Zobacz pełną wersję : problem ze zbieżnością
Witam,
niedawno wymieniłem drążki i końcówki bo były luzy i jest ciągły problem ze zbieżnością, tzn na stacji diagnostycznej z laserowym miernikiem wychodzi że wszystko jest jak należy, a mimo to:
objaw: podczas jazdy na wprost muszę mieć kierownice przekrzywioną o jakieś 10 stopni w prawą a jak wezmę ja na wprost to ucieka w lewo..
2 komplety opon i nic ciągle to samo, zbieżność 3 razy, ciśnienie itp wporządku
lewe koło na moje oko jakby szło pod kątem, co to może być? górny wachacz ma luzy?
Warsztatom często się zapomina albo nie chce ustawiać kiery. Niektórzy nawet będą się wypierać że to ty masz coś nie tak w zawieszeniu i lepiej oddaj auto na złom, ale jak wskażesz palcem to ustawią, czasem za n-tym razem.
Pojedź na inną stacje ze zbieżnością, jeśli wcześniej miałeś wszystko ok to tylko ustawić i cieszyć się jazdą. Widziałeś wyniki z ustawiania swojej zbieżności?
Moze poprostu przestaw kiere ?:D moze akurat krzyzak bedzie tak ze bedziesz mial rowno :)
no tak byłem przy ustawianiu, fakt stacja ta się nie cieszy dobrą opinią. no ale samemu mi kazał ustawić sobie kier pod siebie ustawiłem ją idealnie i do takiego ułożenia skontrował drążkami, wszystko się świeciło na zielono.. przed wymianą wszystko było wporządku
no tak ale kier nie przestawisz o ząbek czy dwa bo jest wieloklin czy jak to się tam nazywa...
zbieżność sumaryczna to 0.07 było
samą kiere ciezko ustawić idelanie trzeba na krzyzaku tez kombinować
tak przebiegał proces zbieżności:
wjechałem na kanał,
założyli te lustra na fele, pokrecili sam zczytało, potem wybrał rok model samochodu było coś na czerwonym więc ustawili wszystko żeby było na zielone a potem kier na wprost idealnie i coś podregulowywali
nie powinni zczytać tego na idealnie ustawonej kier na wprost a dopiero potem ewentualnie korygować?
pokaz wydruk z tej geometrii
Nie dali Ci wydruku, kazał Ci ustawiać kierę , szkada że nie dał Ci klucza i kazał ustawić zbieżność . Sam powinien ustawić na wprost i dokonać pomiarów . Podjedż do kogoś , kto ma pojęcie o kontroli i regulacji geometrii.
Camellia Racing
10-04-14, 02:56
Jak robiłem zbieżność u siebie po wymianie końcówek drążków to wracałem się jeszcze 3 razy bo kierownica nie była prosto podczas jazdy ale poprawiali bez problemu.
Trafiłeś na ludzi , którzy chcą naprawić Ci auto , a nie skasować kasę i mieć klienta w D. Ja jeżdże do firmy z różnymi autami i robią aptekę . Zaczyna się od sprawdzenia zawieszeń, ciśnienia w oponach itd Nigdy jak wyjechałem , to nie musiałem wracać.Znają swoją robotę .Wydruk sam wkłada do auta , bo jest to też gwarancja na usługę .
zmieniłem jeszcze raz koła na 100% pewne od kumpla zrobiłem zbieżność i jest dobrze, jak założe te stare opony to znów lipa i teraz pytanie bo mam 4 te opony są ładne (6mm bieżnika) i czy można 2 szt dać na tył a na przód dokupić 2? czy te 2 z tyłu bedą dokuczały
zbieżność była ale nie dopasowana do prostej kierownicy
czy opony 195/55 lub 185/60 bedą dobre, nie zaduże?
do tej pory jeżdże na 195/50 ale wkoło jeszcze dużo miejsca jest i troche śmiesznie wygląda.
felgi mam 7cali
Trafiłeś na ludzi , którzy chcą naprawić Ci auto , a nie skasować kasę i mieć klienta w D. Ja jeżdże do firmy z różnymi autami i robią aptekę . Zaczyna się od sprawdzenia zawieszeń, ciśnienia w oponach itd Nigdy jak wyjechałem , to nie musiałem wracać.Znają swoją robotę .Wydruk sam wkłada do auta , bo jest to też gwarancja na usługę .
gdzie to tak u nas robią?
czyli kiere musze ustawić przy zbieżności ?bo jutro jadę a wiem ze mam krzywo ale nie da sie jej ustawić na samej srubie pod poduszką tylko trzeba chyba z krzyzakiem kombinować a to nie robota dla jednej osoby
przecież na drążkach kierowniczych przy regulacji zbieżności ustawia się prosto kiere..
Camellia Racing
10-04-14, 14:45
Trafiłeś na ludzi , którzy chcą naprawić Ci auto , a nie skasować kasę i mieć klienta w D
Nie. Ja po prostu byłem upierdliwy więc zrobili dla świętego spokoju :)
czyli kiere musze ustawić przy zbieżności ?bo jutro jadę a wiem ze mam krzywo ale nie da sie jej ustawić na samej srubie pod poduszką tylko trzeba chyba z krzyzakiem kombinować a to nie robota dla jednej osoby
Krzyżaka i kierownicy nie przestawiasz. Jak przestawisz to będziesz miał kręcenia w jedną stronę więcej, w drugą mniej czyli źle.
Krzyżaka i kierownicy nie przestawiasz. Jak przestawisz to będziesz miał kręcenia w jedną stronę więcej, w drugą mniej czyli źle.
Hee?!
No najpierw trzeba magiel na srodku ustawic zobaczyc jak kiera sie ustawila ew poprawic i koncowki drazkow ustawic, tak mi sie wydaje :d
Panowie pomożecie z tymi oponkami ?
195/55?
185/60? felga 7 cali
Hee?!:d
własnie bez sensu gada
ustawiasz koła prosto
a potem kiera albo krzyzak
tylko trzeba pamietac o tasmie srs
Camellia Racing
11-04-14, 12:47
Hee?!
No najpierw trzeba magiel na srodku ustawic zobaczyc jak kiera sie ustawila ew poprawic i koncowki drazkow ustawic, tak mi sie wydaje :d
Mam nadzieję, że tylko udajesz głupiego.
Jeśli krzyżak i kierownica nie była przestawiana nigdy to nie zmieniasz nic w ich konfiguracji bo jest ustawione względem listwy tak jak powinno. Regulację masz wtedy na końcówkach drążków.
Czytac ze zrozumieniem umiesz?
I bez wycieczek osobistych prosze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.