PDA

Zobacz pełną wersję : Rozporka przód góra homemade



Meche
08-04-14, 17:17
Szukałem ale nie znalazłem. Chciałbym zrobić samodzielnie rozpórkę na kielich z przodu. Jak mierzyć? Na podniesionym samochodzie czy na kołach? mocowania swoją droga, chodzi mi o belkę pomiędzy jakiej długości powinna być. Chcę przykręcić rozpórkę na dwie śruby od amortyzatora, to dobrze rozwiązani czy wiercić osobne otwory.

adam11d
08-04-14, 17:25
Nic nie wiercić te 2 co kielichy/poduszki trzymają tam się przykręca. wg mnie powinno być na normalnie postawionym aucie bo wiadomo auto pracuje w górę i w dół takie moje zdanie niech się inni wypowiedzą... co do długości belki to ci nie powiem ,ale też myślę nad zrobieniem to najpierw zrobię sobie te flansze na kielichy dopasuje nawierce otwory potem od nich sobię zmierzę odległości i będe wiedział co i jak...

kamilrojek
08-04-14, 17:54
Jest sens jak rozpórki są takie tanie?

Meche
08-04-14, 19:50
W moim przypadku, filterek od gazu może przeszkadzać, po za tym lubię zrobić sam, zawsze to nowe doświadczenie ;)

szastal
08-04-14, 21:20
Bardzo dobry pomysł, oem za słaba jest, jak już się bawisz samemu to warto byłoby ją złapać w 3 pkt nie tylko na kielichy

Endrju1
08-04-14, 22:48
Tak jak szastal mówi, jak już robić to 3 punktowa.
Co do pomiarów, to raczej na podniesionym przodzie, tak się montuje rozpórkę (przynajmniej mi tak wiele osób mówiło i sam tak montowałem) więc i tak się powinno mierzyć.
Po postawieniu na koła, kielichy zejdą się do siebie o kilka milimetrów i właśnie te kilka milimetrów rozpórka ma rozpierać (oczywiście oprócz tego co podczas jazdy).

Badman
09-04-14, 10:52
moim zdaniem rozpórkę należy montować na samochodzie stojącym na podłożu. Rozpórka ma za zadanie spinać kielichy i zapobiegać odkształceniu - w przypadku kiedy montujemy na podniesionym samochodzie a potem go postawimy wtedy rozpórka zostanie ściśnięta. Jak zostanie zamontowana na stojącym aucie wtedy naprężenia ściskające i rozciągające są podobne. Tak ja to widzę

jawasaki
09-04-14, 11:43
Wydaje mi się że kolega Badman dobrze mówi - przecież zbieżność mamy ustawioną jak auto stoi - więc po zamontowaniu rozpórki negatyw zostaje taki sam , dźwigając auto zawsze to coś zmieni. Bynajmniej trzeba o tym pamiętać , bo te auta są strasznie wiotkie... .

Szczur[R]
09-04-14, 13:49
Wydaje mi się że kolega Badman dobrze mówi - przecież zbieżność mamy ustawioną jak auto stoi - więc po zamontowaniu rozpórki negatyw zostaje taki sam , dźwigając auto zawsze to coś zmieni. Bynajmniej trzeba o tym pamiętać , bo te auta są strasznie wiotkie... .

też popieram przedmówcę - skręcanie czegokolwiek na podniesionym ucie jest pozbawione sensu, to nie jest element który ma mieć naprężenie wstępne jak sprężyna amortyzatora

Meche
09-04-14, 13:51
No właśnie to podniesiony czy opuszczony? Mi się cały czas wydawało, że na podniesionym, żeby rozpychać kielichy, ale teraz sam już nie wiem.

Zaczynam przekonywać się do opinii, żeby przymiarki robić na kołach, w sumie to chodzi o sztywność w zakrętach

kwiatu
09-04-14, 13:56
zdecydowanie na podniesionym, wtedy cały przód budy jest odprężony (mniejwiecej w takim stanie jak wyjechałą z fabryki - jedyne co obciaża to zawias, okolo 40kg na stronę), ale nie ciąży na niego te 1000kg które zbliza kielichy do siebie, nawet oem rozpórki czasem nie zalozycie na szpilki na opuszczonym aucie...

Endrju1
09-04-14, 14:01
Wg mnie rozpórka, jak sama nazwa wskazuje, ma rozpierać, a po postawieniu na koła kielichy o te kilka mm się zejdą do siebie, zaś po założeniu rozpórki na podniesionym, rozpórka zostanie sprężona i nie pozwoli na ten ruch.
Choć ile osób tyle opinii.

Szczur[R]
09-04-14, 14:17
zdecydowanie na podniesionym, wtedy cały przód budy jest odprężony (mniejwiecej w takim stanie jak wyjechałą z fabryki - jedyne co obciaża to zawias, okolo 40kg na stronę), ale nie ciąży na niego te 1000kg które zbliza kielichy do siebie, nawet oem rozpórki czasem nie zalozycie na szpilki na opuszczonym aucie...
Nie 1000kg a koło 650 chyba że Twój egzemplarz ma tylko dwa koła :)
W wytłuczonym aucie w którym się już rama krzywi pewnie nie założysz oema na opuszczonym, natomiast na taśmie montażowej przypuszczam że tego problemu nie mieli...


Wg mnie rozpórka, jak sama nazwa wskazuje, ma rozpierać, a po postawieniu na koła kielichy o te kilka mm się zejdą do siebie, zaś po założeniu rozpórki na podniesionym, rozpórka zostanie sprężona i nie pozwoli na ten ruch.
co zmieni Ci geometrię zawieszenia, a wahacze są nieregulowane, więc zmieni się kąt pochylenia przednich kół

Badman
09-04-14, 17:22
wtedy cały przód budy jest odprężony .. a ja jestem odprężony jak leżę na wersalce ;) nie może być przód budy odprężony ponieważ cały czas działa na niego tzw siła ciężkości- jeśli jeden element budy jest ściskany to drugi musi być odprężany - w przeciwnym wypadku wszystko by spadło na ziemię :) moim zdaniem kluczowym do tego zagadnienia tematem jest sposób podniesienia samochodu a właściwie to punkty podparcia. Moglibyśmy tu gadać godzinami, ale nie znamy sił działających na poszczególne elementy konstrukcji samochodu. Ja jednak jeśli bym zakładał to zakładałbym na samochodzie stojącym. Pozdrawiam

Meche
09-04-14, 18:38
Nie chodzi o zakładanie, ale o sprawę mierzenia. Napisałem do firmy od rozporek, może zdradzą tajemnice.

kieszonka
09-04-14, 19:20
a jaka jest lepsza rozpórka? ta z vti, co trzeba wiercić obok kielichów czy może taka: http://allegro.pl/rozporka-przednia-gorna-honda-civic-v-vi-biala-i4096243433.html
???
czy może ta rozpórka z linku nie podejdzie do 5D?

lukwycz
09-04-14, 19:43
Ta z VTi przynajmniej jest prosta więc pewnie sztywniejsza. Na Twoim miejscu szukałbym 3-punktowej.

dragon_mk1
09-04-14, 20:12
Ja mam u siebie założoną 3pkt od staffa więc jak coś to pisz pw i w wolnym czasie zrobię rysunek i podam wymiary. W moim temacie masz jak to leży na aucie http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?202632-mb2-d14z4-by-Mati

od 6 gen na przód podejdzie jedynie na tyle w angielce jest inny rozstaw śrub niż w innych 6 genach

Szczur[R]
09-04-14, 21:29
a jaka jest lepsza rozpórka? ta z vti, co trzeba wiercić obok kielichów czy może taka: http://allegro.pl/rozporka-przednia-gorna-honda-civic-v-vi-biala-i4096243433.html
???
czy może ta rozpórka z linku nie podejdzie do 5D?
podejdzie, jak chcesz tylko dla lansu to zleć wykonanie jej z aluminium :)
3punktowa ma sens, albo dwupunktowa ale gięta jak łuk a nie łamana czy spawana z odcinków bo taka nic nie daje poza wagą i wyglądem

Meche
11-04-14, 18:36
Przemyślałem i będę mierzył w samochodzie na kołach postawie na prostym parkingu. Wywnioskowałem, że rozpórka ma swój udział w zakrętach niewlując nadmierną prace nadwozia, więc mierzenie na podniesionym samochodzie doprowadzi do tego, że będzie rozpychać kielichy nawet kiedy samochód będzie stał. Jako materiał chciałem użyć stali 4mm

alienek
12-04-14, 21:39
Szczur[R] nie pisz bzdur bo widać że wogóle sie nie znasz na właściwościach materiałów.. ehh nawet rozpórka na śrube rzymska ma wystarczającą wytrzymałość.. dlalej gięta rozpóra ma większą podatność na wyginanie od spawanej z "kawałków" czyli auto jest mniej sztywne ale jak kto woli, co do wagi to sie nie wypowiadam bo to kwestia sporna czy lepiej miec alu czy stal.. miałem w innym aucie rozporke stalowa wiechers stałą na kielichach , mialem alu ta-technix z śrubą rzymska i nie zauważyłem różnicy oprócz ceny i wagi na korzyść ta-technix auto na eibach pro-kit i amorki ta-technix , PU w zawieszeniu koła 195/55/15..
przelatane po jednym sezonie.. do hani chce soie sklecic 3 punkt :) bo jest miękka w porównaniu do mojego porzedniego bolida heh
dragon_mk1 licze na Ciebie i czekam na dodatkowe info w sprawie 3pkt :)

Szczur[R]
12-04-14, 22:13
Szczur[R] nie pisz bzdur bo widać że wogóle sie nie znasz na właściwościach materiałów.. ehh nawet rozpórka na śrube rzymska ma wystarczającą wytrzymałość..
teraz to pojechałeś. Jak ma to rozpierać Twoje spięte pośladki to pewnie że na śrubie rzymskiej wystarczy :)

co do wagi to sie nie wypowiadam bo to kwestia sporna czy lepiej miec alu czy stal..
nie jest to żadna kwestia sporna, bo alu z regóły jest lżejsze

miałem w innym aucie rozporke stalowa wiechers stałą na kielichach , mialem alu ta-technix z śrubą rzymska i nie zauważyłem różnicy oprócz ceny i wagi na korzyść ta-technix
dał bym Ci swoje 5D do objechania i na bank nie stwierdzisz czy rozpórki brak czy jest jakiś łamany kawałek żelastwa bez otwierania maski

Fakty są takie że czym rozpórka będzie bardziej prostopadła do amortyzatora i swoim kształtem bliższa prostej, tym mniej siły pójdzie w powietrze, a tym samym kielichy będą się mniej poruszać względem siebie. Żeby to zrozumieć wystarczy fizyka z ogólniaka i minimum wyobraźni.

jawasaki
13-04-14, 00:59
link do 3 punktowej : http://allegro.pl/staffa-rozporka-przednia-civic-del-sol-3-punktowa-i4136420261.html
pytanie czy nie będzie kolidować z d16w4

Szczur[R]
13-04-14, 09:31
link do 3 punktowej : http://allegro.pl/staffa-rozporka-przednia-civic-del-sol-3-punktowa-i4136420261.html
pytanie czy nie będzie kolidować z d16w4
poprzeczka jest dość wysoko, nie powinna zawadzać o kolektor. W razie czego masz 10dni na zwrot jeśli przymierzysz i nie podejdzie :P

Endrju1
13-04-14, 10:33
Mam taką samą tylko 2 punktową i jest na tyle wysoko, że spokojnie jeszcze sporo miejsca pod nią zostaje.

kamil39
13-04-14, 20:34
Awogole wszystkie rozporki z 5 gena i 6 gena ej ek pasuja do nasze budy??

Endrju1
13-04-14, 23:27
Rozstaw śrub od kielichów jest taki sam, a do tego w angielkach szły chyba wyłącznie poziome przepustnice, więc spokojnie powinny się chyba mieścić.

pajac_am
14-04-14, 00:11
Ja mam ori z nagielki vti (chyba), przykręcana do kielichów. Jest stalowa, ale muszą być cienkie ścianki bo jest bardzo lekka.
Czy usztywnia? Nie wiem jak jest bez rozpórki, ale i tak to auto gnie się jak diabli ;)

MisieK1989
14-04-14, 15:05
Ja mam ori z nagielki vti (chyba), przykręcana do kielichów. Jest stalowa, ale muszą być cienkie ścianki bo jest bardzo lekka.
Czy usztywnia? Nie wiem jak jest bez rozpórki, ale i tak to auto gnie się jak diabli ;)

zainwestuj w zawias PU a poczujesz różnicę ! :)

Meche
16-04-14, 10:04
Panowie może ktoś podeslas zdjęcie rozporki (tylko nie ori) tak żeby bylo widać jak idzie linka od gazu

@edit i wysokość od mocowania przy kielichu do usztywnienia

Jeśli są błędy to znaczy że wpis z komorki :-D

Endrju1
16-04-14, 10:51
Proszę bardzo:
http://images62.fotosik.pl/886/d04af283f7393b55m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d04af283f7393b55) http://images65.fotosik.pl/886/93c5611c227e30e3m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=93c5611c227e30e3) http://images63.fotosik.pl/885/04e611ed6a3f295fm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=04e611ed6a3f295f) http://images64.fotosik.pl/886/445f705ad51d742fm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=445f705ad51d742f) http://images61.fotosik.pl/884/159301857e80ef07m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=159301857e80ef07)
Proszę nie zwracać uwagi na syf pod maską... :)
U mnie dodatkowo nieco zabawy miałem z kablami od gazu (lecą tą samą drogą co linka), musiałem je przesuwać o kilka cm bo brakowało.

MichałCK
16-04-14, 11:04
Proszę bardzo:
Proszę nie zwracać uwagi na syf pod maską... :)
U mnie dodatkowo nieco zabawy miałem z kablami od gazu (lecą tą samą drogą co linka), musiałem je przesuwać o kilka cm bo brakowało.

Ile się ceni taka rozpórka ? :D

Endrju1
16-04-14, 11:09
http://allegro.pl/staffa-rozporka-przod-honda-civic-v-vi-del-sol-i4125892562.html
ja kupiłem przez forum, teraz już nie pamiętam dokładnie za ile, gdzieś coś koło stówki.

Szczur[R]
16-04-14, 11:24
Proszę nie zwracać uwagi na syf pod maską...
ale masakra :P

Endrju1
16-04-14, 11:28
Fotka robiona dzisiaj, a za mną kilka dłuższych tras pomiędzy chlapiącymi ciężarówkami.
Ponadto detalistą nie jestem, a auto jest całkowicie użytkowe i ma działać a nie wyglądać (chociaż z zewnątrz prezentuje się lepiej niż pod maską).
No... ale to nie temat o mnie... Znajdę kilka ciepłych dni wolnego, to doprowadzi się auto do porządku i założę własny wątek.

A żeby nie było OT, to rozpórka jest sporo sztywniejsza niż oem i allegrowe wynalazki.

szastal
16-04-14, 12:06
Ktoś już zakładał tą 3pkt , ciekawi mnie szczególnie ten opis :
"3 punkt rozpórki montujemy do fabrycznych otworów w ścianie grodziowej."

Endrju1
16-04-14, 12:19
Tutaj masz 3 zaślepki/nity i podejrzewam że do tego się przykręca:
http://avatars.zapodaj.net/images/67e8dbf70e08.jpg (http://avatars.zapodaj.net/images/67e8dbf70e08.jpg)

Szczur[R]
16-04-14, 12:31
Fotka robiona dzisiaj, a za mną kilka dłuższych tras pomiędzy chlapiącymi ciężarówkami.
jeździsz z otwartą maską ? :P
a tak na poważnie to masz "podłogę" pod silnikiem ? Ta plastikowa osłona która w sumie niewiele zasłania, bardzo pomaga zachować czystość pod maską - wiem bo sprawdziłem na sobie :)


A żeby nie było OT, to rozpórka jest sporo sztywniejsza niż oem i allegrowe wynalazki.
porównywałeś to na zasadzie że miałeś wcześniej oem, czy po prostu tak Ci się wydaje bo patrząc na nią to dość masywny kawał żelastwa ? Pytam serio bo się zastanawiam nad zakupem

Endrju1
16-04-14, 12:44
Przeważnie z zamkniętą maską jeżdżę, jednak od zakupu nie bawiłem się w mycie silnika (po prostu auto służy mi do przemieszczania się z miejsca na miejsce), może bliżej lata się za to wezmę, osłonę posiadam (choć rzeczywiście nie dużo ona zasłania).
Tak miałem na 24h pożyczoną rozpórkę oem (taką jak od vti) i (choć może to subiektywne odczucie) ta staffa jest sztywniejsza, to że jest to masywny (choć wcale nie tak ciężki) kawał metalu dodatkowo potęguje wrażenie sztywności. Sama rozpórka jest na tyle wytrzymała, że można sobie spokojnie na niej stanąć :)

szastal
16-04-14, 13:21
W takim razie ta przednia 3pkt by mogła zdać egzamin, a coś wiadomo na temat tylnej ? Bo rozważam patent stałego zamocowania na kielichach jednak dalej już na mocnym połączeniu śrubowym tak aby w razie potrzeby nie ograniczać przestrzeni bagażnikowej .

dragon_mk1
18-04-14, 19:06
Znalazłem trochę czasu, pomierzyłem mojego 3pkt i powstało coś takiego http://zapodaj.net/91dcffaea6b6e.jpg.html
Sory za jakość ale w paintcie działałem

jawasaki
18-04-14, 21:05
Wd. mnie najlepiej zrobić taką samemu - co to pojechać na szrot zakupić kilka elementów dociąć przyłapać na aucie i zespawać , 270zł to wd. mnie lekka przesada, specjalna stal ? śmieszne , - jak i same spawy średniej jakości. Z drugiej str. myślałem w sumie po co te 3pkt - ta ścianka i tak jest leciwa i da się ją wygiąć naciskając palcem - to nie żaden element nośny ani konstrukcyjny , ściana grodziowa jest deczko niżej i tam jest już grubiej (przecinałem ją tępą siekierką w angliku), ale i tak grubo - że jak naciskacie hamulec to cała pompa hamulcowa chodzi... . Jestem przekonany że ktoś posiadający taką rozpórkę nie poczuł by różnicy po zmianie na zwykłą - oczywiście nie mógł by o tym wiedzieć. Lepiej się zainteresować tymi rozpórkami pod przednie błotniki. Albo sprawnością swojego zawieszenia ;) .

szastal
19-04-14, 12:47
Czy taką home made czy kupna z allegro trzeba i tak sprawdzić, o której mówisz pod przednie błotniki ?

jawasaki
19-04-14, 13:24
To się zwie fender bar - wpisz w google to zobaczysz o co chodzi .