PDA

Zobacz pełną wersję : cisnienie oleju



slayerek
19-03-14, 19:03
Witam, mam problem. Posiadam zegar AG od ciśnienia oleju, dziś zauważyłem, że gdy auto jest na luzie to ciśnienie spada praktycznie do 0 i zegar zaczyna mrugać na czerwono, podczas jazdy ciśnienie rośnie lecz gdy przyciskam sprzęgło to automatycznie spada do 0 i zaczyna mrugać... jeśli dodam gazu to rośnie... Gdy trochę pokazuje to przez jakiś czas utrzymuje jakieś ciśnienie ale po chwili znowu spada. Czy ktoś może mi powiedzieć co jest nie tak ?? może być czujnik przytkany ?? czy to pompa ?? Da się sprawdzić jakoś inaczej te ciśnienie aby wykluczyć wadliwy zegar (aczkolwiek wątpię bo wszystko do dzisiaj było w porządku )

ma1ster
19-03-14, 21:24
Jak Ci po odpaleniu gaśnie lampka ciśnienia oleju na desce... to wszystko jest ok...

Hektor139
19-03-14, 21:30
a czy na zimnym jak i gorącym silniku się tak dzieje

motomaniak1988
19-03-14, 22:54
gdybys mial zerowe cisnienie to juz dawno twoj silnik by sie zatarł :) pewnie chinskei zegary wariuja albo czujnik :P

slayerek
20-03-14, 10:10
Jak Ci po odpaleniu gaśnie lampka ciśnienia oleju na desce... to wszystko jest ok...
wszystko gasnie po odpaleniu



a czy na zimnym jak i gorącym silniku się tak dzieje
no i tu jest dobre pytanie niewiem czy przypadkiem nie dziej sie to na goracym silniku bo jak to zauwazyewlm to bylo okolo prawie 100stopni temp oleju (a przewaznie mam 90)



gdybys mial zerowe cisnienie to juz dawno twoj silnik by sie zatarł
chodzi oto ze jak jade itp (gaz jest wcisniety minimalnie to cisnienie juz sie pojawia)


Ogólnie wczoraj w nocy jak musiałem się przejechać ok 5-6km to wszystko było w porządku, dziś do pracy około 3km też wszystko grało, zobaczę czy jak się nagrzeje olej to będzie to samo

piotreek23
20-03-14, 10:56
Wykreć czujnik cisnienia oleju i wkręć manometr. I patrzaj, niech ci ktoś przygazuje a potem puści i będziesz widział na pewno nie będzie 0 :-)

sebawo
20-03-14, 11:09
Co masz za silnik? Generalnie do sprawdzenia ciśnienia jest zaślepka koło zaworu vtec (jeśli masz) gdzie wkręca się manometr. Jest to wygodniejsze niż wkręcanie go w podstawkę filtra oleju.
W Twoim przypadku wydaje mi się, że to kwestia czujnika.
Choć z drugiej strony ja miałem podobnie, tyle, że u mnie chwilowo wskazówka spadała do zera i po mniej niż sekundzie wracała na 2bary (na luzie). Byłem pewny, że to czujnik, ale ,co ciekawe, zmieniłem olej z valvo na motula i wskaźnik przestał wariować :)

Sheiva
20-03-14, 12:08
Wraz z olejem zmieniłeś filtr i to on zapewne był winowajcą.

slayerek
20-03-14, 14:48
silnik b16a2, niedługo będę zmieniał olej wiec napisze co i jak, puki co na razie jest ok