Zobacz pełną wersję : Civ EM2 Coupe 2002r stuki przód....
Witam,
Mam problem przy skręcaniu Tylko i Wyłącznie w Prawo przy różnych prędkościach mam dziwne stuka w prawym kole, calusieńkie przednie zawieszenie oraz nawet tylne zawieszenie było sprawdzane 3x dodatkowo 2 x byłem na szarpakach, każdy mechanik rozkłada ręce całe auto ogólnie stan idealny bez jakichkolwiek luzów zurzytych części itp itd tylko to cholerne stukanie w prawym kole przy skręcie... co ciekawe nie jest to tylko przy pełnym skręcie ale ogólnie jak nawet weźmie się pod kątem powiedzmy 20 30 stopni stuka.... propozycji było multum przegub... ale jest dobry... ewentualnie słyszałem że może to być poprostu wada fabryczna maglownicy.... jak się tego cholerstwa pozbyć ewentualnie zredukować... opcją było również wymiana gum na amortyzatorach ale już sam nie wiem... wszystkie INTELIGENTNE porady mile widziane :)
Silnik 1.7 VTEC 125km
u mnie podobnie było w ej9, zawieszenie też sprawdzane na stacjach diagnostycznych i koniec końcem maglownica miała luzy...
żeby je zniwelować to oddać ją do regeneracji.
u mnie podobnie było w ej9, zawieszenie też sprawdzane na stacjach diagnostycznych i koniec końcem maglownica miała luzy...
żeby je zniwelować to oddać ją do regeneracji.
A jaki był koszt tej skomplikowanej operacji??:)
regenerowana maglownica do ej9 to 400-500zł + wymiana
patrząc na szybko na alledrogo to do em2 podobnie lub troszkę drożej
http://allegro.pl/honda-civic-7-vii-maglownica-przekladnia-uklad-gwa-i4106487402.html
a tu masz jakiś zakład, aukcja niby tyczy się VI gena ale pewnie robią wszystko
http://allegro.pl/przekladnia-maglownica-honda-civic-vi-1995-2000-i4117202839.html
regenerowana maglownica do ej9 to 400-500zł + wymiana
patrząc na szybko na alledrogo to do em2 podobnie lub troszkę drożej
http://allegro.pl/honda-civic-7-vii-maglownica-przekladnia-uklad-gwa-i4106487402.html
a tu masz jakiś zakład, aukcja niby tyczy się VI gena ale pewnie robią wszystko
http://allegro.pl/przekladnia-maglownica-honda-civic-vi-1995-2000-i4117202839.html
Dzięki zerkne jak to do VII się prezentuje, znajomy mi jeszcze podpowiedział żeby zerknąć i posmarować przekładnie zajme się tym na dniach i dam znać czy pomogło może jak metodą prób i błędów się będzie kolejne drobiazgi eliminować to komuś pomoże :D
Czy są jakieś efekty uboczne jazdy z magłownicą, która ma luzy?
Koniecznie daj znac.....jestem strasznie ciekaw...
Dzięki zerkne jak to do VII się prezentuje, znajomy mi jeszcze podpowiedział żeby zerknąć i posmarować przekładnie zajme się tym na dniach i dam znać czy pomogło może jak metodą prób i błędów się będzie kolejne drobiazgi eliminować to komuś pomoże :D
kilka miesiecy temu interesowalem sie regeneracja maglownicy, koszt w Wawie wychodzilby w okolicach 700 zł w promocji...
kilka miesiecy temu interesowalem sie regeneracja maglownicy, koszt w Wawie wychodzilby w okolicach 700 zł w promocji...
Koniecznie daj znac.....jestem strasznie ciekaw...
Napewno dam znać jak narazie daje liste rzeczy które napewno nie mają wpływ na te stuki, lub mam podejrzenie że może mieć na nie wpływ:
Amortyzatory (stan bdobry 89%)
Sprężyny (nowe)
Końcówki drążków (nowe)
Wszystkie elementy gumowe w przednim zawieszeniu (po kupnie wymienione)
Wahacze (dobre)
Przegub zewnętrzny (sprawdzany rozbierany stan bdobry bez luzów)
Przegub wewnętrzny (niby ok i jest to nie częsta usterka ale dla własnego spokoju, będe robił na dniach zobaczymy...)
Maglownica (oby nie :) )
Smarowanie przekładni (będzie zrobione)
Wymiana płynu w skrzyni (podobno 1/10000 ale możliwość jest od kupna nie wymieniony)
Dla pewności wszystko co podobno jest ok sprawdze jeszcze raz dodatkowo pomyśle nad rozbiórką zawieszenia przedniego możliwe jeszcze, że guma na amortyzatorze (ta przy silniku po otworzeniu maski nie wiem jak to się fahowo nazywa) jest zużyta, lub została uszkodzona przy zakładaniu spręzyn obniżających i stąd te stuki pożyjemy zobaczymy :)
Show must go on :)
a może łożyska w tej poduszce u góry co trzyma amortyzator ??? miałem coś w lanosie kiedyś podobnego i to było to łożysko :P
a może to własnie maglownica, ale nie cała do regeneracji tylko do wymiany zaledwie sprężynka a Ty pół auta wymieniasz
problem dość powszechny, szeroko opisany i w wielu przypadkach naprawa załatwiała problem, a koszt znikomy
a może to własnie maglownica, ale nie cała do regeneracji tylko do wymiany zaledwie sprężynka a Ty pół auta wymieniasz
problem dość powszechny, szeroko opisany i w wielu przypadkach naprawa załatwiała problem, a koszt znikomy
O sprężynce również słyszałem dziś jade to sprawdzić :)
Na info trzeba troszke poczekać za tydzień dopiero mogą mi zamówić sprężynkę + jakąś gume w ASO wyszło 124,47 zł brutto i dopiero jak będą części będę się umawiał na serwis, łącznie z robocizną koszt wyszedł 250 zł dla zainteresowanych :)
Zapomniałem napisać również ża akcja serwisowa na:
http://www.samar.pl/honda/akcje-serwisowe/japonskie-koncerny-zapowiadaja-duza-akcje-serwisowa
Nadal jest aktualna o ile vin auta pasuje
W takim razie czekam na info:-)
W takim razie czekam na info:-)
a może to własnie maglownica, ale nie cała do regeneracji tylko do wymiany zaledwie sprężynka a Ty pół auta wymieniasz
problem dość powszechny, szeroko opisany i w wielu przypadkach naprawa załatwiała problem, a koszt znikomy
Po długim oczekiwaniu na części wymienili mi tą cholerną sprężynkę i osłone listwy zębatej koszt 125 zł brutto za części i 100 robocizna... oczywiście stukanie jest dalej co ciekawe do przed liftów dają te elementy z po lifta ponieważ były wadliwe, według serwisu Hondy brak luzów w układzie kierowniczym... cholera a już myślałem że będzie dobrze :/
Po weekendzie majowym zostawiam auto u znajomego mechanika do zrobienia osłony amorków + gumy na macpersonach jak to nie pomoże to mam to w nosie i będe jeździł z tym stukaniem... w serwisie również stwierdzili, że po za zużyciem elementów typu guma tu guma tam jakaś osłona i macpersony do wymiany ogólnie stan auta zaskakująco dobry... i jak w to wierzyć skoro tłucze jak tapczan mojej babci :D
Dalsze info po weekendzie.
A sworznie?
Raczej by skrzypiało nie stukało...
Wybity sworzeń może też stukać.
A sworznie?
Wybity sworzeń może też stukać.
W sumie sam już nie wiem po majówce zrobie macpersony sworznie i parę innych gratów jak nie pomoże mam to w nosie będzie auto jak tapczan :D
I jak wiesci??
Wybity sworzeń może też stukać.
Dobra problem rozwiązany , zaskoczyła mnie diagnoza ale okazało się że dziwne stukanie pochodziło z lekko uszkodzonego wahacza :) gdyby nie wymiana tulejek miesiąc temu usterka była by nie do wykrycia póki po prostu by się nie rozleciało... po wymianie wahacza okazało się również, że mimo sztywnego ułożenia i braku luzów przegub był na wykończeniu jednak nie prawy ... tylko lewy :) wymieniony na razie sam wahacz zniwelował stukanie na próbę znajomy wrzucił jakiś przegub zewnętrzny na lewą stronę aby upewnić się czy to na pewno to i błoga cisza nic już nie pyrka :)
Czekam tylko aż przyjdzie nowy przegub wymiana i nic tylko cieszyć się sprawnym autkiem :)
Jak sprawdzali ci zawieszenie to powiedzieli, że jest w dobrym stanie? U mnie też coś stuka i jedyne czego nie ruszałem to wahaczy i przegubów. Zapytam od razu o coś innego. Po dokręceniu śruby od luzów w maglownicy nadal mam luzy. Co to oznacza? Śruba nie została dokręcona na maksa bo wiem, że ją się odrobinę przekręca .Kierownica teraz trochę ciężko mi wraca i będę musiał lekko odkręcić śrubę. Tylko dlaczego po dokręceniu nadal słyszę i czuję te luzy? Czy to może być coś innego?
Jak sprawdzali ci zawieszenie to powiedzieli, że jest w dobrym stanie? U mnie też coś stuka i jedyne czego nie ruszałem to wahaczy i przegubów. Zapytam od razu o coś innego. Po dokręceniu śruby od luzów w maglownicy nadal mam luzy. Co to oznacza? Śruba nie została dokręcona na maksa bo wiem, że ją się odrobinę przekręca .Kierownica teraz trochę ciężko mi wraca i będę musiał lekko odkręcić śrubę. Tylko dlaczego po dokręceniu nadal słyszę i czuję te luzy? Czy to może być coś innego?
1. Jeżeli chodzi o sprawdzanie zawieszenia byłem 3 x na szarpakach patrzone breszką i innymi możliwymi sposobami brak luzów śladów zużycia, dopiero jak trafiłem na kogoś zorientowanego w temacie udało się odkryć że był to wahacz i przegub (dobrze, że był to znajomy więc majątku nie zostawiłem)
2. Z luzami nie jestem w stanie nic podpowiedzieć, ja wymieniałem sprężyne na maglownicy razem z osłoną ponieważ stukanie ,które miałem również występuje przy luzie na układzie kierowniczym z prawem strony (dali mi z polifta bo podobno z przed lifta są wadliwe) do tego regulacja i brak luzów idealnie cały układ kierowniczy pracuje. Koszt 260 zł z robocizną i częściami w ASO
piotrr1987
27-05-14, 19:22
Odświerze temat :) U mnie tez na szarpaczach zero luzów natomiast czasem cos puknie jak szarpne jak przelaczam z 1 na 2 lub na skrecie albo jak w dziure wjade,napewno to nie przeguby:0 taki sam dzwiek z lewej jak i z prawej strony, mysle nad koncówkami na stablilizatorze . czy jak zlape reka za stablizator na skreconych kolach powinnien on byc sztywno? bo u mnie moge przekrecic przy koncach
Usi ktoś bujać autem na boki a wtedy obserwuj łączniki staba, bo pewnie o nich mowa :) Jeśli to one pukają to będzie widać luzy.
Odświerze temat :) U mnie tez na szarpaczach zero luzów natomiast czasem cos puknie jak szarpne jak przelaczam z 1 na 2 lub na skrecie albo jak w dziure wjade,napewno to nie przeguby:0 taki sam dzwiek z lewej jak i z prawej strony, mysle nad koncówkami na stablilizatorze . czy jak zlape reka za stablizator na skreconych kolach powinnien on byc sztywno? bo u mnie moge przekrecic przy koncach
Usi ktoś bujać autem na boki a wtedy obserwuj łączniki staba, bo pewnie o nich mowa :) Jeśli to one pukają to będzie widać luzy.
Kolega Jasiu ma rację u mnie do zrobienia lewa strona łącznik stabilizatora kosztuje śmieszne pieniądze jakies 30-45 zł już lepszą firmę się zakupi.
U mnie natomiast stukanie ustaje podczas deszczu ale mam stłumione pukanie po prawej i lewej stronie..
piotrr1987
28-05-14, 17:55
No dzieki wielke :) a nie wiecie jaki objaw bylby uszkodzonego przegubu wewnetrznego?:)
Odświeżam trochę temat znalazłem coś ciekawego na forum amerykańskim myślę, że może się przydać w przypadku mocno zglebowanych EMek dodatkowo koniecznie musze zobaczyć u mnie czy coś nie obciera jak w tym temacie:
http://www.7thgenhonda.com/forum/showthread.php?t=25813&page=10
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.