Zobacz pełną wersję : Spalanie w b16a2
Mam pytanie do użytkowników b16a2 , bo wydaje mi się ż coś dużo mi pali ... ile wam pali na stosunkowo krótkich odcinkach po mieście ? Mnei przeraża fakt , że po zatankowaniu , przykładowo wskazówka jest na połowie to już przy samym odpaleniu schodzi lekko w dół 2-3 mm ... potem jakby troche powraca . Jak tylko raz wkręce na Vtec'a od razu leci w dół ... a jak jade ekonomicznie to się podnosi . Jakiś dziwny ten wskaźnik w Hondze . Po mieście jeżdżę najczęściej zmieniając biegi przy 3 k rpm żeby nie schodzić poniżej tych 2500 rpm bo czuję , że silnik ma ciężko wtedy . Wracając do kwestii spalania po mieście przy spokojnej jeździe pali koło 10 l nawet do 11 , a przy częstym korzystaniu z vtec'a to wyszło nawet 14 l . Proszę użytkowników b16 do wypowiedzenia się ...
umnie pali podobnie na krótkich odcinkach jeśli chodzi o sama benzynke, mam tez gaz i mniejwiecej za 70zl na gazie robie 230-240km
przemoc666
11-04-14, 14:58
miasto + dojazd do miasta ok.5km + jeżdżę raczej dynamicznie i też lubię vteca= spalanie 9,25-10,25 najwięcej to miałem trochę pow. 11 jak mi sonda lambda padła, ale przy tej samej charakterystyce miewałem już po 8,5. W trasie 3osoby plus bagaże na 4dni i sprzęt narciarski - 7,2
Kurcze mam wrażenie , że dużo mi pali ... błędów nie ma , a sonda wymieniona bo grzałka była uszkodzona . Chociaz kolega slayerek ma podobne spalanie . Kolega przemoc666 fajne spalanie ma ale to może wynika z tego , że jak dojeżdża te 5 km to już mu się zagrzewa przy wjeździe do miasta . Może tyle pal ize trzymam na stosunkowo wysokich obrotach ... ale nie widzi mi się trzymać 1500 rpm na 5 biegu bo silnik ma ciężko .
9,5 w miescie moje ek4 , w trasie nie wiem ale cos kolo 7,5 ale skrzynia s4c to wiadome jakie obroty :)
ta "dokładność" wskazówki poziomu paliwa to norma .
Kurcze mam wrażenie , że dużo mi pali ... błędów nie ma , a sonda wymieniona bo grzałka była uszkodzona . Chociaz kolega slayerek ma podobne spalanie . Kolega przemoc666 fajne spalanie ma ale to może wynika z tego , że jak dojeżdża te 5 km to już mu się zagrzewa przy wjeździe do miasta . Może tyle pal ize trzymam na stosunkowo wysokich obrotach ... ale nie widzi mi się trzymać 1500 rpm na 5 biegu bo silnik ma ciężko .
nie masz co słuchać bajek o spalaniu bo większość głupoty opowiada
10l to bardzo dobry wyniki tyle pali d16z6
mi tez sie wydaje ze to normalne spalanie zwłaszcza na krótkich odcinkach .
No mi niektórzy mówili , że im b16,b18 palą w mieście przy spokojnej jeździe bez vtec'a 8-9 l a ja nie mogę do tylu zejść jeżdżąc bardzo spokojnie i dużo hamując silnikiem dlatego coś mi nie pasowało ... i myślałem , że coś nie tak mam z osprzętem .
No mi niektórzy mówili , że im b16,b18 palą w mieście przy spokojnej jeździe bez vtec'a 8-9 l a ja nie mogę do tylu zejść jeżdżąc bardzo spokojnie i dużo hamując silnikiem dlatego coś mi nie pasowało ... i myślałem , że coś nie tak mam z osprzętem .
a mówili ile mają v max na liczniku i ile rur wydechowych i przerzutek w rowerze ?
pi**ą jak dzieci z piaskownicy
ogólnie tak jest krótkie odcinki , ssanie, do tego zimno zanim się nagrzej to i jesteś na miejscu... wiec i spalanie takie..
Mi się najniżej udało zejść do 8,5 w mieście na dość krótkich odcinkach, ale chyba nie po to się ma B16 żeby bić rekordy oszczędności :D 10 w mieście przy wykorzystywaniu vteca to norma u mnie ;)
Starstruck
11-04-14, 19:13
Ja się do 9l/100 km mieszczę bez problemu. 100% miasto, często odcinki 5-10 km. Przy regularnym upalaniu dyszkę wciągnie.
Nie po to się ma żeby bić rekordy oszczędności ale mi teraz przy niekorzystaniu z vtec'a pali około 10 l w mieście a wam przy upalaniu 10 ? Coś nie pasuje ... nie chce mi się wierzyć , że przy upalaniu pali wam 10 l ... przy ostrym bucie d14 potrafi spalić 11 a mi b16 przy upalaniu 13 l . Więc albo mam coś uszkodzone z osprzętu albo koledzy źle posprawdzali spalanie ... fakt na trasie to koło 7 wychodzi .
Po pierwsze, "na*****y" wskaźnik paliwa to w Hondach norma - tym bym się nie przejmował :P
Co do spalania, moje B16A2
- trasa ~8l/100km
- miasto luzik - 9-10l/100km
- miasto VTEC - 11-12l/100km
AdiWNC to w sumie by mi się zgadzało +/- . Na trasie trochę niżej schodzę ale po miescie na Vtec'u do 13 potrafi dobić ...
Tak to spala, dodam że z modów tylko tzw. Bolt-On'sy:
- Wydech 2" na 2-ch M-Techach
- Custom SRI 3" + replika Skunk2 ssaka
Nie przejmuj się, tylko rozkoszuj symfonią VTEC'a w B-Serii podczas wieczornych upalań w swoich terenach, bo żadna D-Seria Ci tego nie da :)
vnv_nation
11-04-14, 20:53
Na poczatek bym proponowal zalac 2 razy do pelna i policzyc ile faktycznie ci to pali, bo takie lanie za 50zl i patrzenie na wskazowke mozna se w oko wsadzic :)
Przy regularnym upalaniu dyszkę wciągnie.
no bez jaj... :] dyszkę to u mnie pali bez upalania na krótkich odcinkach... (do 5km)
przy na****ianiu aby ładnie vtec grał to gołym okiem widać jak wskazówka zbliża się do rezerwy
Starstruck
11-04-14, 23:45
no bez jaj... :] dyszkę to u mnie pali bez upalania na krótkich odcinkach... (do 5km)
przy na****ianiu aby ładnie vtec grał to gołym okiem widać jak wskazówka zbliża się do rezerwy
Magia ;).
Pełny bak a następnie trasa Łódź - Inowrocław i z powrotem a potem miasto do końca paliwa - 8 litrów, normalna jazda po mieście 9 litrów. Obecnie z tarciem na tylnej osi 10l. Upalanie - ile wleje ;)
mi seryjne b18c4 w trasie cały czas autostrada powtarzalne 6.8 na odcinku 1800km przy prędkości 110-120km/h. Teraz jeżdże do pracy odcinek ok 3-4km czyli delikatnie bez vtec, ale silnik ledwo sie dogrzewa. Spalanie wychodzi około 12-13l. Więc nie ma co się dziwić takim wynikom.
dokladnie u mnie jak u uzytkownika falek.Trasa ok 7litrów miasto na pełnej p. nawet i do 14, 15 już na dobrej katuszy.
Czyli raczej mam wszystko w normie ... Ci co twierdzą , że im przy upalaniu pali 10 l to nie wiem skąd to wzieli . A przy upalaniu to mi też wyszło najwięcej koło 14 l .
Starstruck
12-04-14, 11:09
Zależy kto co rozumie pod pojęciem "upalanie". Ja to rozumiem tak: auto mam nagrzane, zarówno ciecz i olej. Śmigam sobie na VTECu przez pierwsze 4-biegi, intensywne starty spod świateł, niskie redukcje i tak do ok. 5 km. Potem jadę sobie normalnie. I takie spalanie mi wychodzi. Wiem za ile tankuję i wiem ile na tym jeżdżę. Ale jako że lubię pocieszać ludzi napiszę: PALI MI 20 l/100 W TRASIE A TOBIE TAK MAŁO PRZY UPALANIU :eek:
Nie napisałem , ze te 14l to to przy jeździe nieschodzącej z Vtec'a ;) Tylko dosyć częsta jazda spod świateł 1,2,3 prawie do końca i dosyć ostro 4 . Po prostu ostrzejsza jazda -depnięcie od czasu do czasu mieszane z normalną jazdą . Bo tak jak Ty piszesz przy jeździe coś takiego jak jazda torowa to i pewnie ze 40l/100 by spaliła ciągle na wysokich obrotach , czyli przy konkretnym upalaniu lepiej mówić , że spali tyle ile się wleje i po problemie :D
spalanie 10-12 literków wolno nie jeżdżę tylko miasto :D
Nie narzekajcie, moja D-seria Y8 (wydech 2", lekki zamach) pali 10 na odcinkach ok. 8 km. (tyle mam do pracy) przy normalnej jeździe (do 4 tys. - na zimnym nie pałuję:p). Na pocieszenie poprzednie D14Z1 paliło tyle samo:)
Jazda 100% miasto.
Od 2 lat nudy - B16A2 - miasto - jazda dynamiczna do 5.5k rpm z każdego biegu, bez waldka 10L/LPG. Ostrzejsza, starty z pod świateł 1-2-3 do 7-8k RPM itd 10L PB98 :) Trasa na "za krótkiej" skrzyni 9L/LPG.
Trasa na "za krótkiej" skrzyni 9L/LPG. Na piątce od integry ls taka b16 pali 8,5L przy 130km/h, no a miasto z 11L się nie schodzi...
Mowa oczywiście o LPG, bo któż by jeździł takim sprzętem cywilnie na benzynie...
Na piątce od integry ls taka b16 pali 8,5L przy 130km/h, no a miasto z 11L się nie schodzi...
Mowa oczywiście o LPG, bo któż by jeździł takim sprzętem cywilnie na benzynie...
Ja
Ja
Ja też. Od 60 tys. km leje benzyne w vti. A wcześniej przez około 40 tys.km tankowalem d16z6:-D
Z tym spalaniem to ciekawe historie wam wychodzą:-)
Z tym spalaniem to ciekawe historie wam wychodzą:-)
Zdecydowanie... Mialem prawie 200 konne c4 i w miescie srednio palilo mi 9-10,5l w zalesnosci od temperatury i jazdy (a tez w wiekszosci jezdzilem na krotkich odcinkach). Jeden jedyny raz mi sie zdarzylo ze mialem srednia 11l. Najnizszy wynik to 8,3 w miescie a w trasie 6,9 jak dobrze pamietam (z 2 osobami i bagazami).
Teraz k20 w ep3 pali mi w miescie ok 10l-11l a to wieksza pojemnosc i wieksza o 200kg masa niz 6gen z b16a2 ;)
Sent from my ST25i using Tapatalk
ehhh... silnik może mieć i 500KM, ale jakie to ma znaczenie, kiedy taką moc może się wykorzystuje mniej niż 1 procent cyklu całej jazdy cywilnej... b16 przy 4000 min^-1 ma coś koło 70KM, więc... Kolejna sprawa najważniejsza to przełożenia skrzyni biegów... Na seryjnej skrzyni EK4 w trasie jeździć się w ogóle nie da, bo przy 4100 min^-1 mamy prędkość 130km/h, nie wspomnę jak by ktoś chciał podróżować prędkością 150km/h, to już po prostu męczące... Na takiej skrzyni robimy tylko niepotrzebnie zbyt dużo cykli spalania w czasie.
Ktoś by mógł teraz powiedzieć: mamy więcej cykli w czasie, ale obciążenie mniejsze, stąd skracanie czasów... Niestety nie można tego w żaden sposób proporcjonować, co za tym idzie nie przekłada się to na równość w spalaniu paliwa...
Następnie prędkość podróży... Każdy zna wzór na opór podczas poruszania się w płynie... Jak nie trudno zauważyć siła oporu będzie rosłą proporcjonalnie do kwadratu prędkości...
Ogólnie można o tym rozmawiać dość dużo... jeszcze mamy wiele czynników, takich jak kształt karoserii, opory toczenia kół... jak ktoś myśli, że zakładając zbyt duże wysokości i szerokości opon spalanie się nie zmieni to jest w błędzie...
Starstruck
15-04-14, 22:50
To i ja też jestem wybrańcem, skoro śmigam na PB ;)?
4 możliwości cisną mi się na myśl... Jak są jeszcze inne to proszę napisać.
1. Macie nadto pieniędzy na paliwo.
2. Jeździcie tylko na odcinkach nie przekraczających 5km.
3. Kupiliście wóz i macie zamiar nim nie jeździć za wiele.
4. Uważacie, że instalacja czy sam gaz niszczy cokolwiek w waszym samochodzie, ale tak myślą tylko głupcy...
To i ja też jestem wybrańcem, skoro śmigam na PB ;)?
wygląda na to, że ja też jestem wybrańcem :< gaz w moim samochodzie wg mnie nie pasuje, kłóci się z moją filozofią, zwykle za 50 pln robię 100 km, czasem mniej czasem więcej, zazwyczaj jak olej przekracza 80 *C to trudno nie wejść na wyższe obroty i posłuchać orkiestry, tak więc przy jeździe emeryta dało by radę za te 50 pln pokonać 'ciut' więcej kilometrów :)
ehhh... silnik może mieć i 500KM, ale jakie to ma znaczenie, kiedy taką moc może się wykorzystuje mniej niż 1 procent cyklu całej jazdy cywilnej... b16 przy 4000 min^-1 ma coś koło 70KM, więc... Kolejna sprawa najważniejsza to przełożenia skrzyni biegów... Na seryjnej skrzyni EK4 w trasie jeździć się w ogóle nie da, bo przy 4100 min^-1 mamy prędkość 130km/h, nie wspomnę jak by ktoś chciał podróżować prędkością 150km/h, to już po prostu męczące... Na takiej skrzyni robimy tylko niepotrzebnie zbyt dużo cykli spalania w czasie.
Ktoś by mógł teraz powiedzieć: mamy więcej cykli w czasie, ale obciążenie mniejsze, stąd skracanie czasów... Niestety nie można tego w żaden sposób proporcjonować, co za tym idzie nie przekłada się to na równość w spalaniu paliwa...
Następnie prędkość podróży... Każdy zna wzór na opór podczas poruszania się w płynie... Jak nie trudno zauważyć siła oporu będzie rosłą proporcjonalnie do kwadratu prędkości...
Ogólnie można o tym rozmawiać dość dużo... jeszcze mamy wiele czynników, takich jak kształt karoserii, opory toczenia kół... jak ktoś myśli, że zakładając zbyt duże wysokości i szerokości opon spalanie się nie zmieni to jest w błędzie...
Mialem C4 właśnie ze skrzynią z EK4 i nie tak jak w większości europejskich z głównym 4,266 a z głównym 4,4 (S4C). na 5 przy 87km/h miałem 3tys obrotów. Jeździłem tym autem na codzień - szkoła, praca itd. Jak widać można mieć normalne spalanie, a to jednak już 1.8 a nie 1.6, do tego porobione (dolot wydech itd - większe dawki paliwa bo i większe dawki powietrza dochodzą do silnika) no i na krótkiej skrzyni.
Starstruck
15-04-14, 23:45
4 możliwości cisną mi się na myśl... Jak są jeszcze inne to proszę napisać.
1. Macie nadto pieniędzy na paliwo.
2. Jeździcie tylko na odcinkach nie przekraczających 5km.
3. Kupiliście wóz i macie zamiar nim nie jeździć za wiele.
4. Uważacie, że instalacja czy sam gaz niszczy cokolwiek w waszym samochodzie, ale tak myślą tylko głupcy...
Gdyby się jeździło głównie na odcinkach nieprzekraczających 5 km to wtedy najbardziej "bolałoby" spalanie, ponieważ silnik nie ma prawa się porządnie (do dużego obiegu) się nagrzać.
Jeżdżę codziennie min. +10 km, pieniędzy nie mam za wiele i owszem: wolę bujać się ZTMem, niż mieć gaz w aucie.
wolę bujać się ZTMem, niż mieć gaz w aucie
hahah... to lepiej ZTM, oni już mają euro 6, tak że też gaz spalają :D
Każdy widocznie ma inne priorytety... mi by było głupio wydawać 2x więcej za to samo... ale są i tacy co lubią zapłacić... mi nic do tego.
dolot wydech itd - większe dawki paliwa bo i większe dawki powietrza dochodzą do silnika
To jest kosmetyka... Jak nie masz przepustnicy większej, to o jakich większych dawkach paliwa można mówić, przecież w OL i tak poleje tak samo, bez różnicy czy masz filtr fabryczny, czy tylko kratkę, aby żaby nie zassało, to samo z wydechem...
W pętli CL znowu się robi proporcja, bo powiększamy minimalnie moc po korektach czasów wtrysku, ale właśnie kosztem paliwa... więc wychodzi na jedno podczas pętli CL...
Mechaniki się niestety nie da oszukać...
Ma1ster. Widzę ze wiedzę masz niewaska. Szacun! Ale dlaczego dzielisz się nia w sposób tak bezczelny i arogancki? Nie mam gazu i nie uważam się glupcem tylko dlatego ze mam inne zdanie. Jeździłem autami z lpg, fajne i oszczędne sa, dobrze że ktoś wymyślił taką alternatywę. Ja nie chcę, dziękuję.
"Jak się w Lubczy nie zadupczy, to w Limanowy ni ma mowy" :)
Mimo, że moje Y8 pali tyle albo i więcej co (wg Waszych opowieści) B16 to wolę zostać przy benzynie - lubię ten zapach:cool:
Pozatym zapominamy chyba o istotnej kwesti- zalozenie dobrej sekwencji kosztuje i zaprwne nie malo, wiec pytanie kiedy nam sie to zwroci nie mowiac o oszczedzaniu? Ile trzeba robic km dziennie zeby to sie zwrocilo w rok dwa trzy? Czy wiesz ze nie sprzedaz auta za np dwa lata i nawet to ci sie nie zdazy ZWROCIC? Nie mowiac o wielce oszczedzaniu.
Dobra instalacja do b16 kosztuje 2500-2800zl, pb pali mi 9,5l czyli za okolo 50zl a lpg 11l czyli nie cale 30zl na sto kilometrow, czyli instalka zwraca sie z nawiazka po max 15tys km doliczajac filtry, i drozszy przeglad. Komu sie oplaca ten zaklada proste.
ja napisze tak:
ek4 przedlift jazda to: upalanie po miescie czyli od swiatel do swiatel pierwszy 3 biegi do odcniki i tak w kolko.... spalanie 10.5
ek4 polift jazda taka sama spalnie tez max 11
jak ktos pisze na necie ze jemu pali po 15 w miescie to mnie to smieszy bo niemoglem tyle zrobic..... a wolno nie jezdze
w fn2 mam teraz 12/13
Dobra instalacja do b16 kosztuje 2500-2800zl, pb pali mi 9,5l czyli za okolo 50zl a lpg 11l czyli nie cale 30zl na sto kilometrow, czyli instalka zwraca sie z nawiazka po max 15tys km doliczajac filtry, i drozszy przeglad. Komu sie oplaca ten zaklada proste.
Dużo osób zatrzymało się w erze gazu na śrubke i twardo sie trzyma zbudowanej teorii na owej instalacji, że niszczy silnik blablabla, Dobra instalacja i ogarniety gaziarz to jest podstawa. Jeździsz 50-40% taniej a gadanie że zapłon, świece i droższy przegląd jest ciut bez sensu (Najnormalniej na świecie mu sie to zwraca po 3k :)). (Cała historia tyczy się ludzi którzy robią więcej niż 15k rocznie:) ) Wole jeździć b18c4 w cenie "eko" jazdy d14 na pb :)
Dużo osób zatrzymało się w erze gazu na śrubke i twardo sie trzyma zbudowanej teorii na owej instalacji, że niszczy silnik blablabla, Dobra instalacja i ogarniety gaziarz to jest podstawa. Jeździsz 50-40% taniej a gadanie że zapłon, świece i droższy przegląd jest ciut bez sensu (Najnormalniej na świecie mu sie to zwraca po 3k ). (Cała historia tyczy się ludzi którzy robią więcej niż 15k rocznie ) Wole jeździć b18c4 w cenie "eko" jazdy d14 na pb
X2
Już myślałem, że stracę wiarę w rozumowanie ludzi tego forum...
Moje D14 po lekkich modach pali przy jeżdżeniu tylko po mieście(Poznań) ok. 9,5l/100km. Jazda dosyć dynamiczna, bez zamulania. Temperatury powietrza podczas pomiarów ok. 10*C.
B16a2 EK4 z przelana mapa , 18l na 100km z vteckiem raz na ile.
B16A EG 12-14l przy upalaniu w miescie , spokojna jazda 10l , ponizej mozna zejsc w trasie
B16a1 EE 10-11l po miescie przy ekonomicznej jezdzie ze sporadycznym vteckiem.
Mam znajomego ktory kreci sie po Katowicach ze spalaniem 8l w B16A ale patrzac na jego styl jazdy to kupilbym Priusa...
D14A3 odetkane 9l przy dynamicznej jezdzie musialo spalic w miescie, conajmniej.
Pamietaj ze masz 160km , 10l nie wydaje mi sie wygorowanym wynikiem...
Mam nadzieje ze moje dane statystyczne pomogly :)
Naprawde duzo zalezy od stylu jazdy. Ja sam zeby ustalic swoj musialem sporo jezdzic z autem z komputerem spalania , wtedy wyszlo gdzie mozna obciac.
Sent from iP5 using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Kurcze ja chyba jednak coś mam z osprzętem , zalałem 13l na praktycznie pusty zbiornik i wyzerowałem licznik ... zrobiłem ~70 km i wskazówka praktycznie leży ; / A jeździłem normalnie , dużo hamowania silnikiem ( mam taki nawyk) ... kilka razy zapięty Vtec . Co może być przyczyną wysokiego spalania ? Sonda już była wymieniona , zapłon ustawiony ... jakieś pomysły ?
Wskazówka troszku wali w c**** ;>
wskazówki zawsze tak robią :o
Wskazówka wskazówką ale mi zaczęła przerywać jak miałem ~80 km , 13l na 80 km to troszkę słaby wynik ... ; /
A ja zauważyłem, że powyżej połowy baku wskazówka schodzi w dół wolniej. Gdy dotrze do połowy leci w dół na łeb, na szyję. Może tak to jest w środku poukładane?
Wskazówka wskazówką ale mi zaczęła przerywać jak miałem ~80 km , 13l na 80 km to troszkę słaby wynik ... ; /
Zajeżdżanie pompy paliwa to średni pomysł na diagnostykę spalania w Twojej B16 :D
Wiem , że nie powinno się jeździć na pusty bak bo pompa dostaje ... a co do tego , że powyżej połowy wskazówka leci wolniej to też to zauważyłem . W najblizszym czasie zaleję do fula i wtedy sprawdzę po przejechaniu 100 km ile wejdzie . Ale już widzę , że coś jest nie tak , bo skoro na leżącą wskazówke zalane 13 l i po ~80 km w baku susza to chyba coś jest nie tak . Może być tak , że sonda jest uszkodzona mimo że nie ma błędu na kompie ?
Zwykle uszkodzona sonda powinna zwracać błąd. Jednak na poczatek zalej do pełna i wówczas sprawdź ile to rzeczywiście pali.
Inna sprawa, że z tego, co wyczytałem na stronach NGK, to sonda z wiekiem staje się coraz bardziej nieefektywna, przez co również jest zwiekszone spalanie (zwyczajne zużycie ekspoatacyjne tego elementu i jego sprawności), tym bardziej że nasze auta maja już po ok 20 lat.
Spalanie w mojej - trasa 7-8l/100km; miasto - 8l-10l/100km w zależności od stylu jazdy.
zalałem 13l na praktycznie pusty zbiornik i wyzerowałem licznik ... zrobiłem ~70 km i wskazówka praktycznie leży ; /
hahha a robiles kiedys test na pelnym baku??
lejesz do pelna zrobisz 100km i dolewasz do pelna lub wyjezdzisz do zera i znow zalewasz do pelna
zrob taki test i napisz ile wychodzi bo juz jest 6 stron a ty dalej lejesz po 50zl....
skolopendra
18-04-14, 18:21
lejesz do pelna zrobisz 100km i dolewasz do pelna
dokładnie i tylko tak !
Zwykle uszkodzona sonda powinna zwracać błąd
Nie koniecznie... Sterownik wyświetli błąd sondy, jeśli jest otwarty obwód lub jeśli sygnał z sondy jest poza zakresem umożliwiającym poprawne sterowanie silnikiem... Jeśli zaświeca się błąd sondy, sterownik przechodzi na sterowanie ze stałej mapy awaryjnej w pętli OL.
dokładnie i tylko tak !
Żeby pomiar był dokładny, trzeba zatankować na tej samej stacji, z tego samego dystrybutora.
Jeszcze o tej samej godzinie i zapłacić tą samą kartą.
Dołączę się do tematu;)
Spalanie w mojej EK4 HB oscyluje w granicach 10l/100km w cyklu mieszanym, ale jeżdżę dynamicznie. W trasie przy mniejszej ilości wyprzedzań około 7l. W mieście do 11l jak większe korki i krótsze dystanse. Nie jeżdżę oszczędnie, głównie 2 osoby+bagaże, ale na pewno może mniej palić;)
Jeszcze o tej samej godzinie i zapłacić tą samą kartą.
To już nie jest konieczne żeby wykluczyć przekłamanie dystrybutora :D
Ja wczoraj zalalem 38l (do maxa) a przejechalem 300km wiec bilans prosty, ponad 12l a jezdzilem roznie raz spokojnie raz dynamicznie kilka/nascie razy odcinka. Wszystko w miescie
Ja wczoraj zalalem 38l (do maxa) a przejechalem 300km wiec bilans prosty, ponad 12l a jezdzilem roznie raz spokojnie raz dynamicznie kilka/nascie razy odcinka. Wszystko w miescie
wcale nie jest prosty, bo nie zatankowałeś do pełna znowu i nie wiesz ile by weszło. Liczenie z zegarów jest gówno warte. Nie raz miałem już niby rezerwe po czym tankowałem do pełna a wchodziło 35/36L z 45L zbiornika.
Chyba nie rozumiesz. Mialem do pelna zalany. Zrobilem 300km a wlalem znow do pelna 38l rozumiesz juz?
Chyba nie rozumiesz. Mialem do pelna zalany. Zrobilem 300km a wlalem znow do pelna 38l rozumiesz juz?
teraz tak bo przedtem nie do konca tak napiles. 12 to duzo
teraz tak bo przedtem nie do konca tak napiles. 12 to duzo
dokładnie...
Seryjna mapa? Jak tak to dobry harpagan jesteś, jak nie to jedź to wystrój do kogos kto potrafi to robić, bo masz zapewne ostro podlane.
Wystrojony niby jest i pod dolot i wydech a mam na dwoch przelotowych. No ale to i tak sporo :(
Zapytalem sie poprzedniego wlasciciela i on byl strojony pod cai "pod zimne powietrze" a teraz mam krotka rure ze stozkiem, moze to dlatego :confused:
Stroil niuton
Wystrojony niby jest i pod dolot i wydech a mam na dwoch przelotowych. No ale to i tak sporo
Jeszcze pewnie na sztywnej mapie :D:D:D
Nie wiem moze na sztywnej moze na giętkiej :D
Oj. Pewnie bedzie afera. Mi EK3 sedan D15Z6 spalił najmniej 4,5L tankowanie po ~800km i weszło zgodnie z przewidywaniami ze wskazówki 36L. Skrzynia była dłuższa z VEi. Po mieście zasięg ~560km z spalaniem 7 a to juz korki musiały byc. Opony 175 no i sedan opływowy.
Wracając do tematu. Teraz jeżdzę EK4 to tankuje co max 300km a 5ty bieg to masakra. No i cieżko nie zapiac Vtec for fun wiec i styl jazdy mniej eco.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Odświerzę troszke wątek . Jako że poprzednie eg juz nieistnieje nawet nie sprawdziłem dokładnie tego spalania . Jest nowe eg i silnik z poprzedniczki . (B16a2)Wracając do tematu sprawdziłem spalanie zalewając do pełna i po przejechaniu 100 km znowu do pełna . Jazda po mieście na odcinkach 10-12 km . Ogólnie spokojnie , sporadycznie vtec (rzadko kiedy ) . Spalanie 12 , 5 l /100 km . Czytając spalanie innych "10l" podejrzewam że coś jest nie tak ...tylko pytanie co ? Błędów nie ma, możliwe że sonda uszkodzona a check się nie świeci ?
Błędów nie ma, możliwe że sonda uszkodzona a check się nie świeci ?
Jest to możliwe... ale nie koniecznie tylko to...
Trzeba po pierwsze odczytać korekty, i dowiesz się wszystkiego.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.