi jeszcze o to czy polaczenie tej turbiny i tego westa nie dmuchnie wiecej niz te 0.5 bara. Pytam no bo jak cos ma nie wytrzymac i mam znierac silnik po drodze to wole sie dowiedziec dokladnie. Pozdrawiam
Dziekuje za odpowiedz chodzi mi jeszcze o to czy polaczenie tej turbiny i tego westa nie dmuchnie wiecej niz te 0.5 bara. Pytam no bo jak cos ma nie wytrzymac i mam znierac silnik po drodze to wole sie dowiedziec dokladnie. Pozdrawiam
No żeby turbina przeładowała na seryjnym WG to musiałyby się dziać cuda na kiju poza tym stroiciel ustawi Ci boostcut'a który będzie brał dane o ciśnieniu z mapsensora i od razu Ci odetnie zapłon w przypadku overboosta więc keep calm ! :)
Co do bova to jeśli będzie to HKS a nie HKS Style to będzie super , a jeśli nie to bierz propera , tylko od razu mówie że TYP II jest wiele głośniejszy , na dłuższą mete wkurzający wręcz.
No dobra dzieki za wszystko jak cos no to wiesz:)
jezeli mam TD04-16 to czy musze BOVa instalowac czy wystarczy BLOW OFF w ogole co za roznica miedzy nimi?? z gory dzieki!!
BOV - Blow Off Valve. Taki skrócik ;)
jezeli mam TD04-16 to czy musze BOVa instalowac czy wystarczy BLOW OFF w ogole co za roznica miedzy nimi?? z gory dzieki!!
Możesz wykorzystać seryjny DV ( Dump Valve ) który będzie cichutki albo zamontować BOV'a zaślepiając seryjny DV jak robi większość :)
Są kozaki co przerabiają seryjny DV na BOV i brzmi to naprawdę nieźle :D
taki pierwszy z brzegu bedzie smigal dobrze??? a doladowanie czym sie reguluje ??MBC rozumiem tez jest potrzebne?? wlasnie odebralem korby z B20 pod tloki z Vitary
http://allegro.pl/hks-ssqv-3-style-zawor-upustowy-blow-off-black-i4124473093.html
Ja tez ładuje do swojej MBC moim zdaniem jest to pewne i zawsze bezpieczniejsze. Tez sobie zamontuj majatek nie kosztuja a na pewno pomaga.
Doładowanie regulujesz WG albo MBC'kiem który warto zamontować bo turbina będzie szybciej wstawać.
BOV sobie daruj bo ten z aukcji to gówno.
Yotomeczek86
15-04-14, 22:13
BOV sobie daruj bo ten z aukcji to gówno.
Na jakiej podstawie tak uważasz? Miałeś, testowałeś ? No offence, ale ciekawi mnie to.
Jak no offence to pozwole sobie nie komentowac.
"Bardzo dobra jakość: na garrett gt2871r doładowanie 1.4b i mocy 378km nic nie puszcza, trzyma stabilnie a do tego bov syczy głośniej od mojego ori bova hks ssqv2"
Coś tutaj trzeba wyjaśniać ?
Yotomeczek86
15-04-14, 23:03
No właśnie, więc dalej nie widzę żeby to gówno było :) Co prawda jakbym miał kupować BOV'a to bym kupił Properfekt, lub Pro Racing Technology - dostalem za friko HKS style, zobaczymy co to warte.. jak się okażę kupą to nie omieszkam tego napisać.
No właśnie, więc dalej nie widzę żeby to gówno było :) Co prawda jakbym miał kupować BOV'a to bym kupił Properfekt, lub Pro Racing Technology - dostalem za friko HKS style, zobaczymy co to warte.. jak się okażę kupą to nie omieszkam tego napisać.
Zrobcie testy i nagrajcie wideo , na pewno będzie syczał głośniej niż ori i będzie trzymał ciśnienie tak jak powinien :)
Tak , miałem styczność i z ori i z fejkiem ale przecież to i tak dla Ciebie nie będzie miało znaczenia bo jest 10 x tańszy.
Sode, nie przesadzaj...HKS ch*jwiektóry vol. jeździ w sedanie od samego początku (chyba z 4lata już bedzie?) i nigdy nie było z nim żadnych problemów. BOV jest przecież podczas WOT DOCISKANY tym samym ciśnieniem, które ma pod sobą + siła sprężyny więc musiałby być na prawdę mega kiszką, żeby popuszczać. HKSy obojętnie jaki stajl raczej nigdy do nich nie należały. Bynajmniej nie słyszałem o takich problemach..
Ja słyszałem stety niestety o nawet pękających tych sprężynkach, ale doładowanie było większe, niż 1.4 bara, chociaz byla jeszcze jedynka na początku. BOV ten ogarniał do 1.2-1.3 bara, wyżej się gubił.
Sode, nie przesadzaj...HKS ch*jwiektóry vol. jeździ w sedanie od samego początku (chyba z 4lata już bedzie?) i nigdy nie było z nim żadnych problemów. BOV jest przecież podczas WOT DOCISKANY tym samym ciśnieniem, które ma pod sobą + siła sprężyny więc musiałby być na prawdę mega kiszką, żeby popuszczać. HKSy obojętnie jaki stajl raczej nigdy do nich nie należały. Bynajmniej nie słyszałem o takich problemach..
Widzisz , chińczyk chińczykowi nie równy , ja za to mam opinie że przy barze już nie ogarniał , zawieszał się tłoczek i cuda na kiju a o pseudoregulacji już nie wspomnę :)
MBC - to zbędny wydatek. Nawet pokuszę się o stwierdzenie - bezsensowny. Trudno to wyregulować. Lepiej i pewniej sprawuje się dobrze ustawiony WG. BOV = Blow Off Valve :] czyli "bloł off" . WG wpięty sterowaniem za przepustnicę i turbo za każdym razem wstaje momentalnie.
MBC - to zbędny wydatek. Nawet pokuszę się o stwierdzenie - bezsensowny. Trudno to wyregulować. Lepiej i pewniej sprawuje się dobrze ustawiony WG. BOV = Blow Off Valve :] czyli "bloł off" . WG wpięty sterowaniem za przepustnicę i turbo za każdym razem wstaje momentalnie.
Hmmm to mnie teraz zaciekawiłes , w ciepły słoneczny dzień zrobie test i podepnę WG za przepustnice , chociaż u mnie sprężarka wstaje momentalnie bo to maleństwo.
Hmmm to mnie teraz zaciekawiłes , w ciepły słoneczny dzień zrobie test i podepnę WG za przepustnice , chociaż u mnie sprężarka wstaje momentalnie bo to maleństwo.
Żadna nowość. W badziewiach zwanych MBC masz śmieszny trójniczek z kulką w środku. Stąd efekt wstawania wcześnie turbo (nie chce mi się tłumaczyć dlaczego). Lecz niech załapie trochę wilgoci, przyrdzewieje, zatnie się, przymarznie.. niech Ci dmuchnie ile da turbo... Miałem różnego rodzaju MBC. Shit. Jeśli już to tylko EBC. Do tego overboost jest stosunkowo częstym przypadkiem z tym badziewiem.
Natomiast gdy masz WG wpiętego za przepustnicą efekt jest taki, że nadciśnienie po zamknięciu przepustnicy momentalnie przechodzi w podciśnienie które wręcz dociąga toczek WG, a co za tym idzie max spaliny idą w turbo. Wciskasz gaz po przepince biegu i z miejsca idzie full boost. Natomiast gdy masz przed przepustnicą praca WG jest mozolna i za każdym razem czekasz aż nadmucha, bo tłoczek nie wraca tak szybko i turbo nie jest rozkręcone jak przy momentalnie zamkniętym - :) mam nadzieję, że rozumiesz.
No jasne , to jest logiczne przecież teraz jak wytłumaczyłeś.
Powiedz mi nie ma żadnych wahań boosta przy takim podpięciu ?
A co do MBC'ka to co to znaczy nie chce mi się ? Tłumacz ! :D
Krótko mówiąc czasem sprężynka jest zbyt mocna i za wysoko podnosi boosta po czym boost cut się odzywa. Dość późno zaczyna podnosić tłoczek. Jak odpuści to znowuż doładowanie spada..za nisko.. Properfekt robi MBC bez tej kulki ale tam delikatny obrót sporo zmienia. Do softów jest to kiepski pomysł jeśli chodzi o popularnego chinola z trójnikiem czy Properfekta. Przy wpięciu WG w kolektor za przepustnicą masz bardzo stabilne doładowanie, wręcz bym powiedział - najstabilniejsze.
Trzeba powiedzieć jednak jasno, że miejsce wpięcia sterowania nie ma nic wspólnego z metodą sterowania :) W kolektor możesz mieć wpięty zarówno MBC, jak i sam WG.
Trzeba powiedzieć jednak jasno, że miejsce wpięcia sterowania nie ma nic wspólnego z metodą sterowania :) W kolektor możesz mieć wpięty zarówno MBC, jak i sam WG.
Si, tyle że jak się przytnie cholerny trójnik to masz overboost i boostcut. Sprężynka jest za mocna do softów. Znowuż properfekt - delikatnie odkręcisz i doładowanie rośnie o 0,2 co jest na softa już znaczne. Chodziło mi o to, aby nie kombinować, tylko wpiąć za przepustnicę i zapomnieć o problemie "otępiałego" doładowania i stosowaniu MBC.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.