PDA

Zobacz pełną wersję : VTEC w D16W4



majkel79
02-04-14, 14:34
Oświećcie mnie bo nie mogę znaleźć tej informacji ani na forum ani w ogóle w sieci. Przy jakiej wartości obrotów załącza się VTEC w seryjnym W4?

Endrju1
02-04-14, 16:00
Prawdopodobnie ok 5,600rpm.

Guscioren
02-04-14, 16:47
Nie za wysoko jak na SOHC? W d16z6 załącza sie od 4800 a w y8 niby od 5600? Czemu taka różnica :P?

Yotomeczek86
02-04-14, 16:48
Przy 4800 jak każdy SOHC

MichałCK
02-04-14, 16:57
U mnie przy D16Y2 czuć około 4800-5200 że zaczyna nabierać mocy, lecz nie czuć tego tak jak w VTi i raczej "łagodnie" następuje zmiana krzywek.
Zrobię sobie vtec light i zobacze z ciekawosci przy ilu faktycznie się załącza vtec, nigdzie nie mogłem znależć co do D16Y2 przy jakich obrotach wchodzi Vitek ;p
W każdym razie w sohc jest to około 4,8-5000rpm, wyżej nie sądze by się załączał bo nie kręci się tak wysoko jak B seria.

Guscioren
02-04-14, 19:21
W B18C4 załącza sie od 4800... Co to za sens robić vitka od 5.6 jak moment sie kończy przy 6k :D?

MisieK1989
03-04-14, 05:03
Ja obstawiam na 5200 ;) zdejmijcie dolot i będziecie słyszeć :p

wiesko1261
03-04-14, 06:52
seryjnie zależne od wielu czynników (temp,obciążenie ,ciśnienie i innych) 4800-5200 ;)

W B18C4 załącza sie od 4800... Co to za sens robić vitka od 5.6 jak moment sie kończy przy 6k :D?
taki sens :D ze jak masz wysoką moc i moment do 5600obr bez vteca ,to się przesuwa zapięcie vtca (na pzykład widziałem podczas strojenia) tylko te kręciły się do 8400 do 9000obt/min
i moc nie kończy się przy 6k,ale nawet dopiero zaczyna żyć wyżej :o
ja u siebie mam ustawione 4800 i odcinka 7400
i bardzo prosto można podpiąć kontrolkę vtec :D

https://www.youtube.com/watch?v=GvaDom8OEVo

majkel79
03-04-14, 09:21
Jak widzę zdania są podzielone :) To że jest to w zakresie ok. 4800-5800 to sam wiem, ale myślałem, że może ktoś z Was zna dokładną wartość - zawężoną powiedzmy do +/- 200 obrotów. Przypominam, że pytanie dotyczy W4 - nie Z6, Y8 ani tym bardziej serii B :p

alienek
03-04-14, 16:39
majkel79 ale y8 to taki sam silnik ino w innej budzie montowany...

rafal86
03-04-14, 17:40
w sohc jest 4,800 według mnie, nie zależnie czy to z6 y8 czy w4. Obotek też może lekko kłamać dlatego różnie to u Was wygląda.

MichałCK
03-04-14, 18:46
A jak by obniżyć zapinanie VTEC np na 4tys rpm to nie wpłynęłoby to korzystnie na osiągi?
Podobno a Accordach VI Gen trochę niżej zapina, kiedyś gadałem z kolesiem który zatrzymał się obok mnie na parkingu właśnie Acoredonem z silnikiem 1.8 136KM to mówił mi że u niego przy ponad 3tys przełącza się.
Chyba że gadał głupoty ;]

wiesko1261
03-04-14, 19:07
jeżeli vtec zapinał by się za wcześnie to wielki dół by był na wykresie i spadek mocy( coś jak turbo dziura)
a może mu chodziło o vtec-econo tam załącza z 12 na 16 od 3.500obr ;)


w sohc jest 4,800 według mnie, nie zależnie czy to z6 y8 czy w4. Obotek też może lekko kłamać dlatego różnie to u Was wygląda.

tak Z6 ,Z9 ,Y2 ,Y8 ,W4 to bliźniacze silniki ,małe różnice trochę inne tłoki z6-y8
i przestawione o pół zęba wałki z6-y8
d16w4 inna pompa oleju ,inny uszczelniacz wału od strony rozrządu i grubszy wał przy kole pasowym fi 28 ;)

MichałCK
03-04-14, 19:13
jeżeli vtec zapinał by się za wcześnie to wielki dół by był na wykresie i spadek mocy( coś jak turbo dziura)
a może mu chodziło o vtec-econo tam załącza z 12 na 16 od 3.500obr ;)

Wątpie że chodziło mu o econo, chociaż nie wiem może tamte silniki nie mają normalnego vteca tylko wersje econo ;]
w każdym razie typek podobno był zadowolony z tej jednostki, chociaż naczytałem się że Accord z tym silnikiem 136KM to troszkę mułek.
Z resztą seryjne D16 Vtec w budzie 5D też nie jest jakiś rakietowaty, ale jedzie :D

rafal86
03-04-14, 19:50
ten vtec w accordeonie f18 136KM działa jakoś inaczej niż typowy vitek, nie kręci sie ten motor tak jak inne silniki sohc, chyba przy 6,500 masz już red line
wiesław widze kompendium wiedzy o motorach hondowskich :)

tak czy inaczej obniżanie momentu zapięcia sie vitka raczej nie zda takiego egzaminu jak się może na chłopski rozum wydawać ;) chyba że ktoś ma skrzynie taką że mu po wrzuceniu wyższego biegu spada z vtec-a

majkel79
04-04-14, 12:42
tak Z6 ,Z9 ,Y2 ,Y8 ,W4 to bliźniacze silniki ,małe różnice trochę inne tłoki z6-y8
i przestawione o pół zęba wałki z6-y8
d16w4 inna pompa oleju ,inny uszczelniacz wału od strony rozrządu i grubszy wał przy kole pasowym fi 28

No właśnie ze względu na te drobne różnice pytam konkretnie o wartość obrotów w W4 bo nie wiem czy może to się wiązać ze zmianą wartości obrotów.

majkel79
22-04-14, 14:43
I chyba się nie dowiem... :p

MichałCK
22-04-14, 16:28
Pobaw się w zamontowanie tego Vitek light :) ja nie miałem niestety czasu na ogarnięcie tego w moim Y2 :) też jestem bardzo ciekawy jak to u mnie jest :) Pozdro!

Seba27
24-04-14, 13:58
mozna nieznacznie obnizyc zalaczanie Vteca - przy porzadnym strojeniu i podniesieniu odcinki ma to sens.
Co do swiatelka Vtec i "dokladnej wartosci" to nie ufalbym tak obrotce bo bedzie przeklamywac pi razy oko 100-200 obr/min.
tez jednak jestem zdania ze 4800 to seria w SOHC a czy to z6 czy y8 czy w4 to jeden pies