Zobacz pełną wersję : D14 a2
Maniekk450
17-03-14, 21:57
Witam , przymierzam się do kupna Civica V w sedanie z silnikiem 1.4 90KM i chciałbym się dowiedzieć :
-Jak można podnieść bezpiecznie moc ;
-Czy zaturbienie jest opłacalne ?
-Co ze spalaniem wkręconego silnika ?
-Czy swap na d16 VTEC na dłuższą metę jest bardziej opłacalny (benzyna) ?
-Jakie są wady i zalety tej jednostki ?
-Jakie są ceny części tuningowych ?
-Czy turbo do tego silnika potrzebuje wysterowania lub czy jest potrzebna zmiana mapy silnika ?
kristico86
17-03-14, 22:01
opcja "szukaj" boli ??
Maniekk450
17-03-14, 22:04
Nie nie boli , ale ciężko ogarnąć porozrzucane wątki . Dla przyszłych będzie wszystko w jednym
[QUOTE=Maniekk450;2236671]Witam , przymierzam się do kupna Civica V w sedanie z silnikiem 1.4 90KM i chciałbym się dowiedzieć :
-Jak można podnieść bezpiecznie moc ;
-Co ze spalaniem wkręconego silnika ?
Nie nie boli , ale ciężko ogarnąć porozrzucane wątki . Dla przyszłych będzie wszystko w jednym
Niejeden tak pisał i niejednemu było ciężko. Nie pójdziemy znów na łatwiznę.
Tym bardziej po Twoim pierwszym poście widać, że nie masz o temacie pojęcia. I nie poszukasz sam co jest od czego zależne. To tak, jakbyś poszedł do pracy na kandydaturę kierownika i jasno pracodawcy powiedział, że nic nie umiesz, na niczym sie nie znasz, ale i tak mnie przyjmijcie.
Maniekk450
18-03-14, 18:29
Saiti :Tak , nie jestem niewiadomo jakim mechanikiem , powiedzmy podstawy +rozszerzenie ;) Tuningiem samochodów mam zamiar się dopiero zająć panowie i mam nadzieje że chociaż niektórzy z was zrozumieją że nie każdy jest ideałem i kiedyś musi być początek . W takim czy innym razie poszukam sam , ale jeśli ktoś byłby tak miły to prosiłbym o wysłanie linków na PW .
Saiti :Tak , nie jestem niewiadomo jakim mechanikiem , powiedzmy podstawy +rozszerzenie Tuningiem samochodów mam zamiar się dopiero zająć panowie i mam nadzieje że chociaż niektórzy z was zrozumieją że nie każdy jest ideałem i kiedyś musi być początek . W takim czy innym razie poszukam sam , ale jeśli ktoś byłby tak miły to prosiłbym o wysłanie linków na PW .
Ziom, dla ułatwienia powiem Ci tak: wejdź w dział Nasze Samochody, VI gen i popatrz co robili inni. To zawsze najłatwiejsza i najprzyjemniejsza droga.
jedyne co z d14 a2 mozesz latwo ugrac to walek rozradu z d15b2 plus eprom z ostrzejsza mapa ewentualnie swap , turbo bez strojenia nie ma prawa jechac pierwszy strzal doladowania i wejdzie w tryb awaryjny spalanie jak to spalanie ile wlejesz tyle spali ;D
jak szukasz duzej mocy i taniej jazdy polecam PKS< autobus>:D
Maniekk450
21-03-14, 16:11
jedyne co z d14 a2 mozesz latwo ugrac to walek rozradu z d15b2 plus eprom z ostrzejsza mapa ewentualnie swap , turbo bez strojenia nie ma prawa jechac pierwszy strzal doladowania i wejdzie w tryb awaryjny spalanie jak to spalanie ile wlejesz tyle spali ;D
jak szukasz duzej mocy i taniej jazdy polecam PKS< autobus>:D
Da się jakoś "oszukać" komputer z doładowaniem ? Słyszałem że głowica od którejś d16 na niego podchodzi tylko trzeba splanować <prawda to ?
Wystarczy przeciąć czerwony kabelek i po sprawie, komp oszukany i można tanio założyć turbo do tego modelu, nitro też bym dorzucił, quattro również montowali po niewielkich przeróbkach z tego co słyszałem.
To prowokacja?
Maniekk450
21-03-14, 21:38
Wystarczy przeciąć czerwony kabelek i po sprawie, komp oszukany i można tanio założyć turbo do tego modelu, nitro też bym dorzucił, quattro również montowali po niewielkich przeróbkach z tego co słyszałem.
To prowokacja?
To ma być żart ?
Pewnie że żart. Interesujące Cię zagadnienia są opisane na forum po kilka razy, minimum wysiłku a będziesz 15x mądrzejszy w temacie poprawiania D-serii (d14a2 jest praktycznie jak każdy inny non-vtec, niestety pojemność go ogranicza). Fabrycznie ma to obd1 mpfi, więc jest z górki. Możesz zmienić głowicę na inną, doprężyć, dołożyć vtec (mini-me), nawet turbo, ale to są bardziej złożone modyfikacje niż "oszukać kompa" i swoje kosztują.
Jeśli myślisz o robieniu mocy z tego auta ale jeszcze go nie kupiłeś, to go nie kupuj, chyba że buda zdrowa i prosta, to bazę na swap zanabądź. Chyba że myślisz o 100-110KM w górnym zakresie, to ok, bo dalsza zabawa pod tytułem "frajda & nauka & 100 koni z litra" jest zupełnie nieopłacalna zdroworozsądkowo, szczególnie dla kogoś kto pyta o zużycie paliwa po przeróbkach :)
Powodzenia :)
Maniekk450
22-03-14, 00:44
Pewnie że żart. Interesujące Cię zagadnienia są opisane na forum po kilka razy, minimum wysiłku a będziesz 15x mądrzejszy w temacie poprawiania D-serii (d14a2 jest praktycznie jak każdy inny non-vtec, niestety pojemność go ogranicza). Fabrycznie ma to obd1 mpfi, więc jest z górki. Możesz zmienić głowicę na inną, doprężyć, dołożyć vtec (mini-me), nawet turbo, ale to są bardziej złożone modyfikacje niż "oszukać kompa" i swoje kosztują.
Jeśli myślisz o robieniu mocy z tego auta ale jeszcze go nie kupiłeś, to go nie kupuj, chyba że buda zdrowa i prosta, to bazę na swap zanabądź. Chyba że myślisz o 100-110KM w górnym zakresie, to ok, bo dalsza zabawa pod tytułem "frajda & nauka & 100 koni z litra" jest zupełnie nieopłacalna zdroworozsądkowo, szczególnie dla kogoś kto pyta o zużycie paliwa po przeróbkach :)
Powodzenia :)
Mirasek dzięki wielkie , jak pewnie zauważyłeś świeży w temacie jestem i jeszcze raz dzieki za pomoc . Nie oczekuję cudów po prostu widziałem doładowanego Suzuki Swifta o jeszcze mniejszej pojemności a mocy 160 KM < Na własne oczy widziałem hamowania . Dodam że silnik szaleje już rok i jeszcze nie klęknął ! Oczywiście właściciel używa gazu z głową i nie katuje go non stop . Ale wielkie zdziwienie gdy jadąc Borą V5 2.3 155KM z pod świateł dyma mnie Swift :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.