Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pierwszy serwis po zakupie - co należy zrobić?



elminsterr
25-03-14, 10:59
Witajcie,

Jestem szczęśliwym posiadaczem FK2 z rocznika 2008 prosto z Bawarii. :D Auto wizualnie i technicznie w bardzo dobrym stanie - przeszło już przegląd w okręgowej stacji badania pojazdów i zostało dopuszczone do ruchu. Zrobiłem nim jak na razie około 1000 km i wszystko funkcjonuje świetnie - jestem bardzo zadowolony. :D

Teraz chcę zrobić pierwsze serwisowanie po zakupie i chciałem się Was zapytać jakie płyny i filtry wymienić? Tarcze, klocki, amortyzatory, akumulator - to zostało już sprawdzone.

Chcę wymienić olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr przeciwpyłkowy - coś jeszcze warto wymienić o czym nie pomyślałem? Przebieg to 82 tys.

adamkatowice
25-03-14, 11:19
sprawdź płyn w chłodnicy / wymień, płyn hamulcowy, odgrzybienie klimatyzacji, sprawdzenie ciśnienia w kole zapasowym, czy są narzędzia, ewentualnie geometria, sprawdź czy wycieraczki nie są zużyte i nie rysują szyby i jeździj.... ;) albo nie rób nic.... skoro nie widzisz żadnych wad, a jak coś wyjdzie to będziesz reagował. Wszystko zależy od funduszy i jak dalekie trasy pokonujesz. Pozdrawiam i gratuluję. Szerokości.

luckie
25-03-14, 15:48
Jezeli masz wiarygodna historie serwisowa to jedziesz wg zalecen i harmonogramu, jezeli nie to ja bym wymienil wszyskie plyny, filtry i swiece, odgrzybienie klimy i ew. uzupelnienie srodka chlodzacego.

thai
25-03-14, 16:13
Według mnie zawsze dobrze spytać mechanika, jaka jest jego opinia w tej kwestii, może będzie w stanie lepiej to ocenić

140KM
25-03-14, 17:24
Jeśli stan techniczny sprawdzony i wyszło ok, to przy 82 tyś wsiadać i jechać, reszta jak było napisane wyżej wg ks serwisowej lub wg potrzeb :cool:

Tommi01
25-03-14, 21:06
Według mnie zawsze dobrze spytać mechanika, jaka jest jego opinia w tej kwestii, może będzie w stanie lepiej to ocenić

haha no pasuje wszystko wymienic :cool:

elminsterr
26-03-14, 12:19
Dzięki.

A wiecie może jaki olej zalecany jest przez producenta do tego modelu? A może polecicie jakiś lepszy zamiennik? Muszę kupić sobie polską instrukcję, bo mam wszystko po niemiecku... :cool:

CMC
26-03-14, 13:48
Obejrzyj stan paska wielorowkowego, czy nie jest sparciały itp. koszt niewysoki a jego awaria niestety jest uciążliwa.
O oleju jest oddzielny temat - osobiście za najlepszy ale drogi uważam MOTUL, na drugim miejscu SHELL, ale jest jeszcze kilka innych marek, osobiście przestrzegam przez Castrolem, tragicznie silnik na nim chodzi.

elminsterr
26-03-14, 17:16
Jezeli masz wiarygodna historie serwisowa to jedziesz wg zalecen i harmonogramu, jezeli nie to ja bym wymienil wszyskie plyny, filtry i swiece, odgrzybienie klimy i ew. uzupelnienie srodka chlodzacego.

A skąd taki harmonogram można ściągnąć? Na forum nie widzę, a w moich dokumentach wszystko po niemiecku...


Według dokumentacji i faktur z niemieckiego ASO było robione:


sierpień 2012 przy 62 tys. km

serwis olejowy (olej 5w40)
filtr powietrza
filtr przeciwpyłkowy
uzupełnienie środka chłodzącego

a w czercwu 2011 przy 42 tys. był prawdopodobnie wymieniany ostatni raz płyn hamulcowy

wcześniejsze wpisy też głownie olej, filtry, itp.


W związku z tym planuję zająć się:

1) olej
2) filtr oleju
3) płyn hamulcowy
4) odgrzybienie klimatyzacji
5) filr powietrza
6) filtr przeciwpyłkowy
7) wycieraczki - gumki do wymiany
8) spr. paska wielorowkowego

Co do płynu w chłodnicy to chyba na masce coś pisze, że wymienić należy po 120 miesiącach, więc jeśli poziom tego płynu będzie ok to chyba go zostawię.
Świece serio jest sens wymieniać jak się nic nie dzieje?

Jak coś z tego jest niepotrzebne lub o czymś zapomniałem to będę wdzięczny za info. W poprzednim aucie wszystko miałem już obcykane co i kiedy mam wymieniać, a teraz muszę się od nowa nauczyć.... ale na pewno warto. :D

adamkatowice
26-03-14, 21:37
Co do płynu w chłodnicy to chyba na masce coś pisze, że wymienić należy po 120 miesiącach, więc jeśli poziom tego płynu będzie ok to chyba go zostawię.tylko sprawdź czy w chłodnicy jest płyn czy woda... jak zamarznie będzie rzeź ;)

kobert
26-03-14, 22:50
przynajmniej sprobuj czy slodkie bo jeszcze w nocy moze przymozic :) chociaz woda z plynem tez bedzie slodka

Lucas.FK2
29-03-14, 10:55
Jak to 'mechanicy' mówio* na dzień dobry Panie drogi
Klocki i Tacze przód i tył koniecznie
Olej,Filtry
Płyn chłodniczy koniecznie Prestone
Rozrząd koniecznie Panie... (choć i tak w UFO rozrządu sie nie dotyka) ;)
filtr Paliwa i tu też sie każdy 'mechanik' zaskoczy ;)
I możesz Pan latać Nie? :D

elminsterr
29-03-14, 15:29
Jak to 'mechanicy' mówio* na dzień dobry Panie drogi
Rozrząd koniecznie Panie... (choć i tak w UFO rozrządu sie nie dotyka) ;)

To akurat wiem, że jest z głowy. :D



filtr Paliwa i tu też sie każdy 'mechanik' zaskoczy ;)


A tu niestety nie wiem. :( Czemu się zaskoczy - nie będą wiedzieli jak wymienić? :rolleyes:

january
29-03-14, 19:23
powiedzą że niema filtra paliwa :confused:

Starstruck
29-03-14, 20:10
Regulacja zaworów - mało kto to robi.

Lucas.FK2
31-03-14, 00:45
A tu niestety nie wiem. Czemu się zaskoczy - nie będą wiedzieli jak wymienić?
Jest filtr paliwa w baku od razu cały taki duży z obudową i wymianę zalecają po 100.000KM

elminsterr
07-04-14, 21:02
Obejrzyj stan paska wielorowkowego, czy nie jest sparciały itp. koszt niewysoki a jego awaria niestety jest uciążliwa.


Czy to jest to samo co widnieje w instrukcji jako kontrola paska napędowego? Inaczej zwanego paskiem klinowym?



Regulacja zaworów - mało kto to robi.

Faktycznie w rozpisce w instrukcji jest co 40 tys. km. Skoro mało kto to robi to pozostaje ASO. Wiecie może ile to u nich powinno kosztować?

Starstruck
07-04-14, 21:24
"Mało kto to robi" w tym sensie, że właściciele o to nie dbają i w ASO też się z tym nie przypominają. Wujek kupił VIII gen w sedanie z przebiegiem 61 tys km, gdzie auto jest polski salon i z każdą pierdółką odwiedzało ASO, a zaworów nie tykał nikt, ani razu!

Usługa taka kosztuje od 50 zł wzwyż (nie powinna przekroczyć 80 zł, bo wtedy będzie zdzierstwo) + uszczelka pod pokrywę zaworów, jeśli będzie potrzebna wymiana (a zapewne będzie) ok. 50 zł OEM w ASO.

mazdam
07-04-14, 23:15
Być może mamy rożne instrukcje w mojej jest napisane ze pierwsza regulacja zaworów po 100kkm tak samo miałem w instrukcji do w crv z bliźniaczym silnikiem R20A2 czyli taki sam silnik jak cif tylko 2.0. Pytałem o to w aso i powiedzieli wyraźnie 100kkm. Planuje przy kolejnym przeglądzie na 80kkm sprawdzić i dam znać czy było co regulować.

Starstruck
08-04-14, 19:51
Po 61 tys km zawory w R18 był tak rozregulowane, że szczelinomierz 0.35 miał luz. Silnik pracował ogólnie cicho a po regulacji zachowuje się ciszej, niż hybryda (nie przesadzam) :).

Co 100 tys zmienia się świece, bo są irydowe w tym silniku. Jako że uznaje się, że regulację zaworów przeprowadza się razem z wymianą świec, to stąd może wynikać błąd 100 tys km.

Keram
08-04-14, 22:21
Witam wszystkich użytkowników forum, wczoraj robiłem w ASO przegląd po 40 tyś i regulowali luz zaworów (0,32), usługa kosztuje 123,00 i uszczelka pokrywy zaworów75,oo.

elminsterr
09-04-14, 19:43
Witam wszystkich użytkowników forum, wczoraj robiłem w ASO przegląd po 40 tyś i regulowali luz zaworów (0,32), usługa kosztuje 123,00 i uszczelka pokrywy zaworów 75,oo.

Dzięki za cenną informację. Widzę, że nieźle sobie liczą - 200 pln za taką usługę.



Po 61 tys km zawory w R18 był tak rozregulowane, że szczelinomierz 0.35 miał luz. Silnik pracował ogólnie cicho a po regulacji zachowuje się ciszej, niż hybryda (nie przesadzam) :).

Co 100 tys zmienia się świece, bo są irydowe w tym silniku. Jako że uznaje się, że regulację zaworów przeprowadza się razem z wymianą świec, to stąd może wynikać błąd 100 tys km.

Hmm... To jak taka cena jak kolega Keram pisał to chyba poczekam z tym chyba do 100 tys. i wtedy zrobię wraz z wymianą świec. Aktualnie mam już prawie 83 tys., więc za rok o tej porze jak będę robił serwis powinienem mieć już koło 95 tys. i wtedy zrobiłbym akurat jedno i drugie za jednym zamachem.

No chyba, że nie powinienem z tym czekać...

TRAFO
09-04-14, 21:04
Ciężko powiedzieć, czekać czy nie czekać. U siebie regulowałem przy 107kkm i były tylko lekko rozregulowane. Nie wdziałem żadnej różnicy w pracy silnika przed i po.
Przy odrobinie zdolności manualnych można obniżyć koszty i je sobie samemu wyregulować. Było to już opisywane na forum.

grabarz117
22-08-15, 20:33
Jak nie ma objawów i tankujesz dobre paliwo to nie ma sensu regulować zaworów... Poczytajcie moje posty w tym temacie i uczcie sie na moich błędach - nie przyjmujmy wszystkiego co koledzy z forum albo ASO "profilaktycznie" każą...

Post Scriptum

Zrobiłem regulację luzów zaworowych - bardziej z ciekawości niż przekonania. Praktycznie nie było regulacji - no może na 2, 3 zaworach delikatnie, naprawdę.

PO PRZEJECHANIU 700km ZAUWAŻYŁEM, ŻE SAMOCHÓD JEST "ZRYWNIEJSZY" - LEPIEJ REAGUJE NA SKOKI PEDAŁU GAZU, NIE "DŁAWI SIĘ" PODCZAS WYSPRZĘGLANIA Z WBITĄ JEDYNKĄ ALBO WSTECZNYM. Są to odczucia na tyle małe, że jestem to w stanie przyjąć je jako mocno subiektywne (tzw. placebo), jednak wycofuję poprzednie "kazanie" z tego powodu - na chwilę obecną myślę, że warto było regulować zawory...

szczepar
22-08-15, 22:03
Jak nie ma objawów i tankujesz dobre paliwo to nie ma sensu regulować zaworów... Poczytajcie moje posty w tym temacie i uczcie sie na moich błędach - nie przyjmujmy wszystkiego co koledzy z forum albo ASO "profilaktycznie" każą...

Profilaktyka ma za zadanie zapobiegać droższym problemom , które potencjalnie mogą się pojawić - to że u ciebie nie było problemów nie znaczy że u innych nie będzie.

Ale jak tu rozmawiać z kimś kto wierzy w to że w Polsce zatankuje zawsze dobre paliwo. :D

grabarz117
28-08-15, 14:36
Mam kilka samochodów "za sobą", mówię z doświadczenia. Rozmawiamy o regulacji luzów zaworowych - pierwsze objawy można poznać od razu więc wtedy ingerujemy w to. Chcesz to uprawiaj "profilaktykę" - ja po latach wydawania na to ("bo powinno się", bo "serwisówka" mówi, ASO każe, bo koledzy z forum, etc.) stwierdzam, że mam dość...

PS. Dobre paliwo u mnie równa się tankowanie na stacjach Orlen (te znam od 10 lat), ewentualnie inne markowe ale po "przebojach" z silnikami po "stacjach" typu Auchan od 10 lat tankuje na Orlenie (problemów brak). W Polsce zatankujesz dobre paliwo, wbrew pozorom - jeżdżę w delegacje po całej Europie i nie mamy źle - nie powielaj mitu o złym paliwie w Polsce (no chyba, że tankujesz jak najtaniej gdzie popadnie)...

Post Scriptum

Zrobiłem regulację luzów zaworowych - bardziej z ciekawości niż przekonania. Praktycznie nie było regulacji - no może na 2, 3 zaworach delikatnie, naprawdę.

PO PRZEJECHANIU 700km ZAUWAŻYŁEM, ŻE SAMOCHÓD JEST "ZRYWNIEJSZY" - LEPIEJ REAGUJE NA SKOKI PEDAŁU GAZU, NIE "DŁAWI SIĘ" PODCZAS WYSPRZĘGLANIA Z WBITĄ JEDYNKĄ ALBO WSTECZNYM. Są to odczucia na tyle małe, że jestem to w stanie przyjąć je jako mocno subiektywne (tzw. placebo), jednak wycofuję poprzednie "kazanie" z tego powodu - na chwilę obecną myślę, że warto było regulować zawory...

filipfm
28-08-15, 14:55
Znowu gusła odnosnie jakosci paliwa :) Nie wiem czy wiesz, ze 60% paliw w PL pochodzi w Płocka, niezaleznie od tego czy tankujesz na stacji z logiem orła czy innej. Poza tym sam orlen orlenowi nie rowny, bo jest kilka rodzajow/statusow stacji z tym logo. W raportach z kontroli stacji benzynowych przy stacjach orlen tez pojawiaja sie nieprawidlosci.
A co do wymienionych tu "stacji" typu Auchan. Akurat takie mam polozenie mieszkania, ze dwie najblizsze stacje to wlasnie marketowe - Auchan i Tesco. Tankuje na nich przemiennie od ponad 5 lat i nie zauwazylem zadnych problemow z silnikiem czy zachowaniem na drodze, a tankowalem NoPB 95, 95, rope i gaz w sumie do 4 roznych aut, w tym TypeRa, ktorego stroilem Hondata na paliwie z Auchana. Auchan ani Tesco nie produkuje paliwa :) tylko bierze albo od Orlenu albo od Lotosu. I raczej nie jest sprytnym ajentem malej stacji, zeby sie bawic w kombinacje z jakoscia i dolewanie jakis cudow do paliwa. Tyle w temacie. Ale jak ktos chce wierzyc, ze kupujac paliwa na Orlenie bedzie mial lepsza jakosc paliwa niz na stacji z innym logo, to zycze szerokiej drogi ;)

https://uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_pb_95,_pb_98_i_on.php

kamil39
28-08-15, 15:04
Filip, co do tego ze paliw ow Polsce jest tylk oz Orlenu i Lotosu to zgoda,
ale stacje Orlenu maja wytyczne co ile maja zbiorniki czyscic itp,
watpie ze na takich stacjach no name jest to az tak przestrzegane, skoro na niektorych orlenach, gdzie ktos z gory na to patrzy sa niedociagniecia.

filipfm
28-08-15, 15:21
Orleny moga byc ajenckie albo wlasne. I oczywiscie, dla kazdej stacji z "duzym" logo, koszty ktore poniesli na zakup tego znaczka sa na tyle duze, ze beda sie pilnowac. Bo jednak "duze" logo wzbudza zaufanie a na stacjach no-name ludzie tankuja z musu niz z wyboru. Wiec faktycznie ryzyko wpadki na stacji typu "no-name" moze byc wyzsze, bo nie maja nad glowa pregieza utraty szyldu, za ktory slono zaplacili. Chociaz akurat w przypadku orlenu on sie tez pojawia w raportach z nieprawidlowosci, wiez nie jest to absolutnie gwarancja niczego :) mozesz tylko obnizyc ryzyko.
Ale byla mowa o stacjach marketowych. Stad moj post, bo akurat marketowe stacje sa wlasnoscia nie Zenka czy Mirka, tylko duzych korpo, gdzie raczej nie ma presji na wałki, a niska cena wynika m.in. ze skali zakupow i tego, ze stacja operuje na minimalnej marzy a ma przyciagnac klientow do pobliskiego sklepu.

mazdam
28-08-15, 15:28
Parkowem kilka lat temu samochód na parkingu strzeżonym tuż za stacją Orlenu. Widziałem raz sytuację że jacyś ludzie rozstawili się z kamerą w ukryciu i filmowali dostawę paliwa, zapewne mieli ku temu jakieś powody:)