Zobacz pełną wersję : Tarcza sprzęgla manual vs ishift
Witam serdecznie!
Otóż od pewnego okresu posiadam problem z skrzynia biegów posiadam polautomata ishift, a co do problemu to raz na jakiś czas wyskakuje mi koło zębate ; ( w aso zostały wgrane najnowsze aktualizacje odnośnie skrzyni ale nic to nie dało po czym zrobiłem adaptacje skrzyni biegów niestety też w niczym nie pomogło. W tej sytuacji zdecydowałem się na wymianę tarczy sprzęgła wraz z dociskiem tylko pytanie do Was? Czy jest różnica pomiędzy manualna skrzynia biegów jak i dociskiem a polautomatykiem i shift? P.s. a na razie bardzo dziękuję
Krzyskowi za każdą poradę wskazówkę i POMOC!
Jest różnica.
W sprzęgle ishift tarcza sprzęgła jest taka sama jak w manualu, ale docisk jest samonastawny (podobny jak w dieslu).
To sprzęgło raczej dostaniesz tylko w ASO. Łożysko jest to samo.
Jakby ktoś chciał się wiecej dowiedzieć ws. sprzęgieł samonastawnych:
http://bit.ly/1eMMg3o
Witam Panowie! Proszę o pomoc!
Otóż wymienili mi w aso sprzeglo tarcza docisk i lozysko zapłaciłem swoje ; ( i co? Mija dzień i od nowa komputer wyświetla mi błąd? Ja sie pytam o co chodzi??? I co onu mi mogą zaproponować? Czy założenie instalacji gazowej moglby mieć z tym jakiś związek? ?
A mój komunikat na wyświetlaczu to PA51 B1230
To co ci wyskakuje to na szczęście nie jest skrzynia biegów ale czujnik nasłonecznienia do klimatyzacji.
Najwidoczniej zbiegło ci się na raz kilka usterek.
Może to być albo zwarcie, w obwodzie albo uszkodzenie samego czujnika.
Jeżeli masz ściągniętą serwisówkę to wystarczy wpisać w okienko wyszukiwania: "B1230" a będziesz miał wszystko opisane.
Jest tam opisana procedura samodiagnozy, a miernikiem można pomierzyć napięcie na czujniku i pokaże czy on sam nie jest uszkodzony.
Jeżeli miałbyś z tym problemy to pierwszy lepszy elektryk samochodowy powinien ci to ogarnąć, wystarczy mu pokazać to co jest napisane w serwisówce.
To co ci wyskakuje to na szczęście nie jest skrzynia biegów ale czujnik nasłonecznienia do klimatyzacji.
Najwidoczniej zbiegło ci się na raz kilka usterek.
Może to być albo zwarcie, w obwodzie albo uszkodzenie samego czujnika.
Jeżeli masz ściągniętą serwisówkę to wystarczy wpisać w okienko wyszukiwania: "B1230" a będziesz miał wszystko opisane.
Jest tam opisana procedura samodiagnozy, a miernikiem można pomierzyć napięcie na czujniku i pokaże czy on sam nie jest uszkodzony.
Jeżeli miałbyś z tym problemy to pierwszy lepszy elektryk samochodowy powinien ci to ogarnąć, wystarczy mu pokazać to co jest napisane w serwisówce.
Trafo raz jeszcze dziękuję za info !
Po zdiagnozowaniu błędu przez sreberko komputer wywalił błąd czujnika nasłonecznienia, tylko ? czy prawidłowo gdyż na wyświetlaczu pojawiła się zębatka (na dosłownie 3 s. i zaraz samoistnie zgasła) ;(
I teraz zapytanie do Was czy jakby to był trwały błąd, to czy mógłbym go sam wywalić za pomocą (trzymania przycisku set sel reset) ? czy też nie?
Odwiedziłem ponownie Honde w Krk. powiedzieli że skrzynia chodzi bardzo dobrze, a zarazem wgrali nowe oprogramowanie ABS ? lol tylko po co skoro wywaliła się kontrolka skrzyni biegów ;/ po czym tekst że wszystko jest ok tylko prawdopodobnie aku. trzeba będzie wymienić !
Wymieniłem..............
Cieszyłem się dwa dni, do dziś gdyż znowu podczas zapalenia silnika pojawił się na 2 s. błąd skrzyni biegów (pojawił się i znikł):( (przez sreberko odczytałem błąd, który od razu usunąłem) niestety nie zapamiętałem kod błędu ;/ fuck = domyślam się że jest to błąd okresowy, skoro mogłem sam go wywalić przytrzymując przycisk sert reset.
Doradźcie mi co robić ?
Jutro chcę podjechać do elektryka może on coś wskóra ( bo do ASO na co tygodniowe wypady po prostu mnie nie stać) ;///
Trafo raz jeszcze dziękuję za info !
Po zdiagnozowaniu błędu przez sreberko komputer wywalił błąd czujnika nasłonecznienia, tylko ? czy prawidłowo gdyż na wyświetlaczu pojawiła się zębatka (na dosłownie 3 s. i zaraz samoistnie zgasła) ;(
I teraz zapytanie do Was czy jakby to był trwały błąd, to czy mógłbym go sam wywalić za pomocą (trzymania przycisku set sel reset) ? czy też nie?
Odwiedziłem ponownie Honde w Krk. powiedzieli że skrzynia chodzi bardzo dobrze, a zarazem wgrali nowe oprogramowanie ABS ? lol tylko po co skoro wywaliła się kontrolka skrzyni biegów ;/ po czym tekst że wszystko jest ok tylko prawdopodobnie aku. trzeba będzie wymienić !
Wymieniłem..............
Cieszyłem się dwa dni, do dziś gdyż znowu podczas zapalenia silnika pojawił się na 2 s. błąd skrzyni biegów (pojawił się i znikł):( (przez sreberko odczytałem błąd, który od razu usunąłem) niestety nie zapamiętałem kod błędu ;/ fuck = domyślam się że jest to błąd okresowy, skoro mogłem sam go wywalić przytrzymując przycisk sert reset.
Doradźcie mi co robić ?
Jutro chcę podjechać do elektryka może on coś wskóra ( bo do ASO na co tygodniowe wypady po prostu mnie nie stać) ;///
PO SPRAWDZENIU BŁĘDU okazuje się że nazwa brzmi mniej więcej " ABS nie może się skomunikować ze skrzynią biegów " i stąd wywala błąd skrzyni przynajmniej tak zdiagnozowali panowie z ASO, no nic na poniedziałek jestem umówiony z elektrykiem (miejscowym i będziemy szukać), ktoś może ma jakąś radę , złotą myśl ? od czego zacząć
Szkoda że nie masz numeru błędu, bo pewnie było by dużo łatwiej :(
Skoro raz się pojawia a raz znika pewnie jest jakiś problem ze stykami, albo coś siada.
Po przeglądnięciu schematu ABS w skład jego układu wchodzą:
- czujniki przy kołach
- moduł sterujący ABS
- czujniki poziomu płynu hamulcowego, położenia hamulca nożnego, hamulca ręcznego,
- ECM
- i trochę przewodów i złączek, w tym skrzynki bezpieczników
Na pewno nie zaszkodzi rzucić okiem na złączki czujników przy kołach. Proponował bym rzucić okiem jeszcze na moduł sterujący ABS-u - powinien być w okolicach koła (chyba kierowcy) i dojście jest do niego od strony nadkola - nie było tam nigdy żadnego uszkodzenia albo kuny pod maską? może gdzieś izolacja się starła i czasem coś przywiera.
Poodpinał bym złączki w tych układach, sprawdził styki i pozapinał z powrotem. Mam tylko nadzieję że to nie siada moduł ABSu - miałeś kiedyś jakieś problemy z hamowaniem, ABSem albo VSA?
Może też być problem z kontaktem w złączce w skrzyni biegów albo w samym liczniku, co generuje lewe sygnały.
Niestety nic w serwisówce nie znalazłem na temat automatycznej skrzyni biegów ale przyglądnął bym się też samej wiązce przewodów ze skrzyni do wnętrza auta.
Szkoda że nie masz numeru błędu, bo pewnie było by dużo łatwiej :(
Skoro raz się pojawia a raz znika pewnie jest jakiś problem ze stykami, albo coś siada.
Po przeglądnięciu schematu ABS w skład jego układu wchodzą:
- czujniki przy kołach
- moduł sterujący ABS
- czujniki poziomu płynu hamulcowego, położenia hamulca nożnego, hamulca ręcznego,
- ECM
- i trochę przewodów i złączek, w tym skrzynki bezpieczników
Na pewno nie zaszkodzi rzucić okiem na złączki czujników przy kołach. Proponował bym rzucić okiem jeszcze na moduł sterujący ABS-u - powinien być w okolicach koła (chyba kierowcy) i dojście jest do niego od strony nadkola - nie było tam nigdy żadnego uszkodzenia albo kuny pod maską? może gdzieś izolacja się starła i czasem coś przywiera.
Poodpinał bym złączki w tych układach, sprawdził styki i pozapinał z powrotem. Mam tylko nadzieję że to nie siada moduł ABSu - miałeś kiedyś jakieś problemy z hamowaniem, ABSem albo VSA?
Może też być problem z kontaktem w złączce w skrzyni biegów albo w samym liczniku, co generuje lewe sygnały.
Niestety nic w serwisówce nie znalazłem na temat automatycznej skrzyni biegów ale przyglądnął bym się też samej wiązce przewodów ze skrzyni do wnętrza auta.
Krzysiek odebrałem wóz od elektryków oczywiście nic nie znaleźli - > stwierdzili że wszystko jest w porządku czujniki, moduły wszystko bez zarzutów ;/
Mam i-shifta i miałem kiedyś z nią też powracający problem - inny niż Twój, jednak po wizycie w drugim z kolei ASO i po kilku godzinach prób, Pan z serwisu postanowił zmienić płyn w skrzyni. Po czym bez problemu udało się zaprogramować skrzynie, błąd się nie pojawia. Nie wiem czy to może pomóc, ale przy kolejnej wizycie może spytaj o to, koszt płynu nie powienien być duży.
Tomasz wymieniali płyn od razu przy zmianie sprzęgła. .
Krzysiek odebrałem wóz od elektryków oczywiście nic nie znaleźli - > stwierdzili że wszystko jest w porządku czujniki, moduły wszystko bez zarzutów ;/
To jedyne co mi przychodzi teraz do głowy to obserwacja :(
Jak wyskoczy to jak możesz to sprawdź jaki ma numer. Czy świecą tylko małe ikonki czy na środkowym wyświetlaczu też się coś pojawi.
Spróbuj wyczaić w jakim momencie on wyskakuje - styl jazdy, przy przyspieszaniu, hamowaniu na prostej albo na zakręcie, czy tylko jak jest zimno czy w lecie też, jazda na płaskim z górki, pod górkę... itp.
Spróbuj później sprowokować takie same warunki i zobaczyć czy znowu wyskoczy, jak tak to może łatwiej będzie ustalić skąd się bierze.
Krzysiek :) od paru dni spokój, w kompie poprzestawiałem parę rzeczy mianowicie warning massage OF ? może to głupie ale odpukać w niemalowane narazie żadnych wiadomości na panelu :) więc święta na spokoju chociaż zaraz po...... umówiłem się jeszcze z elektrykami :) u siebie i będą jeszcze sprawdzać na wiązkach....
WSZYSTKIEGO DOBREGO :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.