Zobacz pełną wersję : Wymiana rozrządu w 1.7 CTDi
Czy wymienialiście już rozrząd w swoich Civic'ach 1.7 CTDi?
Ja przymierzam się do takiej operacji i po przedzwonieniu do ASO i dwóch serwisów mam totalny mętlik w głowie co wymienić...
A więc:
Pierwszy warsztat:
dwie rolki po 200 zł każda
pasek na 90 tyś za 400zł (chyba Gates)
lub pasek na 60 tyś za 200zł (bosch)
robocizna 250zł
Drugi warsztat:
robocizna 250 zł
a części to się dopiero dowiedzą
ASO:
Nie trzeba wymieniać rolek
a pasek i robocizna 750zł
Moje autko ma teraz 138 tyś km i jest z 2002r, silnik 1.7 CTDi.
Co wy wymienialiście i ile to kosztowało?
No pasek Gates jest rzeczywiście wyjątkowo drogi - coś koło 360 zł. Zdecydowałem się na Dayco (ok 65 zł) z postanowieniem że zmienię go szybciej niż zaleca instrukcja (max 90 tys. km i może sam pasek wtedy) Za rolki - sztuk 2 płaciłem coś około 150 zł/szt. Za robocizne 150 zł. To, że ASO chce wymieniac sam pasek to dziwne. Jakbyś miał z 80 tys km to może bym to jeszcze zrozumiał.
P.S. Cena paska oryginalnego w katalogu EPC13 to 31,40 EUR + dajmy na to +60% to i tak wychodzi połowa ceny paska gates więc jak co to lepiej już zamówić z ASO. Ciekawi mnie jakiej firmy jest oryginalny.
Jakich firm lub firmy sa rolki, na allegro czesto w zestawach sa dwie rozne firmy...? Patrzylem na pasek w swojej 1.7 CTDi co prawa wieloklinowy ale bylo tam napisane Isuzu- numer- szerokosc -numer-Gates wiec rozrządu pewnie tez orginalnie jest Gates...moze tez dojsc pompa wody....napewno trzeba ja sprawdzic.....Agent masz moze nr. z katalogu Gates tego paska lub dlugosc,szerokosc Dayco ?
Gates 5595XS cena około 350-400 , bosch 1 987 949 591 około 120-140 zł dayco 94969 cena około 65 zł 129 zębów szerokość 25 mm. To że na pasku wielorowkowym znalazłeś numer gates (pewnie 6PK1620) ni ekoniecznie świadczy że to Gates bo to oznaczenie maja prawie wszystkie firmy
To nie numer... tam wyraznie jest napisane Gates a dokladnie napisane jest tak....ISUZU 897326 1400 Gates 6PK US.PAT.NO.5610217
[ Dodano: Nie 11 Maj, 2008 ]
Czy to dobre firmy ? Znalazlem taki zestaw co prawda nie do hondy 1.7 ale chodzi mi o jakosc i info na temat tych firm.... rolka prowadzaca GMB Japan podobno montowana orginalnie....rolka napinajaca KOYO Japan tez montowana orginalnie ... czy to cos na podobienstwo europejskiego SKF... ktora najpewniejsza...Agent Ty kumaty jestes jakie montowales w swojej..?
No nie sprzeczam sie z tym paskiem wielorowkowym Gates. Jak wymieniałem to pamiętam, że tez miałem napis Isuzu ale nie spojrzałem dobrze, może Gates też był. A z rolkami już nie pamiętam jakie montowałem ale inne niż napisałeś. Po prostu poszedłem do sklepu i akurat takie jakie były zamontowałem. Co do firmy Gates to jedni mówią że b. dobra a inni że np mniej znany Dayco jest lepszy. Trudno chyba jednoznacznie powiedziec. Wiem natomiast, że Gates stosuje oznaczenie XS dla swoich pasków jako wzmocnione. Nie wiem czy inne firmy też robią wzmocnione do naszej Hondy ale ze względu na cenę wybrałbym już raczej pasek z ASO bo chyba powienien byc tańszy.
Cała operacja już za mną, także teraz kilka uwag:
z wszystkich serwisów najtańsze okazało się ASO! Jak ich przycisnąłem, to sprawdzili dokładnie ceny części (rolka ok 111 zł, napinacz ok 160zł, pasek w okolicach 150zł, robocizna 400zł), dali 10% rabatu dla stałego klienta na robociznę i w sumie wyszło 782 zł :)
Jak się później okazało u mnie cieknie troche uszczelniacz wału korbowego (czy jakoś tak). Brzmi groźnie - kosztuje 27 zł. Problem w tym, że ASO nie miało go na miejscu :djablek: i mi go nie zrobili. A naprawa wiąże się ze ściągnięciem rozrządu i w związku z tym koszt przedsięwzięcia to ok 400 zeta :zamkniete oczy: .
No i ASO twierdzi, że ten ich oryginalny pasek jest na 120 tyś.
Mi też powiedzieli że cieknie uszczelniacz spod wału korbowego.
Niestety po rozebraniu okazało się, że jest to jednak inny uszczelniacz (ten był zupełnie suchy) ciekło gdzieś spod silnika.
Ja na twoim miejscu dopytałbym się, czy dokładnie sprawdzili ten uszczelniacz?
Pozdrawiam
To ja przy okazji troche odswieze temat...
Zmienilem u siebie rozrząd razem z pompa wody, wszystkimi rolkami itp.
Rolka napinacza byla minimalnie inna niz fabrycznie i podczas dawania gazu slychac brzeczenie. Jak to jest u was?
Podobno przy zamiennikach tak jest ale fabryczna rolka tez potrafi po jakims czasie sie odzywac (przed wymiana paska tez minimalnie brzeczalo ale bardzo rzadko).
Czy jest ktos w stanie cos madrego na ten temat powiedziec?
Może pasek masz za mocno napięty? Ewentualnie zmień pasek wielorowkowy bo mi też gwizdał lekko. Tylko nie na Contitech bo wtym g... wytarły mi się rowki po 10 tys. Gates w wersji XS- wzmacnianej jest ok.
no w tym przypadku to jest konkretnie ta rolka o ktorej pisalem wczesniej wiec to raczej co innego :/
przy jakim przebiegu należy wymienić rozrząd w 1.7ctdi?
pitlabedzki
24-09-09, 09:34
W salonie Hondy powiedziano mi że przy 120tys km.
Według instrukcji pierwszy raz po 150kkm (no ale to trzeba być twardzielem ;P)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.