PDA

Zobacz pełną wersję : Rozmiar opon i felg.



BartuX
19-03-14, 20:41
Witam wszystkich!
Chciałbym się dowiedzieć czy opony o rozmiarze 205/45/R17 będą odpowiednie do Hondy civic 1.4i z 1996r.
Interesuje mnie to czy nie będą za duże koła i czy opony nie są za szerokie:confused:

MM63
19-03-14, 22:22
W mojej opinii nieco za szerokie/duże.
Ja proponowałbym felgi w rozmiarze 15' lub 16', opony 195/50, ewentualnie 195/45.
17 cali na seryjnym zawieszeniu robi z tego autka trochę karocę.

VTECE
20-03-14, 10:01
polecam felga 16" i oponka 195/45 lub 195/40. Myślę, że dla silnika 1.4 felga 17" będzie zabójcza :)

lukwycz
20-03-14, 13:11
Ja koledzy piszą, wg mnie 195/45/16 to max.
Akurat ostatnio zmieniłem opony na 205/45/17 i przy obniżeniu -30 fajnie wygląda, ale przy maksymalnym skręcie lekko trze :)

BartuX
20-03-14, 17:07
czyli odradzacie tak dużych kół i szerokich opon do tego auta?

Mam możliwość kupna takich kół:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4043923585
lub takie felgi, mniejsze koła ale opony 205:
http://allegro.pl/super-felgi-dezent-7x16-et38-4x100-golf-3-itp-i4064810931.html

BartuX
20-03-14, 19:24
jeszcze mam pytanie jaki otwór centrujący musi byc?

kuster
20-03-14, 19:37
Otwór centrujący 56.1 lub większy ale wtedy trzeba mieć te ringi do ustawienia ;)
Opony przy silniku D14 max 195
195/50R16 były bardzo komfortowe
205/45R16 i na MTSie troszeczkę sie tłucze ;)

BartuX
20-03-14, 21:17
a 185/65/R15 byłyby odpowiednie?

Barti90
20-03-14, 21:57
Sorki, nie wiem czy tu piszę się na temat czy muszę utworzyć swój własny ale również przymierzam się do nowych opon letnich i przy okazji alufelgi chciałbym kupić gdyż nie mam :) i tu pytanie, jakie najlepiej wymiary alufelgi kupować i wymiary opon takie żeby były fajne a nie takie sobie :D oczywiscie moga byc optymalne zalecane itd ale nie znam tych parametrów :)

MikeFoto
20-03-14, 22:02
Myślę, że dla silnika 1.4 felga 17" będzie zabójcza

Eeee tam nie jest tak źle :), D14 nawet jeszcze przsypiesza.....choć bylejak, jak to D14, ale przyspiesza :D


Akurat ostatnio zmieniłem opony na 205/45/17 i przy obniżeniu -30 fajnie wygląda, ale przy maksymalnym skręcie lekko trze

Jakie ET i szerokość felgi. U mnie na 17 7J ET35 na mocno zglebionym aucie przy oponach 195/40/17 nic a nic nie trze nawet przy pełnym skręcie.


185/65/R15

65 na 15 calach to będze okropny balon. Wg producenta przy feldze 15 cali powinna być oponka 195/55/15. Dla 14 cali jest 185/65/14.

lukwycz
20-03-14, 22:03
Za wysokie koło. 185/55/15 jak już. Przy takich jest szansa na rant ochronny.

MikeFoto
20-03-14, 22:04
Sorki, nie wiem czy tu piszę się na temat czy muszę utworzyć swój własny ale również przymierzam się do nowych opon letnich i przy okazji alufelgi chciałbym kupić gdyż nie mam i tu pytanie, jakie najlepiej wymiary alufelgi kupować i wymiary opon takie żeby były fajne a nie takie sobie oczywiscie moga byc optymalne zalecane itd ale nie znam tych parametrów

Poczytaj kilka bele jakich tematów o oponach w tym dziale a się dowiesz. Temat wałkowany tak wiele razy.....

lookaty
21-03-14, 20:49
Seryjnie w MB2 D14Z4 miałem 185/60R14.

W zeszłym sezonie kupiłem Fuldy EcoControl HP 195/55R15 i posiadają rant ochronny :) W poprzednich Fuldach CaratProgresso w tym samym rozmiarze rantu nie było.

Na oponce 195/50R15 auto wygląda strasznie kiepsko, koła wyglądają na bardzo malutkie.

T0mekk1
22-03-14, 09:17
Dla 14 cali jest 185/65/14. U mnie seryjnie jest 185/60 R14

BartuX
22-03-14, 23:32
a 185/60/15??

MM63
22-03-14, 23:42
a 185/60/15??

Jeszcze niedawno chciałeś 205/45R17...

BartuX
23-03-14, 11:30
Wiem ale to ciągle tylko domysły, szukam i zastanawiam się które mogą być najlepsze, optymalne. Kilka waszych opini, troche pomyślałem i stwierdziłem że kupie 185/60 R15. Myślę że to będzie najlepsza opcja żeby był odpowiedni komfort, wygląd i spalanie.

T0mekk1
24-03-14, 18:27
Myślę że to będzie najlepsza opcja żeby był odpowiedni komfort, wygląd i spalanie.
Jakoś tego nie widzę. Załóż lepiej 195/55 R15.

BartuX
24-03-14, 21:13
Już kupiłem, zobaczymy efekty :D podeśle fotki jak wszystko dojdzie.

choyli
24-03-14, 23:46
Po co wywazac otwarte drzwi? Sa sprawdzone rozmiary opon i najlepiej tego sie trzymac.

Jezeli chcesz miec nizej twardziej i bardziej "sportowo" 195/50/15
Plusy:
lepsze prowadzenie
Ladniejszy wyglad
bardzo niska cena opon

Minusy:
Twardo
Opona z niskim profilem lubi sie uszkodzic


Jezeli chcesz miec komfortowo, wyzej i wali Cie to czy w zakret wejdziesz 100 czy 105 to 205/55/16

Plusy:

Tanie opony jak na ten rozmiar
komfort prowadzenia
Polskie dziury nie robia na Tobie wrażenia.

Minusy:

Gorsze prowadzenie
Koledzy z forum beda wytykac Cie palcami ze nie jestes JDM :)


Pozdrawiam.

MM63
25-03-14, 07:49
Jak chce mieć komfortowo, to mógłby wziąć 175 albo 185/65R14. W portfelu też by trochę zostało.
Poza tym 195/50R15 wcale nie jest niska. Jak dla mnie, to jest bez wad. Nie bez powodu połowa forum na tym jezdzi.

BartuX
25-03-14, 18:15
Felgi i opony założone a oto efekt.

http://images65.fotosik.pl/803/dec67f8da93cefcem.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dec67f8da93cefce)

http://images63.fotosik.pl/802/b4537b3eacdf6d31m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b4537b3eacdf6d31)

MM63
25-03-14, 18:28
Na co się zdecydowałeś w końcu? 185/65R15?
One lekko śmigane, prawda?

BartuX
25-03-14, 21:36
185/60 R15
Trochę śmigane. Nie było mnie w tym momencie stać na nówki a potrzebowałem letnich opon.

Barti90
29-03-14, 11:41
ja od 6 lat (sic!) mam letnie opony 185/60/14 i wlasnie chce kupić nowe opony 15' cali z tego co widze zalecana 195/55/15 a tu czytam że "ponad połowa śmiga na 195/50/15" te 50 to szerokość opony taka wąska? jeszcze chce kupić do tego alufelgi, oczywiście chcę żeby opony i alusy wyglądały troche sportowo ale oczywiście że ta honda nie jest sportowa:D

MM63
29-03-14, 12:16
ja od 6 lat (sic!) mam letnie opony 185/60/14 i wlasnie chce kupić nowe opony 15' cali z tego co widze zalecana 195/55/15 a tu czytam że "ponad połowa śmiga na 195/50/15" te 50 to szerokość opony taka wąska? jeszcze chce kupić do tego alufelgi, oczywiście chcę żeby opony i alusy wyglądały troche sportowo ale oczywiście że ta honda nie jest sportowa:D

Gdzie widzisz, że zalecana to 195/55R15?
"Te 50" to stosunek do szerokości.

Barti90
29-03-14, 12:35
Gdzie widzisz, że zalecana to 195/55R15?
"Te 50" to stosunek do szerokości.
ktoś w tym temacie napisał ze tak jest najlepiej, więc zrozumialem jako zalecana, a jak producent zaleca opony przy 15' cali?



"Te 50" to stosunek do szerokości.

czyli tak źle nie wyglądają od moich obecnych 60? pytam gdyż jestem nowy w ogóle i pierwszy raz w życiu przymierzam się do kupna opon i alufelg ;] te 6 lat wcześniej jeździł poprzedni właściciel i mówił że już wypada zmienić na nowe letnie ;) (jeździłem nim sezon)

MM63
29-03-14, 12:41
W tym autku 15 cali wychodziło właściwie tylko w vti, i było to właśnie 195/55.
W zwyczajnych wersjach było to najczęściej 175/65R14 albo 185/65R14.

Jak chcesz zwyczajną, dość ładną i niezbyt niską oponę, to poszukaj 195/50R15. W dziale 5D&aero możesz sobie zobaczyć jak to się prezentuje. Tak jak pisałem - kompromis między wyglądem, a komfortem.

raven
30-03-14, 00:11
Pytanie:

Do Civica MC2 Vti czy podejdą 16" 4x7j ET35??
Na tym opony: 2 szt. 215/40 2szt. 205/45

znalazłem gdzieś regułę na forum:
REGUŁA DOTYCZĄCA CIVICA 5 I 6 GENERACJI
DLA FELG 15", 16" i 17" średnicy ZALECANA SZEROKOŚĆ FELGI WYNOSI 6,5" LUB 7"
OFFSET:
Dla felg szerokości 6,5" - od 38 do 50
Dla felg szerokości 7" - od 40 do 50
Przy takich parametrach felga nie obciera o amortyzator, zawieszenie oraz nadkole niezależnie od obniżenia.
Rozmiary opon:
195/50R15; 195/55R15; 205/50R15
195/45R16; 205/45R16; 205/40R16; 215/40R16
205/40R17

opony ok, ale ET trochę małe??

kuster
30-03-14, 00:55
Pytanie:

Do Civica MC2 Vti czy podejdą 16" 4x7j ET35??
Na tym opony: 2 szt. 215/40 2szt. 205/45

znalazłem gdzieś regułę na forum:
REGUŁA DOTYCZĄCA CIVICA 5 I 6 GENERACJI
DLA FELG 15", 16" i 17" średnicy ZALECANA SZEROKOŚĆ FELGI WYNOSI 6,5" LUB 7"
OFFSET:
Dla felg szerokości 6,5" - od 38 do 50
Dla felg szerokości 7" - od 40 do 50
Przy takich parametrach felga nie obciera o amortyzator, zawieszenie oraz nadkole niezależnie od obniżenia.
Rozmiary opon:
195/50R15; 195/55R15; 205/50R15
195/45R16; 205/45R16; 205/40R16; 215/40R16
205/40R17

opony ok, ale ET trochę małe??

ja mam felgę 16" 7,5J ET38 na tym opona 205/45 i jest wszystko oki ;) przy max skręcie nic nie obciera nie drze i nie lapie ^^
Trzeba tylko uważać przy obniżeniu auta zeby opona nie spotkała się z rantem błotników

lukwycz
30-03-14, 09:38
Doradzajcie właścicielom MB6/MC2 odpowiednie ET (większe wysunięcie piast niż w innych MB/MC).
Wiadomo, że auto załadowane z tyłu czasem siada tak, że opony mogą się chować w nadkolach. Jak ET jest za małe, np 38, to na hopkach nie ma szans, żeby nie tarło z tyłu.
RAVEN, do MC2 do opony 195 min.et40 (lepiej 45); do opony 205 min.et42-45; 215 -nie wiem, nie testowałem, ale domyślam się, że trzeba et48-50. Piszę o standardowych nadkolach/błotnikach, bez przeróbek.
I jeszcze jedno zastrzeżenie: opona oponie nie równa, a ja piszę o moich doświadczeniach.

lookaty
30-03-14, 14:36
W tym autku 15 cali wychodziło właściwie tylko w vti, i było to właśnie 195/55.
W zwyczajnych wersjach było to najczęściej 175/65R14 albo 185/65R14.




Wychodziły na 185/60R14.

Jeździłem na wszystkich rozmiarach dedykowanych do angielki i najdokładniej dopasowane są właśnie 195/55R15. Prędkość 100kph na zegarach to 99kph na GPS. Przy 175/65R14 to ok 6kph różnicy.

MikeFoto
31-03-14, 13:49
Trzeba tylko uważać przy obniżeniu auta zeby opona nie spotkała się z rantem błotników

Wszystko zależy ile obniżasz. U mnie na ustawieniu gwintu w górę rant felgi jest równo z nadkolem. Jak zglebię auto opona się chowa w nadkole bo robi się negatyw.

majin
02-04-14, 12:35
Podepnę się do tematu, obecnie jeżdżę na 185/60/ R15 i chce się przerzucić na 185/65/R 15, podejdą takie opony czy będzie coś ocierać o nadwozie?.
Jak zaglądałem pod nadkole to niby luzu jest jeszcze że ho ho ale lepiej sprawdzić. Wiem że 195/55/ R 15 to optimum ale nie będzie auto za bardzo kapciowate? Nie będzie więcej palił?

Endrju1
02-04-14, 13:35
185/65R14 były w standardzie i było jeszcze dość luźno, więc myślę, że cal więcej na średnicy nie powinien powodować problemów.

Barti90
13-04-14, 18:41
myślę że może opona 195/45/15 będą dobre? wizualnie będzie świetnie się prezentować do alufelg 15' (jeszcze nie mam kupione) a i czy rozstaw śrub do Hondy Civic 1.5 V-Tec Hatchback 98 rocznik 114KM to 4x100 czy 4x114?? przekopałem całe forum i mało było pewnych odpowiedzi więc chciałbym się zapytać dla pewności ;) (wiem że na feldze widać ale nie mam zamiaru odkręcać po to żeby zobaczyć rozmiar) więc liczę na waszą pomoc :)

bartek1706
13-04-14, 19:56
4x100

pajac_am
13-04-14, 21:53
Nie będzie więcej palił?
Przy zmianie kół w Civicu z zimowych, alu 185/65/14, (ok. 16 kg jedno koło) na letnie alu 195/50/15 (dokładnie 15 kg jedno koło), nie zauważyłem różnicy w spalaniu.
Przy zmianie kół w Imprezie z zimowych, stal 175/65/15 (ok. 13,5 kg jedno koło) na letnie alu 205/50/16 (ok. 16 kg jedno koło), również nie zauważyłem różnicy w spalaniu.
Wprawdzie nie mierzyłem tego strzykawką, ale jak była jakaś różnica, to znikoma.
Ważne, aby trzymać odpowiednie ciśnienie.



myślę że może opona 195/45/15 będą dobre?
Uważam, że taka szerokość i profil opony będą bardziej odpowiednie dla 16 cali. W tej budzie powinno to wyglądać ok.

Znajomy ostatnio założył do EK 205/50/16 i też wygląda dobrze, ale ciut niższa oponka by nie zaszkodziła ;)

Angielka
13-04-14, 22:02
Ja mam u siebie R 14 185/60, taki sam rozmiar mam na naklejce na drzwiach. Tak przy okazji zapytam jeszcze, czy po zmianie na 15 195/50 spalanie odczuwalnie skacze do góry ?

fakir
13-04-14, 22:15
A jak z prowadzeniem auta po zmianie na szerszy i większy kapeć? np. na takie 16 cali 205szer.
obecnie mam 175/65/14 czyli seria, i seryjny zawias.

Nie wiem na ile duża jest różnica w zachowaniu auta na zakrętach i ogólnym prowadzeniu się, czy zmiana jest warta świeczki?
pomijając względy estetyczne większego kapcia

bartek1706
13-04-14, 22:25
Na pewno w koleinach na szerszej oponie trzeba mocniej trzymać kierownicę ;)

pajac_am
13-04-14, 23:25
A jak z prowadzeniem auta po zmianie na szerszy i większy kapeć? np. na takie 16 cali 205szer.
obecnie mam 175/65/14 czyli seria, i seryjny zawias.

Nie wiem na ile duża jest różnica w zachowaniu auta na zakrętach i ogólnym prowadzeniu się, czy zmiana jest warta świeczki?
pomijając względy estetyczne większego kapcia

W prowadzeniu, w zakrętach jest przepaść! Niższa i szersza opona, na szerszej feldze nie kładzie się tak w zakrętach. Choć też sporo zależy od twardości ścianki opony. Z drugiej strony, w Cifie mam 195/50 czyli opona ma 9,75 cm wysokości i się kładzie bo jest prawie nowa, mocno trzyma i prędzej się położy niż puści.
A w Szuwarze mam 205/50 czyli 10,5 cm wysokości. O 5 mm wyższa niż w Cifie, a się nie kładzie bo jest leciwa i konsystencją bardziej przypomina plastik niż gumę, więc prędzej puści niż się położy ;)


Na pewno w koleinach na szerszej oponie trzeba mocniej trzymać kierownicę
Zapomniałem o tym, a rzeczywiście tak jest. Ukł. kierowniczy staje się czulszy na podłużne nierówności. Ale coś, za coś.


Tak przy okazji zapytam jeszcze, czy po zmianie na 15 195/50 spalanie odczuwalnie skacze do góry ?
Odpowiedź:


Przy zmianie kół w Civicu z zimowych, alu 185/65/14, (ok. 16 kg jedno koło) na letnie alu 195/50/15 (dokładnie 15 kg jedno koło), nie zauważyłem różnicy w spalaniu.
Przy zmianie kół w Imprezie z zimowych, stal 175/65/15 (ok. 13,5 kg jedno koło) na letnie alu 205/50/16 (ok. 16 kg jedno koło), również nie zauważyłem różnicy w spalaniu.
Wprawdzie nie mierzyłem tego strzykawką, ale jak była jakaś różnica, to znikoma.

Podejrzewam, że jak nawoskujesz karoserię, złożysz lusterka, wywalisz wycieraczki i antenę, zmniejszając tym opory powietrza, to będzie większa różnica niż przy zmianie opon :)
Masa pojazdu i opory toczenia to pikuś w porównaniu do oporu powietrza, przynajmniej przy większych prędkościach.

lookaty
14-04-14, 00:11
Mnie pomiędzy 175 w zimie, a 195 w lecie pali liter wiecej, ale silnik słaby.


Sent from N8-00 using Tapatalk

pajac_am
14-04-14, 00:44
Roznica moze wynikac z tego, ze latem jezdzisz szybciej niz zima ;)

szastal
14-04-14, 08:17
Mnie pomiędzy 175 w zimie, a 195 w lecie pali liter wiecej, ale silnik słaby.


Sent from N8-00 using Tapatalk

A ja zimą mam 185/60 a latem 205/45 i pali tyle samo ;)

Endrju1
14-04-14, 09:59
U mnie również po wymianie z 185/65/14 na 195/50/15 żadnych zmian w spalaniu, sprawdzane komputerkiem.

lookaty
16-04-14, 01:01
Wy macie silniki, ja agregat :P Auto sporo słabsze na 195 niestety.

Sent from N8-00 using Tapatalk

szastal
16-04-14, 12:12
Ja tu na tej feldze 7,5 cala i tak zaczynam myśleć o kapciu 215 bo 205 za wąska jest

kuster
16-04-14, 20:47
Ja tu na tej feldze 7,5 cala i tak zaczynam myśleć o kapciu 215 bo 205 za wąska jest

tez mam 7,5J i jeździłem na 195/50 :P teraz 205/45 i więcej bym nie dawał

szastal
16-04-14, 20:49
Ja akurat widzę jak opona jest naciagnieta i dobrze to nie wygląda, nawet na oponie wybite mam 7 cali

Barti90
19-04-14, 17:32
witam, chyba zdecydowałem się na kupno 195/50/15, mam obecnie 185/60/14, jaka będzie różnica? myślę że twardniej będzie odczuwać i kierownice może mocniej trzymać, a jak tam ze spalaniem? i czy muszę patrzyć na ET45 czy też inne bo nie znam się? ;)

pajac_am
19-04-14, 21:34
Jeszcze raz...
Ze spalaniem nic, a jak już to minimalnie. Rozmiar odpowiedni, licznik nie będzie kłamać. W koleinach spokojnie, kiery z rąk Ci nie wyrwie ;)
Co do ET to wejdź tu:
http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi

Wprowadź dane swojej obecnej felgi i porównaj je z tą którą masz zamiar kupić.
Potrzebna Ci będzie szerokość felgi, ET i średnica.

BTW:
Mam taki sam rozmiar, ale... Jakbym miał zmieniać znowu koła, to do angielki wcisnąłbym jednak 16 z oponą 195/45 lub 205/40.
Przy tak dużej budzie 15 i tak się gubi:

http://www.forum.subaru.pl/uploads/gallery_9259_400_1477016.jpg

Chociaż jakby była lekka gleba to wyglądałoby cacy i na 15 :p