Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B16a2 ->1.8 ???



Starstruck
19-03-14, 22:53
Cześć! Mamy teraz BUM na projekty B20 VTEC. A ja mam pytanie z innej beczki. Zrobić z B16A2 1.8l. Ok, pewnie taki temat był, ale zapewne dawno i nieważne ;). Prosiłbym o wypowiedź osób ogarniających temat, bez hejtów (plisss!). Otóż taki mam mały pomysł: mam B16A2 i chciałbym kupić blok kompletny z B18C4 (wał, korby itp, po prostu cały). Zakładamy, że jest to PEWNIAK. I teraz taki myk: zakładam na ten blok głowicę z całym osprzętem z B16A2 + wrzucam tłoki B16A2 (bo doprężają taką C4). Czy to zagra sensownie i czy tak się po prostu da? Wiadomo, głowica będzie po obróbce, planowaniu. Jaką uszczelkę pod głowicę należy dać w takim przypadku? Jak kwestia rozrządu?

Skąd taki pomysł? Dać B16 trochę momentu a B20 jest poza moimi zainteresowaniami (nie wspominając o $). Prosiłbym o podpowiedzi w tej kwestii :).

Guscioren
20-03-14, 06:19
Głowica z b16a2 odpręży Ci silnik. Totalnie bez sensu to co Kombinujesz:) jak już tak mocno chcesz zrobić więcej km i nm to wwsadz do 1.8 tłoki z b16, Ssacy. A w skrzynie s9b wsadz 1,2,3 z y21.

Dawid0688
20-03-14, 06:23
Biegi 1,2,3 z y21 są takie same jak w s9b fd jest inne.

Guscioren
20-03-14, 06:32
Nie dał bym sobie ręki odciąć, ale z tego co pamiętam to 2 i 3 bieg jest krótszy w y21

Fawor
20-03-14, 07:09
2,3 jest krótszy.

Pomysł podpiecia bloku 1.8 pod B16 jest po prostu...normalny ;) Wszystko pasuje, nic nie koliduje - tak samo, jakbyś wkładał z powrotem 1.6. Zmieniasz blok,doprężasz tłokami i masz B18C4 z CR coś powyżej 11, czyli po wystrojeniu z dolotem i wydechem 190 na normalnej hamowni powinno sie pojawić. Głowica z A2 odpręża frytki (0,2) wiec nie robi to znaczącej różnicy, a przynajmniej zostajesz ze swoim kolektorem dolotowym i totalnie bez przeróbki elektryki.

Dawid0688
20-03-14, 12:01
Zwracam honor 2 i 3 sa deczko krotsze co nie zmienia faktu ze nie oplaca sie przekladac lsd do y21 czy przelozen z y21 do s9b (chyba ze ktos sam sobie takie cos umie ogarnac) lepiej i taniej kupic s4c tak mi kiedys ktos wypersfadowal bo mialem plan laczyc y21 z s9b

Fawor
20-03-14, 12:46
ale wkładając bebechy z y21 do S9b albo główne ze szperą z s9b do y21 masz nadal szperę. S4C ze szperą, jeśli w ogóle znajdziesz, to koszt 2k+

Ogólnie nie wiem czemu kolega Guscioren podjął temat wkładania Y21 do S9B skoro autor ma już Y21...S4C będzie miało takie same przełożenia, jeśli nie znajdzie bezszperowej 4,4

Guscioren
20-03-14, 16:21
Chodziło mi bardziej o lsd w skrzyni bez piłowania y21 :) Myślałem że głowa z b16a2 jakoś mocniej odpręża, człowiek całe życie się uczy :D Dobra sprawa bo nie trzeba kombinować z flanszami jak by się chciało zakładać ssaka z ITR'a lub zostawić ten z b16 :)

Fawor
20-03-14, 17:39
Chodziło mi bardziej o lsd w skrzyni bez piłowania y21
jakiego piłowania? :rolleyes:

Starstruck
20-03-14, 19:34
2,3 jest krótszy.

Pomysł podpiecia bloku 1.8 pod B16 jest po prostu...normalny ;) Wszystko pasuje, nic nie koliduje - tak samo, jakbyś wkładał z powrotem 1.6. Zmieniasz blok,doprężasz tłokami i masz B18C4 z CR coś powyżej 11, czyli po wystrojeniu z dolotem i wydechem 190 na normalnej hamowni powinno sie pojawić. Głowica z A2 odpręża frytki (0,2) wiec nie robi to znaczącej różnicy, a przynajmniej zostajesz ze swoim kolektorem dolotowym i totalnie bez przeróbki elektryki.

Jakimi tłokami najlepiej doprężyć? Te z B16A2 wystarczą do bloku B18C4?

Brylant1
20-03-14, 19:47
Ciezko stwierdzic czy wystarcza bo nie wiadomo co dokladnie chcesz osiagnac, masz jeszcze pct z b16b na ktorych wychodzi CR ponad 12.

Guscioren
20-03-14, 19:48
Najlepiej tłoki z b16b ewentualnie b18c6 tylko dostać je jest ciężko, dużo osób dopręża silnik tłokami z b16a2:P. Co do tego piłowania to sugerowałem sie tym tematem :P http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?99347-za%B3o%BFenie-szpery-%28LSD%29-ze-skrzyni-S80-S9B-do-Y21

Starstruck
20-03-14, 19:53
Źle przedstawiłem pytanie dot. tłoków :). Czy różnica w CR 0,2, którą "zbiera" głowica B16A2 na bloku B18C4 zniwelują tłoki z B16A2 (w tymże bloku B18C4) :)?

I pytanko powtórne: pasek rozrządu z A2 czy C4 w takim setupie (czy są takie same :confused:)?

Gorliś
20-03-14, 20:05
Fawor juz pisal ze z tymi tlokami bedziesz mial CR na poziomie 11:1.
Jak bys chcial miec ten sam pasek w B16A2 i B18C4 skoro wysokosc bloku jest inna? Roznia sie.
Jesli blok z B18 to i taki pasek.

Starstruck
20-03-14, 20:11
Fawor juz pisal ze z tymi tlokami bedziesz mial CR na poziomie 11:1.
Jak bys chcial miec ten sam pasek w B16A2 i B18C4 skoro wysokosc bloku jest inna? Roznia sie.
Jesli blok z B18 to i taki pasek.

Faktycznie, przeoczone info dot. tłoków :).

Pytanie o pasek wynikło stąd, ponieważ nie wiedziałem, że różnią się wysokością.

Dzięki Fawor i Gorliś za konkretne informacje, moja wiedza jest spełniona :D.

kazik2_h9w3
24-03-14, 07:41
Podpowie ktoś czy zmiana głowicy w b18c4 na ta z B16a2 bez zmiany tlokow doprezy go trochę
Będę miał do dyspozycji słupek b18c4 i B16a2 ktore mam obecnie w aucie i chciałbym z tego wykrzesać nieco więcej zwłaszcza że mam wałki z B18C

Gorliś
24-03-14, 08:54
Czytales kilka postow wzcesniej? Jak zalozysz glowice z A2 na blok z tlokami C4 to zmniejszysz CR o jakies 0,2.

garaż
24-03-14, 10:23
Podpowie ktoś czy zmiana głowicy w b18c4 na ta z B16a2 bez zmiany tlokow doprezy go trochę
Będę miał do dyspozycji słupek b18c4 i B16a2 ktore mam obecnie w aucie i chciałbym z tego wykrzesać nieco więcej zwłaszcza że mam wałki z B18C
b16a2/b18c6 maja identyczna wielkosc komory spalania , b18c4 ma ja mniejsza przez co CR przy tej glowicy na tlokach wypada wiekszy

kazik2_h9w3
24-03-14, 11:40
Ok no spoko faktycznie nie doczytalem

Starstruck
24-03-14, 13:16
Kazik, jak zrobisz tę "operację" to daj znać jaki efekt, bo jestem mega ciekawy :).

Fawor
24-03-14, 13:33
no ale jakie mają być efekty? Zrobisz sobie po prostu B18C4 z ciut mniejszym, CR, jeśli zostawisz oem tloki. Dolot ze ssącym, wydechowy i wydech, strojenie i na rzetelnej hamowni będzie 18X. Dołożyć tłoki z B16 i będzie 19X. That's all. Takich setupów 'jak mrówków'. Sajmon miał, Dylu miał..Na jakiej głowicy będzie to zbudowane to już nie robi znaczącej różnicy.

Starstruck
24-03-14, 13:50
Na "nierzetelnej" hamowni to i pewnie 200 pęknie ;).

Ja w zamyśle miałem to, żeby podciągnąć bardziej moment w tym silniku i na pewno da się to w ten sposób uzyskać :). Cyferki swoją drogą, najważniejsze zadowolenie z efektów. Poza tym koszta jeszcze są akceptowalne przy takim setupie :).

Fawor
24-03-14, 13:53
no to po prostu przejedź się takim B18C4 w podobnej budzie i wiesz wszystko. Nic innego z takiego setupu nie uzyskasz - ani mniej, ani więcej.

kazik2_h9w3
24-03-14, 14:37
Na pewno napiszę ale jeszcze długa droga, na razie słupek B18 stoi i nie wiem jaki jest jego dokładny stan nie mam kiedy się za to zabrać
Na pewno chciałbym to lekko doprężyć by był większy pożytek z wałków które mam
Pomyślałem by zostawić głowicę z A2 by nie przerabiać ssaka poza tym głowica niedawno miała wymieniane uszczelniacze także było by nieco szybciej i nieco bym zaoszczędził

lozek
24-03-14, 15:51
Tomek ładuj dół z C4 z tłokami z A2 i będzie git. Przebije sie 190 na bank i gitarrrra (przy dobrym wydechu, dolocie i strojeniu ofc). Nie wiem co tu rozkminiać, nie jest to żaden nadzwyczajny setup, drogi przeorane jak k*rwy przy krajowej 7-ce.

PS - taki setup az sie bedzie prosił o wałki by przebić magiczne 200km :)