Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem przy wymianie kolektora d15b2 na ebayowy 4-2-1



piotrek-mi
07-05-08, 19:58
Mianowicie:

1. Kolektor ebayowy ma 2 miejsca na sondę, pierwsza jest na pojedynczej rurce, druga natomiast na samym końcu "portek", gdzie należy wkręcić sondę żeby nie oszukiwała?

2. Średnica wyjściowa kolektora/portek jest większa niż średnica rury przed katem (nie mam katalizatora-zamiast niego jest rurka, nie mam tej flanszy), nasuwa się pytanie w jaki sposób to połączyć żeby spaliny nie "wariowały" i nie pogarszały pracy, osiągów autka?

Jutro jadę do majstra na wymianę, ale nie chce żeby coś spier..... włożyć jedną rurę w drugą i pospawać to nie problem, ale boje się, że jeżeli będzie zbyt duża różnica średnic to będzie lipa.

Z góry dzięki za wszelkie info. Proszę nie odsyłać do szukajki, szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na te pytania.

siwas
07-05-08, 20:01
wsadz sonde w ta pierwsza flansze ,czyli jedna rure

jogal
07-05-08, 20:39
wkręcanie sondy do elementu 4-2 kolektora ebayowego według mnie nie będzie poprawne ponieważ wtedy sonda dostaje sygnał z 2 a nie 4 cylindrów. W seryjnym kolektorze d16z6 sonda jest właśnie w tym elemencie ale tylko dlatego, że jest tam dziura (nie chodzi mi o dziurę na sondę) i sonda bierze sygnał z wszystkich cylindrów. Moim skromnym zdaniem to ten seryjny kolektor d16z6 jest beznadziejnie zrobiony ponieważ jego dziury z którymi łączy się z głowicą mają identyczne parametry jak te w kolektorze 4-1 d13b2/d15b2 czyli 40x30mm, a jakby tego było mało to wyjście też jest takie samo w tych kolektorach i wynosi 40 mm śr wewnętrznej, dodatkowo portki w d16z6 mają grubsze te dwie rury niż samo wyjście średnica jednej rury wynosi 43mm, a wyjścia z elementu 4-2 łaczące się z portkami mają po 34mm średnicy.
Wracając do tematu to najlepiej jakbyś sobie załatwił tą flanszę a jak nie to zamiast tej rurki od kata wstaw sobie rurkę o średnicy 50 mm, bo takie będziesz miał wyjście z kolektora ebayowego, najlepiej to zrób sobie cały wydech na rurkach 50 mm i 3 tłumikach przelotowych (we/wy 50mm śr zewnętrznej czyli ok 46 mm śr wewnętrznej...)

Lcfr
07-05-08, 21:43
wkręcanie sondy do elementu 4-2 kolektora ebayowego według mnie nie będzie poprawne ponieważ wtedy sonda dostaje sygnał z 2 a nie 4 cylindrów. W seryjnym kolektorze d16z6 sonda jest właśnie w tym elemencie ale tylko dlatego, że jest tam dziura (nie chodzi mi o dziurę na sondę) i sonda bierze sygnał z wszystkich cylindrów.
W D series smiało może ładować sondę w dziurę najbliższą głowicy (czyli ta pojedyńczą rurkę "baranów").Niz złego sie nie dzieje.Sprawdzone w wielu autach.

jogal
07-05-08, 22:07
wkręcanie sondy do elementu 4-2 kolektora ebayowego według mnie nie będzie poprawne ponieważ wtedy sonda dostaje sygnał z 2 a nie 4 cylindrów. W seryjnym kolektorze d16z6 sonda jest właśnie w tym elemencie ale tylko dlatego, że jest tam dziura (nie chodzi mi o dziurę na sondę) i sonda bierze sygnał z wszystkich cylindrów.
W D series smiało może ładować sondę w dziurę najbliższą głowicy (czyli ta pojedyńczą rurkę "baranów").Niz złego sie nie dzieje.Sprawdzone w wielu autach.

Zaznaczam tylko że w serii sygnał jest brany z wszystkich 4 cylindrów, jesli ktoś ma identyczne parametry mieszanki w każdym z cylindrów to może sobie nawet i z jednej rurki brać spalinki do badania... Obawiam się że w 15 letnim autku jednak te parametry nie będą identyczne...

Lcfr
07-05-08, 22:19
Zaznaczam tylko że w serii sygnał jest brany z wszystkich 4 cylindrów, jesli ktoś ma identyczne parametry mieszanki w każdym z cylindrów to może sobie nawet i z jednej rurki brać spalinki do badania... Obawiam się że w 15 letnim autku jednak te parametry nie będą identyczne...
Z doświadczenia wiem (conajmniej 3 bliskie mi auta) + kilka znanych innych, ze nie robi to jednak różnicy. robiło (robi?) np w accordzie, co kiedys opisywał Wombat. Ja też mam 2szt 14letnich aut w ciągłym użytku i oba maja w "baranach" sondę i palą tyle samo co seria. Interesowałem sie tym tematem przed wymianami, potem w trakcie pytałem i przypadki "negatywne" zdarzają sie pardzo zadko (słyszałem o jednym) i na dodatek nie wiadomo, czy były spowodowane wkręceniem sondy czy wadliwą sondą.
Wg mnie w D series nie ma to wpływu przy 4-2-1.

jogal
07-05-08, 23:01
Zaznaczam tylko że w serii sygnał jest brany z wszystkich 4 cylindrów, jesli ktoś ma identyczne parametry mieszanki w każdym z cylindrów to może sobie nawet i z jednej rurki brać spalinki do badania... Obawiam się że w 15 letnim autku jednak te parametry nie będą identyczne...
Z doświadczenia wiem (conajmniej 3 bliskie mi auta) + kilka znanych innych, ze nie robi to jednak różnicy. robiło (robi?) np w accordzie, co kiedys opisywał Wombat. Ja też mam 2szt 14letnich aut w ciągłym użytku i oba maja w "baranach" sondę i palą tyle samo co seria. Interesowałem sie tym tematem przed wymianami, potem w trakcie pytałem i przypadki "negatywne" zdarzają sie pardzo zadko (słyszałem o jednym) i na dodatek nie wiadomo, czy były spowodowane wkręceniem sondy czy wadliwą sondą.
Wg mnie w D series nie ma to wpływu przy 4-2-1.

jakby to nie miało kompletnie żadnego wpływu to by seryjnie na 1 rurce montowali a jednak w kazdym aucie i to nie tylko w hondzie sondę opływają spalinki ze wszystkich cylindrów...

Lcfr
07-05-08, 23:15
jakby to nie miało kompletnie żadnego wpływu to by seryjnie na 1 rurce montowali a jednak w kazdym aucie i to nie tylko w hondzie sondę opływają spalinki ze wszystkich cylindrów...
Więc masz rację....
A moje osobiste 3 przykłądy oraz wiele innych, które sie poruszają po ulicach ( i są na tym forum) to odosobnione "cudowne" przypadki.
Teraz może znajdz jakieś potwierdzenie u osób, które włozyły 4-2-1 ebay i wkręciły sonde w tzw"barany" i mają negatywne skutki-chociażby w formie większego spalania.
Znajdz i pokaż.
Ja uważam nadal, że nie ma to wpływu w D series. Że nawet jak sie coś czasem przydazy to nie wiadomo czy nie jest wynikiem zepsutej sondy.

Od 3 lat jeżdzę z wkręconą sondą tak jak piszę powyzej i auto normalnie pali (rekord 6,1 na trasie przy docieraniu) więc wiem o czym pisze. Mam 2 auta z takimi kolektorami i uzytkowane sa na codzień a spalanie mierzone bardzo często z nawyku. I nadal twierdzę, ze nie ma różnicy.


ps.

jakby to nie miało kompletnie żadnego wpływu to by seryjnie na 1 rurce montowali a jednak w kazdym aucie i to nie tylko w hondzie sondę opływają spalinki ze wszystkich cylindrów...

seryjne żeliwne kolektory hondy "szału nie robią" - sam to wcześniej zauważyłes...

piotrek-mi
09-05-08, 21:37
Kolektor już wymieniony, a więc tak:
Dogadałem się z majstrem i zrobił tak jak być powinno, czyli dospawał flanszę do tej rurki i jest gicior bo szkoda było ciąć czy spawać tak ładną kwasówkę ;).
Sonda jest wkręcona w barany na jeden cylinder. "Lcfr", jeśli masz takie rozwiązanie sprawdzone to zostawię tak jak jest teraz i będę obserwował spalanie.

Wrażenia po wymianie trochę mieszane. Duży + przy spokojnej jeździe na niskich obrotach, nie muszę go dusić żeby np. na III biegu przyśpieszyć z 40 do 60km/h. Są też nieco gorsze wrażenia a mianowicie wydaje mi się, że autko straciło troszkę na wyższych obrotach (jak już wspomniałem "wydaje mi się"). Ogólnie jestem pod wrażeniem jak można poprawić szybko i nie drogo fabrykę :aloha:

Pozdrawiam i dzięki za wskazówki.