Zobacz pełną wersję : Swap z D16A8 na D16Y3 błędy nr 3 i nr 5
Witam. Zrobiłem swapa z D16A8 na D16Y3, w samochodzie Rover 216, bliźniak Hondy Concerto. W aucie mam komputer od D16A8, czyli PP5. Wywala mi błędy 3 i 5, po odpaleniu falują obroty w przedziale 300-500 obr., a po około 10 sekundach zapala się CHECK, wtedy obroty wskakują na 1500 obr., i po chwili samochód gaśnie na wolnych, czasem jak się przygazuje, obroty trzymają się na poziomie 1200obr. W czasie jazdy, do 2tyś obr, silnik się dusi, trzeba naprawdę umiejętnie operować pedałem gazu, żeby na nie zaczął szarpać (na 1-wszym i drugim biegu). Po konsultacji z kolegą grzenio, dopatrzyliśmy sie, że nie ma wtyki do map sensora, ani map sensora :D W D16A8 też nie było map sensora. Dodam jeszcze, że musiałem ciągnąć z wiązki komputera, przewód do sondy lambda, bo nie było przewodu w wiązce silnikowej (sonda jednożyłowa). Orientuję się, że w samochodzie mam OBD0, a silnik OBD1.
Proszę o pomoc, czy to wszystko to sprawka braku map sensora? Oraz czy powinienem przejść na OBD1? Może jeszcze jakieś podpowiedzi? Pozdrawiam.
ja kiedyś przekładałem z D15b2 na D16a8, MAP sensor na 100% musi być, obd0 możesz sobie zostawić.
Zainstaluj MAPa i zobaczy czy wszystko wróci do normy
A wiesz może, które przewody w wiązce kabinowej są do map sensora?
Zapomniałem dodać, że przy stałej prędkości, przy 4tyś obr. bardzo szarpie silnikiem.
Dziwne, że trzyma w ogóle jakiekolwiek obroty bez Mapa.
Przewodu do sondy nie było, bo nie posiadał sondy.
Ciągnij przewody pod Mapa, którego masz na przepustnicy.
Zdaje się C11, C14 i C15.
Właśnie nie ma go na przepustnicy. Nawet miejsca na niego nie ma. W D16A8 też go nie było.
Jak jest przepustnica, to musi i być miejsce. Albo do przykręcenia albo do podłączenia podciśnienia...
Wklejaj zdjęcie.
To podłączenia podciśnienia owszem i jest miejsce, miałem na myśli miejsce na sam map sensor. Zamieszałem trochę, sorry ;)
Przewodu do sondy nie było, bo nie posiadał sondy. widziałeś kiedyś D16A8 ?
Ciągnij przewody pod Mapa, którego masz na przepustnicy. jak wyżej, map na przepustnicy ?
Spokojnie, bez nerwów. Ja sam się zdziwiłem że przy D16A8 nie było map sensora a silnik pracował idealnie. A spalanie schodziło do 6 litrów spokojnej jazdy w trasie. Jako ciekawostkę powiem, że raz przejechałem 84km na 3.5 litrach paliwa. (Tankowanie dwa razy do pełna na tym samym dystrybutorze.) D16A8 to praktycznie to samo co D16Z5.
widziałeś kiedyś D16A8 ?
Owszem. Źle się wyraziłem. Chodzi o fakt, iż Y3 wychodził w wersji z jedno lub czterożyłową sondą. Jak mniemam autor dokładał przewody do pozostałych trzech, skoro o tym wspomniał. Choć z treści wynikałoby, że ciągnął, bo nie było w ogóle.
jak wyżej, map na przepustnicy ?
A gdzie w Y3 masz Map sensor.. w kabinie?
Ciągnąłem przewód do sondy jednożyłowej. Taką jaką miałem w kolektorze. Nie miałem w ogóle sondy we wiązce SILNIKOWEJ Y3.
A gdzie w Y3 masz Map sensor.. w kabinie? ale o jakim Ty Y3 mówisz, skoro w aucie teraz jest A8 które map sensor miało normalnie montowanego z cycka na przepustnicy idącego do mapa na grodzi (więc może nie w kabinie ale blisko)
Jak mniemam autor dokładał przewody do pozostałych trzech do jakich pozostałych trzech ? skoro A8 ma sondę jednożyłową to chyba nic nie dokładał
Michał, a wiązkę masz od tego silnika czy też może dokupywaną oddzielnie (np od A9 które sondy nie miało) ?
Wiązka kabinowa jest od A8,a silnikowa raczej od Y3, ja nie zmieniałem tu nic. Taką miałem z silnikiem przynajmniej ;)
ale o jakim Ty Y3 mówisz, skoro w aucie teraz jest A8 które map sensor miało normalnie montowanego z cycka na przepustnicy idącego do mapa na grodzi (więc może nie w kabinie ale blisko)
Nie wiem czy doczytałeś, ale tu jest swap Z A8 na Y3. Jest teraz w aucie Y3 ;)
Nie wiem czy doczytałeś
Ale ja wiem, że nie. Zatem drogi Cysiek, czytaj ze zrozumieniem, to nie będzie niepotrzebnych sprzeczek. Y3 ma MAP na przepustnicy - biały, masz go czy nie w końcu ? Miałeś zdjęcie wrzucić.
Od sondy też musiałeś mieć przewód/y, jeżeli nie kupiłeś wiązki rozebranej z peszli, tylko ładny komplet, to musiał tam być, no ale skoro już pociągnąłeś samemu, to okej.
Jutro wstawię zdjęcie przepustnicy. Wiązka była ładna, cała, ale ten pin, w którym w A8 była sonda, to w Y3 było pusto, może trochę niezrozumiale napisałem, ale mam nadzieję że zrozumiecie o co chodzi.
A MAPa nie mam. Czekam właśnie na paczkę z MAPem i wtyczką.
Załączam zdjęcia przepustnicy i ssącego. Proszę także o pomoc w podłączeniu przewodów podciśnieniowych, jeśli są źle podłączone (co jest prawie pewne ;) )
http://i59.tinypic.com/2jaj20x.jpg
http://i57.tinypic.com/1zob4uh.jpg
http://i62.tinypic.com/b99bnp.jpg
Zamontowałem MAPa. Oprócz tego, że teraz trochę częściej trzyma obroty na jałowym, to nic się nie zmieniło.
zaraz zaraz, masz y3 na kompie/mapach z a8?
napewno dobrze zamontowany ten map? bo bez niego absolutnie nie mialo to prawa działać, a skoro wczesniej go nie bylo bo taką miales wiazke to moze cos w kablach nie teges?
o ile mnie pamiec nie myli to a8 tak jak a9 mialy czujnik cisnienia atmosferycznego, ale mapa tez powinny mieć, tez mialem takiego rovera, nawet 3, i pamietam ze map był.
Tak, mam teraz y3 na kompie a8. Nie wiem czy jest map dobrze w instalację wpięty, bo nie mam żadnych oznaczeń na kostkach, tylko podpiąłem się pod kolory kabli jakie miałem we wtyczce mapa, którego kupiłem. A podpowiedz mi jeszcze, w którym miejscu miałeś mapa w roverach?
A jak Ty chcesz żeby komp z DOHC działał na SOHC ja się Ciebie pytam ?
Nie ma Baro sensora dołożonego, czujnik wałka jest w aparacie, zamiast na wałku i skąd on ma to niby wiedzieć ? I jeszcze bez MAP sensora chciał żeby działało. No teraz to rozwaliłeś system. Bez kompa i przełożenia/przerobienia wiązki nie ma szans tego zgrać.
Dlatego założyłem temat. To mój pierwszy swap. Jeśli wywala tylko te błędy, to chyba nie ma problemów z czujnikiem wałka. Samochód odstawiłem do elektryka w Nasielsku, może ktoś kojarzy.
Potrzebujesz dokupić kompa P1K wraz z wtyczkami lub przejściówką OBD1 i poprzerabiać to pod to, co masz w aucie, czyli OBD0. Prawdopodobnie z kompa będzie trzeba też usunąć immo. Lub ewentualnie komp P28 z wtyczkami i to wystroić, ale sensu większego nie widzę. Wiązkę silnikową masz z Y3?
Dlatego założyłem temat. To mój pierwszy swap. Jeśli wywala tylko te błędy, to chyba nie ma problemów z czujnikiem wałka. Samochód odstawiłem do elektryka w Nasielsku, może ktoś kojarzy.
To nie będzie działać, w ogóle inne mapy - kosmos. Nawet jeśli jakoś go zaadoptujesz do obecnej instalacji/osprzętu to nie będzie poprawnie pracował, albo osiągi będą kiepskie, albo gniazda zaworowe Ci wypali, ewentualnie spalanie stukowe i w efekcie fuck-up
Sheiva,
mam wiązkę silnikową z Y3, kabinową seria czyli A8.
Szczur[R],
to co, uważasz, że jak nawet elektryk to podłączy tak, żeby to dobrze jeździło, to nie będzie i tak dobrze? Muszę dokupować kompa? Jak i gdzie mogę sprawdzić czy dawka jest odpowiednia, żeby nie było fuck-upa? Muszę u jakiegoś tunera?
Mam ogólnie odległe plany zaadoptować głowicę od Z6 może w wakacje, więc może poczekać z przejściem na P28 do czasu minime, czy od razu powinienem ogarnąć kompa i OBD1?
Sheiva,
mam wiązkę silnikową z Y3, kabinową seria czyli A8.
Szczur[R],
to co, uważasz, że jak nawet elektryk to podłączy tak, żeby to dobrze jeździło, to nie będzie i tak dobrze? Muszę dokupować kompa? Jak i gdzie mogę sprawdzić czy dawka jest odpowiednia, żeby nie było fuck-upa? Muszę u jakiegoś tunera?
Mam ogólnie odległe plany zaadoptować głowicę od Z6 może w wakacje, więc może poczekać z przejściem na P28 do czasu minime, czy od razu powinienem ogarnąć kompa i OBD1?
Nie będzie dobrze bo za kablami, komp musi "znać" silnik i umieć nim sterować - kwestia programowa. Może być np. problem z zapłonem i jak będziesz tak jeździł (o ile w ogóle będzie jechać - nie wiem) to może się wysrać.
Skoro masz silnik na obd1 teraz włożony i wiązkę od niego oryginalną na obd1 to ja bym na Twoim miejscu dopasował kabinową do tego obd1 i założył kompa p06 + mapa do y3 JEŚLI masz zamiar w przyszłości pakować głowicę z vtec (z6). Napisałem jeśli, bo to kolejne koszty. P06 wyjdzie taniej niż p28 - fabrycznie nie ma vtec'a ale można mu dołożyć, co zrobisz w drugiej fazie kiedy wrzucisz głowicę Z6 i będzie git malina. Obydwa oczywiście można stroić, co jest w Twoim przypadku wskazane. Jeśli chcesz jeszcze taniej to dokup kompa oryginalnego od tego y3 - będzie Ci pasować z d15y3, a6 i chyba z2. Z tym że przy zakładaniu głowicy z vtec czeka Cię i tak kolejna wymiana...
W kwesti jak ogarnąć aktualną wiązkę pod obd1 Ci nie pomogę bo nigdy nie dłubałem w obd0
Jak na razie to samochód dość podobnie jedzie jak na A8, także prawdopodobnie z zapłonem może być ok. No dobra, ale czy A6 i Z2 nie są obd0(?) Nie ukrywajmy, na chwilę obecną chcę zrobić jak najtaniej. Jak się odbiję po swapie, to dopiero chciałbym coś modyfikować. Czyli najrozsądniej cenowo powinienem kupić ecu od Y3 (bodajże P1K) i przerobić wiązkę kabinową na obd1, tak? Trochę drożej, ale przyszłościowo, to dać kompa p06 + strojenie?
Czyli najrozsądniej cenowo powinienem kupić ecu od Y3 (bodajże P1K) i przerobić wiązkę kabinową na obd1, tak? Trochę drożej, ale przyszłościowo, to dać kompa p06 + strojenie?
Dokładnie, przy czym w obu przypadkach musisz dostosować wiązkę kabinową do obd1 która jest pod maską i która będzie wchodzić do kompa.
Dobra wiadomość jest taka że p1k BYĆ MOŻE też da się stroić http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.pl/Library/P1K a przynajmniej na foto widać możliwość zainstalowania podstawki pod kość i dołożenia vteca - jak jest w praktyce nie wiem - po pewne info uderzaj gdzieś gdzie się przeróbkami kompów zajmują na codzień
A są może jakieś przejściówki wiązki kabinowej na obd1 od strony silnika i ecu? :D tak żeby nie przerabiać tylko wpiąć?
;2251973]Dobra wiadomość jest taka że p1k BYĆ MOŻE też da się stroić
Zależy od tego, jakiego zakupi. Wychodziły dwa rodzaje P1K, obie z wtykami OBD1, ale jedne z wnętrzem OBD1, a drugie już z OBD2.
Zależy od tego, jakiego zakupi. Wychodziły dwa rodzaje P1K, obie z wtykami OBD1, ale jedne z wnętrzem OBD1, a drugie już z OBD2.
tego mie widziałem, a masz informację z jakim silnikiem montowano tego z obd1 ?
Ja też proszę o podpowiedź w jakim silniku spotkam obd1.
Y3, o którym klepie od początku, ale mało kto czyta ze zrozumieniem niestety. Pozostałe kompy, które podałeś powyżej, a właściwie silniki, nie zagrają. Ma szukać tego od Y3 albo rzeźbić i stroić, koniec kropka ;]
Potrzebujesz dokupić kompa P1K wraz z wtyczkami lub przejściówką OBD1 i poprzerabiać to pod to, co masz w aucie, czyli OBD0. Prawdopodobnie z kompa będzie trzeba też usunąć immo. Lub ewentualnie komp P28 z wtyczkami i to wystroić, ale sensu większego nie widzę. Wiązkę silnikową masz z Y3?
Tylko to napisałeś o P1K ;) Ale dobra, jak mówisz, że mam szukać od Y3, to takiego będę szukał ;)
;2252446']tego mie widziałem, a masz informację z jakim silnikiem montowano tego z obd1 ?
na przyszłość polecam:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine
masz wiekszosc podstawowych info nt silnikow d serii
na przyszłość polecam:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine
masz wiekszosc podstawowych info nt silnikow d serii
widać że wkleiłeś link do strony której zawartości sam nie znasz :) pokaż mi proszę gdzie tam jest informacja że ECU p1k w wersji z obd1 wychodził z silnikiem d16y3 - bo ja nie widzę :P
Samochód odebrałem od elektryka, co ciekawe, był map sensor, ale w ogóle nie opisany, żadnej naklejki na nim, nic. Zaznaczyłem miejsce, w którym jest map, żółtym prostokątem, proszę nie sugerować się podłączeniem przewodów podciśnieniowych, tak było kiedyś :D Jutro wstawię zdjęcie jak jest teraz.
http://i58.tinypic.com/vhzsdh.jpg
Co prawda, trochę późno dodaję zdjęcia, ale będą już.
http://oi61.tinypic.com/2nr2a0.jpg
http://oi60.tinypic.com/2rpdyft.jpg
;2252561']widać że wkleiłeś link do strony której zawartości sam nie znasz :) pokaż mi proszę gdzie tam jest informacja że ECU p1k w wersji z obd1 wychodził z silnikiem d16y3 - bo ja nie widzę :P
a czy ja tak powiedziałem?
nie muszę znać całej strony na pamięć, bo nie jezdze hondą, więc czep się tramwaja.
podalem ci strone na ktorej masz dużo info o OBD w danych slinikach, używając odrobiny mózgu można wygooglować jakie oznaczenia co miało.
ale nie, lepiej pogadać, że się nie dostało na talerzu info...
a czy ja tak powiedziałem?
nie muszę znać całej strony na pamięć, bo nie jezdze hondą, więc czep się tramwaja.
podalem ci strone na ktorej masz dużo info o OBD w danych slinikach, używając odrobiny mózgu można wygooglować jakie oznaczenia co miało.
ale nie, lepiej pogadać, że się nie dostało na talerzu info...
Napisałeś kompletnie nie na temat i nadal nie widzisz w tym swojej winy.
Przypominam że mój wpis który cytujesz dotyczył "Zależy od tego, jakiego zakupi. Wychodziły dwa rodzaje P1K, obie z wtykami OBD1, ale jedne z wnętrzem OBD1, a drugie już z OBD2. "
Pod linkiem który wkleiłeś a którego zawartość znam lepiej od Ciebie, TAKA INFORMACJA SIĘ NIE ZNAJDUJE. Więc nie troluj - proste
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.