Zobacz pełną wersję : problem z silnikiem D16B2
maciek0407
27-03-14, 14:49
Witam wszystkich! Mam problem z moją hanią... autem jeździła dziewczyna na za niskim stanie oleju , kiedy się zorientowałem było już z późno bo coś zaczeło delikatnie stukać, po przeczytaniu kawałka forum doszedlem do wniosku że to panewki . Rozebrałem silnik i tak właśnie było , nie było zdych szkód na wąłku itp tylko jedna pęknięta panewka . Wymieniłem cały komplet tj: korbowodowe , główne i pierścienie oporowe pozniej olej nowy oraz filtr . Przejechałem bez zadnego problemu ok 800 KM spradzajac stan oleju i jeżdząc spokojnie, pozniej byłem zmuszony do szybszej jazdy przez chwile no i tu pojawił się problem ponownie ... znów usłyszałem stukanie więc postawiłem auto i stoi nieruszane .Moje pytanie jest takie czy macie doświadczenie z tego typu sprawami i czy wiece jak raz a dobrze to naprawic? dodam że do jakichkolwiek działań używałem klucza dynamometrycznego i innych narzędzi o których była mowa w service booku .
Witam wszystkich! Mam problem z moją hanią... autem jeździła dziewczyna na za niskim stanie oleju , kiedy się zorientowałem było już z późno bo coś zaczeło delikatnie stukać, po przeczytaniu kawałka forum doszedlem do wniosku że to panewki . Rozebrałem silnik i tak właśnie było , nie było zdych szkód na wąłku itp tylko jedna pęknięta panewka . Wymieniłem cały komplet tj: korbowodowe , główne i pierścienie oporowe pozniej olej nowy oraz filtr . Przejechałem bez zadnego problemu ok 800 KM spradzajac stan oleju i jeżdząc spokojnie, pozniej byłem zmuszony do szybszej jazdy przez chwile no i tu pojawił się problem ponownie ... znów usłyszałem stukanie więc postawiłem auto i stoi nieruszane .Moje pytanie jest takie czy macie doświadczenie z tego typu sprawami i czy wiece jak raz a dobrze to naprawic? dodam że do jakichkolwiek działań używałem klucza dynamometrycznego i innych narzędzi o których była mowa w service booku .
jakie włożyłeś panewki, jak je pasowałeś ? Pasowałeś w ogóle czy na pałę wsadziłeś pierwsze lepsze ? Tuleje cylindrów mierzyłeś przed wymianą pierścieni ? Brał olej lub nie było kompresji że w ogóle je ruszałeś ?
Na pierwszy rzut oka to myślę że wsadziłeś jakieś ACL'e bez pomiarów i Ci się nie poszczęściło :P
Zamontowales panewki na wytluczony wał/ korby.
Powinienes oddac do pomiaru i ew. regeneracji i wtedy bylo by wszystko OK
A teraz czeka cie ponowne rozbieranie silnika, oddanie walu do pomiaru i dalsze dzialanie.
maciek0407
27-03-14, 16:12
No wiec tak... panewki kupilem nie zadne sportowe , produkowane przez jakas niemiecka firme podobno wg. Fabryki bez szlifu. Nie ruszalem tlokow ani pierscieni tylko pierscienie oporowe walu. Czyli teraz najlepiej oddac wal do regeneracji i zalozyc panewki na tzw. Jeden szlif ?
No wiec tak... panewki kupilem nie zadne sportowe , produkowane przez jakas niemiecka firme podobno wg. Fabryki bez szlifu. Nie ruszalem tlokow ani pierscieni tylko pierscienie oporowe walu. Czyli teraz najlepiej oddac wal do regeneracji i zalozyc panewki na tzw. Jeden szlif ?
Teraz najtaniej będzie znaleźć słupek i zrobić swap :)
Producent nie przewidział możliwości szlifowania wału bo jest on azotowany. Nie dostarczył też panewek pod taki szlif. Oczywiście możesz kupić jakieś zamienniki, ale to moim zdaniem rzeźba w gównie - nawet jak Ci ktoś wykona dobre pasowanie (szlif pod panewki żeby osiągnąć wymagany luz), to wał i tak szybko się zużyje bo szlifując zdzierasz warstwę utwardzoną w procesie produkcji. Więc jaki jest sens to robić, szczególnie w D-serii ?
Masz manual więc zobacz jakiej precyzji pasowania wymaga silnik. Bez pasowania włożyłeś jakieś tam panewki, nie pomierzyłeś wału ani luzu przed skręceniem i myślałeś że się uda ?
Za mniej niż tysiak kupisz sprawny, myślę całkiem zadowalający słupek ...jak dobrze poszukasz.
Co za problem azotować powierzchnię - wd. mnie żaden, zależy od zakładu jaki to robi. Problem w tym ,że to nie będzie tanie.
Z drugiej str. życzę powodzenia w szukaniu d16b2 ,osobiście szukałem przez pół roku i nie znalazłem nic sensownego te silniki były tylko w 5d i accordach w dodatku mało jest obu modeli z tym motorem na rynku. Albo ci się poszczęści (na allegro jest jeden silnik za 1500zł...) albo szukaj dobrego wału, albo zakładaj coś innego tu zaś kolejny problem bo d16b2 to pół-sekwencja więc wymiana silnika w większości przypadków będę się wiązała z przeróbką wiązki wymianą ecu itp.
Co za problem azotować powierzchnię - wd. mnie żaden
da się to zrobić, ale dwie firmy które pytałem nie dają gwarancji że wał wróci prosty :) czemu nie wiem, kwestia procesu technologicznego może, bo to jednak obróbka na gorąco. Oraz :
Problem w tym ,że to nie będzie tanie.
no i tu widać że traci to sens.
Z drugiej str. życzę powodzenia w szukaniu d16b2 ,osobiście szukałem przez pół roku i nie znalazłem nic sensownego te silniki były tylko w 5d i accordach w dodatku mało jest obu modeli z tym motorem na rynku. Albo ci się poszczęści (na allegro jest jeden silnik za 1500zł...) albo szukaj dobrego wału, albo zakładaj coś innego tu zaś kolejny problem bo d16b2 to pół-sekwencja więc wymiana silnika w większości przypadków będę się wiązała z przeróbką wiązki wymianą ecu itp.
przecież potrzebny jest blok, więc co ma za znaczenie że to wtryski sterowane parami czy osobno ? Nie kumam - blok może założyć d16y8, d16z6, d16w4 - tylko kwestia czujnika spalania stukowego - w niektórych blokach jest w innych nie występował.
Nic poza tym nie przekłada. jak kupi cały słupek to jeszcze głowica mu zostanie z niego na handel :)
Zrobiłeś błąd już na samym początku - skoro panewki stukały , to praktycznie 90% że wał już do niczego się nie nadaje ... i było do przewidzenia , że po założeniu nowych panewek długo nie pojeździsz . Teraz najlepiej poszukaj innego słupka jak koledzy doradzają . Może nawet nie wiesz i od początku stukało tylko teraz się nasiliło po szybszej jeździe ... jeszcze jest opcja że wał nei dostał tylko korbowód nie nadaje się do niczego ale to mało prawdopodobne .
Owszem można zmienić tylko blok , ale ściąganie głowicy i założenie zwykłej generuje kolejne koszta jak i zakup zdrowego v-tecowego bloku też tanie nie jest, zaś kupić przykładowe z6 i jeździć na osprzęcie b2 to bez sensu. Najtaniej kupić jakie 1,4 lub 1,5 i jeździć na obecnym osprzęcie, ale te rozwiązanie ma i też minusy. Jedno wiadome nie opyla się remontować xd.
Przecież nie będzie swapować z d16 na d14 :P
Najtaniej to chyba słupek d16w3 lub y7 kupić w tym przypadku. Jeśli podpasuje aparat zapłonowy, to złożyć na obecnym osprzęcie. Jeśli nie podejdzie to głowicę trzeba by przełożyć faktycznie, co generuje koszt w postaci minimum oem uszczelki i liźnięcia płaszczyzny.
Ewentualnie jeśli uda się wyrwać sam dół z pewnego źródła za dobrą cenę to się też może w miarę kalkulować.
maciek0407
27-03-14, 21:34
najgorsze jest to ze sprzedałem ostatnio cały swap h22 :P bo teraz bym go wsadził do tego autka bo buda jest b.ładna .. jest na sprzedaż d16y3 , czy to jakaś różnica jak bym wsadził jakikolwiek słupek jak np d16y3 d16a6 itp itd ?
z tego co wiem d16b2 = d16w3 = d16b6(accord), y7 na pewno się czymś różni, a d16a6 to jakiś zabytek
maciek0407
27-03-14, 22:52
z tego co wiem d16b2 = d16w3 = d16b6(accord), y7 na pewno się czymś różni, a d16a6 to jakiś zabytek
sprawdzałem na allegro itp ale niestety z tymi oznaczeniami nic niema albo ceny z kosmosu ...
Od razu musisz przyjąć do wiadomości że na allegro nie kupisz nic sprawnego za małą kasę, dlatego ja się poddałem i kupiłem całego anglika na części - w sumie swap na d16w4 wyszedł mnie 0zł (może nawet ciut zarobiłem) , niestety czas też pieniądz, a godzin spędzonych nad wiązką nikt mi nie zwróci.
Już wcześniej pisałem że życzę powodzenia w poszukiwaniach bo wiem jakie to trudne .
Od razu musisz przyjąć do wiadomości że na allegro nie kupisz nic sprawnego za małą kasę
x2 !
Już były akcje jak ktoś kupił na allegro i po chwili walił remont tego silnika. Odpuść allegro. Są jeszcze opcje tutaj na forum ;)
bartek_levis
01-04-14, 16:44
dołóż parę groszy i kup d16z6 i części są i mocniejszy od Twojego
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.