Zobacz pełną wersję : Rozmiar opon i felg.
Witam wszystkich!
Chciałbym się dowiedzieć czy opony o rozmiarze 205/45/R17 będą odpowiednie do Hondy civic 1.4i z 1996r.
Interesuje mnie to czy nie będą za duże koła i czy opony nie są za szerokie:confused:
W mojej opinii nieco za szerokie/duże.
Ja proponowałbym felgi w rozmiarze 15' lub 16', opony 195/50, ewentualnie 195/45.
17 cali na seryjnym zawieszeniu robi z tego autka trochę karocę.
polecam felga 16" i oponka 195/45 lub 195/40. Myślę, że dla silnika 1.4 felga 17" będzie zabójcza :)
Ja koledzy piszą, wg mnie 195/45/16 to max.
Akurat ostatnio zmieniłem opony na 205/45/17 i przy obniżeniu -30 fajnie wygląda, ale przy maksymalnym skręcie lekko trze :)
czyli odradzacie tak dużych kół i szerokich opon do tego auta?
Mam możliwość kupna takich kół:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4043923585
lub takie felgi, mniejsze koła ale opony 205:
http://allegro.pl/super-felgi-dezent-7x16-et38-4x100-golf-3-itp-i4064810931.html
jeszcze mam pytanie jaki otwór centrujący musi byc?
Otwór centrujący 56.1 lub większy ale wtedy trzeba mieć te ringi do ustawienia ;)
Opony przy silniku D14 max 195
195/50R16 były bardzo komfortowe
205/45R16 i na MTSie troszeczkę sie tłucze ;)
a 185/65/R15 byłyby odpowiednie?
Sorki, nie wiem czy tu piszę się na temat czy muszę utworzyć swój własny ale również przymierzam się do nowych opon letnich i przy okazji alufelgi chciałbym kupić gdyż nie mam :) i tu pytanie, jakie najlepiej wymiary alufelgi kupować i wymiary opon takie żeby były fajne a nie takie sobie :D oczywiscie moga byc optymalne zalecane itd ale nie znam tych parametrów :)
Myślę, że dla silnika 1.4 felga 17" będzie zabójcza
Eeee tam nie jest tak źle :), D14 nawet jeszcze przsypiesza.....choć bylejak, jak to D14, ale przyspiesza :D
Akurat ostatnio zmieniłem opony na 205/45/17 i przy obniżeniu -30 fajnie wygląda, ale przy maksymalnym skręcie lekko trze
Jakie ET i szerokość felgi. U mnie na 17 7J ET35 na mocno zglebionym aucie przy oponach 195/40/17 nic a nic nie trze nawet przy pełnym skręcie.
185/65/R15
65 na 15 calach to będze okropny balon. Wg producenta przy feldze 15 cali powinna być oponka 195/55/15. Dla 14 cali jest 185/65/14.
Za wysokie koło. 185/55/15 jak już. Przy takich jest szansa na rant ochronny.
Sorki, nie wiem czy tu piszę się na temat czy muszę utworzyć swój własny ale również przymierzam się do nowych opon letnich i przy okazji alufelgi chciałbym kupić gdyż nie mam i tu pytanie, jakie najlepiej wymiary alufelgi kupować i wymiary opon takie żeby były fajne a nie takie sobie oczywiscie moga byc optymalne zalecane itd ale nie znam tych parametrów
Poczytaj kilka bele jakich tematów o oponach w tym dziale a się dowiesz. Temat wałkowany tak wiele razy.....
Seryjnie w MB2 D14Z4 miałem 185/60R14.
W zeszłym sezonie kupiłem Fuldy EcoControl HP 195/55R15 i posiadają rant ochronny :) W poprzednich Fuldach CaratProgresso w tym samym rozmiarze rantu nie było.
Na oponce 195/50R15 auto wygląda strasznie kiepsko, koła wyglądają na bardzo malutkie.
Dla 14 cali jest 185/65/14. U mnie seryjnie jest 185/60 R14
a 185/60/15??
Jeszcze niedawno chciałeś 205/45R17...
Wiem ale to ciągle tylko domysły, szukam i zastanawiam się które mogą być najlepsze, optymalne. Kilka waszych opini, troche pomyślałem i stwierdziłem że kupie 185/60 R15. Myślę że to będzie najlepsza opcja żeby był odpowiedni komfort, wygląd i spalanie.
Myślę że to będzie najlepsza opcja żeby był odpowiedni komfort, wygląd i spalanie.
Jakoś tego nie widzę. Załóż lepiej 195/55 R15.
Już kupiłem, zobaczymy efekty :D podeśle fotki jak wszystko dojdzie.
Po co wywazac otwarte drzwi? Sa sprawdzone rozmiary opon i najlepiej tego sie trzymac.
Jezeli chcesz miec nizej twardziej i bardziej "sportowo" 195/50/15
Plusy:
lepsze prowadzenie
Ladniejszy wyglad
bardzo niska cena opon
Minusy:
Twardo
Opona z niskim profilem lubi sie uszkodzic
Jezeli chcesz miec komfortowo, wyzej i wali Cie to czy w zakret wejdziesz 100 czy 105 to 205/55/16
Plusy:
Tanie opony jak na ten rozmiar
komfort prowadzenia
Polskie dziury nie robia na Tobie wrażenia.
Minusy:
Gorsze prowadzenie
Koledzy z forum beda wytykac Cie palcami ze nie jestes JDM :)
Pozdrawiam.
Jak chce mieć komfortowo, to mógłby wziąć 175 albo 185/65R14. W portfelu też by trochę zostało.
Poza tym 195/50R15 wcale nie jest niska. Jak dla mnie, to jest bez wad. Nie bez powodu połowa forum na tym jezdzi.
Felgi i opony założone a oto efekt.
http://images65.fotosik.pl/803/dec67f8da93cefcem.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dec67f8da93cefce)
http://images63.fotosik.pl/802/b4537b3eacdf6d31m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b4537b3eacdf6d31)
Na co się zdecydowałeś w końcu? 185/65R15?
One lekko śmigane, prawda?
185/60 R15
Trochę śmigane. Nie było mnie w tym momencie stać na nówki a potrzebowałem letnich opon.
ja od 6 lat (sic!) mam letnie opony 185/60/14 i wlasnie chce kupić nowe opony 15' cali z tego co widze zalecana 195/55/15 a tu czytam że "ponad połowa śmiga na 195/50/15" te 50 to szerokość opony taka wąska? jeszcze chce kupić do tego alufelgi, oczywiście chcę żeby opony i alusy wyglądały troche sportowo ale oczywiście że ta honda nie jest sportowa:D
ja od 6 lat (sic!) mam letnie opony 185/60/14 i wlasnie chce kupić nowe opony 15' cali z tego co widze zalecana 195/55/15 a tu czytam że "ponad połowa śmiga na 195/50/15" te 50 to szerokość opony taka wąska? jeszcze chce kupić do tego alufelgi, oczywiście chcę żeby opony i alusy wyglądały troche sportowo ale oczywiście że ta honda nie jest sportowa:D
Gdzie widzisz, że zalecana to 195/55R15?
"Te 50" to stosunek do szerokości.
Gdzie widzisz, że zalecana to 195/55R15?
"Te 50" to stosunek do szerokości.
ktoś w tym temacie napisał ze tak jest najlepiej, więc zrozumialem jako zalecana, a jak producent zaleca opony przy 15' cali?
"Te 50" to stosunek do szerokości.
czyli tak źle nie wyglądają od moich obecnych 60? pytam gdyż jestem nowy w ogóle i pierwszy raz w życiu przymierzam się do kupna opon i alufelg ;] te 6 lat wcześniej jeździł poprzedni właściciel i mówił że już wypada zmienić na nowe letnie ;) (jeździłem nim sezon)
W tym autku 15 cali wychodziło właściwie tylko w vti, i było to właśnie 195/55.
W zwyczajnych wersjach było to najczęściej 175/65R14 albo 185/65R14.
Jak chcesz zwyczajną, dość ładną i niezbyt niską oponę, to poszukaj 195/50R15. W dziale 5D&aero możesz sobie zobaczyć jak to się prezentuje. Tak jak pisałem - kompromis między wyglądem, a komfortem.
Pytanie:
Do Civica MC2 Vti czy podejdą 16" 4x7j ET35??
Na tym opony: 2 szt. 215/40 2szt. 205/45
znalazłem gdzieś regułę na forum:
REGUŁA DOTYCZĄCA CIVICA 5 I 6 GENERACJI
DLA FELG 15", 16" i 17" średnicy ZALECANA SZEROKOŚĆ FELGI WYNOSI 6,5" LUB 7"
OFFSET:
Dla felg szerokości 6,5" - od 38 do 50
Dla felg szerokości 7" - od 40 do 50
Przy takich parametrach felga nie obciera o amortyzator, zawieszenie oraz nadkole niezależnie od obniżenia.
Rozmiary opon:
195/50R15; 195/55R15; 205/50R15
195/45R16; 205/45R16; 205/40R16; 215/40R16
205/40R17
opony ok, ale ET trochę małe??
Pytanie:
Do Civica MC2 Vti czy podejdą 16" 4x7j ET35??
Na tym opony: 2 szt. 215/40 2szt. 205/45
znalazłem gdzieś regułę na forum:
REGUŁA DOTYCZĄCA CIVICA 5 I 6 GENERACJI
DLA FELG 15", 16" i 17" średnicy ZALECANA SZEROKOŚĆ FELGI WYNOSI 6,5" LUB 7"
OFFSET:
Dla felg szerokości 6,5" - od 38 do 50
Dla felg szerokości 7" - od 40 do 50
Przy takich parametrach felga nie obciera o amortyzator, zawieszenie oraz nadkole niezależnie od obniżenia.
Rozmiary opon:
195/50R15; 195/55R15; 205/50R15
195/45R16; 205/45R16; 205/40R16; 215/40R16
205/40R17
opony ok, ale ET trochę małe??
ja mam felgę 16" 7,5J ET38 na tym opona 205/45 i jest wszystko oki ;) przy max skręcie nic nie obciera nie drze i nie lapie ^^
Trzeba tylko uważać przy obniżeniu auta zeby opona nie spotkała się z rantem błotników
Doradzajcie właścicielom MB6/MC2 odpowiednie ET (większe wysunięcie piast niż w innych MB/MC).
Wiadomo, że auto załadowane z tyłu czasem siada tak, że opony mogą się chować w nadkolach. Jak ET jest za małe, np 38, to na hopkach nie ma szans, żeby nie tarło z tyłu.
RAVEN, do MC2 do opony 195 min.et40 (lepiej 45); do opony 205 min.et42-45; 215 -nie wiem, nie testowałem, ale domyślam się, że trzeba et48-50. Piszę o standardowych nadkolach/błotnikach, bez przeróbek.
I jeszcze jedno zastrzeżenie: opona oponie nie równa, a ja piszę o moich doświadczeniach.
W tym autku 15 cali wychodziło właściwie tylko w vti, i było to właśnie 195/55.
W zwyczajnych wersjach było to najczęściej 175/65R14 albo 185/65R14.
Wychodziły na 185/60R14.
Jeździłem na wszystkich rozmiarach dedykowanych do angielki i najdokładniej dopasowane są właśnie 195/55R15. Prędkość 100kph na zegarach to 99kph na GPS. Przy 175/65R14 to ok 6kph różnicy.
Trzeba tylko uważać przy obniżeniu auta zeby opona nie spotkała się z rantem błotników
Wszystko zależy ile obniżasz. U mnie na ustawieniu gwintu w górę rant felgi jest równo z nadkolem. Jak zglebię auto opona się chowa w nadkole bo robi się negatyw.
Podepnę się do tematu, obecnie jeżdżę na 185/60/ R15 i chce się przerzucić na 185/65/R 15, podejdą takie opony czy będzie coś ocierać o nadwozie?.
Jak zaglądałem pod nadkole to niby luzu jest jeszcze że ho ho ale lepiej sprawdzić. Wiem że 195/55/ R 15 to optimum ale nie będzie auto za bardzo kapciowate? Nie będzie więcej palił?
185/65R14 były w standardzie i było jeszcze dość luźno, więc myślę, że cal więcej na średnicy nie powinien powodować problemów.
myślę że może opona 195/45/15 będą dobre? wizualnie będzie świetnie się prezentować do alufelg 15' (jeszcze nie mam kupione) a i czy rozstaw śrub do Hondy Civic 1.5 V-Tec Hatchback 98 rocznik 114KM to 4x100 czy 4x114?? przekopałem całe forum i mało było pewnych odpowiedzi więc chciałbym się zapytać dla pewności ;) (wiem że na feldze widać ale nie mam zamiaru odkręcać po to żeby zobaczyć rozmiar) więc liczę na waszą pomoc :)
bartek1706
13-04-14, 19:56
4x100
Nie będzie więcej palił?
Przy zmianie kół w Civicu z zimowych, alu 185/65/14, (ok. 16 kg jedno koło) na letnie alu 195/50/15 (dokładnie 15 kg jedno koło), nie zauważyłem różnicy w spalaniu.
Przy zmianie kół w Imprezie z zimowych, stal 175/65/15 (ok. 13,5 kg jedno koło) na letnie alu 205/50/16 (ok. 16 kg jedno koło), również nie zauważyłem różnicy w spalaniu.
Wprawdzie nie mierzyłem tego strzykawką, ale jak była jakaś różnica, to znikoma.
Ważne, aby trzymać odpowiednie ciśnienie.
myślę że może opona 195/45/15 będą dobre?
Uważam, że taka szerokość i profil opony będą bardziej odpowiednie dla 16 cali. W tej budzie powinno to wyglądać ok.
Znajomy ostatnio założył do EK 205/50/16 i też wygląda dobrze, ale ciut niższa oponka by nie zaszkodziła ;)
Ja mam u siebie R 14 185/60, taki sam rozmiar mam na naklejce na drzwiach. Tak przy okazji zapytam jeszcze, czy po zmianie na 15 195/50 spalanie odczuwalnie skacze do góry ?
A jak z prowadzeniem auta po zmianie na szerszy i większy kapeć? np. na takie 16 cali 205szer.
obecnie mam 175/65/14 czyli seria, i seryjny zawias.
Nie wiem na ile duża jest różnica w zachowaniu auta na zakrętach i ogólnym prowadzeniu się, czy zmiana jest warta świeczki?
pomijając względy estetyczne większego kapcia
bartek1706
13-04-14, 22:25
Na pewno w koleinach na szerszej oponie trzeba mocniej trzymać kierownicę ;)
A jak z prowadzeniem auta po zmianie na szerszy i większy kapeć? np. na takie 16 cali 205szer.
obecnie mam 175/65/14 czyli seria, i seryjny zawias.
Nie wiem na ile duża jest różnica w zachowaniu auta na zakrętach i ogólnym prowadzeniu się, czy zmiana jest warta świeczki?
pomijając względy estetyczne większego kapcia
W prowadzeniu, w zakrętach jest przepaść! Niższa i szersza opona, na szerszej feldze nie kładzie się tak w zakrętach. Choć też sporo zależy od twardości ścianki opony. Z drugiej strony, w Cifie mam 195/50 czyli opona ma 9,75 cm wysokości i się kładzie bo jest prawie nowa, mocno trzyma i prędzej się położy niż puści.
A w Szuwarze mam 205/50 czyli 10,5 cm wysokości. O 5 mm wyższa niż w Cifie, a się nie kładzie bo jest leciwa i konsystencją bardziej przypomina plastik niż gumę, więc prędzej puści niż się położy ;)
Na pewno w koleinach na szerszej oponie trzeba mocniej trzymać kierownicę
Zapomniałem o tym, a rzeczywiście tak jest. Ukł. kierowniczy staje się czulszy na podłużne nierówności. Ale coś, za coś.
Tak przy okazji zapytam jeszcze, czy po zmianie na 15 195/50 spalanie odczuwalnie skacze do góry ?
Odpowiedź:
Przy zmianie kół w Civicu z zimowych, alu 185/65/14, (ok. 16 kg jedno koło) na letnie alu 195/50/15 (dokładnie 15 kg jedno koło), nie zauważyłem różnicy w spalaniu.
Przy zmianie kół w Imprezie z zimowych, stal 175/65/15 (ok. 13,5 kg jedno koło) na letnie alu 205/50/16 (ok. 16 kg jedno koło), również nie zauważyłem różnicy w spalaniu.
Wprawdzie nie mierzyłem tego strzykawką, ale jak była jakaś różnica, to znikoma.
Podejrzewam, że jak nawoskujesz karoserię, złożysz lusterka, wywalisz wycieraczki i antenę, zmniejszając tym opory powietrza, to będzie większa różnica niż przy zmianie opon :)
Masa pojazdu i opory toczenia to pikuś w porównaniu do oporu powietrza, przynajmniej przy większych prędkościach.
Mnie pomiędzy 175 w zimie, a 195 w lecie pali liter wiecej, ale silnik słaby.
Sent from N8-00 using Tapatalk
Roznica moze wynikac z tego, ze latem jezdzisz szybciej niz zima ;)
Mnie pomiędzy 175 w zimie, a 195 w lecie pali liter wiecej, ale silnik słaby.
Sent from N8-00 using Tapatalk
A ja zimą mam 185/60 a latem 205/45 i pali tyle samo ;)
U mnie również po wymianie z 185/65/14 na 195/50/15 żadnych zmian w spalaniu, sprawdzane komputerkiem.
Wy macie silniki, ja agregat :P Auto sporo słabsze na 195 niestety.
Sent from N8-00 using Tapatalk
Ja tu na tej feldze 7,5 cala i tak zaczynam myśleć o kapciu 215 bo 205 za wąska jest
Ja tu na tej feldze 7,5 cala i tak zaczynam myśleć o kapciu 215 bo 205 za wąska jest
tez mam 7,5J i jeździłem na 195/50 :P teraz 205/45 i więcej bym nie dawał
Ja akurat widzę jak opona jest naciagnieta i dobrze to nie wygląda, nawet na oponie wybite mam 7 cali
witam, chyba zdecydowałem się na kupno 195/50/15, mam obecnie 185/60/14, jaka będzie różnica? myślę że twardniej będzie odczuwać i kierownice może mocniej trzymać, a jak tam ze spalaniem? i czy muszę patrzyć na ET45 czy też inne bo nie znam się? ;)
Jeszcze raz...
Ze spalaniem nic, a jak już to minimalnie. Rozmiar odpowiedni, licznik nie będzie kłamać. W koleinach spokojnie, kiery z rąk Ci nie wyrwie ;)
Co do ET to wejdź tu:
http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi
Wprowadź dane swojej obecnej felgi i porównaj je z tą którą masz zamiar kupić.
Potrzebna Ci będzie szerokość felgi, ET i średnica.
BTW:
Mam taki sam rozmiar, ale... Jakbym miał zmieniać znowu koła, to do angielki wcisnąłbym jednak 16 z oponą 195/45 lub 205/40.
Przy tak dużej budzie 15 i tak się gubi:
http://www.forum.subaru.pl/uploads/gallery_9259_400_1477016.jpg
Chociaż jakby była lekka gleba to wyglądałoby cacy i na 15 :p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.