Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Serwisowanie D14Z4



raq22100
03-04-14, 20:41
Witam,

w związku że Honda w ostatnim roku przejechała więcej niż zwykle, mam pytanie o jej serwisowanie, co po takim przebiegu sprawdzić/wymienić według zaleceń? Honda dobija do 90.000km, jest to 99r. Do tej pory wymieniane zostało:
-olej co 10 czy 15kkm lub raz w roku.
-tłumiki
-serwis klimy
-filtr powietrza
-pękła osłona przeguba (w serwisie wymienili mi tylko z jednej strony, chyba powinienem od razu z drugiej?)
-teraz sie szykuje wymiana klocków z przodu (tył jeszcze spoko, sprawdzałem, grube okładziny).
-pasek rozrządu (juz chyba z 6 lat temu?)
-świece (wtedy do pasek)

Chyba o niczym nie zapomniałem... Teraz przymierzam się do wymiany paska, wymieniać z nim rolkę napinacza? Oraz z tyłu tulejki z wahaczy podłużnych podobno są do wymiany. O czymś zapomniałem?

pzdr,

lookaty
03-04-14, 20:47
Przy rozrządzie można regulację zaworów zrobić :)

raq22100
03-04-14, 21:00
To się robi tak 'profilaktycznie' czy dopiero jak coś się dzieje?

MM63
03-04-14, 21:00
Tą osłonę przegubu sobie daruj skoro jest cała.

lookaty
03-04-14, 21:13
Zaleca się co 30kkm, teraz to powinna być 3 regulacja ;)

Ja kupiłem auto z przebiegiem 110kkm i brała ok 1l oliwy na 15kkm. Przy 135kkm zrobiłem rozrząd i regulację, oleju teraz prawie w ogóle nie zużywa :)

raq22100
03-04-14, 21:29
OK, w takim razie zrobię też regulację przy rozrządzie ;) Z tym, że do tej pory oleju ani trochę nie bierze, a zalewam pełny syntetyk...

fakir
03-04-14, 23:46
Zaleca się co 30kkm, teraz to powinna być 3 regulacja ;)

Ja kupiłem auto z przebiegiem 110kkm i brała ok 1l oliwy na 15kkm. Przy 135kkm zrobiłem rozrząd i regulację, oleju teraz prawie w ogóle nie zużywa :)


co takiego zrobiłeś że przestała brać? jakiś inny olej?

lookaty
04-04-14, 01:05
caly czas ten sam mobil 5w50. Po wymianie rozrzadu i regulacji zaworow bo tylko to robilem, dlatego to od tego uzalezniam. Jeszcze swiece bylywtedy wymieniane i tyle roboty z silnikiem.

Szczur[R]
04-04-14, 14:42
Honda dobija do 90.000km, jest to 99r.
rozumiem że miałeś na myśli 190tyś co i tak było by niezłym przebiegiem jak na 15sto letnie auto :)

raq22100
04-04-14, 14:46
Nie, nie pomyliłem się, kilka dni temu wybiło 88.888 ;)

Szczur[R]
04-04-14, 14:52
Nie, nie pomyliłem się, kilka dni temu wybiło 88.888 ;)

od początku go masz ? Przebieg mocno nierealny...
Po co w takim razie był wymieniany rozrząd skoro wymienia się go co 100tyś ?

MM63
04-04-14, 15:50
;2253568']od początku go masz ? Przebieg mocno nierealny...
Po co w takim razie był wymieniany rozrząd skoro wymienia się go co 100tyś ?

Ale pasek ma lat 15.

Szczur[R]
04-04-14, 15:56
Ale pasek ma lat 15.

nie ma 15 bo już był zmieniany 6 lat temu, poza tym oem pasek to nie jest dętka od roweru żeby parciała leżąc w szafce. Pasek w dodatku jest w osłonie, nie wystawiony na wilgoć i słońce.
Tak czy inaczej po 15latach wypadało by zmienić płyn hamulcowy i sprzęgła, bo na bank już mienił kolor :)

MM63
04-04-14, 18:10
;2253622']nie ma 15 bo już był zmieniany 6 lat temu, poza tym oem pasek to nie jest dętka od roweru żeby parciała leżąc w szafce. Pasek w dodatku jest w osłonie, nie wystawiony na wilgoć i słońce.
Tak czy inaczej po 15latach wypadało by zmienić płyn hamulcowy i sprzęgła, bo na bank już mienił kolor :)

Jak zmieniał 6 lat temu, to nie doczytałem.

Co ile honda zaleca wymianę? Co 100k km lub...? Coś 5 lat mi świta.

Tiga
04-04-14, 18:13
Kurcze powinienes medal dostac za tak delikatne uzywanie auta, taki przebieg niektore auta robia w 2.5 roku hehe. Co do tematu olej w skrzyni napewno, plyn ukladu wapomagania, plyn ukladu chłodzącego, filtr paliwa i powietrza, warto sprawdzic swiece. No i najważniejsze to cieszyc sie dluga i bezawaryjna jazda :)

straznik
04-04-14, 19:19
A może zamieścisz jakieś fotki?:) Chętnie zobaczyłbym Civica w stanie nieomal fabrycznym :) Mam również D14Z4, w tej chwili ma 264 kkm, w moich rękach od 200 kkm. Z silnikiem nie ma najmniejszych problemów, nadal jeżdżę na 5w40, poboru oleju brak. Myślę, że warto byłoby wymienić paski osprzętu po tylu latach i tak jak koledzy wspominali wszystkie płyny eksploatacyjne. Wstrzymałbym się szczerze mówiąc z wymianą płynu do wspomagania. Ja swój wymieniłem niedawno przy okazji wymiany maglownicy bo się pociła delikatnie. Pompa natomiast pomimo 14 lat na jednym płynie działała równie dobrze jak teraz na nowym.

Szczur[R]
04-04-14, 20:14
A może zamieścisz jakieś fotki? Chętnie zobaczyłbym Civica w stanie nieomal fabrycznym Mam również D14Z4, w tej chwili ma 264 kkm, w moich rękach od 200 kkm. Z silnikiem nie ma najmniejszych problemów, nadal jeżdżę na 5w40, poboru oleju brak.
x2 :D

MichałCK
04-04-14, 20:24
Nie, nie pomyliłem się, kilka dni temu wybiło 88.888 ;)

Najlepiej załóż osobny temat o swoim aucie, również jestem ciekawy takiej lalki :D
Niby to mało możliwe ale czasami zdarzają się przypadki, znajomy kupił niedawno w gazie Fiata Uno 3D 99r w stanie prawie idealnym z przebiegiem 106tys :D
za śmieszne pieniądze od pierwszego właściciela starszego Pana który już nie był w stanie prowadzić pojazdów :)

Szczur[R]
04-04-14, 20:39
Najlepiej załóż osobny temat o swoim aucie, również jestem ciekawy takiej lalki :D
Niby to mało możliwe ale czasami zdarzają się przypadki, znajomy kupił niedawno w gazie Fiata Uno 3D 99r w stanie prawie idealnym z przebiegiem 106tys :D
za śmieszne pieniądze od pierwszego właściciela starszego Pana który już nie był w stanie prowadzić pojazdów :)
wiesz jak jest - jeden taki przypadek się trafi na 300tysięczn miasto a potem na allegro co trzecie auto jest po starszym panie który jeździł tylko w niedziele do kościoła, po przeciwnej stronie ulicy...

lookaty
04-04-14, 20:46
Moim znajomi zrobili 110kkm w 12 lat, ja w 3 lata 69kkm 😉

Sent from N8-00 using Tapatalk

MisieK1989
05-04-14, 09:47
Moim znajomi zrobili 110kkm w 12 lat, ja w 3 lata 69kkm 😉

Sent from N8-00 using Tapatalk

Mój dady zrobił 58 tys km fiacikiem 126p przez 21 lat od nowości :cool:

MichałCK
05-04-14, 10:29
Mój dady zrobił 58 tys km fiacikiem 126p przez 21 lat od nowości :cool:

Też tak bywa :D to pewnie Maluszek stan kolekcjonerski spod koca? :)
Mój ojciec również robił małe przebiegi, w 1997r kupił Fiata Punto I z salonu, przez 7 lat posiadania miał zrobione 40tys/km :)
Czyli rocznie wychodzi ok 6tys/km, w momencie sprzedaży wyglądał prawie jak nowy, ale ten 126p faktycznie ciekawy przypadek.
Dlatego moim zdaniem całkiem możliwe jest np kupowanie 16 letniego auta co ma przebieg dajmy na to 140-160tys/km i nie ma co być całe życie niedowiarkiem że nie możliwe iż rocznie robiło tylko 8tys/km bo to jest możliwe.
Nie każdy używa auta do robienia wielkich przebiegów w trasach, lub jako woła roboczego, chociaż większość przypadków taka jest.
Niektórzy np tylko do jazdy po mieście i okolicach, np auto jeżdżone przez babę, używane w większości do wożenia dzieci do przedszkola czy przez starszego Pana itp itd.
Przykład moja Honda, wiem że każdy nie wierzy że rocznik 1996 w momencie zakupu przeze mnie miał 155tys/km, pamiętam jak była nawet dyskusja kiedyś w moim temacie.
Jedyną dziwną rzeczą był ten swap na D16Y2, ale kto wie może głupia baba przekręciła panewkę czy coś, dobrze dla mnie że jej mąż pomyślał i wsadził Y2 ;)
Wiele rzeczy na to wskazywało że przebieg budy był 155tys, podłoga i progi w bdb stanie, wiele śrub nie tykana od nowości, nie trzeszczące plastiki w idealnym stanie.
Tylko nieszczęsne reperaturki i kilka mankamentów z blachą i zderzakami. Ale to norma jeżeli autem jeździła kobieta która czasem była przytrzymana jak w termosie.
Swoje robi też użytkowanie auta ;) auto które dużo stoi brudne w solance nie myte też się niszczy...
Można kupić samochód z przebiegiem 150tys/km w stanie agonalnym, jak i taki co ma kręcony licznik kolejny raz i powinien mieć przebieg 500tys.
Pamiętam sposób prowadzenia i w jakim była stanie moja poprzednia MA8 gdy kupiłem miała przebieg 296tys/km :D prowadziła się fatalnie, blacha fatalna i dziurawa.
Gdy przesiadłem się do MB1 to poczułem się jak w zupełnie innym aucie, dużo ciszej i w ogóle jak w innej epoce względem zajechanej poprzedniczki, dlatego było to czuć że nie była dużo jeżdżona.
Nie ma co zaśmiecać dalej tematu, niech raq22100 wstawia fotki Haliny :D:D

Szczur[R]
05-04-14, 12:54
Dlatego moim zdaniem całkiem możliwe jest np kupowanie 16 letniego auta co ma przebieg dajmy na to 140-160tys/km i nie ma co być całe życie niedowiarkiem że nie możliwe iż rocznie robiło tylko 8tys/km bo to jest możliwe.
tak, ale zauważ wspólny mianownik - taki dziadek nie kupi Hondy, tylko 4x tańszego fiata...
Znam dwóch dziadków - jeden jeździ Accordem drugi ma A6tke i od żadnego z nich bym nie kupił, bo są tak po szpachlowane i skatowane że strach :cool:

lookaty
05-04-14, 20:22
Ałdi nie trzeba prac żeby rdzewiało. Miałem na serwisie dwie a4 b7 i ranty nadkoli klapa tylna, dachu przy szybie to odpadnięty lakier i rdza, nie bite! Moja hanna o 5 lat starsza miała przed dzwonem mniej korozji.

Sent from N8-00 using Tapatalk

Szczur[R]
05-04-14, 21:19
Ałdi nie trzeba prac żeby rdzewiało. Miałem na serwisie dwie a4 b7 i ranty nadkoli klapa tylna, dachu przy szybie to odpadnięty lakier i rdza, nie bite! Moja hanna o 5 lat starsza miała przed dzwonem mniej korozji.

Sent from N8-00 using Tapatalk
nie mówimy tu o jakości aut ale użytkownikach - skatowane miałem na myśli poobijane i zajechane silniki. Audi może trochę lepiej bo to diesel a dziadkowie lubią jeździć od 1k rpm :)
Za to na światłach lubi go cisnąć szczególnie jak jakieś stare auto stoi obok z młodym kierowcą :D

raq22100
06-04-14, 23:11
Ale sie temat rozwinął... ;)
Auto od początku w domu, także przebieg 100% pewny, w domu były 2 auta, Honda praktycznie na początku w ogóle nie jeżdżona, kilka pierwszych zim to w ogóle w garażu przestała... Dzięki temu moge się pochwalić zupełnym brakiem rudej - no dobra, bębny na tyle podrdzewiałe :P
Co do paska, to faktycznie wymiana ok. 6 lat temu nie była konieczna, zwłaszcza że przebiegu miała wtedy <50kkm, zdjęty pasek niemal że nowy, był wymieniany ze względu na wiek a nie przebieg. Co to płyny hamulcowego, to też był wymieniany, zapomniałem ;P

W takim razie do wymiany będzie jeszcze płyn wspomagania, skrzyni i filtr paliwa.

Co do fot, to postaram sie umieścić niedługo coś w nowym temacie, popstrykam coś na święta ;) Stan nie jest taki zupełnie fabryczny, starałem się wrzucić do niej jak najwięcej, głównie seryjne '*******y' z VTI. Na dzień dzisiejszy mogę wrzucić:
http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/screenshooter-legacy/vc-mnscsohzaacsnxmbrrvm.jpg
http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/screenshooter-legacy/fn-qooltbxvhosqblxfzkqe.jpg
I sam przód:
https://imagizer.imageshack.us/v2/800x451q90/849/tih6.jpg
chciałem zobaczyć jak będzie wyglądała z dziennymi w miejsce halogenów (profesjonalne wklejenie, nie ma to tamto :D), ale ostatecznie zrezygnowałem.
https://imagizer.imageshack.us/v2/801x452q90/5/svuv.jpg
pozdrawiam,

Szczur[R]
07-04-14, 11:50
Mam zamontowane dzienne właśnie w tym miejscu i powiem Ci że warto :) buda dokładania taka sama, nawet ten sam kolor :P

MichałCK
07-04-14, 14:23
raq22100 mam pytanie co do zegarów, podświetlenie od góry licznika dałeś diodami SMD? jeżeli smd to ile tych diód tam jest czy 1 kierunkowa w dół czy kilka na około. Podoba mi się ta biaława poświata :)

Szczur[R]
07-04-14, 14:29
raq22100 mam pytanie co do zegarów, podświetlenie od góry licznika dałeś diodami SMD? jeżeli smd to ile tych diód tam jest czy 1 kierunkowa w dół czy kilka na około. Podoba mi się ta biaława poświata :)
Też kombinowałem. Na górze są dwie małe żarówki które podświetlają, próbowałem wymienić je na diody uw żeby wskazówki pomalować lakierem żeby świeciły. Niestety uzyskałem taki efekt jak kolega - świeciło to bardzo punktowo, na dole pod zegarem była mocna poświata. W dodatku wskaźnik paliwa prawie nie ośiwtlony był a temperatury słabo. Nie byłem z tego zadowolony :/ próbowałem najpierw z dwiema diodami, potem z czterema w różnych kierunkach

raq22100
07-04-14, 16:55
Od góry są dwie SMD 5050.
http://allegro.pl/show_item.php?item=3885515474
Zamawiałem białe, ale dostałem niebieskie i tak już zostało ;) Od tyłu są zwykłe zarówki, led były zbyt punktowe ;/
Co do dziennych, to jakie kupiłeś Szczur[R]?

Szczur[R]
07-04-14, 18:00
Od góry są dwie SMD 5050.
http://allegro.pl/show_item.php?item=3885515474
Zamawiałem białe, ale dostałem niebieskie i tak już zostało ;) Od tyłu są zwykłe zarówki, led były zbyt punktowe ;/
Co do dziennych, to jakie kupiłeś Szczur[R]?

coś takiego http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-automat-led-i4116086235.html
moje były jakiejś innej firmy ale wyglądały identycznie. Średnica fi70 - standardowa, większość takich robią.
Montując musisz zrobić trzy rzeczy jeśli chcesz żeby świeciły idealnie na wprost:
-wycinasz z aluminium blaszki (prostokątne) tak żeby "zaślepiły" fabryczne mocowanie ramki halogenu - jest ona na dwa wkręty, w zderzaku są już otwory - jak zdejmiesz tą czarną zaślepkę to zobaczysz
-wycinasz w zaślepkach dziury, lub kupujesz zaślepki z otworami i podcinasz nożykiem w każdej jeden z rantów - zobaczysz który jak włożysz w nie lampę
-mocowanie które jest dołączone do lamp, przykręcasz do tej aluminiowej blaszki przygotowanej wcześniej, dzięki temu masz regulację w dwóch płaszczyznach i możesz je sobie ustawić. Fabryczne śruby imbusowe mają wysokie łebki, dobrze je zastąpić zwykłymi na krzyżak z nierdzewki

raq22100
07-04-14, 18:03
Masz moze fotke jak one świeca? Ja już kiedyś kupiłem takie, ale po podłączeniu do aku żeby zobaczyć jak świecą zwątpiłem i odesłałem...

Szczur[R]
07-04-14, 18:29
Masz moze fotke jak one świeca? Ja już kiedyś kupiłem takie, ale po podłączeniu do aku żeby zobaczyć jak świecą zwątpiłem i odesłałem...

nie mam teraz jak zrobić
Generalnie świecą jak to ledy - zimnym białym światłem. Mają automat - załączają się same dopiero jak odpale, nie zgasną od razu po zgaszeniu, w nocy super oświetlają mi drogę do garażu, podłączone pod pozycje, więc gasną od razu jak tylko zamkne auto fabrycznym centralnym - użyteczne bardzo są :)

raq22100
13-04-14, 12:42
Jakiej firmy polecicie tuleje? Na razie konkretnie do tylnego podłużnego.

Szczur[R]
13-04-14, 14:32
Jakiej firmy polecicie tuleje? Na razie konkretnie do tylnego podłużnego.

oem jeśli guma, albo poliuretany z olkusza/strongflexx

raq22100
13-04-14, 14:40
a orientujesz się jak to cenowo wygląda w ASO? Dużo droższe niż w sklepie? Jutro w sumie postaram się znaleść nr części i zadzownić...

Szczur[R]
13-04-14, 21:57
a orientujesz się jak to cenowo wygląda w ASO? Dużo droższe niż w sklepie? Jutro w sumie postaram się znaleść nr części i zadzownić...

zapytaj u Dzidy / haparts.pl
dopasuje Ci kilka z jajka i wyjdzie tyle co lepszej jakości zamienniki

raq22100
14-04-14, 11:12
Czy ja dobrze rozumiem? W katalogu nie ma tej części tylko całość z wahaczem?
http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/screenshooter-legacy/yk-yekzyidwwrxaoecnxuji.jpg

Szczur[R]
14-04-14, 12:42
Czy ja dobrze rozumiem? W katalogu nie ma tej części tylko całość z wahaczem?
http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/screenshooter-legacy/yk-yekzyidwwrxaoecnxuji.jpg

wszystko jest do dostania osobno

raq22100
17-04-14, 07:11
W serwisie ASO za tą tuleję: (na czerwono)
http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/screenshooter-legacy/nj-xuqmwepbvwyvofkztwne.jpg
chcą 56zł/szt, opłaca się brać? W sklepie pytałem to mają różne za 40, za 60... W sumie nie wysoka cenę jak na ASO...
btw. na resztę części (na żółto) juz nie jest tak kolorowo, prawie 4.000zł

pzdr,

maciej1
17-04-14, 10:34
Duży cukierek kosztuje teraz w ASO właśnie około 56 zł za sztukę - kupowałem jakoś w listopadzie. Bardzo dobra cena.
Ale tak jak kolega wyżej Ci zasugerował - zadzwoń/napisz do haparts.pl. Na pewno wyjdzie korzystnie.

Jeśli kupować takie rzeczy jak tuleje do Hondy to tylko OEM albo poliuretan.

bartek_levis
17-04-14, 14:16
duży cukierek załóż OEM, poliuretan nie sprawdza się za specjalnie w tym miejscu cena jest super teraz sprawdź w haparts może ze 2-3 zł taniej załatwia

raq22100
06-05-14, 18:06
Po dłuższej przerwie, wymieniłem:
-pasek Gates
-rolka NSK
-uszczelka pod głowicę?
-regulacja zaworów (swoją drogą nie wiedziałem że tak często trzeba, teraz trochę inaczej pracuje :))

Cukierek kupiony OEM, czekam na wymianę oraz sprawdzenie reszty tych tulejek z przodu i z tyłu.
Zapomniałem powiedzieć przy wymianie paska żeby sprawdził pompę wody, jak ja sprawdzić?
Co ile km/lat powinno sie wymieniać płyn hamulcowy?
Na zimę wymienię płyn do chłodnicy.
Myślę że już można wymienić płyn wspomagania oraz olej w skrzyni, jak myslicie?
Coś jeszcze ominąłem z takiego 'normalnego' serwisowania?

Dzięki,
pozdrawiam,

fakir
06-05-14, 22:47
Zapomniałem powiedzieć przy wymianie paska żeby sprawdził pompę wody, jak ja sprawdzić?

ja tam wolałbym zmienić ją z rozrządem, czasem za 10kkm zacznie cieknąć i znów ta sama robota
u mnie była oryginalna pompa keichin przy przebiegu ok.260kkm - ciekła to ją zmieniłem razem z rozrządem.



Co ile km/lat powinno sie wymieniać płyn hamulcowy?
co 2-3 lata, ew. razem ze zmianą klocków



Myślę że już można wymienić płyn wspomagania oraz olej w skrzyni, jak myslicie?
Można :) jak pompa wspomy się nie poci albo buczy to zmieniaj płyn, a jak się poci to przy okazji zmień uszczelniacz i łożysko

raq22100
07-05-14, 00:25
Ile płynu hamulcowego kupić? ATE będzie dobrym wyborem? Tylko który? Nie wiem czy jest sens pakowania się w najdroższy (chyba SL.6?) skoro nie mam ESP i ABS... Jeśli nie to który?
Płyn do wspomagania wyczytałem że tylko OEM?

fakir
07-05-14, 07:29
Płyn do wspomagania wyczytałem że tylko OEM?

1-1,5 litra spokojnie styknie na wymianę, kup Najnormalniejszy DOT4, np. ATE,, textar, ferodo
Płyn wspomagania OEM, ponoć hondowskie pompy nie lubią innych płynów, ja lałem OEM

bartek_levis
07-05-14, 07:57
1 litr hamulcowego najzwyklejszy dot4 a producent to już drugorzędne znaczenie (wszystkie muszą spełniać określone parametry), będziesz wymieniał cukierki na samochodzie? jak nie to będzie okazja zmienić płyn bo i tak trzeba będzie odkręcić przewody . co do wspomagania zalecany oem ale ja jeżdzę na ATF II i wszystko działa magiel nie cieknie, pompa sucha, nie wyje i to 3 Honda na ATF więc wybór należny do Ciebie

raq22100
08-05-14, 14:59
OK, w takim razie, na razie wymiana cukierków i płynu hamulcowego na ATE Super Blue Racing DOT4, różnica pomiędzy zwykłym a tym 10zł, więc dołożyłem, mam nadzieję że zły nie będzie ;) Później będę sprawdzał co ze wspomaganiem i skrzynią, dzięki ;)

Angielka
09-05-14, 03:19
Co to jest za ATF II ? Ten co do skrzyni ?

bartek_levis
09-05-14, 10:58
to ten co do automatycznych skrzyni biegów, zwykły czerwony olej przekładniowy.

raq22100
12-09-14, 11:04
W serwisie Hondy nie zalecaja wymiany płynu od wspomagania, jak to w końcu jest?

raq22100
22-06-15, 17:54
Pytanie o chłodnicę klimatyzacji do tego modelu. Jakiej firmy i skąd polecacie kupić? Moja nieszczelna....

bartek_levis
23-06-15, 09:49
dobre pytanie wg mnie dobrze kupić markowy skraplacz (chłodnicę klimy) najlepiej takich producentów jak: Nissens, koyo, valeo
na rynku jest spory wybór zamienników głównie chińskich ale markowe w cenie ok 300-400 zł można nabyć no i używki ale z nimi różnie bywa. Gdzie kupić możesz próbować w hurtowniach typu inter cars, polcar, inter team, fota itp ja znalazłem na allegro coś takiego: http://allegro.pl/honda-civic-hr-v-rover-400-45-nowa-nissens-i5034008349.html
A no i jeszcze jedno skoro klima nie szczelna to osuszacz na 90% do wymiany koszt niewielki ale warto za jednym zamachem to ogarnąć, ja znalazłem osuszacze w polcar :)

Lukaszemko
28-06-15, 23:30
;2255948']Mam zamontowane dzienne właśnie w tym miejscu i powiem Ci że warto :) buda dokładania taka sama, nawet ten sam kolor :P






a możesz powiedzieć dokładnie jakie światła zakupiłeś i zamocowałeś