PDA

Zobacz pełną wersję : Wskazniki do samochodu na bazie tabletu z Androidem



Quaki
16-03-14, 13:00
Witam jako że ostatnio dzięki koledze sodemarco dowiedziałem się o waszym forum (tutaj pragnę Mu podziękować za wskazanie prężnie działającego forum) chciałbym pokazać wam nad czym ostatnio pracuje Oto mój uniwersalny wskaźnik samochodowy z wykorzystaniem czujników Autogauge i tabletu lub telefonu z Androidem

http://imageshack.us/a/img546/9056/screenshot2013042515510.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/546/screenshot2013042515510.jpg/) http://imageshack.us/a/img708/7066/screenshot2013042515531.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/708/screenshot2013042515531.jpg/) http://imageshack.us/a/img593/51/2013042516332.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/593/2013042516332.jpg/)


Trochę technologicznego bełkotu na ten temat ;).
- Tablet Goclever R76.2 rozdzielczość ekranu 1024x552 Android 4.1 Jellybean (wcześniej testowałem tez na Goclever A93 z androidem 4.0 z tym że musiałem lekko zmodyfikować Androida a do tego potrzebny był Root na R76.2 poszło od razu bez modyfikacji) oraz tani tablet 7” firmy Softwiners rozdzielczość 800x480 (połączenie przez BT)
- Połączenie z tabletem poprzez USB lub przez BT (przez BT jest lepiej bo mniej kabli i duzo wygodniej można oglądać parametry silnika nawet przy nim grzebiąc )
- Moduł zbierania danych z czujników zrealizowany na mikrokontrolerze Atmega8 (podczas robienia screnoow ekranu całość podpięta była bez czujników do płytki testowej dla sprawdzenia przesyłanych danych i stabilności całego urządzenia dlatego dane widoczne na screenach nie maja nic wspólnego z rzeczywistością ).
- Srebrne pudelkom widoczne na zdjęciu to docelowe opakowanie dla modułu zbierającego dane (każda płytka będzie przystosowana zarówno do przekazywania danych przez USB jak i przez BT w zależności od podpiętego modułu komunikacyjnego)
- na zdjęciu widać moduł komunikacyjny USB oparty o układ scalony FTDI (moduł BT ma bardzo podobna formę )
Teraz trochę o samym programie
wskaźników jest 8 lub 6 (w zależności od rozdzielczości ekranu i typu mikroprocesora na płytce ) można na nich wyświetlić dowolna mierzona wartość analogową. U dołu wskaźnika jest cyfrowe okienko wskazujące obecna wartość dla danego wskaźnika
Klikając w tarcze wskaźnika przechodzimy do ekranu gdzie mamy zapisane najwyższe wartości jakie osiągnęły poszczególne wskaźniki od czasu ostatniego reseteu wartości (wyłączenie programu nie kasuje tych wartości ) można wykonać reset poszczególnych wartości z poziomu tego okna . klikając w cześć zegara gdzie jest okienko cyfrowe przechodzimy do okna gdzie można wpisać wartości alarmów dla poszczególnych wartości mierzonych ( te wartości także sa zapisywane i wyłączenie programu ich nie wykasowuje )

Jako ze program komunikuje się z modułem zbierania danych w obie strony to w chce rozwinąć możliwości tego urządzenia do sterowanie innymi modułami podpiętymi pod moduł zbierania danych przez połączenie rs485 będą to na pewno w moim przypadku progresywny sterownik do instalacji podtlenku azotu i dość rozbudowany boost controller ale to na razie przyszlośc.
A tutaj jakby "mniejszy" brat wcześniejszego urządzenia. Z uwagi na to że nie każdy posiada tablet z BT lub wogole tablet a duża większość osob posiada telefon z Androidem i BT powstała prosta wersja wskaźników możliwa do zainstalowania na posiadanych telefonach z Androidem. Program łączy się z jednostką zbierającą dane z czujników (srebrne pudełko widoczne na zdjęciach). Widoczny na zdjęciach program może pokazywać następujące pomiary :
-EGT
-Boost
-Temperatura Oleju
-Ciśnienie Oleju
-Woltomierz
-Ciśnienie Paliwa
-AFR szerokopasmowy (potrzebny dodatkowy kontroler na przykład LC-1 lub inny posiadający wyjście analogowe)
-AFR wąskopasmowy (nie testowane najprawdopodobniej potrzebna była by kalibracja w zależności od posiadanej sondy )
-otwarcie przepustnicy (potrzebna kalibracja nie testowane)
-inne pomiary czujników analogowych (w zależności od sygnału najprawdopodobniej potrzebna była by kalibracja pomiaru lub/i modyfikacja urządzenia)

Tak jak "starszy brat" program ma alarm dźwiękowy i optyczny ( kolor przycisku na którym wystąpił alarm zmienia się na czerwony ) w wypadku przekroczenia wartości alarmowej. Można też wyłączyć te pomiary dla których nie mamy podpiętych czujników lub na przykład czujnik został uszkodzony
http://obrazki.elektroda.pl/9437947800_1390318336_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/9437947800_1390318336.jpg) http://obrazki.elektroda.pl/3688379300_1390318424_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/3688379300_1390318424.png) http://obrazki.elektroda.pl/1105919700_1390318560_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/1105919700_1390318560.png) http://obrazki.elektroda.pl/5059166400_1390318622_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/5059166400_1390318622.png)
Obecnie testuje to urządzenie na swoim Galaxy s2 oraz na HTC One kolegi

Minimalnie inaczej wygląda ekran główny aplikacji jako ze dodatkowo doszedł ekran z możliwością podglądu wszystkich mierzonych wartości w jednym okienku oraz doszły dwa przyciski w prawy rogu ekranu mianowicie przycisk „All” który włącza ekran zbiorczy pozwalający na przeglądanie wszystkich 6 pomiarów jednocześnie oraz przycisk LOG który włącza logowanie parametrów w pliku .txt (można go importować do Excella i robić wykresy w czasie jak robi się wykresy pokaże niedługo na filmiku umieszczonym na Youtube) Logowanie parametrów przeprowadzane jest do pamięci urządzenia czyli telefonu lub tabletu (plik nazywa się Car_log.txt) w komercyjnej wersji programu będzie można wybrać zarówno miejsce zapisu logów (karta SD lub pamięć telefonu tabletu jak i nazwę pliku ).

Jeśli ktoś chce przetestować jak działa i wygląda aplikacja na jego sprzęcie zamieszczam demo programu.
http://www.mediafire.com/download/diknvd544vl2s5b/Digital_Android_Car_Gauge.rar


Jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości lub propozycje chętnie posłucham i postaram się odpowiedzieć jeśli będę umiał. :)
Pozdrawiam
PS. Plik rar z programem posiada hasło jeśli ktoś chce je otrzymać proszę o kontakt

reaktor
16-03-14, 16:23
del

Szczur[R]
17-03-14, 09:25
Jakim protokołem gada to cudo z ecu hondy ?
Gdzie to się podłącza ?

sebawo
17-03-14, 10:09
;2235997']Jakim protokołem gada to cudo z ecu hondy ?
Gdzie to się podłącza ?


Oto mój uniwersalny wskaźnik samochodowy z wykorzystaniem czujników Autogauge

Więc to nie 'gada' bezpośrednio z autem ;)

Quaki
17-03-14, 10:57
Witam dokładnie tak jak kolega sebawo napisał urządzenie nie gada bezpośrednio z autem z uwagi na to że:
1. po co wyważać już otwarte drzwi są programy które "gadają" z protokołami aut wiec nie ma za bardzo sensu robić następnego (chociaz mam w planach wzbogacenie tego programu o możliwość komunikacji z OBDII)
2. niestety program "gadający" z autem ma ograniczenia. Czyli krotko mówiąc może odczytać tylko takie czujniki jakie są podłączone seryjnie do ECU jeśli jakiegoś czujnika nie ma seryjnie (na przykład czujnik EGT czyli termopara występuje seryjnie w niewielu autach) to podłączenie go do ECU i czytanie wartości jakie pokazuje taki czujnik jest najczęściej nie możliwe a przynajmniej wyjątkowo trudne
Pozdrawiam
ps. przez przypadek na pliku rar z programem zrobiłem hasło brzmi ono quakiapk to dla tych którzy chcieli by sprawdzić aplikacje i jej wygląd na swoich urządzeniach

barteklja
17-03-14, 16:31
ja mam moduł z allegro elm na bluetooth i z telefonem na androidzie śmiga nawet nawet w mojej em2 :p błędy odczytuje bez problemu i wszystkie dane też w miare ogarnia ;) aplikacji używam ze sklepu play "torque" :p jak za takie pieniądze zabawka nawet może być i przydaje się do sprawdzenia np. błedów silnika ;) działa na każdym samochodzie z obd2

Quaki
18-03-14, 14:40
Witam
Ja tez korzystam czasami z takiego zestawu ale tak jak napisałem wcześniej przez OBD2 odczytasz tylko zestaw czujników który jest seryjnie w twoim aucie jeśli chcesz mieć wgląd na przykład w EGT czy ciśnienie paliwa itp.itd a twoje auto nie ma seryjnie takich czujników to po prostu ich nie odczytasz przez OBD2
Pozdrawiam

sebawo
18-03-14, 16:58
Tak gwoli uściślenia, to w przypadku civic 6gen to ze świecą takich programów szukać i żaden torque, elm czy inne badziewia działać nie będą.
Dostając się do ecu masz o wiele większe możliwości diagnostyczne niż z użyciem Twojego softu. Zgodzę się, że nie odczytasz np. egt czy afr, ale masz dojście do parametrów pracy silnika, które faktycznie wpływają na to co dzieje się w ecu i jak się zachowuje silnik. Nie będziesz przecież montował drugiej sondy specjalnie dla twojego urządzenia, nie będziesz montował map sensora, ect czy innych, które z poziomu ecu obsłużysz.
Twój soft traktowałbym raczej jako bajer, niemniej szacun za wkład pracy ;)

Yotomeczek86
18-03-14, 17:02
http://www.ecumaster.com/produkty/ecumaster-emu
http://www.topendpower.pl/p/pl/ecu-m-emu-mbt/modu%C5%82+bluetooth+do+ecumastera+emu.html

Wszystko w jednym.... Ale koledze chwali się za taki projekt.

Quaki
18-03-14, 20:08
Mam wrażenie że koledzy nie zrozumieli sensu mojego urządzenia. Urządzenie ma monitorować prace silnika tak jak zwykłe zegary typu Autogauge, Defi, VDO itp itd tylko że wygodniej dokładniej i z trochę większymi możliwościami.
Oczywiście że montowanie tego do zwykle cywilnego samochodu nie ma sensu. Ma to sens dopiero przy dokonywaniu zmian typu turbo, kompresor Nitro itp itd Jasne ze zmiana w ECU jest potrzebna ale bez monitorowania wartości typu EGT AFR masz bardzo duże prawdopodobieństwo ze pieniądze które wydałeś na przykład na zakucie silnika spłyną ci razem z tłokami w wyniku jakieś prostej awarii a dzięki monitorowaniu wartości i alarmom masz duże szanse na uratowanie swoich inwestycji.
Co do EMU to bardzo fajny sprzęt ale jeśli masz auto w którym można zrobić remap to jest to dość spora inwestycja a mala poprawa możliwości seryjnego ECU . 1999zl za samo urządzenie do tego BT i czujniki i wychodzi kwota około 3 tys zl i musisz wozić ze sobą laptopa żeby monitorować parametry pracy silnika.Już pomijam fakt ze musisz to umieć podpiąć i jakoś bezpiecznie umieścić laptopa w aucie żeby moc ewentualnie obserwować parametry pracy silnika podczas jeżdżenia autem.
Pozdrawiam

hold
24-03-14, 16:22
Ogólnie ciekawy pomysł. Ja bym zrobił coś takiego jak FreeLog ale dodał by do niego to co teraz zrobiłeś wyszedł by z tego masakryczny kombajn który mógł by wszystkie dane Logować tylko trzeba by było do twojej Atmega8 dodać komunikacje RxD i TxD z ECU hondy ze złacza CN2 czyli Datalogin rozszyfrować komunikację. Wykorzystał byś czujniki temp wody, powietrza, obroty, prędkość,TPS , MAP sensor np wskaźnik doładowania , czasy wtrysku do spalania chwilowego i na 100km, pomiar ze zwykłej sondy wąskopasmowej, wyprzedzenie zapłonu itd
Dorobić do tego funkcję robienia wykresów lub tabel jak jest to we FreeLogu .
Odczyt błędów aby z poziomu telefonu można było zewrzeć zworkę serwisową i z impulsów Check Engine rozpoznawał błędy.
Możliwości są sporę ale wiadomo jeśli się umie pisać programy a to nie jest zbyt proste :(

Quaki
20-04-14, 20:00
Obawiam się ze samo rozszyfrowanie protokołów którymi porozumiewa się ECU jest mocno skomplikowane i jeśli nie są one gdzieś udostępnione to raczej nie jest to praca dla jednej osoby która dodatkowo robi to w domu w czasie wolnym (a nie mam go niestety zbyt dużo)
A poniżej można obejrzeć jak działa zamontowany w moim aucie wskaźnik 4xEGT (zasada działania programu identyczna jak wcześniej opisywany z tym że od razu mamy podgląd na wszystkie wartości )


http://www.youtube.com/watch?v=L8MQ4O4V12o

Pozdrawiam