Zobacz pełną wersję : Poduszka powietrzna.
jak zdemontować żeby nie uszkodozić
skolopendra
09-05-08, 14:50
przede wszystkim odłączyć akumulator
A ja odkopie stary temat i zapytam tak: Panowie, gdzie zajrzeć żeby sprawdzić czy poduszka powietrzna pasażera jest na swoim miejscu? Trzeba demontować deskę czy wystarczy schowek i tam szukać?
Piszę akurat pracę na studiach o poduszkach powietrznych i o tym jak różni ludzie robią wały i coś mnie tknęło, że odkąd mam samochód (jestem trzecim właścicielem) nie sprawdziłem, czy na prawdę poduchy są gdzie być powinny :)
Ktoś już poszukiwał poduszki pasażera?
Wystarczy schowek i tam już widać czy jest czy sama zaślepka. Ze swojej strony nie polecam jej demontować o ile późniejszy montaż 3 z 4 śrub jest łatwy to dostęp do 4 tragedia. Udało mi się za 4 podejściem.
Pozdrawiam
Kamil
Gdyby nie było to chyba powinna kontrolka coś nam o tym powiedzieć.
Chyba, że jakiś mistrz dał opornik o odpowiedniej rezystancji.
Albo wyjął żaróweczkę, bo i tak niektórzy robią.
Jest też patent, żeby podłączyć kontrolkę airbagu lub check engine do kontrolki oleju na zegarach, wtedy gaśnie razem z kontrolką oleju ;)
Gdyby nie było to chyba powinna kontrolka coś nam o tym powiedzieć.
Chyba, że jakiś mistrz dał opornik o odpowiedniej rezystancji.
Tu masz kilka patentów
• zdemontowanie lub zaślepienie lampki kontrolnej SRS
• podłączenie lampki kontrolnej SRS równolegle do lampki ładowania akumulatora, kontrolki ABS lub innego systemu. Lampka poduszek powietrznych zachowuje się wówczas tak, jakby sterownik nie zanotował usterki i system był sprawny. Należy więc zwrócić uwagę na sposób pracy lampki, czy nie gaśnie ona dokładnie w tym samym momencie co inna lampka kontrolna – dopiero po uruchomieniu silnika. W niektórych pojazdach lampka kontrolna systemu poduszek powietrznych z
Zapala się już na pierwszym stopniu stacyjki, jeszcze przy wyłączonym zapłonie.
• podłączenie lampki kontrolnej SRS do specjalnie zbudowanego układu czasowego, który steruje lampką. Efekt jak przypadku wyżej, a jest to szczególnie niebezpieczne gdyż nawet doświadczony diagnosta nie wykryje nieprawidłowości w pracy lampki, która zachowa się tak, jak przy braku usterek w systemie.
suchy2004- dzięki za podpowiedź, jutro na pewno sprawdzę ;) Wolę mieć pewność, że w tej smutnej chwili, która mam nadzieję nigdy nie nastąpi, systemy w moim aucie uchronią mnie i pasażerów w miarę możliwości przed obrażeniami
zdemontowanie żarówki nic nie da bo przy odpalaniu ona musi sie zapalic.
niestety u mnie ktoś tak zrobił a wystarczyło zrobić reseta SRS i wszystko ok
toffik12456
21-01-10, 18:37
praktycznie to mało kto bawi się w kłamanie żarówki... wystarczy w kabel do poduszki wpiąć opornik 2.2 Oma i usunąć usterki ze sterownika AirBag (komputerem żecz jasna), wtedy sterownik "widzi" że wszystki poduszki są sprawne, i gasi kontrolkę.
Jest to najprostrzy i najskuteczniejszy sposób, mianowicie nie wykryje się czegoś takiego ani demontażem i zabawami z żaróweczką kontrolki, ani poprzez zbadanie kodów usterek w sterowniku AirBag.
Jeśli chcesz sprawdzić czy masz poduszkę czy opornik, to musisz zdemontować schowek lub plastiki po prawej stronie (nie wiem jak to jest skonstruowane w civicu)
Bo chcę zdiagnozować czy do wymiany mam poduszke czy wiązke czy moze jeszcze cośi innego. Potrzebuje do tego opornik imitujący poduszkę pasażera. Powyżej toffik pisze że ma on 2,2 ohm. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? A może ma ktoś w krakowie lub okolicach takiego specjalnego klipa jakiego używają w serwisie i mógłby mi udostępnić w ramach solidarności civikowej:D
Może ktoś już robił taką diagnostykę i coś mi doradzi? Nie znalazłem na forum szczegółowych tematów na ten temat. Chodzi mi o to czy np immobiliser nie rozkoduje mi sie po odłączeniu na dłuższy czas akumulatora, slyszalem ze ponowne zakodowanie immo w serwisie słono kosztuje. Tak samo czy spowoduje to reset ECM? No i jeśli ktoś używał zamiast poduszki rezystora to jak poradził sobie z faktem że po odłączeniu wtyczki wiązka sama sie zwiera?
Jeśli chcesz sprawdzić czy masz poduszkę czy opornik, to musisz zdemontować schowek lub plastiki po prawej stronie
No wlasnie, kto dokladnie wie, na co patrzec? Jak rozpoznac, ze na pewno jest poduszka pasazera? A jak sprawdzic, ze jest kierowcy?
Też mnie to ciekawi bo u mnie kontrolka w ogóle nie świeci. Mama nadzieję, że jest przepalona a poduchy na swoim miejscu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.