Zobacz pełną wersję : D16V1 chyba silnik krokowy
michakasta
28-03-14, 21:07
witam, w mojej hondzie właściwie od samego kupna obserwuje dziwne zachowanie się obrotów. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania do wciskam sprzęgło by wysprzęglić skrzynie, gdy stanę i odpuszczam sprzęgło wskazówka obromotomierza spada o ok 100, 150 obr. Innym przypadkiem jest gdy jade i wrzucam na luz. Puszczam gaz, a wskazówka obrotomierza zaczyna opadac po ok pół sekundy, po czym spada na dół i jakby "odbija" się raz w rejonie ok 800 obrotów i zostaje nieruchomo czyli jest już ok. Moje pytanie: czy to wina silniczka krokowego? Chciałbym go wyczyścić ale czytałem na forum, że wiele osób miało problemy z gaśnięciem itp po czyszczeniu. I o co chodzi z "nauką" po czyszczeniu silniczka? I czy po czyszczeniu kasacja błędów w komputerze to to samo co resetowanie komputera?
Pozdrawiam
Zrób najpierw reset komputera - odłącz klemę (-) od aku na 30 sek, potem podłącz i daj mu chwilę na ogarnięcie się - cała procedura opisana jest na forum. Takie spadanie obrotów może się też brać z nieszczelności dolotu.
michakasta
30-03-14, 13:20
robiłem reset wyjmując bezpiecznik. A jak sprawdzić szczelność dolotu? to jest ta część, która zasysa powietrze do filtra powietrza i nastepnie do przepustnicy?
Pozdrawiam
uruchom silnik i popryskaj samostartem w okolicach filtra i jego obudowy, jak obroty beda rosly podczas psikania to znaczy ze gdzies ciagnie lewe powietrze
michakasta
30-03-14, 20:35
może to pytanie od laika, ale jaki wpływ ma lewe powietrze na obroty? Przecież wciąż to jest to samo powietrze, które jest zasysane przez układ dolotowy, tylko inna dziurką. Czy nieszczelności jeszcze przed filtrem powietrza mają znaczenie? bo mam wrażenie, że połącznie pomiędzy filtrem powietrza a tą "plastikową wielką puszką" przed nim jest luźne.
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
Nieszczelnosc za przepustnica ma wplyw na wolne obroty, tak to jest to same powietrze z tym ze nie kontrolowane przez przepustnice i stad dzieja sie cyrki.
michakasta
30-03-14, 20:40
to co mi da psikanie samostartem w okolicach filtra powietrza skoro znaczenie ma nieszczelność za przepustnicą a filtr powietrza jest przed nią?
jedyna nieszczelnosc jaka moze miec miejsce i wplyw na jalowe to nieszczelnosc na gumie przepustnicy na ktora zaciga sie puche od filtra, skoro jest tam guma usczelniajaca to musi miec znaczenie, popsikaj w te okolice i zobacz czy jest reakcja
michakasta
30-03-14, 22:02
teraz już mi sie rozjaśniło. Tak zrobie i dzięki za wyjaśnienie:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.