Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dziwna sprawa



djhubertusss
01-04-14, 07:54
Witam. Spotkał się ktoś już z takim czymś jak cyklicznie drżenie pedału gazu przy prędkości ok 100km/h na 5 biegu? Trudno to opisać słowami ale jak jade w trasie i przy tej prędkości zaczyna drżeć pedał gazu cyklicznie przy wyższych prędkościach częstotliwość jest wyższa

luchuma
01-04-14, 08:02
a poduszki silnika wszystkie OK ??

djhubertusss
01-04-14, 09:51
Pytałem się kolegi i mówi że możliwe że to od potencjometru gazu lub silniczka krokowego bo właśnie to jest takie jakby odgłosy podbijania obrotów. Możliwe to?

MikeFoto
01-04-14, 10:00
potencjometru gazu

Potencjometr gazu w D serii ? Przecież gaz na lince jest.

djhubertusss
01-04-14, 10:03
a za korpusem mniej więcej na wysokości tej części co zaczepiona jest linka gazu jest tam coś nie wiem czy to potencjometr czy czujnik

to jest to o co mi chodziło
http://www.pl.image-share.com/upload/278/166m.jpg

dezeRRter
01-04-14, 20:33
To co masz zaznaczone to akurat jest czujnik położenia przepustnicy zwany również TPS i faktycznie jego zasada działania jest identyczna jak potencjometru.

djhubertusss
01-04-14, 20:39
Da się go przeczyścić czy lepiej wymienić?

MikeFoto
01-04-14, 22:01
A on nie jest od jałowych obrotów przypadkiem?

Endrju1
01-04-14, 22:31
Sprawdzić czujnik jest banalnie łatwo, odłączasz go i sprawdzasz czy usterka zniknęła, jeśli tak, to wtedy się bierzesz za TPS, jeśli jest tak samo, to usterkę powoduje coś innego.
Inna sprawa że nie powinien on w żaden sposób powodować drżenia przepustnicy (a co za tym idzie linki i pedału gazu).
Sprawdź sobie, czy pancerz linki nie leci gdzieś obok elementu który może drżeć i powodować takie zachowanie.

djhubertusss
01-04-14, 22:56
ok ale mam też takie objawy jak opisują gdy jest uszkodzony TPS czyli kangurek mały jak puszczam pedał gazu

Endrju1
02-04-14, 07:38
Spróbuj odłączyć wtyczkę z TPS, zaświeci ci się co prawda check, ale ecu przyjmie wtedy domyślną wartość i jeśli będzie jeździć ok, będziesz wiedział, że to problem z tym czujnikiem.

djhubertusss
02-04-14, 09:08
ok tak zrobię i dam znać

djhubertusss
02-04-14, 11:22
to wina czujnika że skacze jak puszczę gaz. Teraz pytanie czy ten czujnik podejdzie od każdej D-serii i czy trzeba ściągać całą przepustnicę by go wykręcić bo śruby są od strony ściany grodziowej

Endrju1
02-04-14, 11:35
śruby wyglądają jak nity, ale jak się je natnie brzeszczotem można je odkręcić.
Niestety umiejscowienie (tylna strona przepustnicy) znacząco utrudnia wymianę i raczej trzeba wymontować całą przepustnicę.
Ciężko mi powiedzieć czy w każdej d serii jest taki sam, ja zamieniałem pomiędzy d14A7 i D14Z4 i są identyczne.

dezeRRter
02-04-14, 12:19
Endrju1 a nie miałeś po wymianie czujnika żadnych problemów? Bo kiedyś w Accordzie brat miał też problem z tym czujnikiem i gość z forum Accord Polska, który sprzedawał części do nich to napisał mi, że lepiej wymienić całą przepustnicę bo problem z jakąś kalibracją jest potem. Kasa podobna za przepustnicę była co za czujnik oraz pracy mniej, także wymieniłem całą:)

Endrju1
02-04-14, 12:21
Nie miałem żadnego problemu, na poluzowanych śrubach i włączonym zapłonie wpinasz się w komputer (trzeba sobie znaleźć w jakie piny) i ustawiasz aby przy max pokazywało 5V zaś przy całkiem zamkniętej 0,5V (tak znalazłem w innym wątku).