Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Co to za część?



TajniakOsz [PL]
01-04-14, 23:23
Witam,
Na fotografii wyraźnie widać zardzewiały, wręcz dziurawy, płaski, okrągły element za tarczą hamulcową (lewy przód, zdjęcie robione spod auta). I teraz mam pytanie: czy ten element to osłona tarczy hamulcowej? Tak mi powiedziano w serwisie, ale na ich obrazku ta osłona wygląda jak jedynie "wycinek koła", a nie pełna, okrągła tarcza. Jeśli to istotne mój samochód do Honda Civic VI gen. 1995r. sedan (EK3; D15Z6). Wolę wiedzieć na pewno, bo taka pierdółka w serwisie 180,- NETTO za szt., a zamiennika nigdzie nie mogę znaleźć (swoją drogą jakby ktoś namierzył będę wdzięczny)

Załącznik:
1. Zdjęcie (http://tajniakosz.wrzuta.pl/obraz/6cxvyYCF2e8/20140330_195218).

FaziRBK
01-04-14, 23:33
Tak jest to osłona tarczy hamulcowej. Jak będziesz jeździł bez Niej to też się nic nie stanie. Ja jeździłem 3 lata i w niczym mi to nie przeszkadzało. Generalnie te osłony jak już musiałbyś kupić używki w bardzo dobrym stanie bo nowe nie są warte swojej ceny. Chyba, że nie masz na co kasy wydawać. Jedynie zdejmij stare osłony i je zabezpiecz przed dalszym gniciem.

TajniakOsz [PL]
01-04-14, 23:38
Ponoć można wtedy przegrzać sworzeń nieco energiczniejszą jazdą. I choć ja raczej jeżdżę spokojnie, kiedyś będę mógł mieć gorszy dzień i przygrzać na trasie, a nie chcę wtedy wydawać jeszcze grubszej kasy. Tak czy inaczej dziękuję za rozwianie moich wątpliwości.

Tiga
02-04-14, 00:09
Nie za bardzo sobie wyobrazam, aby kawalek cienkiej blachy miabybyc zabezpieczeniem termicznym elementow zawieszenia.

spychu
02-04-14, 07:09
Ta oslona zabezpiecza tarcze przed syfem.

TajniakOsz [PL]
02-04-14, 09:21
@Tiga
Zasada działania bardzo prosta: tak samo jak radiator na procesorze. Metalowy, czyli dobrze przewodzący ciepło element łatwo przejmuje część ciepła po hamowaniu i ze względu na dużą powierzchnię wymiany ciepła z otoczeniem - łatwo je oddaje. Jest to dla mnie przekonywujące, zwłaszcza że potwierdziło mi to dwóch mechaników i taksówkarz (wprawdzie obie profesje mają swoje mity, ale chyba jednak warto im czasem wierzyć).

motomaniak1988
02-04-14, 14:02
To jest tylko osłona zabezpieczająca tarcze przed nadmiernym dostawaniem się syfu piachu kamieni co by mogły powodować szybsze zużycie tarczy...
ona może i oddaje ciepło w 0,005% ;p bo nie jest dobrze przymocowana do piasty a jeśli miałby przewodzić ciepło to przylegała by większą powierzchnia do piasty aby to ciepło odbierać a nie 3 śrubami m5 o ile się nie mylę ;p, i miała by dodatkowo jakieś uŻebrowanie.

a jeśli miałby znów izolować sworzeń przed temperatura to była by wykonana z materiału który nie przewodzi bądź odbija ciepło

TajniakOsz [PL]
02-04-14, 16:34
Gładki metal odbija ciepło (przykład - folia aluminiowa) - a z założenia ta osłona tak właśnie wygląda. Tylko u mnie ździebka zgniła :/

Tiga
02-04-14, 16:44
Polecam zamienic znachorow na prawdziwych mechanikow, bo jeszcze sie tobie to odbije na bezpieczeństwie. Jak by miala ta oslona (ktora nazywa sie oslona, a nie wymiennikiem ciepla lub chlodnica) byla by zrobiona chociazby z aluminium. Promieniowanie podczas jazdy z rozgrzanej tarczy nie jest duze, gorsze jest przewodnictwo cieplne, a na to nie ma zadnego wpływu. Wymiennik ciepla mialby jaki kolwiek sens jakby byl bezpośrednio przymocowany do tarczy (tak jak to jest w przypadku procesora komuterowego i radiatora) np pomiedzy tarcza, kolem na piascie. Jak wiemy nic takiego nie istnieje. Podejrzewam ze jezeli chodzi o pole powierzchni zekomej chlodnicy, to jest mniejsze niz wachaczy, czyli one lepiej odprowadzaja cieplo... mozna sobie tylko wyobrazic jakby zabraklo owej oslony i podczas jazdy dostaly by sie tam kamienie, pomiedzy tarcze, a zwrotnice. Dramat.