PDA

Zobacz pełną wersję : Obrobione gniazdo imbusa w czapce amortyzatora



MarcinWL
02-04-14, 02:10
Wrzucalem dzisiaj eibachy do hanki, przod poszedl bezproblemowo, ale z tylu podczas proby odkrecenia nakretki trzymajacej czapke poddalo sie gniazdo na imbus w trzpieniu amortyzatora i obrobilo na okraglo. Probowalem naciąć gwint i zablokowac srubokretem ale material jest za miekki i zaczal sie giac, nakretka jest chyba bardzo mocno zapieczona bo nawet kapiel w wd40 przed odkrecaniem nie pomogla. Jakies rady?

marcus209
02-04-14, 06:49
Spróbuj wbić w to obrobione gniazdo troxa.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/Torx.jpg

MarcinWL
02-04-14, 09:13
Spróbuję, ale podejrzewam że nic to nie da i od razu sie obróci, chyba załatwię zapasowy amortyzator i będę próbował ciąć przecinakiem nakrętkę, jak nie puści to ją odpiłuję i niestety amorek pójdzie do śmieci.

sebawo
02-04-14, 10:19
jak dobrze machniesz nakrętkę, to amor będzie cały. Tylko co z tego, jak gniazdo dalej będzie obrobione. Będziesz musiał coś dospawać od góry aby nastęnym razem nie było problemów.
Weź małą piłkę i jazda, chyba, że masz pewną rękę, to możesz kątówką spróbować. Nic innego nie pozostaje, więc kombinuj z odcięciem nakrętki.

Dawid0688
02-04-14, 10:27
Wkladasz czapke amortyzatora w imadlo tylko z czuciem i luzujesz srube sciskasz sprezyne i rozkrecasz calosc. Robilem tak i dalo rade bo tez sie urwal ten wpust

MarcinWL
02-04-14, 13:18
Z imadłem dobry patent, postaram się spróbować.

motomaniak1988
02-04-14, 14:22
Pneumatem to odkręc tylko najpierw spręzyne ścisnij żeby Ci się w głowę coś nie wbiło ;p albo weź szlifierke i nakrętke musisz potraktować ;p

And84
02-04-14, 18:51
już miałem tak kilka razy i najszybciej było rozciąć nakrętke gumówką wiadomo nie tnie się jej do końca tylko uderza później w tą szczelinę przecinakiem tak aby trochę rozszerzyć nakrętkę i idzie już kluczem .

motoboy
02-04-14, 22:09
Wkręć w imadło i daj na gwint blaszki miedziane lub aluminiowe aby nie uszkodzić gwintu, możesz wbić torkxa, a najlepiej bit dwunastokątny XZN, jak to się nie uda to cięcie nakrętki. Powodzenia ;)

HEG8
02-04-14, 22:13
Pneumat i jedziesz... Podjedź, albo podejdź na pierwszą lepszą wulkanizację to Ci chłopaki odkręcą...

MarcinWL
03-04-14, 00:29
Najpierw sprobuje wsadzic to w imadlo i potraktuje punktakiem i mlotkiem, jak to nie pomoze to raczej utne cholerstwo :D

kamil39
04-04-14, 08:38
Pneumat i jedziesz...Nigdy sie amorow nie dokreca/odkreca pneumatem, od wtrzasow uszkodzic mozna zawor w srodku.

MarcinWL
22-04-14, 11:08
Rozcięcie nakrętki i wsadzenie gwintu w imadło załatwiło sprawę, dzięki za pomoc.

Karot
27-04-14, 23:30
Pneumatem dokrec na maxa.
Odkrecisz pozniej na luzie.
Ja tak robilem;) ale psiknij wd40 5 min przed.

PIMPEK_EJ2
29-04-14, 23:18
Ja bym pneumata nie używał, tam nie ma dużych momentów.

Jak ostatnio zmieniałem Monice amorki to z tyłu była tak zapieczona nakrętka że ukręciłęm trzpień:/ Całe szczeście że ściągacze były założone..

MarcinWL
30-04-14, 11:35
Z tymi nakrętkami tylnych amorków to jest jakaś masakra, czytałem na forum że wiele osób ma problem z odkręceniem

rosiniak99
30-04-14, 13:03
w Bilsteinach jest dużo lepiej bo jest za co ścisnąć kluczem lub w imadło niestety oem-y w 75% będą sprawiać problemy

kosnita
02-05-14, 21:22
Pierwsze slysze ze od pneumata mozna popsuc zawor w amorku.... Widziales kiedys rozebrany amorek? Pewnie nie wiec nie gadaj glupot a w amorku nie ma zadnego zaworu... tylko sa na koncu blaszki ze sprezyna

kamil39
03-05-14, 09:11
Pierwsze slysze ze od pneumata mozna popsuc zawor w amorku.... Widziales kiedys rozebrany amorek? Pewnie nie wiec nie gadaj glupot a w amorku nie ma zadnego zaworu... tylko sa na koncu blaszki ze sprezyna
Moze poczytaj wogole co to jest zawor i jakie ma zadanie to wtedy bedziesz mogl powiedziec czym sa te blaszki ze sprezyna, jak jeszcze nigdy podczas montazu od Pneumata nie rozlecial Ci sieamor to gratuluje(albo przedwczesnie zuzyl), ale nie radz tak innym.
Akurat duzo amorow rozebranych widzialem( na szkoleniu bilsteina wszystkie z ich linii , nawet z wieloma stopniami regulacji i uwierz ze udar z pneumata moze wiele szkod narobic)

ma1ster
03-05-14, 12:31
Na liniach produkcyjnych nowych samochodów, amortyzatory dokręca się kluczem udarowym... Więc popsuć raczej takimi częstotliwościami amortyzatora się nie da...

kosnita
03-05-14, 23:15
Moze jakbys tam caly czas cisnal pneumatem to bys cos uszkodzil. Ale przeciez amor sie rozkreca i skreca milion razy dziennie.... Jak raz na miesiac ktos amor rozkreca to juz jest czesto, sam wiele razy odkrecalem pneumatem i nic sie nie dzialo... nie tylko w hondach ale tez VW