PDA

Zobacz pełną wersję : Tarcza sprzęgla manual vs ishift



WADE1982
23-03-14, 21:37
Witam serdecznie!
Otóż od pewnego okresu posiadam problem z skrzynia biegów posiadam polautomata ishift, a co do problemu to raz na jakiś czas wyskakuje mi koło zębate ; ( w aso zostały wgrane najnowsze aktualizacje odnośnie skrzyni ale nic to nie dało po czym zrobiłem adaptacje skrzyni biegów niestety też w niczym nie pomogło. W tej sytuacji zdecydowałem się na wymianę tarczy sprzęgła wraz z dociskiem tylko pytanie do Was? Czy jest różnica pomiędzy manualna skrzynia biegów jak i dociskiem a polautomatykiem i shift? P.s. a na razie bardzo dziękuję
Krzyskowi za każdą poradę wskazówkę i POMOC!

Stressby
26-03-14, 11:18
Jest różnica.

W sprzęgle ishift tarcza sprzęgła jest taka sama jak w manualu, ale docisk jest samonastawny (podobny jak w dieslu).

To sprzęgło raczej dostaniesz tylko w ASO. Łożysko jest to samo.

Jakby ktoś chciał się wiecej dowiedzieć ws. sprzęgieł samonastawnych:
http://bit.ly/1eMMg3o

WADE1982
30-03-14, 10:52
Witam Panowie! Proszę o pomoc!
Otóż wymienili mi w aso sprzeglo tarcza docisk i lozysko zapłaciłem swoje ; ( i co? Mija dzień i od nowa komputer wyświetla mi błąd? Ja sie pytam o co chodzi??? I co onu mi mogą zaproponować? Czy założenie instalacji gazowej moglby mieć z tym jakiś związek? ?

A mój komunikat na wyświetlaczu to PA51 B1230

TRAFO
30-03-14, 21:16
To co ci wyskakuje to na szczęście nie jest skrzynia biegów ale czujnik nasłonecznienia do klimatyzacji.
Najwidoczniej zbiegło ci się na raz kilka usterek.
Może to być albo zwarcie, w obwodzie albo uszkodzenie samego czujnika.
Jeżeli masz ściągniętą serwisówkę to wystarczy wpisać w okienko wyszukiwania: "B1230" a będziesz miał wszystko opisane.
Jest tam opisana procedura samodiagnozy, a miernikiem można pomierzyć napięcie na czujniku i pokaże czy on sam nie jest uszkodzony.
Jeżeli miałbyś z tym problemy to pierwszy lepszy elektryk samochodowy powinien ci to ogarnąć, wystarczy mu pokazać to co jest napisane w serwisówce.

WADE1982
08-04-14, 22:56
To co ci wyskakuje to na szczęście nie jest skrzynia biegów ale czujnik nasłonecznienia do klimatyzacji.
Najwidoczniej zbiegło ci się na raz kilka usterek.
Może to być albo zwarcie, w obwodzie albo uszkodzenie samego czujnika.
Jeżeli masz ściągniętą serwisówkę to wystarczy wpisać w okienko wyszukiwania: "B1230" a będziesz miał wszystko opisane.
Jest tam opisana procedura samodiagnozy, a miernikiem można pomierzyć napięcie na czujniku i pokaże czy on sam nie jest uszkodzony.
Jeżeli miałbyś z tym problemy to pierwszy lepszy elektryk samochodowy powinien ci to ogarnąć, wystarczy mu pokazać to co jest napisane w serwisówce.


Trafo raz jeszcze dziękuję za info !
Po zdiagnozowaniu błędu przez sreberko komputer wywalił błąd czujnika nasłonecznienia, tylko ? czy prawidłowo gdyż na wyświetlaczu pojawiła się zębatka (na dosłownie 3 s. i zaraz samoistnie zgasła) ;(
I teraz zapytanie do Was czy jakby to był trwały błąd, to czy mógłbym go sam wywalić za pomocą (trzymania przycisku set sel reset) ? czy też nie?

Odwiedziłem ponownie Honde w Krk. powiedzieli że skrzynia chodzi bardzo dobrze, a zarazem wgrali nowe oprogramowanie ABS ? lol tylko po co skoro wywaliła się kontrolka skrzyni biegów ;/ po czym tekst że wszystko jest ok tylko prawdopodobnie aku. trzeba będzie wymienić !
Wymieniłem..............

Cieszyłem się dwa dni, do dziś gdyż znowu podczas zapalenia silnika pojawił się na 2 s. błąd skrzyni biegów (pojawił się i znikł):( (przez sreberko odczytałem błąd, który od razu usunąłem) niestety nie zapamiętałem kod błędu ;/ fuck = domyślam się że jest to błąd okresowy, skoro mogłem sam go wywalić przytrzymując przycisk sert reset.

Doradźcie mi co robić ?
Jutro chcę podjechać do elektryka może on coś wskóra ( bo do ASO na co tygodniowe wypady po prostu mnie nie stać) ;///

WADE1982
09-04-14, 17:15
Trafo raz jeszcze dziękuję za info !
Po zdiagnozowaniu błędu przez sreberko komputer wywalił błąd czujnika nasłonecznienia, tylko ? czy prawidłowo gdyż na wyświetlaczu pojawiła się zębatka (na dosłownie 3 s. i zaraz samoistnie zgasła) ;(
I teraz zapytanie do Was czy jakby to był trwały błąd, to czy mógłbym go sam wywalić za pomocą (trzymania przycisku set sel reset) ? czy też nie?

Odwiedziłem ponownie Honde w Krk. powiedzieli że skrzynia chodzi bardzo dobrze, a zarazem wgrali nowe oprogramowanie ABS ? lol tylko po co skoro wywaliła się kontrolka skrzyni biegów ;/ po czym tekst że wszystko jest ok tylko prawdopodobnie aku. trzeba będzie wymienić !
Wymieniłem..............

Cieszyłem się dwa dni, do dziś gdyż znowu podczas zapalenia silnika pojawił się na 2 s. błąd skrzyni biegów (pojawił się i znikł):( (przez sreberko odczytałem błąd, który od razu usunąłem) niestety nie zapamiętałem kod błędu ;/ fuck = domyślam się że jest to błąd okresowy, skoro mogłem sam go wywalić przytrzymując przycisk sert reset.

Doradźcie mi co robić ?
Jutro chcę podjechać do elektryka może on coś wskóra ( bo do ASO na co tygodniowe wypady po prostu mnie nie stać) ;///

PO SPRAWDZENIU BŁĘDU okazuje się że nazwa brzmi mniej więcej " ABS nie może się skomunikować ze skrzynią biegów " i stąd wywala błąd skrzyni przynajmniej tak zdiagnozowali panowie z ASO, no nic na poniedziałek jestem umówiony z elektrykiem (miejscowym i będziemy szukać), ktoś może ma jakąś radę , złotą myśl ? od czego zacząć

TRAFO
09-04-14, 19:14
Szkoda że nie masz numeru błędu, bo pewnie było by dużo łatwiej :(
Skoro raz się pojawia a raz znika pewnie jest jakiś problem ze stykami, albo coś siada.
Po przeglądnięciu schematu ABS w skład jego układu wchodzą:
- czujniki przy kołach
- moduł sterujący ABS
- czujniki poziomu płynu hamulcowego, położenia hamulca nożnego, hamulca ręcznego,
- ECM
- i trochę przewodów i złączek, w tym skrzynki bezpieczników
Na pewno nie zaszkodzi rzucić okiem na złączki czujników przy kołach. Proponował bym rzucić okiem jeszcze na moduł sterujący ABS-u - powinien być w okolicach koła (chyba kierowcy) i dojście jest do niego od strony nadkola - nie było tam nigdy żadnego uszkodzenia albo kuny pod maską? może gdzieś izolacja się starła i czasem coś przywiera.
Poodpinał bym złączki w tych układach, sprawdził styki i pozapinał z powrotem. Mam tylko nadzieję że to nie siada moduł ABSu - miałeś kiedyś jakieś problemy z hamowaniem, ABSem albo VSA?
Może też być problem z kontaktem w złączce w skrzyni biegów albo w samym liczniku, co generuje lewe sygnały.
Niestety nic w serwisówce nie znalazłem na temat automatycznej skrzyni biegów ale przyglądnął bym się też samej wiązce przewodów ze skrzyni do wnętrza auta.

WADE1982
14-04-14, 17:20
Szkoda że nie masz numeru błędu, bo pewnie było by dużo łatwiej :(
Skoro raz się pojawia a raz znika pewnie jest jakiś problem ze stykami, albo coś siada.
Po przeglądnięciu schematu ABS w skład jego układu wchodzą:
- czujniki przy kołach
- moduł sterujący ABS
- czujniki poziomu płynu hamulcowego, położenia hamulca nożnego, hamulca ręcznego,
- ECM
- i trochę przewodów i złączek, w tym skrzynki bezpieczników
Na pewno nie zaszkodzi rzucić okiem na złączki czujników przy kołach. Proponował bym rzucić okiem jeszcze na moduł sterujący ABS-u - powinien być w okolicach koła (chyba kierowcy) i dojście jest do niego od strony nadkola - nie było tam nigdy żadnego uszkodzenia albo kuny pod maską? może gdzieś izolacja się starła i czasem coś przywiera.
Poodpinał bym złączki w tych układach, sprawdził styki i pozapinał z powrotem. Mam tylko nadzieję że to nie siada moduł ABSu - miałeś kiedyś jakieś problemy z hamowaniem, ABSem albo VSA?
Może też być problem z kontaktem w złączce w skrzyni biegów albo w samym liczniku, co generuje lewe sygnały.
Niestety nic w serwisówce nie znalazłem na temat automatycznej skrzyni biegów ale przyglądnął bym się też samej wiązce przewodów ze skrzyni do wnętrza auta.


Krzysiek odebrałem wóz od elektryków oczywiście nic nie znaleźli - > stwierdzili że wszystko jest w porządku czujniki, moduły wszystko bez zarzutów ;/

Tomasz83
14-04-14, 21:05
Mam i-shifta i miałem kiedyś z nią też powracający problem - inny niż Twój, jednak po wizycie w drugim z kolei ASO i po kilku godzinach prób, Pan z serwisu postanowił zmienić płyn w skrzyni. Po czym bez problemu udało się zaprogramować skrzynie, błąd się nie pojawia. Nie wiem czy to może pomóc, ale przy kolejnej wizycie może spytaj o to, koszt płynu nie powienien być duży.

WADE1982
15-04-14, 06:36
Tomasz wymieniali płyn od razu przy zmianie sprzęgła. .

TRAFO
16-04-14, 09:58
Krzysiek odebrałem wóz od elektryków oczywiście nic nie znaleźli - > stwierdzili że wszystko jest w porządku czujniki, moduły wszystko bez zarzutów ;/

To jedyne co mi przychodzi teraz do głowy to obserwacja :(
Jak wyskoczy to jak możesz to sprawdź jaki ma numer. Czy świecą tylko małe ikonki czy na środkowym wyświetlaczu też się coś pojawi.
Spróbuj wyczaić w jakim momencie on wyskakuje - styl jazdy, przy przyspieszaniu, hamowaniu na prostej albo na zakręcie, czy tylko jak jest zimno czy w lecie też, jazda na płaskim z górki, pod górkę... itp.
Spróbuj później sprowokować takie same warunki i zobaczyć czy znowu wyskoczy, jak tak to może łatwiej będzie ustalić skąd się bierze.

WADE1982
20-04-14, 10:39
Krzysiek :) od paru dni spokój, w kompie poprzestawiałem parę rzeczy mianowicie warning massage OF ? może to głupie ale odpukać w niemalowane narazie żadnych wiadomości na panelu :) więc święta na spokoju chociaż zaraz po...... umówiłem się jeszcze z elektrykami :) u siebie i będą jeszcze sprawdzać na wiązkach....

WSZYSTKIEGO DOBREGO :)