galford
27-03-14, 15:13
Witam,
Na starcie powiem, że temat wygląda na bardzo oklepany i masę tego typu wątków już przeczytałem na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy, na tym oraz na innych forach.
Moje auto to:
Honda Civic 5 Coupe 95' EJ2 D15B7
All stock.
Od paru miesięcy borykam się z problemem zapłonu na zimnym silniku. Kręci kręci i w końcu zapali, bezpośrednio po odpaleniu się męczy męczy, jakby w obroty nie potrafił wskoczyć, po chwili już stabilnie i potem pali na dotyk. Podczas jazdy nie ma problemów, poza tym, że czasem jakby przez bardzo krótki moment nie łapie wszystkich garów (ale to przypadłość z którą żyje od paru lat i nie jest aż tak uporczywa, ale pomyślałem, że o tym wspomnę).
Czasami jest tak, że jakby zaskoczy z takim dziwnym przytłumionym dźwiękiem i zgaśnie - potrafi wtedy zakopcić spod maski, oraz generalnie wali benzyną kiedy pojawia się problem z zapłonem. Tu też wspomnę że odkręcałem śrubę od filtra paliwa i strumień benzyny robił fontannę, teoretycznie pompa/filtr git.
Od razu powiem co wymieniłem:
Świece - nowe NGK ZFR6F-11
Przewody - nowe NGK
Kopułka - nowa BOSH, a potem nowa YEC (na oko obie były identyczne, napis w środku Made in Japan)
Palec - nowy EPS
Filtr powietrza - nowy.
Problem zdaje się tymczasowo znikać jak przeczyszczę styki kopułki, ale to daje efekt na niecały tydzień. Generalnie styki są zaśniedziałe białym nalotem po niecałym tygodniu. Czuć że kręci coraz gorzej z dnia na dzień po dłuższym postoju.
Może więc styki tak szybko stają się zaśniedziałe bo cewka jest walnięta i daje za duże napięcie na styki? Ktoś wspomniał też o oporności ogólnej, że większość napięcia idzie na te styki w kopułce?
Zmierzyłem opór cewki zapłonowej: wychodzi 1.5 Om
rezystencja uzwojenia pierwotnego: 1.5 Om (powinno być wg manuala 0,6 do 0,7 Om)
rezystencja uzwojenia wtórnego 17.3 kOm (powinno być wg manuala 3,2 do 19,8 kOm)
Gdzieś na forum ktoś napisał, że przy mierzeniu rezystancji należy odjąć te 1 Om bo jak się zewrze styki pomiarowe, to mniej więcej tyle wychodzi (u mnie zwarcie tych pałeczek, daje 0.7). Co by wtedy dało teoretycznie pomiar prawidłowy. Dodam że mierzyłem zwykłym prostym, tanim miernikiem uniwersalnym.
Nie mam zapasowej cewki by podmienić i sprawdzić, ani reszty aparatu zapłonowego, nie licząc tego co już zostało wymienione.
Każda rada mile widziana, choćby co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie, lub co ew wymienić.
Pozdrawiam
Marek
Na starcie powiem, że temat wygląda na bardzo oklepany i masę tego typu wątków już przeczytałem na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy, na tym oraz na innych forach.
Moje auto to:
Honda Civic 5 Coupe 95' EJ2 D15B7
All stock.
Od paru miesięcy borykam się z problemem zapłonu na zimnym silniku. Kręci kręci i w końcu zapali, bezpośrednio po odpaleniu się męczy męczy, jakby w obroty nie potrafił wskoczyć, po chwili już stabilnie i potem pali na dotyk. Podczas jazdy nie ma problemów, poza tym, że czasem jakby przez bardzo krótki moment nie łapie wszystkich garów (ale to przypadłość z którą żyje od paru lat i nie jest aż tak uporczywa, ale pomyślałem, że o tym wspomnę).
Czasami jest tak, że jakby zaskoczy z takim dziwnym przytłumionym dźwiękiem i zgaśnie - potrafi wtedy zakopcić spod maski, oraz generalnie wali benzyną kiedy pojawia się problem z zapłonem. Tu też wspomnę że odkręcałem śrubę od filtra paliwa i strumień benzyny robił fontannę, teoretycznie pompa/filtr git.
Od razu powiem co wymieniłem:
Świece - nowe NGK ZFR6F-11
Przewody - nowe NGK
Kopułka - nowa BOSH, a potem nowa YEC (na oko obie były identyczne, napis w środku Made in Japan)
Palec - nowy EPS
Filtr powietrza - nowy.
Problem zdaje się tymczasowo znikać jak przeczyszczę styki kopułki, ale to daje efekt na niecały tydzień. Generalnie styki są zaśniedziałe białym nalotem po niecałym tygodniu. Czuć że kręci coraz gorzej z dnia na dzień po dłuższym postoju.
Może więc styki tak szybko stają się zaśniedziałe bo cewka jest walnięta i daje za duże napięcie na styki? Ktoś wspomniał też o oporności ogólnej, że większość napięcia idzie na te styki w kopułce?
Zmierzyłem opór cewki zapłonowej: wychodzi 1.5 Om
rezystencja uzwojenia pierwotnego: 1.5 Om (powinno być wg manuala 0,6 do 0,7 Om)
rezystencja uzwojenia wtórnego 17.3 kOm (powinno być wg manuala 3,2 do 19,8 kOm)
Gdzieś na forum ktoś napisał, że przy mierzeniu rezystancji należy odjąć te 1 Om bo jak się zewrze styki pomiarowe, to mniej więcej tyle wychodzi (u mnie zwarcie tych pałeczek, daje 0.7). Co by wtedy dało teoretycznie pomiar prawidłowy. Dodam że mierzyłem zwykłym prostym, tanim miernikiem uniwersalnym.
Nie mam zapasowej cewki by podmienić i sprawdzić, ani reszty aparatu zapłonowego, nie licząc tego co już zostało wymienione.
Każda rada mile widziana, choćby co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie, lub co ew wymienić.
Pozdrawiam
Marek