Zobacz pełną wersję : Dziwna sprawa
djhubertusss
01-04-14, 07:54
Witam. Spotkał się ktoś już z takim czymś jak cyklicznie drżenie pedału gazu przy prędkości ok 100km/h na 5 biegu? Trudno to opisać słowami ale jak jade w trasie i przy tej prędkości zaczyna drżeć pedał gazu cyklicznie przy wyższych prędkościach częstotliwość jest wyższa
a poduszki silnika wszystkie OK ??
djhubertusss
01-04-14, 09:51
Pytałem się kolegi i mówi że możliwe że to od potencjometru gazu lub silniczka krokowego bo właśnie to jest takie jakby odgłosy podbijania obrotów. Możliwe to?
potencjometru gazu
Potencjometr gazu w D serii ? Przecież gaz na lince jest.
djhubertusss
01-04-14, 10:03
a za korpusem mniej więcej na wysokości tej części co zaczepiona jest linka gazu jest tam coś nie wiem czy to potencjometr czy czujnik
to jest to o co mi chodziło
http://www.pl.image-share.com/upload/278/166m.jpg
To co masz zaznaczone to akurat jest czujnik położenia przepustnicy zwany również TPS i faktycznie jego zasada działania jest identyczna jak potencjometru.
djhubertusss
01-04-14, 20:39
Da się go przeczyścić czy lepiej wymienić?
A on nie jest od jałowych obrotów przypadkiem?
Sprawdzić czujnik jest banalnie łatwo, odłączasz go i sprawdzasz czy usterka zniknęła, jeśli tak, to wtedy się bierzesz za TPS, jeśli jest tak samo, to usterkę powoduje coś innego.
Inna sprawa że nie powinien on w żaden sposób powodować drżenia przepustnicy (a co za tym idzie linki i pedału gazu).
Sprawdź sobie, czy pancerz linki nie leci gdzieś obok elementu który może drżeć i powodować takie zachowanie.
djhubertusss
01-04-14, 22:56
ok ale mam też takie objawy jak opisują gdy jest uszkodzony TPS czyli kangurek mały jak puszczam pedał gazu
Spróbuj odłączyć wtyczkę z TPS, zaświeci ci się co prawda check, ale ecu przyjmie wtedy domyślną wartość i jeśli będzie jeździć ok, będziesz wiedział, że to problem z tym czujnikiem.
djhubertusss
02-04-14, 09:08
ok tak zrobię i dam znać
djhubertusss
02-04-14, 11:22
to wina czujnika że skacze jak puszczę gaz. Teraz pytanie czy ten czujnik podejdzie od każdej D-serii i czy trzeba ściągać całą przepustnicę by go wykręcić bo śruby są od strony ściany grodziowej
śruby wyglądają jak nity, ale jak się je natnie brzeszczotem można je odkręcić.
Niestety umiejscowienie (tylna strona przepustnicy) znacząco utrudnia wymianę i raczej trzeba wymontować całą przepustnicę.
Ciężko mi powiedzieć czy w każdej d serii jest taki sam, ja zamieniałem pomiędzy d14A7 i D14Z4 i są identyczne.
Endrju1 a nie miałeś po wymianie czujnika żadnych problemów? Bo kiedyś w Accordzie brat miał też problem z tym czujnikiem i gość z forum Accord Polska, który sprzedawał części do nich to napisał mi, że lepiej wymienić całą przepustnicę bo problem z jakąś kalibracją jest potem. Kasa podobna za przepustnicę była co za czujnik oraz pracy mniej, także wymieniłem całą:)
Nie miałem żadnego problemu, na poluzowanych śrubach i włączonym zapłonie wpinasz się w komputer (trzeba sobie znaleźć w jakie piny) i ustawiasz aby przy max pokazywało 5V zaś przy całkiem zamkniętej 0,5V (tak znalazłem w innym wątku).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.