Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : problem z hamowaniem



qoobek
07-05-08, 23:07
Witam
Posiadam Honde Civic sprowadoną od helmutów. Jest to rocznik 99, silnik 1.4i, przebieg 192 000 km. Problem tkwi w hamowaniu.
Otóż poczotkowo (jakis rok temu) wszytko było git, pozniej przy hamowaniu slychac było jakby dudnienie, pożniej ( przy większych predkosciach okolo 70 km/h) dało sie juz czuc przy hamowaniu drganie na kierownicy. Pojechalem do mechanika- postawil go na szarpaka i stwierdzil ze do wymiany sa koncówki drązków kierowniczych. Zmieniłem je i przetoczylem tarcze hamulcowe + kupilem nowe klocki. Bylo dobrze ale po jakims czasie znow problem powrócił, tylko ze juz przy hamowaniu kierownice mi z rąk wyrywalo ( no prawie ;) )
Postanowilem zmienic jakis miesiac temu tarcze na nowe + ponowna wymiana klockow.
Po tych zabiegach było super, lecz po przejechaniu jakis 400 km ( poczatkowo delikatne hamowanie aby nie zapiec tarcz i klockow- przez okolo jakies 250 km ) znowu daje sie slyszec przy predkosci 70 km jakies delikatne dudnienie.
Prosze o jakas pomoc i ewentualne rady. Dzieki z góry :)

grafix
07-05-08, 23:16
łożyska ?

qoobek
08-05-08, 08:09
a moze cos szerzej ??
To mi niewiele mowi :speszony:

stashek
08-05-08, 08:33
łożyska kół, może masz coś z felgami?

BARTAS998
08-05-08, 08:39
Mi sie przegrzaly tarcze i mam to samo, jezeli po wymianie miales OK a teraz znowu dudni i bije to niskiej jakości tarcze kupiles :)

edit by tomay nie przeklinać tu

tomay
08-05-08, 11:07
opony mogą być zużyte, krzywe itp, to samo z felgami

poszukaj było o tym już pisane kilka tematów

qoobek
08-05-08, 11:09
No nie wiem jak ch..we tarcze bym kupił to po przejechaniu 400 km nic z nimi nie powinno się dziac.

A dziś rano wpadłem na pomysł ze przyczyną mogą byc koncowki gumowo- metalowe wahaczy.
Wie ktos cos o tym czy moze miec to wpływ ??

[ Dodano: Czw 08 Maj, 2008 ]
Odnosnie opon to jest dopiero ich drugi sezon, natomiast odnośnie felg to sa to felgi stalowe i na wiosne bylem u wulkanizatorow i mi je wywazali wiec domyslam sie ze tez sa proste.

javor
08-05-08, 12:17
ja miałem podobnie i pomogła dopiero wymiana piasty i łożyska, tuleje gumowe pewnie masz rozwalone ale to przez to że ci telepie kołem ... nie odwrotnie

Whiplash
08-05-08, 12:27
A paczyles jak tloczki pracuja, moze masz zapieczone, rozgrzewaja tarcze przychodzi jechac w deszczu tarcza sie krzywi i masz bicia :( , sprawdz sobie to ja ostatnio swoje reanimowalem to dokladnie je wyczyscilem i posmarowalem tloczki specjalna pasta do tloczkow, bo mialem problem ze zbyt nagrzewajaca sei prawa tarcza

qoobek
08-05-08, 19:19
Ma to sens Panowie- to co mowicie
W poniedzialek wybieram sie zatem ponownie do mechanika i bede juz grzebal w tych piastach i lozyskach.

[ Dodano: Czw 15 Maj, 2008 ]
Bylem wlasnie u tego mechanika i ...uj :(
Stwierdzil ze zawieszenie wszystko git i nic nie stuka, nie ma luzow, po prostu bomba.
Ale jak dudnilo przy hamowaniu to dalej dudni :bicie:
Stwierdzil ten pan fachowiec, ze klocki do tarcz musza sie jeszcze dopasowac i tyle.
Nie wiem co dalej robic- chyba trzeba wybrac sie jeszcze do innego fachowca :speszony: