Zobacz pełną wersję : Wieksze zuzycie LPG tylko na miescie...co moze byc ?
Mam wrazenie ze moja Honda Civic przy tym tankowaniu znow spali mi duzo za duzo teraz przy jezdzie tylko na miescie. Mam silnik 1.4 i w trasie jest OK, okolo 8,5litra ale przed urlopem jak tankowalem po jezdzie tylko po miescie mialem az 13 litrow. Teraz przejechalem 80km i widze ze poziom gazu sie szybko zmniejsza. Co moze byc ze w miescie mi wiecej pali niz powinien ? Wydaje mi sie powinien sie miescic max +2 litry wiecej niz na trasie.
Sprawdzilem ustawienie instalki u gazownika, sonda wg niego dziala prawidlowo, nic nie znalazl. Filtr powietrza zmieniony miesiac temu, filtr gazu dwa miesiace temu, swiece przejechane jakies 8 tys. km. Zawory regulowalem - przejechane od tej pory 10 tys. km. Zatankowalem teraz na innej stacji (wczesniej Shell, teraz BP) i mam wrazenie ze znow mnie zaskoczy spalaniem na samym miescie. Co to moze byc ?
Na innym forum uslyszalem: "Bo ten Twój silnik jest wysokoobrotowy i zapewne jego apetyt na benzynkę w mieście też nie jest zbyt mały (ile Ci pali Pb w mieście?). Jak się wyciąga z 1.4 90 albo 100KM to takie są niestety efekty- musi wypić przy dynamicznej jeździe".
Pomozcie...
:lol: nie przeginaj ;) Mój bierze 10 trasa i miasto więc nie szalej :) A gazu nie ma co oszczędzać, bo przy zbyt ubogiej mieszance zawory dostają po d...
Mam taki wóz jak ty.
Na trasie ostatnio wyszło 9,1 (ale full obładowany), w mieście 9-10.
Wlasnie wczesniej mi tez tyle palil a teraz... :sad:
Jak się wyciąga z 1.4 90 albo 100KM to takie są niestety efekty- musi wypić przy dynamicznej jeździe".
buhahah, kto to powiedział ? to co ten ktoś powie na temat 1,5 115 koni które pali ok 6 litrów ! ! :)
ale to tak na marginesie, a co do spalania to zatankuje może na innej stacji i zobacz co będzie, jeżeli to nie pomoże możesz pojechać do jakiegoś gazownika żeby Ci podregulował, ponieważ taki silnik w mieście powinien palić ok 10 - 10,5 po mieście (przy różnej jeździe, raz ostro raz wolno ;) )
A co myslicie o czasie nagrzewania sie sondy Lambda ? Czy to moze byc problemem wlasnie ze w miescie pali wiecej ? Wyczytalem gdzies to na forum, ale ciezko taka rzecz jest sprawdzic.
Jezdze glownie w miescie do pracy, wiec jak przejade te 6km w jedna strone to moze sonda dziala z opoznieniem i cos sie dzieje takiego. Teoretycznie pare miesiecy temu i 2 tygodnie temu mialem sprawdzana sonde w czasie regulacji gazu (sprawdzana mam na mysli ze gazownik powiedzial ze pracuje w porzadku obserwujac wykres jej pracy - silnik juz byl rozgrzany).
[ Dodano: Wto 20 Wrz, 2005 ]
Jade dzis do ASO sprawdzic sonde na komputerze. Podobno mozna wlasnie w ten sposob sprawdzic jej system nagrzewania sie, czy dziala poprawnie - nie za pozno. Takie sprawdzenie kosztuje 50zl wiec chyba warto sie pokusic aby to wyeliminowac.
Druga sprawa: nie wiem czy dobrze widzialem ale na komputerze u gazownika widzialem temperature przelaczania sie na gaz 10 stopni. Czy to nie za malo ? Czy to moze byc powodem zwiekszonego zuzycia gazu ? W takich temperaturach jak teraz mamy to zaraz jak rusze to od razu silnik mi sie przelacza na gaz.
[ Dodano: Wto 20 Wrz, 2005 ]
Dzisiejsza wizyta w ASO wykazala: brak napiecia na przewodach od podgrzewacza sondy Lambda. Opornosc sondy zostala sprawdzona i jest w normie. Pradu nie ma juz przy kostce przy wyjsciu na maske. Najprawdopodobniej cos sie przetarlo, rozpielo pomiedzy przekaznikiem pod stacyjka a ta kostka pod maska (mowie o kostce kolo zbiorniczka z plynem). Zostawilem auto w ASO - jutro maja sie tym zajac. Wychodzi mi wlasnie na to, ze ten podgrzewacz nie dziala i przy jezdzie po miescie (6 km do pracy) to same spaliny nie zdaza nagrzac sondy i powoduje to zwiekszone zuzycie paliwa.
Koszty: podlaczenie do komputera w ASO bedzie mnie kosztowac 50zl, a razem z naprawa tego 120zl.
Czy Waszym zdaniem ta usterka ma znaczenie na wzrost zuzycia gazu w czasie jazdy po miescie (krotkie odcinki i calodzienne postoje na parkingu) ?
[ Dodano: Sro 21 Wrz, 2005 ]
Dzis temat wyjasnil sie w ASO. Elektryk sprawdzil po kolei, gdzie podpiety jest ten przycisk i jest to nic innego jak zabezpieczenie przed zlodziejem. Nie ma zadnego zwiazku z sonda Lambda...ale...ktos kto to zrobil wpial sie w zlym miejscu. Serwisant z ASO wytlumaczyl mi, ze mialem to tak wpiete, ze niewazne kiedy bym ten przycisk wcisnal (w okreslonym czasie czy pozniej) to komputer wywalal blad i silnik pracowal w trybie awaryjnym (nie swiecila mi sie kontrolka check engine bo sygnal o bledzie nastapil wczesniej), co wiazalo sie ze zwiekszonym spalaniem, spadkiem mocy (akurat tego nie zauwazylem - moze za krotko mam auto). Fakt, ze wczoraj nie bylo napiecia na podgrzewaczu sondy wiaze sie z tym, ze ten przycisk odcina prad na urzadzenia zwiazane z silnikiem, do czasu jego wcisniecia. Jednak jak wspomnialem wczesniej, jego zle miejsce wpiecia, powodowalo prace w trybie awaryjnym. Serwisant przepial mi to w takie miejsce aby nie powodowalo bledu a mi zalecil trzymanie tego przycisku juz w momencie przekrecania kluczyka. To co mi pozostaje to sprawdzic chyba teraz ustawienie LPG, zatankowac i sprawdzic jak bedzie sie zachowywal.
rafalbrandt
06-10-05, 12:10
Witam...wlasnie nabylem HONDE CIVIC 1.4i z 98r , ma 130 tys przebiegu i rozmyslam nad zalozeniem gazu.Czy mozecie mi pomoc jaka instalacja najlepiej sie sprawdza w tych modelach, czy on ma plastikowy czy metalowy kolektor, bo to chuba wazne podczas instalacji?jaki jest sredni koszt instalacji i co ile trzeba robic przeglady?
Czy macie jakies namiary na sprawdzony punkt instalacji w Warszawie?
czy przeglady potem w tym punkcie sa gratis ?
przede wszystkim jednak jaki rodzaj instalacji najlepszy...?z gory dziekuje
plastikowy czy metalowy kolektor
aluminiowy
Ja polecam sekwencję, chociaż przy tym silniku nie jest ona konstukcyjnie wymagana. O namiarze pisałem już w innym topic'u. Koszt poniżej 4k ale Pati będzie tam teraz zakładał i mówił coś chyba o 3,8k PLN, ale nie jestem pewien, więc najlepiej jego zahacz o to :)
pojawiło się ostatnio kilka tematów o gazie - przeszukaj a znajdziesz i namiary i info (chyba pisano o BRC)
[ Dodano: Pią Paź 07, 2005 09:01 ]
gregorb, daj znać czy faktycznie to było przyczyną i jak się zachowuje Twoj gaz teraz
plastikowy czy metalowy kolektor
aluminiowy
Jesteś pewny? Świta mi w głowie, że 1.4 w 5D po face-liftingu miały plastikowy.
Moj MB2 `99 ma plastikowy.
Co do ceny instalacji, to zakładałem wczoraj (6 października 2005) sekwencyjny wtrysk gazu i wyszło 3500PLN. Robiłem to u znanego nam już p. Waldka.
Bylem dziesiaj u niego i opowiadal ;] a dzisiaj tez tam stala klubowa ;] Pan Waldek bedzie musial chyba ppm`owi jakas premie wplacic ;]
:lol: lepiej niech się weźmie do roboty i wyspecjalizuje w Hondkach :) A premią jest zadowolenie użytkowników i kolegów z klubu :)
Co do kolektora to w takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd - byłem przekonany, że D14Z2 to to samo niezależnie od tego czy w angolu czy w japończyku. Ja mam aluminiowy.
a moze to wlasnie jest jedna z roznic miedzy D14Z2 a D14Z4 ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.