PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z odpaleniem na zimnym silniku



galford
27-03-14, 15:13
Witam,
Na starcie powiem, że temat wygląda na bardzo oklepany i masę tego typu wątków już przeczytałem na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy, na tym oraz na innych forach.

Moje auto to:
Honda Civic 5 Coupe 95' EJ2 D15B7
All stock.

Od paru miesięcy borykam się z problemem zapłonu na zimnym silniku. Kręci kręci i w końcu zapali, bezpośrednio po odpaleniu się męczy męczy, jakby w obroty nie potrafił wskoczyć, po chwili już stabilnie i potem pali na dotyk. Podczas jazdy nie ma problemów, poza tym, że czasem jakby przez bardzo krótki moment nie łapie wszystkich garów (ale to przypadłość z którą żyje od paru lat i nie jest aż tak uporczywa, ale pomyślałem, że o tym wspomnę).
Czasami jest tak, że jakby zaskoczy z takim dziwnym przytłumionym dźwiękiem i zgaśnie - potrafi wtedy zakopcić spod maski, oraz generalnie wali benzyną kiedy pojawia się problem z zapłonem. Tu też wspomnę że odkręcałem śrubę od filtra paliwa i strumień benzyny robił fontannę, teoretycznie pompa/filtr git.

Od razu powiem co wymieniłem:
Świece - nowe NGK ZFR6F-11
Przewody - nowe NGK
Kopułka - nowa BOSH, a potem nowa YEC (na oko obie były identyczne, napis w środku Made in Japan)
Palec - nowy EPS
Filtr powietrza - nowy.

Problem zdaje się tymczasowo znikać jak przeczyszczę styki kopułki, ale to daje efekt na niecały tydzień. Generalnie styki są zaśniedziałe białym nalotem po niecałym tygodniu. Czuć że kręci coraz gorzej z dnia na dzień po dłuższym postoju.

Może więc styki tak szybko stają się zaśniedziałe bo cewka jest walnięta i daje za duże napięcie na styki? Ktoś wspomniał też o oporności ogólnej, że większość napięcia idzie na te styki w kopułce?

Zmierzyłem opór cewki zapłonowej: wychodzi 1.5 Om
rezystencja uzwojenia pierwotnego: 1.5 Om (powinno być wg manuala 0,6 do 0,7 Om)
rezystencja uzwojenia wtórnego 17.3 kOm (powinno być wg manuala 3,2 do 19,8 kOm)

Gdzieś na forum ktoś napisał, że przy mierzeniu rezystancji należy odjąć te 1 Om bo jak się zewrze styki pomiarowe, to mniej więcej tyle wychodzi (u mnie zwarcie tych pałeczek, daje 0.7). Co by wtedy dało teoretycznie pomiar prawidłowy. Dodam że mierzyłem zwykłym prostym, tanim miernikiem uniwersalnym.

Nie mam zapasowej cewki by podmienić i sprawdzić, ani reszty aparatu zapłonowego, nie licząc tego co już zostało wymienione.

Każda rada mile widziana, choćby co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie, lub co ew wymienić.

Pozdrawiam
Marek

avemolesiu
28-03-14, 00:52
Paliwa dość masz w baku, filtr paliwa zmieniany?

http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-109942.html

galford
28-03-14, 11:25
Prawie pełny bak. Filtr paliwa nie tak dawno zmieniany. Ale wymienić mogę, pytanie tylko czy śniadzące się tak szybko styki w kopułce to normalne? Bo generalnie czyszczenie ich co parę dni rozwiązuje problem.

skolopendra
28-03-14, 12:16
styki w kopułce to normalne?

nie

musisz mieć tani zamiennik

galford
28-03-14, 12:24
Nie jest to tani zamiennik, chyba że Bosh made in Japan, lub YEC polecony mi przez HAPARTS to tanie zamienniki...

Jeśli ktoś ma jakieś sprawdzone firmy od tych podstawowych elementów układu zapłonowego, to bardzo poproszę. Akurat już przy tej usterce starałem się nie oszczędzać.

avemolesiu
28-03-14, 13:20
A akumulator w jakim stanie? I jak spalanie?

galford
28-03-14, 13:35
Akumulator mierzony niedawno 81% sprawności. Kręci ładnie, nawet jak trzeba trochę dłużej.

Ostatnio miałem znów problem, kręcił w nieskończoność i echo. Na szybko śrubokręt, drobny papier ścierny, przejechałem styki w kopułce, skręciłem i po paru sekundach złapał, pomęczył trochę - pewnie zalany był od długiego kręcenia.

Więc na moje oko i parę miesięcy i wymieniania wielu elementów, sprowadza się to do tego, czemu kopułka tak szybko zachodzi białym śniadem. Aparat w środku jest w bardzo dobrym stanie, po wyjęciu cewki nie widzę w środku tam kropli cieczy lub oleju. Ostatnio nawet styki szlifowałem prawie na lustro.

Zastanawiam się czy cewka zapłonowa nie jest winna temu białemu nalotowi, ale to znów koszt 150 zł (NGK, bo nie kupie tego taniego czegoś za 80 zł), nie chcę wymieniać ew sprawnej części na sprawną.

probestic
28-03-14, 13:40
Słuchaj, z tą kopułką to jest tak, że ja też kiedyś walczyłem z szybko pojawiającą się na stykach śniedzią. Uszczelka kopułki była wymieniona ...ale dla szczelności opierdzieliłem mocną izolacją łączenie kopułki z aparatem. Wiesz, że to pomogło ? Zajrzałem po 2 miesiącach i było lepiej niż po tygodniu użytkowania bez tej izolacji.

galford
28-03-14, 13:57
Ale ta kopułka ma swój odpowietrznik. Myślałem właśnie czy nie dać na łączenie czegoś, ale to chyba trzeba by zalepić też ten wywietrznik by było 100% szczelne?

skolopendra
28-03-14, 14:45
ja mam yec lecz u mnie nic nie śniedzieje :cool:

avemolesiu
28-03-14, 16:33
Spróbuj zrobić tak, jak pisze kolega probestic