PDA

Zobacz pełną wersję : Skręcona kierownica po zmianie opon



marek9898
22-03-14, 19:29
Cześć,

Mam nietypowy problem. Po zmianie opon na letnie kierownica ustawia mi się w lekkim, ale widocznym i upierdliwym, skręcie w lewo. Występuje też minimalne, prawie niezauważalne, ściąganie w lewo. To samo miałem w zeszłym roku na letnich. Miałem w zeszłym sezonie jechać na geometrię, ale o dziwo po założeniu opon zimowych problem ustąpił - kierownica ustawiła się prościusieńko. Dziś wymieniłem na letnie i od razu kopia sytuacji sprzed roku.

Czyli gdy jadę prosto kierownicę muszę trzymać cały czas w skręceniu w lewo. Gdy ruszę spod świateł na prostej kierownicy i nie trzymam jej dłońmi, od razu od razu kierownica ustawia mi się w skręcie i tak się stabilizuje. Z przodu mam dwuletnie opony, a z tyłu złom więc nie wchodzi w grę podmianka - chyba że eksperymentalnie, żeby zobaczyć czy problem tkwi w przednich oponach. Co radzicie? Ściąganie rozumiem - może wada fabryczna opony, ale skąd skręcenie kierownicy?

Pozdrawiam,
Marek.

Endrju1
22-03-14, 20:17
Mimo wszystko pojechałbym na geometrię, to że na zimowych kołach problemu nie ma, nie znaczy że nie istnieje. Może na przykład letnie są szersze, może felga o innym et i auto będzie bardziej podatne na ściąganie jeśli geometria jest nieco nie tak.

lookaty
22-03-14, 20:30
Najpierw przełóż prawa na lewa i odwrotnie. Jeśli skręt będzie w druga stronę, wina leży po stronie opon

Sent from N8-00 using Tapatalk

marek9898
22-03-14, 20:37
Opony mają ten sam rozmiar, może rzeczywiście felgi są przetrącone. Tu i tam mam stalowe i przekładam całe koła.
A jeśli chodzi o zmianę na chwilę prawej na lewą to nie ma problemu z tego tytułu, że moje opony są kierunkowe?

Endrju1
22-03-14, 22:08
testowo można.

HEG8
22-03-14, 22:20
O dziwo mam ten sam problem, z tym że wcześniej miałem założone Roty 16' i było wszystko ok, wsadziłem teraz 15' na noname alu i ściąga tak samo jak u Ciebie, kierak przekrzywiony... Ciekawa sytuacja...

marek9898
22-03-14, 22:27
O dziwo mam ten sam problem, z tym że wcześniej miałem założone Roty 16' i było wszystko ok, wsadziłem teraz 15' na noname alu i ściąga tak samo jak u Ciebie, kierak przekrzywiony... Ciekawa sytuacja...

Zacznę od podmianki prawej z lewą z przodu, a potem zamienię na chwilę przód z tyłem i zobaczymy co z tego wyjdzie...

HEG8
22-03-14, 22:55
Pisz jak dojdziesz do jakichś wniosków i rozwiązań, ja nie mam czasu na takie przekładki, autem tez za dużo teraz nie jeżdżę wiec wolę mieć gotowca... ;)

firstborne
22-03-14, 23:56
Mam tak samo przy mojej Hondzie, z tym, ze nie widać na kierze skrętu, ale auto ewidentnie lekko ściąga na lewo. Opony to 205/45/16 - na zimówkach nie było takiego problemu. Zajrzę do wątku, jak będziesz już coś wiedział, bo nie wiem też czy lepiej zamienić czy też geometria. Poza tym mówi się, że jeśli opona jest z przodu po lewej stronie to ma być z przodu a nie z tyłu (też lewa strona), ale to chyba wiadomo :)

Endrju1
23-03-14, 07:04
Co do zamian opon, testowo można dowolnie, jednak do normalnej jazdy ze względu na kierunkowość opony, nie zamienia ich się stronami (prawo-lewo).

wolfgang3
23-03-14, 13:09
na 99% wina leży po stronie opon, jedna opona jest bardziej schamowana albo ma jakąś inną wade i taki jest efekt, przerabiałem to już w paru samochodach.
raz miałem przypadek że trzeba było trzymać mocno kiere bo sciągało dramatycznie w lewo i kiere i samochód, myślałem że tak strasznie zawias jest wywalony, okazało się że to wina opony.

lookaty
23-03-14, 14:10
Wiele opon mozna zamieniać stronami, o ile są asymetryczne (n.p. Montaż na zasadzie outside, Inside) w przypadku opon kierunkowych bez przekladki z felgi na felgę sie nie obejdzie.

Sprawdźcie tez cisnienie w ogumieniu, bo przyjeżdżało do nas wielu z wielkim problemem, a okazywali sie, ze w jednej oponie bylo nieco ponad 1bar 😊

Sent from N8-00 using Tapatalk