michalkazanice
06-04-14, 12:55
Witam. Nie jestem mechanikiem, ale chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy na temat kompresji silnika. Jaka kompresja jest bezpieczna, żeby zakładac turbinę, lub do jakiej kompresji jakie doładowanie może być maksymalne.
Przykładowo B18C4 ma stopień sprężania na poziomie 10.0:1 i do tego silnika można bezpiecznie wkładać turbo. B18C6 ma kompresję na poziomie 11.1:1 i jeśli idę dobrym tropem, trzeba odprężyć silnik, aby włożyć turbinę. Może mi ktoś podpowiedzieć od czego to zależy? Które liczby od czego zależą jak również jak odczytywać czy dany silnik nadaje się do założenia turbo, czy nie. Nie chce dzwonić do znajomych z pytaniami: a do C6 to można założyć turbo czy nie? Będę wdzięczny, jeśli ktoś poda kilka sensownych szczegółów, albo pokieruje gdzie uzyskać takowe odpowiedzi :)
Przykładowo B18C4 ma stopień sprężania na poziomie 10.0:1 i do tego silnika można bezpiecznie wkładać turbo. B18C6 ma kompresję na poziomie 11.1:1 i jeśli idę dobrym tropem, trzeba odprężyć silnik, aby włożyć turbinę. Może mi ktoś podpowiedzieć od czego to zależy? Które liczby od czego zależą jak również jak odczytywać czy dany silnik nadaje się do założenia turbo, czy nie. Nie chce dzwonić do znajomych z pytaniami: a do C6 to można założyć turbo czy nie? Będę wdzięczny, jeśli ktoś poda kilka sensownych szczegółów, albo pokieruje gdzie uzyskać takowe odpowiedzi :)