Zobacz pełną wersję : Co to za część?
TajniakOsz [PL]
01-04-14, 23:23
Witam,
Na fotografii wyraźnie widać zardzewiały, wręcz dziurawy, płaski, okrągły element za tarczą hamulcową (lewy przód, zdjęcie robione spod auta). I teraz mam pytanie: czy ten element to osłona tarczy hamulcowej? Tak mi powiedziano w serwisie, ale na ich obrazku ta osłona wygląda jak jedynie "wycinek koła", a nie pełna, okrągła tarcza. Jeśli to istotne mój samochód do Honda Civic VI gen. 1995r. sedan (EK3; D15Z6). Wolę wiedzieć na pewno, bo taka pierdółka w serwisie 180,- NETTO za szt., a zamiennika nigdzie nie mogę znaleźć (swoją drogą jakby ktoś namierzył będę wdzięczny)
Załącznik:
1. Zdjęcie (http://tajniakosz.wrzuta.pl/obraz/6cxvyYCF2e8/20140330_195218).
Tak jest to osłona tarczy hamulcowej. Jak będziesz jeździł bez Niej to też się nic nie stanie. Ja jeździłem 3 lata i w niczym mi to nie przeszkadzało. Generalnie te osłony jak już musiałbyś kupić używki w bardzo dobrym stanie bo nowe nie są warte swojej ceny. Chyba, że nie masz na co kasy wydawać. Jedynie zdejmij stare osłony i je zabezpiecz przed dalszym gniciem.
TajniakOsz [PL]
01-04-14, 23:38
Ponoć można wtedy przegrzać sworzeń nieco energiczniejszą jazdą. I choć ja raczej jeżdżę spokojnie, kiedyś będę mógł mieć gorszy dzień i przygrzać na trasie, a nie chcę wtedy wydawać jeszcze grubszej kasy. Tak czy inaczej dziękuję za rozwianie moich wątpliwości.
Nie za bardzo sobie wyobrazam, aby kawalek cienkiej blachy miabybyc zabezpieczeniem termicznym elementow zawieszenia.
Ta oslona zabezpiecza tarcze przed syfem.
TajniakOsz [PL]
02-04-14, 09:21
@Tiga
Zasada działania bardzo prosta: tak samo jak radiator na procesorze. Metalowy, czyli dobrze przewodzący ciepło element łatwo przejmuje część ciepła po hamowaniu i ze względu na dużą powierzchnię wymiany ciepła z otoczeniem - łatwo je oddaje. Jest to dla mnie przekonywujące, zwłaszcza że potwierdziło mi to dwóch mechaników i taksówkarz (wprawdzie obie profesje mają swoje mity, ale chyba jednak warto im czasem wierzyć).
motomaniak1988
02-04-14, 14:02
To jest tylko osłona zabezpieczająca tarcze przed nadmiernym dostawaniem się syfu piachu kamieni co by mogły powodować szybsze zużycie tarczy...
ona może i oddaje ciepło w 0,005% ;p bo nie jest dobrze przymocowana do piasty a jeśli miałby przewodzić ciepło to przylegała by większą powierzchnia do piasty aby to ciepło odbierać a nie 3 śrubami m5 o ile się nie mylę ;p, i miała by dodatkowo jakieś uŻebrowanie.
a jeśli miałby znów izolować sworzeń przed temperatura to była by wykonana z materiału który nie przewodzi bądź odbija ciepło
TajniakOsz [PL]
02-04-14, 16:34
Gładki metal odbija ciepło (przykład - folia aluminiowa) - a z założenia ta osłona tak właśnie wygląda. Tylko u mnie ździebka zgniła :/
Polecam zamienic znachorow na prawdziwych mechanikow, bo jeszcze sie tobie to odbije na bezpieczeństwie. Jak by miala ta oslona (ktora nazywa sie oslona, a nie wymiennikiem ciepla lub chlodnica) byla by zrobiona chociazby z aluminium. Promieniowanie podczas jazdy z rozgrzanej tarczy nie jest duze, gorsze jest przewodnictwo cieplne, a na to nie ma zadnego wpływu. Wymiennik ciepla mialby jaki kolwiek sens jakby byl bezpośrednio przymocowany do tarczy (tak jak to jest w przypadku procesora komuterowego i radiatora) np pomiedzy tarcza, kolem na piascie. Jak wiemy nic takiego nie istnieje. Podejrzewam ze jezeli chodzi o pole powierzchni zekomej chlodnicy, to jest mniejsze niz wachaczy, czyli one lepiej odprowadzaja cieplo... mozna sobie tylko wyobrazic jakby zabraklo owej oslony i podczas jazdy dostaly by sie tam kamienie, pomiedzy tarcze, a zwrotnice. Dramat.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.