Zobacz pełną wersję : olej w aparacie zapłonowym
Cześć wczoraj odpalam auto po niedługim postoju i zaczęły strasznie falować obroty cyklicznie od 900 do 1500 (obroty nie wyrównują się jest tak cały czas). Zauważyłem że nawet jak gaszę silnik, nie gaśnie normalnie tylko dłużej. Zajechałem do domu i zacząłem oglądać. Zobaczyłem że z aparatu zapłonowego są ślady wycieku oleju. Zarówno na bloku skrzyni jak i na dole obudowy. Trochę dzisiaj poczytałem o tym i znalazłem wypowiedź że ktoś też miał taki przypadek jak mój i po wymianie simeringu obroty przestały falować. Czy na podstawie załączonych zdjęć da się stwierdzić czy do wymiany jest simering łączący aparat z silnikiem czy ten w środku apratu bo ponoć taki też jest. Ponoć te simmeringi są ciężko dostępne ? Ktoś zna ich wymiary ? Bawić się w to czy szukać nowego aparatu ? Jak myślicie czy to nagłe wystąpienie falowania obrotów mogło być przyczyną właśnie tego oleju w aparacie ?
http://i1290.photobucket.com/albums/b532/wojtek_vtec/a2_zpsfa115f7e.jpg (http://s1290.photobucket.com/user/wojtek_vtec/media/a2_zpsfa115f7e.jpg.html)
http://i1290.photobucket.com/albums/b532/wojtek_vtec/a3_zps2d390749.jpg (http://s1290.photobucket.com/user/wojtek_vtec/media/a3_zps2d390749.jpg.html)
http://i1290.photobucket.com/albums/b532/wojtek_vtec/a1_zps555ddb72.jpg (http://s1290.photobucket.com/user/wojtek_vtec/media/a1_zps555ddb72.jpg.html)
Edit: dodaje więcej zdjęć
http://i1290.photobucket.com/albums/b532/wojtek_vtec/a4_zps2dfc983d.jpg (http://s1290.photobucket.com/user/wojtek_vtec/media/a4_zps2dfc983d.jpg.html)
http://i1290.photobucket.com/albums/b532/wojtek_vtec/a5_zps482be11e.jpg (http://s1290.photobucket.com/user/wojtek_vtec/media/a5_zps482be11e.jpg.html)
http://i1290.photobucket.com/albums/b532/wojtek_vtec/a6_zpsde9a4b25.jpg (http://s1290.photobucket.com/user/wojtek_vtec/media/a6_zpsde9a4b25.jpg.html)
SORKA za PPP nie wiem czemu się nie zedytowało O_o
Camellia Racing
05-04-14, 16:18
Zmienisz oring i będzie w porządku :)
Zmienisz oring i będzie w porządku a mógłbyś dokładniej napisać o który oring chodzi, jak się do niego dostać i czy dostanę go normalnie w sklepie ?
Musisz wyjąć wałek z aparatu i wtedy zobaczysz :) Na haparts.pl możesz zamówić. Wymień też ten, który wchodzi w głowicę. Ale skoro leje się do środka to ten przez który przechodzi wałek.
Musisz wyjąć wałek z aparatu i wtedy zobaczysz Na haparts.pl możesz zamówić. Wymień też ten, który wchodzi w głowicę. Ale skoro leje się do środka to ten przez który przechodzi wałek. dzięki bardzo Wam ! Wyślę pytanie o te oringi do aso i haparts.
a jeszczę zapytam ponownie
Jak myślicie czy to nagłe wystąpienie falowania obrotów mogło być przyczyną właśnie tego oleju w aparacie ?
Camellia Racing
05-04-14, 16:31
Ten O-ring to uszczelka, proponuję kupić OEM, będzie pewniej niż z zamiennikiem.
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=18225,18226,18227,18228,18229,18230,18231, 18232,18233,18234,18235,18236,18237,18238,18239,18 240,18241,18242,18243,18244,18245,18246,18247,1824 8,18249,18250,18251,18252,18253,18254,18255,18256, 18257,18258,18259,18260,18261,18262,18263,18264,18 270,18271,18272,18273,18274,18275,18276,18277,1827 8,18279&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=1996&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4I&nplblk=E__0510
Numer 6.
a że tak się jeszcze zapytam, bo zacząłem czytać manual i dowiedziałem się jak się ustawia kąt wyprzedzania zapłonu.. -,- I jeśli wyjąłem dzisiaj aparat zapłonowy i potem go założyłem to mogłem coś tam poprzestawiać bo pokręciłem nim... ? Proszę o wyrozumiałość :o
Wg mnie jeżeli nie włożyłeś go w takiej samej pozycji w jakiej był, to jest to możliwe. Ja jak zmieniałem swój aparat i chwilę jeździłem z nieustawionym kątem wyprzedzania to dosyć mocno szarpało silnikiem.
Ten O-ring to uszczelka, proponuję kupić OEM, będzie pewniej niż z zamiennikiem.
http://japancars.ru/index.php?route=...nplblk=E__0510
Numer 6.
Tyle, że numer 6 to oring który wchodzi w głowice. I to nie przez niego cieknie do aparatu.
Musisz wyjąć wałek z aparatu i wtedy zobaczysz
I pewnie przez ten dostaje sie olej do aparatu.
http://www.honda-crx.info/images_2ndgen/schematy_ED9_1/silnik/distributor_tec.jpg
numerki: 7 i 9
Czytam o tej regulacji zapłonu i nie mogę zrozumieć jak to się reguluje. W aparacie zapłonowym na jego końcu jest takie kółko z wystającymi bolcami które wchodzi do silnika i to się kręci. Czy to ma znaczenie że obrócę tym kółkiem o 180 stopni i wsadzę ? Ja włożyłem aparat do silnika i przekręciłem nim góra dół bo były na nim ślady po podkładkach gdzie było przykręcone... ? Jeżeli odpalę auto na nieustawionym zapłonie może się coś stać ? Zawsze najpierw robię potem myślę :(
Odwrotne włożenie nie powoduje przestawiania sie zapłonu, bez różnicy jak to potem włożysz.
I pewnie przez ten dostaje sie olej do aparatu.
http://www.honda-crx.info/images_2nd...ibutor_tec.jpg
numerki: 7 i 9 dzięki
Odwrotne włożenie nie powoduje przestawiania sie zapłonu, bez różnicy jak to potem włożysz. czyli musiałbym przekręcić wałkiem rozrządu żeby się zapłon przestawił ? Bo obracając założonym aparatem zapłonowym chyba nie mogę przestawić wałka rozrządu bo to kółko w aparacie wchodzące w wałek rozrządu się obraca ?
Nie powiem Ci jak to dokładnie działa, ale wiem na 100%, że włożenie odwrotne niczego nie powoduje, sprawdzałem zapłon w dwóch pozycjach i zawsze jest tak samo.
najważniejsze chyba jest to żebyś sam zapłon przykręcił w takiej pozycji w jakiej był przed wykręceniem. mówię tu o pozycji aparatu względem śrub gdzie jest miejsce na regulację. bo i samą regulację wykonuje się w sumie przez lekkie kręcenie aparatu w lewo czy prawo
Odwrotne włożenie nie powoduje przestawiania sie zapłonu, bez różnicy jak to potem włożysz.
wypust w aparacie jest asymetryczny, podobnie jak nacięcie na wałku - nie da się złożyć źle
Jeżeli odpalę auto na nieustawionym zapłonie może się coś stać ? Zawsze najpierw robię potem myślę
zapłon ustawiasz kręcąc aparatem względem wałka rozrządu, na tyle ile oczywiście pozwalają Ci otwory mocujące (3 śruby). Regulacja bierze się stąd że iskra ma na danym cylindrze wystąpić w odpowiedniej chwili kiedy jest maksymalne ciśnienie w cylindrze. Aparat nie wie o tym że dany tłok jest w TDC znikąd jak właśnie z położenia wałka rozrządu. kręcąc nim względem wałka opóźniasz lub przyspieszasz wystąpienie iskry.
Jeśli nie wiesz jak był ustawiony przed demontażem, ustaw go w połowie zakresu regulacji - nic złego się nie stanie
że włożenie odwrotne niczego nie powoduje
Bzdura, bo odwrotnie się tego włożyć nie da.
Zresztą, Szczur[R] już objaśnił dlaczego.
Co do ustawienia samego zapłonu, to bez lampy stroboskopowej dokładnie tego nie zrobisz. Ja kiedyś zdjąłem aparat, potem przykręciłem go dokładnie w tym samym miejscu (porobiłem ślady) i jak się potem okazało zapłon był przyspieszony o 2 stopnie. Kupiłem lampe strobo i teraz mam z tym spokój.
BTW. przy wymianie rozrządu też jest dobrze sprawdzić ustawienie zapłonu na lampie:)
Dzięki Panowie już teraz rozumiem o co chodzi w ustawieniu zapłonu :), stanęło na tym że we wtorek wymieniam na aparat zapłonowy od kustera który ma lampę i powiedział że mi od razu ustawi :)
zobacz w manualu jak się ustawia zapłon bo np. w Preludzie h22a przed ustawieniem trzeba włożyć spinacz do wtyczki od samodiagnostyki co powoduje zablokowanie kąta zapłonu w trakcie ustawiania na lampie
zobacz w manualu jak się ustawia zapłon bo np. w Preludzie h22a przed ustawieniem trzeba włożyć spinacz do wtyczki od samodiagnostyki co powoduje zablokowanie kąta zapłonu w trakcie ustawiania na lampie
dokładnie, w chyba każdym ecu Hondy będzie tak samo - ustawiasz w trybie diagnostycznym
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.