Zobacz pełną wersję : b20 vtec a żywotność ?
Siema. Mam okazję kupić ek4 z B20 vtec.
Auto podobno poskładane jest przyzwoicie. Mam pytanie odnośnie zywotności takiego silnika bo jak wiadomo jest to konstrukcja tunerów a nie fabryczna.
Kręci sie max do 8200. temp. oleju utrzymuje się w okolicach 90 stopni po dość żwawej jeździe.
Auto już oglądałem i miałem pozytywne wrażenia.
Tylko martwi mnie czy ten silnik ma prawo przejechać wiele km.
Obecnie zrobione ma ok 30 tys km.
Jak jest z żywotnością b20 vtec ?
Czy kiedy w grę wchodzi performance to patrzy się na długofalową żywotność ?
Potrzebujesz samochód do upalania czy do jeżdżenia nad morze ?
Na forum jest mnóstwo BeDwudziestek i mnóstwo tematów o tych silnikach.
Auto na weekendy do upalania ale czasami przyjdzie przemieścić sie spokojnie z punktu A do punktu B :)
Moim zdaniem, jeśli poskładane na porządnych gratach i wystrojone to żywotnością nie powinno ustępować innym b seriom. Ważne czy podczas składania było wykonane pasowanie poszczególnych części czy składane na pałę bez pomiarów. Wtedy może się wysrać.
Dokładnie to jest to auto http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?48424-ek4-b20vtec
Moje B20 oddało uszczelniacze po właśnie około 30tys km. Z jednej strony to tylko uszczelniacze, z drugiej po rozbiórce wał nie nadawał się do ponownego założenia, ale był też w nadwymiarze więc mógł zużywac się szybciej niz oem. Jednostki z dużym wykorbieniem niestety są zauwazalnie mniej żywotne, ale czym się ta 'mniejszość' objawi albo kiedy słupek się 'skończy' - tego nie powie Ci nikt, bo nikt chyba długowiecznego użytkowania nie dożył :D Cos mi świta, ze najdłużej jeździła B20 po Patim (ostatnio Fulek), ale to był totalnie seryjny (tylko usztywniony), niedoprężony dół. Ogólnie wielka niewiadoma :)
Na forum jest mnóstwo BeDwudziestek i mnóstwo tematów o tych silnikach.
dawaj mi linkami te mnóstwo na forum :D Mnóstwo to jest d16tek. B20 na palcach jednej ręki..
Fawor Fulkowy blok bedzie dalej jezdzic , ale juz w innym setupie pod koniec roku :p
Fakt nie ma jeszcze duzo B20 u nas , ale z roku na rok przybywa dosc szybko jak kiedys B16/b18 :)
Moje B20 oddało uszczelniacze po właśnie około 30tys km. Z jednej strony to tylko uszczelniacze, z drugiej po rozbiórce wał nie nadawał się do ponownego założenia, ale był też w nadwymiarze więc mógł zużywac się szybciej niz oem. Jednostki z dużym wykorbieniem niestety są zauwazalnie mniej żywotne, ale czym się ta 'mniejszość' objawi albo kiedy słupek się 'skończy' - tego nie powie Ci nikt, bo nikt chyba długowiecznego użytkowania nie dożył :D Cos mi świta, ze najdłużej jeździła B20 po Patim (ostatnio Fulek), ale to był totalnie seryjny (tylko usztywniony), niedoprężony dół. Ogólnie wielka niewiadoma :)
dawaj mi linkami te mnóstwo na forum :D Mnóstwo to jest d16tek. B20 na palcach jednej ręki..
Fawciu , źle ubrane w słowa , dużo bedwudziestek się buduje.
Swoją drogą łoja*******e 230HP z B-serii , niezłe wyniki trzaska ta jednostka ,z czystej ciekawości jak ze spalaniem 230HP B20 przy upalaniu ?
Fawor , jakie ciśnienie zniesie dół z B20 jeśliby chciał to doładować ?
Jestem Ciekaw pojedynku d16T vs B20 ( +/- 200HP ) w takiej samej budzie.
Swoją drogą łoja*******e 230HP z B-serii , niezłe wyniki trzaska ta jednostka ,z czystej ciekawości jak ze spalaniem 230HP B20 przy upalaniu ?
230KM to taka podstawowa przeróbka na doprężonym silniku.
Nie wiem w jaki sposób liczyć spalanie przy upalaniu :) Tyle ile wlejesz? :D Przy normalnej jeździe na krótkich odcinkach w mieście 12, na trasie z długą piątką (żwawo 4 i 5) schodzi do niskich 8.
Dół na seryjnych tłokach zniesie tyle samo, co każda Bseria - z 280KM. Przema na B18B zrobił jakieś 300+ - też coś to znaczy.
Przy 200/200 nie wiem. Wiem, że moje auto ze mna za kierownicą poradzi sobie z naszym sedanem, jeśli kierowca ciut s*******i start :cool:
Jak to kogos interesuje to w miare seryjne C4 (dolot,wydech) przy upalaniu pali ok 20/100.
Z czystej ciekawości pytam , bo też wyznaję zasade ile wleje tyle przepali bo jak ktoś upala to z reguły nie podnieca się niskim spalaniem :)
spalanie mozesz sobie policzyć po procencie duty swoich wtrysków x wydajność wtrysków x czas przejazdu. Odniesiesz to do przejechanych km i masz takie ludzkie litry/100km :) W sedanie przejazd na 1/4mili wyszedł jakies 80l/100...tak po prostu jest przy pelnym bucie i z tym sie nie dyskutuje. Normalne auta z mocą 150-200KM palą na odcinku rajdowym jakieś 30-40litrów.
Jeszcze x liczba wtryskow;)
Ale ta metoda nie sprawdzi sie praktycznie w niczym poza 1/4. Dlatego ja zostalem przy poczicwym tankowaniu pod korek przed i po zawodach;)
Ale ta metoda nie sprawdzi sie praktycznie w niczym poza 1/4
dokladnie - chodziło mi po prostu o wyliczenie prawdziwego chwilowego maksa zużycia, a to jest nic innego jak paliwo przelewane przez wtryski w funkcji czasu.
Prawdę powie jedynie odometer :)
Trochę z tematu zeszliście :)
niedługo sprawdzę ile dokładnie pali c6 na torze, mam ukp więc liczy mi ładnie wszystko a sygnał bierze z wtryskiwacza
Na żywotność składa się jeszcze umiejętność używania oraz dbanie o płyny i temperatury które przy ogniu potrafią płatać figle ;)
Przyjmijmy, że silnik był dobrze poskładany, używany itp. Jakiego przebiegu bezawaryjnej jazdy można sie spodziewać ?
Yotomeczek86
19-03-14, 21:27
Czekaj odpalę moją kryształową kule........ yyyyyyyyyyyyy nooooooooooo yyyyyyyyyyyyyyyyyyyy po 300km obróci panewe....
Ziom, nikt Ci nie odpowie ile.. Każdy silnik inny, kierowca inny, części inne - za dużo zmiennych
Czekaj odpalę moją kryształową kule........ yyyyyyyyyyyyy nooooooooooo yyyyyyyyyyyyyyyyyyyy po 300km obróci panewe....
Ziom, nikt Ci nie odpowie ile.. Każdy silnik inny, kierowca inny, części inne - za dużo zmiennych
Tomek ale na korbie ?
Grafix , propsuje avatar!
Przyjmijmy, że silnik był dobrze poskładany, używany itp. Jakiego przebiegu bezawaryjnej jazdy można sie spodziewać ?
równie dobrze możesz innego sprzedawcę ze "zwykłym" D16 czy juz nawet B18 zapytać kiedy się "wysra"
Nikt Ci tego nie powie... Moze być tak ze po pierwszym upalaniu coś pójdzie nie tak, a równie dobrze może być ze będziesz jeździł bezawaryjnie przez xxxkm x> i jedynie co Cie będzie martwic to zmiana/dolewka oleju
moje b20 mialo przejechane z tego co mi wiadomo w sumie jakies +/- 40000 (u mnie w 2 lata jakies 15k) z czego ostatni rok to tylko tor.. do samego konca nie kopcil, nie palil oleju zbyt wiele (vtec w ciaglym uzyciu), generalnie gdyby nie kaprys i odwieczna chec posiadania k20 w czyms lekkim nadal bym go cisnol po curvach ;)
Bo mozna zbudowac B20 i b20 :)
Czyli generalnie lepiej poczukać b18 :)
Generalnie (naj)lepiej zrobic cos samemu.
Kwiatek czy chcesz popełnić ten sam błąd co z kupnem d16z6 na kompresorze który potem chciałeś demontować ?
Co ty właściwie kombinujesz i czego oczekujesz od auta ?
Auto głównie na ulice ale od czasu do czasu równiez na tor )
Jeśli chcesz mieć prawdziwą satysfakcję z tego co zrobisz to rób to samemu, samemu zbieraj graty, samemu poskładaj bądź daj komus do poskładania, sam wszystko powybieraj, wtedy przy pierwszym odpaleniu masz taką frajdę ze w głowie Ci się to nie mieści ;) Gotowce to nie wyjście z tej sytuacji, wiadomo, taniej, ale taniej nie znaczy lepiej, kup sobie jakąś fajną bazę i sukcesywnie ją ulepszaj. Tylko szykuj worek siana i mnóstwo samozaparcia, to działa troche inaczej niż ze skuterami i biegówkami w których oboje siedzieliśmy wcześniej. Grzebanie auta to taki krok w przód dla twojej przyjemności ale też krok w tył dla twojego portfela :D
A jakie sa orientacyjne koszty takiego B20. Zastanawiam sie nad swapem B18 i powiedzmy ze to jest koszt rzedu 6k (5k swap + 1k wlozenie tego)
A gdyby z miejsca pojsc w B20? Z poskladaniem tego na gotowo do auta orientacyjnie bedzie to podobna kwota?
dobra cena za włorzenie b18 ;)
b20 bez dychy nie podchodz
To ile moze kosztowac wlozenie do angielki do ktorej jako tako pasuje bez problemu? Sorry za OT w temacie ale chciałem info od forumowych fachowcow :)
Tak naprawdę licząć 6 tys. za swap B18C4 razem z włożeniem to w większości cena nieosiągalna. Chyba, że robisz wszystko sam! Wtedy odchodzi sama kwestia przełożenia silnika i podpięcia elektryki. Jednak dochodzą koszta materiałów eksploatacyjnych tzn. oleje, świece, sprzęgło i inne duperele i nagle wychodzi 10 koła :P
dokładnie tak jak ci kolega wyżej piszę, w 6tys to wszystko byś musiał ogarniać sam, 8tys to powiedzmy realna kwota
Dzięki za odpowiedz! Teraz juz wiem co i jak :) Ja 6k liczylem za wlozenie silnika do auta i spiecie elektryki. Bez wymiany czegokowiek chociaz oczywiscie sie licze z tym ze to nie jest nowy silnik i cos tam pewnie bedzie trzeba zrobic :)
Za tyle nikt Ci tego nie zrobi - chyba, ze sam swap kupisz za 4k, a to cena raczej nieosiągalna. Liczylem ostatnio B20 na 200KM do totalnie seryjnego CRXa i wyszlo mi 13k. Do bud 5 i 6 można odliczyć 1k, bo nie potrzebujesz tuningowych łap, ale nie jest to nadal blok przygotowany na wyższe kręcenie.
Za tyle nikt Ci tego nie zrobi - chyba, ze sam swap kupisz za 4k, a to cena raczej nieosiągalna. Liczylem ostatnio B20 na 200KM do totalnie seryjnego CRXa i wyszlo mi 13k. Do bud 5 i 6 można odliczyć 1k, bo nie potrzebujesz tuningowych łap, ale nie jest to nadal blok przygotowany na wyższe kręcenie.
prawda , opcją już wtedy robi się k24 , silnik nie drogi , osadzenie kosztuje , lecz myślę iż w kwocie 13K powinno się zmieścić jeśli robisz to sam. Co innego jeśli masz już seryjna B16a chcesz sobie ciut polepszyć o rozłożyć inwestycję w czasie: robisz hybrydkę - do hybrydki robisz kompletny dół i śmigasz na tym do czasu nazbierania kapitału na dalszą inwestycję , to jest plus takiego rozwiązania. Niestety kompletne i mocne B20VTEC jest bardzo drogie i dla kogoś kto nie ma seryjnego dohc vtec lepszą opcją będzie mocne zastanowienie się nad takim k24.
Panowie nie lepiej zainwestować w ślimak do b16/b18 ?
Tylko B-serię wsadzisz bezproblemowo do naszych aut. A przy k-serii, dochodzą łapy, półosie itp.
A jakie sa orientacyjne koszty takiego B20. Zastanawiam sie nad swapem B18 i powiedzmy ze to jest koszt rzedu 6k (5k swap + 1k wlozenie tego)
A gdyby z miejsca pojsc w B20? Z poskladaniem tego na gotowo do auta orientacyjnie bedzie to podobna kwota?
chcesz ceny:) to wlazisz w moj temat i wiesz co kupowalem, sa zdjecia:) a gotowe B20 (sam slupek bez skrzyni) bez szczedzenia kasy i szukania najtanszych opcji i w sumie wyszlo 17tysiecy.
i od uja sztukowania kombinowania czego większość sama nie ogarnie ;)
i od uja sztukowania kombinowania czego większość sama nie ogarnie ;)
no na tym to polega:) ze jak sie chce miec cos innego i DOBRZE zrobionego to nie jest latwo,tanio i przyjemnie;)
ale juz teraz przy docieraniu widze megaaaa roznice miedzy b16 a b20:) moge powiedziec ze jazda b16tka to jak jazda rowerem a b20 scigaczem:D
może kiedyś ... głowice już mam dobry początek ;)
Potrzebuje szybkiego info czy seryjne korby zniosą moc ok 250-260 hp i czy bez problemu można zakręcić na nich do 8.5k ?
Mam już większość skompletowane a Jarus do końca miesiąca zbiera zamówienia i nie wiem czy jest sens brać kuciznę do tego setupu?
Panowie nie lepiej zainwestować w ślimak do b16/b18 ?
za softa zrobionego na porządnych częsciach jako podwaliny do 300+ po zakuciu zapłacisz dokładnie tyle samo, co za 200kilkunasto konne B20. Różnica 'jedynie' jest w tym, że motor uturbiony jest drastycznie inaczej obciążony niz NA więc w każdej w chwili moze zrobic jakieś nieoczekiwane kuku - panewka, uszczelka pod glowicę itp. bo nigdy nie był otwierany. Takie B20 masz po kompletnym remoncie, któremu nie prawa nic sie stać przez kolejne -dzieścia tys km, jak na przykład setup Fulka. W turbo wykładasz najpierw 10k i POWINIENEŚ miec przynajmniej z tyłu głowy (ja o tym potencjalnym klientom mówie zawsze), że za chwile może czekac Cię kolejne kilka tysięcy, a na to bardzo wielu ludzi nie może już sobie pozwolić i ewentualny unfall uziemi auto.
za softa zrobionego na porządnych częsciach jako podwaliny do 300+ po zakuciu zapłacisz dokładnie tyle samo, co za 200kilkunasto konne B20. Różnica 'jedynie' jest w tym, że motor uturbiony jest drastycznie inaczej obciążony niz NA więc w każdej w chwili moze zrobic jakieś nieoczekiwane kuku - panewka, uszczelka pod glowicę itp. bo nigdy nie był otwierany. Takie B20 masz po kompletnym remoncie, któremu nie prawa nic sie stać przez kolejne -dzieścia tys km, jak na przykład setup Fulka. W turbo wykładasz najpierw 10k i POWINIENEŚ miec przynajmniej z tyłu głowy (ja o tym potencjalnym klientom mówie zawsze), że za chwile może czekac Cię kolejne kilka tysięcy, a na to bardzo wielu ludzi nie może już sobie pozwolić i ewentualny unfall uziemi auto.
Tu się z Tobą zgodze , mając seryjne b16/b18 jest w tym sens co piszesz ale jak ktoś startuje z d13/d14/d15 to ja bym kuł D-serie i 300 konne D będzie tańsze od B20 i to dość znacząco , również w przyszłej eksploatacji.
Ale nie o tym temat i ja mam inne podejście bo uziemienie dla mnie auta po fakapie nie jest problemem.
ja bym kuł D-serie i 300 konne D będzie tańsze od B20 i to dość znacząco , również w przyszłej eksploatacji.
hehe, w zyciu nie bedzie :) Spojrz na temat Yotomka, który wypisał ile go kosztowało kucie posiadanej już w budzie Z6. Jeśli dla kogoś uziemienie auta nie jest problemem to najprawdopodobniej robi je sam. Wtedy masz zupełnie inne podejście do tematu niż z poziomu klienta, który chce wyłożyc siano raz i mieć bezawaryjne auto lub tez wykonawcy, który "musi" taki setup zapewnić...
Jeśli dla kogoś uziemienie auta nie jest problemem to najprawdopodobniej robi je sam.
Raczej ma po prostu inne auto na codzien. Dla mnie bez roznicy czy cos robie sam czy oddaje auto - uziemione auto to problemy z dojazdem do pracy itd.
Jak mam duzo roboty, to czy sam czy komus zlecone, najwygodniej mi wziac troche wolnego, a najczescies staram sie zdarzyc przez weekend.
Pamietam jak kiedys z rana wkladalem zawieszenie i jechalem zawiezc rodzine do kosciola ze swieconka:P
Raczej ma po prostu inne auto na codzien.
to druga strona medalu - ja miałem bardziej na myśli fakt podejścia "aaa, wywaliło korbe, to nic. Za tydzień włożę sobie nastepny słupek za 1500zł". Kto może ten sobie wrzuci. Kto był 'zwyklym' klientem musi przetransportować auto do wykonawcy, 'poszukać' winnego na pokrycie kosztów itp itd. Poziom patrzenia na projekty z poziomu "DIY" i z poziomu wykonawcy to dwa totalnie różne światy. Ja patrzę z tego drugiego, bo nie dość, że za takiego służę to (co wazniejsze) 90% ludzi tutaj nie oczekuje odpowiedzi na pytania "za ile zrobię SOBIE" tylko "za ile ktoś mi zrobi". A jak płacisz to oczekujesz i wymagasz..
No tak, mysle ze obaj mamy tu racje;)
No wiadomo Fawciu że ty stoisz po naszej drugiej stronie , jak miałbym się *******ić z oddawaniem komuś i robieniem tego co chce i jeszcze utrzymać dom i rodzine to bym musiał chyba zarabiać dyche netto.
Po to jest forum i męczenie dupy takim ludziom jak TY którzy chętnie pomagają , a po to kupujemy stare auta żeby można było przy nich dłubać samemu ( Bo chyba to sprawia najwięcej radochy - czyż nie ? ) więc ja na wszystko patrze pod kątem kosztów części ew. obróbki lub czegoś czego nie zrobie sam lub przy czyjejś pomocy.
Poza tym panowie ja wyznaje zasade :
http://jajco.pl/pic/1361018636-9kODR6.jpg
Trzeba wymieniać :)
Widzę że moje byłe autko jeszcze żyje :) KwiatekSM nie wiem jak obecny właściciel się obchodził z autem i jaki jest teraz stan silnika. Mogę tylko dodać że ja nie miałem z nim problemów. Temp. oleju by się zgadzała, w upały dochodziło do 100 przy vtecu. Jakbyś miał jakieś pytania to PW
Widzę że moje byłe autko jeszcze żyje :) KwiatekSM nie wiem jak obecny właściciel się obchodził z autem i jaki jest teraz stan silnika
Obchodzi sie caly czas jak tak jak trzeba :) i nie narzeka. Dobrze zlozony i dobrze pielegnowany bedzie jeszcze dlugo jezdził :rolleyes:
szkoda tylko, że bezwypadkowa buda dostała takiego strzała na kielcach..
Lepiej se zrobic strokera. Sam se mialem zrobic ale maly ma sens rozdupcac silnik co ma 50K przebiegu. :D Odpowiedz od dystrybutora Brain Crower: "I run the 95mm on my little St race b 18 with 150 shot of nitrous. Haven't had to do anything to it in 3 yrs". "95mm stroke will be fine. If for race car with turbo 92.mm stroker better due to rod angle"
Lepiej se zrobic strokera
Moze troche merytoryczniej? ;)
Ameryki kolegi Poziom nie odkrył - pewnie, że fajnie sobie zassać kit Brian Crowera razem z nowym wałem, korbami, tłokami, panewkami, śrubami...jak ktoś ma luźne 10k na same fruty do bloku to śmiało zapraszam, bedzie fajny projekt :D Ale 95mm na pewno nie zakręcisz na 8500..
Wlasnie o to mi Fawor chodzi. Pisanie "lepiej se" nic nie wnosi do tematu. Zawsze sa za i przeciw. Sam kit tak jak piszesz to jakies 2tys $, i fajnie ze jest nowy wal i tloki mozna wybrac pod zadana kompresje i nadwymiar, ale trzeba pamietac ze im wieksze wykorbienie tymbardziej silnik sie robi prostokatny.
Lepiej se, to kupic szybki samochod zamiast dlubac pelnoletnie auto;)
Fawor, to Ty sie znasz a nie ja. Ja tylko przychodze z kasa i mowie co bym chcial. :D Co do krecenia: "You mean piston speed?
It's fine on n/a motor. You won't need to rev past 8k on the stroker because it won't make any more power because the stroker already flowing a ton of air".
Jasne, ze lepiej se kupic szybki samochod. Natomiast ten szybki samochod jaki by nie byl szybki nie bedzie Bseria albo Kseria. Poza tym jak sie pchasz w cos (b20) co w teorii i praktyce sie wysra znaczy, ze Cie na to stac. :) Kazdy robi jak uwaza.
Natomiast ten szybki samochod jaki by nie byl szybki nie bedzie Bseria albo Kseria.
No jest tyle pieknych samochodow, ze az szkoda sie ograniczac do jednej marki, kultowych silnikow tez nie brakuje. W mojej hierarchii 4-cylindrowki mimo wszystko stoja najnizej;)
Co do Briana Crowera, pamietaj zaden sprzedawca Ci nie powie "no w sumie ten nasz produkt to lipa";) Wiec z takim info tez trzeba ostroznie.
Zreszta widze ze masz tez STi, wiec pewnie rozumiesz co mam na mysli;)
Zgadzam sie z Toba Gorlis.
You won't need to rev past 8k on the stroker because it won't make any more power because the stroker already flowing a ton of air".
why you don't need? Prędkość obrotowa to przy utrzymaniu płaskiego momentu mega przyrosty KM na samej górze. Jeśli najpierw pozwolisz strokerowi zassać te 'tons of air' porzadnymi walkami to 300KM NA wita - niestety nie na wale 95mm. Na takim wykorbieniu można sobie zrobić takiego fajnego diesla NA ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.