PDA

Zobacz pełną wersję : problem ze zbieżnością



nowy89
09-04-14, 09:39
Witam,

niedawno wymieniłem drążki i końcówki bo były luzy i jest ciągły problem ze zbieżnością, tzn na stacji diagnostycznej z laserowym miernikiem wychodzi że wszystko jest jak należy, a mimo to:

objaw: podczas jazdy na wprost muszę mieć kierownice przekrzywioną o jakieś 10 stopni w prawą a jak wezmę ja na wprost to ucieka w lewo..

2 komplety opon i nic ciągle to samo, zbieżność 3 razy, ciśnienie itp wporządku
lewe koło na moje oko jakby szło pod kątem, co to może być? górny wachacz ma luzy?

Proff
09-04-14, 11:10
Warsztatom często się zapomina albo nie chce ustawiać kiery. Niektórzy nawet będą się wypierać że to ty masz coś nie tak w zawieszeniu i lepiej oddaj auto na złom, ale jak wskażesz palcem to ustawią, czasem za n-tym razem.

Gelek
09-04-14, 11:48
Pojedź na inną stacje ze zbieżnością, jeśli wcześniej miałeś wszystko ok to tylko ustawić i cieszyć się jazdą. Widziałeś wyniki z ustawiania swojej zbieżności?

Tomeszek
09-04-14, 11:51
Moze poprostu przestaw kiere ?:D moze akurat krzyzak bedzie tak ze bedziesz mial rowno :)

nowy89
09-04-14, 11:54
no tak byłem przy ustawianiu, fakt stacja ta się nie cieszy dobrą opinią. no ale samemu mi kazał ustawić sobie kier pod siebie ustawiłem ją idealnie i do takiego ułożenia skontrował drążkami, wszystko się świeciło na zielono.. przed wymianą wszystko było wporządku

no tak ale kier nie przestawisz o ząbek czy dwa bo jest wieloklin czy jak to się tam nazywa...

zbieżność sumaryczna to 0.07 było

reaktor
09-04-14, 12:00
samą kiere ciezko ustawić idelanie trzeba na krzyzaku tez kombinować

nowy89
09-04-14, 13:19
tak przebiegał proces zbieżności:
wjechałem na kanał,
założyli te lustra na fele, pokrecili sam zczytało, potem wybrał rok model samochodu było coś na czerwonym więc ustawili wszystko żeby było na zielone a potem kier na wprost idealnie i coś podregulowywali
nie powinni zczytać tego na idealnie ustawonej kier na wprost a dopiero potem ewentualnie korygować?

reaktor
09-04-14, 13:22
no raczej

Furious
09-04-14, 13:31
pokaz wydruk z tej geometrii

nowy89
09-04-14, 23:15
nie mam niestety wydruku

CRX1
10-04-14, 02:45
Nie dali Ci wydruku, kazał Ci ustawiać kierę , szkada że nie dał Ci klucza i kazał ustawić zbieżność . Sam powinien ustawić na wprost i dokonać pomiarów . Podjedż do kogoś , kto ma pojęcie o kontroli i regulacji geometrii.

Camellia Racing
10-04-14, 02:56
Jak robiłem zbieżność u siebie po wymianie końcówek drążków to wracałem się jeszcze 3 razy bo kierownica nie była prosto podczas jazdy ale poprawiali bez problemu.

CRX1
10-04-14, 03:05
Trafiłeś na ludzi , którzy chcą naprawić Ci auto , a nie skasować kasę i mieć klienta w D. Ja jeżdże do firmy z różnymi autami i robią aptekę . Zaczyna się od sprawdzenia zawieszeń, ciśnienia w oponach itd Nigdy jak wyjechałem , to nie musiałem wracać.Znają swoją robotę .Wydruk sam wkłada do auta , bo jest to też gwarancja na usługę .

nowy89
10-04-14, 09:23
zmieniłem jeszcze raz koła na 100% pewne od kumpla zrobiłem zbieżność i jest dobrze, jak założe te stare opony to znów lipa i teraz pytanie bo mam 4 te opony są ładne (6mm bieżnika) i czy można 2 szt dać na tył a na przód dokupić 2? czy te 2 z tyłu bedą dokuczały
zbieżność była ale nie dopasowana do prostej kierownicy

czy opony 195/55 lub 185/60 bedą dobre, nie zaduże?
do tej pory jeżdże na 195/50 ale wkoło jeszcze dużo miejsca jest i troche śmiesznie wygląda.
felgi mam 7cali

reaktor
10-04-14, 12:10
Trafiłeś na ludzi , którzy chcą naprawić Ci auto , a nie skasować kasę i mieć klienta w D. Ja jeżdże do firmy z różnymi autami i robią aptekę . Zaczyna się od sprawdzenia zawieszeń, ciśnienia w oponach itd Nigdy jak wyjechałem , to nie musiałem wracać.Znają swoją robotę .Wydruk sam wkłada do auta , bo jest to też gwarancja na usługę .

gdzie to tak u nas robią?

czyli kiere musze ustawić przy zbieżności ?bo jutro jadę a wiem ze mam krzywo ale nie da sie jej ustawić na samej srubie pod poduszką tylko trzeba chyba z krzyzakiem kombinować a to nie robota dla jednej osoby

Furious
10-04-14, 12:47
przecież na drążkach kierowniczych przy regulacji zbieżności ustawia się prosto kiere..

Camellia Racing
10-04-14, 14:45
Trafiłeś na ludzi , którzy chcą naprawić Ci auto , a nie skasować kasę i mieć klienta w D

Nie. Ja po prostu byłem upierdliwy więc zrobili dla świętego spokoju :)


czyli kiere musze ustawić przy zbieżności ?bo jutro jadę a wiem ze mam krzywo ale nie da sie jej ustawić na samej srubie pod poduszką tylko trzeba chyba z krzyzakiem kombinować a to nie robota dla jednej osoby

Krzyżaka i kierownicy nie przestawiasz. Jak przestawisz to będziesz miał kręcenia w jedną stronę więcej, w drugą mniej czyli źle.

Tomeszek
10-04-14, 14:57
Krzyżaka i kierownicy nie przestawiasz. Jak przestawisz to będziesz miał kręcenia w jedną stronę więcej, w drugą mniej czyli źle.

Hee?!

No najpierw trzeba magiel na srodku ustawic zobaczyc jak kiera sie ustawila ew poprawic i koncowki drazkow ustawic, tak mi sie wydaje :d

nowy89
10-04-14, 22:34
Panowie pomożecie z tymi oponkami ?
195/55?
185/60? felga 7 cali

reaktor
10-04-14, 23:22
Hee?!:d

własnie bez sensu gada

ustawiasz koła prosto
a potem kiera albo krzyzak

tylko trzeba pamietac o tasmie srs

Camellia Racing
11-04-14, 12:47
Hee?!

No najpierw trzeba magiel na srodku ustawic zobaczyc jak kiera sie ustawila ew poprawic i koncowki drazkow ustawic, tak mi sie wydaje :d

Mam nadzieję, że tylko udajesz głupiego.
Jeśli krzyżak i kierownica nie była przestawiana nigdy to nie zmieniasz nic w ich konfiguracji bo jest ustawione względem listwy tak jak powinno. Regulację masz wtedy na końcówkach drążków.

Tomeszek
11-04-14, 12:59
Czytac ze zrozumieniem umiesz?

I bez wycieczek osobistych prosze.