PDA

Zobacz pełną wersję : d16y3 wymiana/zwiększenie mocy



driver13
28-03-14, 21:19
Ubiegłego lata kupiłem Ślicznotkę ej2 usdm d16y3(z tym silnikiem zgadzają sie kw w dowodzie)z lpg. Brał olej, zmieniłem z półsyntetyka castrol na mineralny, jest w normie. Na lpg jest raczej słaby(przy wiekszym obciazeniu bardzo slaby), na benzynie w miare żwawy. Jaka możliwość zwiększenia mocy przy tym silniku? Jak z wymianą vtec? Jak kosztowo?

Fawor
29-03-14, 16:35
Zwiększać moc w silniku, który żre olej i nie ma mocy na gazie, czyli wystrojony jest w kierunku palenia zaworów kosztem ekonomii - genialny pomysl :)

driver13
29-03-14, 22:40
wystrojony jest w kierunku palenia zaworów tzn.?

Brylant1
29-03-14, 22:46
To znaczy ze masz uboga mieszanke ktora powoduje wysoka temp spalania co prowadzi do wypalenia zaworow, pierwsze co zrob to ogarnij ta instalacje to i osiagi sie poprawia.

Szczur[R]
30-03-14, 21:46
Brał olej, zmieniłem z półsyntetyka castrol na mineralny
i jak zmieniłeś to przestał ? zalej rzepakowy to już w ogóle go uzdrowisz

Na lpg jest raczej słaby
więc napraw ten gaz albo go zdemontuj

Jaka możliwość zwiększenia mocy przy tym silniku?
1. Remont w okolicach 2k zł i będziesz zadowolony z jego seryjnej mocy
2. Swap np. d16z6 na gotowo w podobnych kosztach

Grzybohun94
21-04-14, 00:09
Podpinam sie pod temat bo nigdzie nie moge znleźć info a ostatnio mnie zaciekawiło turbo.
Zastanawiam się co trzeba zrobić w samym silniku żeby to miało ręce i nogi no i jakiej mocy moge się spodziewac po sofcie, np turbiną Td04 (czy jakos tak, ta od subarki) na seryjnym słupku d16y3 - bez otwierania go. Najlepiej jakby się udało jakieś 170-180KM :D

1Jakim ciśnieniem warto by dmuchnąć zeby działało na co dzień
2 jak się zmieni spalanie po turbie
3 ile to może kosztować (myślalem zeby w motorownie wladować maks 4k, w przypadku N/A wiem co bym zrobił)
4 czy wgl jest sens ladowac turbo do silnika bez vteca?


Na stronie proturbo jest pokazany projekt podpisany d16y3 i około 300KM wyciągnęli z autka... Proszę o odpowiedzi ktore poszerzą moje pojęcie ;)

lozek
21-04-14, 00:47
1. - nikt Ci nei powie, ale przyjmuje sie 0,4-0,6 jako bezpieczne doładowanie. Róznie bywa jednemu przy 0,3 wybuchnie, drugi na 0,8 bedzie jeździł.
2 - przy butowaniu sie zwiekszy trochę, ale przy normalnej jeździe raczej niezbyt.
3 - jak chcesz wydać 4tys to o turbo zapomnij samo orurowanie Ci pożre większość tej kwoty a gdzie turbina, złożenie, strojenie
4 - tak jest sens, ale patrz pkt wyżej.

Grzybohun94
21-04-14, 08:01
No dzieki ;) to turbo sobie jeszcze troche poczeka