Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja do VI gen.
TajniakOsz [PL]
01-04-14, 22:02
Witam,
Tak wiem, "wielokrotnie poruszane". Ale przeszukałem 6 stron wątków, które mi wyskoczyły po wpisaniu w wyszukiwarkę "klimatyzacja", ale znalazłem tylko odpowiedzi dla 5D.
Ja natomiast chciałbym dowiedzieć się, z jakich aut (również poprzedniej generacji) będą pasować klimatyzacje do mojego egzemplarza? Honda Civic VI gen., 1995r., 4D sedan (EK3), 1.5i LS (D15Z6) - niestety mimo wersji "i LS" bez fabrycznej klimy...
I kilka pytań pomocniczych (jestem zielony):
1. Z czego składa się kompletna klimatyzacja? Wiem, że sprężarka/skraplacz, parownik i przewody (jakie?) - coś jeszcze?
2. Ktoś napisał, że sprężarki do Civiców niestety są słabe i nie opłaca się innych niż (chyba) Hella. Czy to prawda?
3. Ponoć w VI gen. wszystkie klimy są "3-pinowe" pod czynnik R134A - na pewno? Nie powinienem mieć z tym problemu?
4. To już dodatkowo - orientuje się ktoś, jaki orientacyjnie byłby koszt takiej zabawy (z montażem/bez montażu)?
Z góry dziękuję za pomoc.
Bardzo slabo szukales, bylo wielokrotnie opisywane i podawalem co wchodzi w sklad kompletnej klimatyzacji do 6gen.
1. sprezarka wraz z lapa silnika i napinaczem, osuszacz z lapa trzymajaca, chlodnica (skraplacz) wraz z wentylatorem i lapa trzymajaca, aluminiowe rurki klimy wraz z lapami trzymajacymi, parownik, wiazka miedzy kompresor, wentylator chlodnicy i czujnik w osuszaczu, wszystkie srubki, spinki, uszczelki do grodzi, dwa przekazniki i dioda do skrzynki bezpiecznikow przy aku
2. ktos chyba byl idiota albo znowu bardzo slabo szukales/czytales, w civicach 6gen byly tylko sprezarki firmy HADSYS o symbolu HS090L lub SENDEN o symbolu TRS090, slabe sa chlodnice (skraplacz) a w zasadzie nie tyle slabe, co wyeksploatowane OEMowe w wiekszosci przypadkow to smietniki bo maja po kilkanascie lat i tu z zamiennikow najlepsza jest wlasnie Hella, co nie zmienia, ze faktu Nissens czy NRF sa rownie dobre.