PDA

Zobacz pełną wersję : Swap d16y7 na d16y8.



dawidos266
15-03-14, 20:43
Witam!
Posiadam dwie hondy civic coupe 6 gen, jedna z 1997 roku rozbita z silnikiem d16y8 i świeżo kupioną z 1996 z silnikiem d16y7. Chciałbym zrobić swapa, wyremontować d16y8 i wsadzić do nowej Coupetki. Następujące pytanie, co potrzebuje do swapa żeby wszystko ładnie, bez problemów, szybko w miarę ogarnąć, co ze starego auta muszę przełożyć do nowego. I jak przełożę wiązkę kabinową to jak wygląda sprawa z immo? Będzie działać czy jakiś problem będzie mieć? Co z osprzętem silnika? Jestem początkującym mechanikiem, pomagać mi będzie kolega też mechanik. Przeczytałem wszystkie tematy na forum na ten temat ale wolałbym jakby ktoś mi to jeszcze raz mniej więcej sprostował. Jak ktoś ma mi pisać, że google nie gryzie to lepiej niech nie pisze bo po to jest forum, żeby pytać i rozmawiać:)

FaziRBK
15-03-14, 21:32
Ecu, wiązkę silnikową, i słupek z osprzętem. Kabinówki nie musisz zmieniać. Chyba, że masz wersję przedliftową i poliftową to już one różnią się łączeniem wiązki silnikowej z kabinową.

dawidos266
15-03-14, 21:40
Czyli jak podepnę kompa z d16y8 do wiązki z d16y7 to będzie śmigać wszystko bez żadnych problemów jak wymienię silnik i wiązkę silnikową??:confused:

dawidos266
16-03-14, 17:18
Ktoś , coś :)????

Gr4b3Q
16-03-14, 18:11
Będziesz musiał jeszcze poprowadzić przewody do Vtec'a bo y7 go nie posiada.

dawidos266
16-03-14, 18:28
ale jak przełożę wiązkę silnikową z d16y8 to chyba nie muszę już kabelków od vteca ciągnąć?..

Gr4b3Q
16-03-14, 20:29
no jeśli przekładasz wszystko no nie będzie problemu.

dawidos266
29-03-14, 22:10
Silnik przełożony ze skrzynią, z wiązką, z kompem, nie odpala. Pestki immo przełożone, obręcz stacyjki przełożona i moduł przełożony, immo gaśnie, świeci się check engine i auto nie zapali, iskra jest ale trochę ma dziwny kolor, paliwo dochodzi, pompka bije, auto kręci ale nie odpali, Kable są dobrze założone. Silnik jest po remoncie i z nowym rozrządem. Dlaczego może nie odpalać? Proszę o POMOC!

Muzyk-Grzes
29-03-14, 23:01
Ciągle świeci check? Jak na błąd ECU.

dawidos266
29-03-14, 23:09
tak, check świeci cały czas i auto nie odpala, aparat sprawdzony właśnie i jest ok, słaba iskra strasznie jest

dawidos266
30-03-14, 01:25
dodam jeszcze że silnik nie startuje tak jak zawsze tylko jakoś dziwnie, jakby przebierał, jakby nie chodził na wszystkie cylindry

dawidos266
30-03-14, 22:23
Czy przyczyną może być np cewka zapłonowa albo palec rozdzielacza? Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi

Muzyk-Grzes
31-03-14, 04:38
Może być nawet brak masy. Czasem uda się aparat zapłonowy założyć odwrotnie, pomylić kable zapłonowe itd. Tylko skąd ten ciągły błąd check? Na pewno ECU jest sprawne?

dawidos266
31-03-14, 10:49
Nie wiem czy na pewno ECU jest sprawne, wczesniej w samochodzie wczesniejszym bylo wszystko okej, jedziło, żadne check się nie świecił. Masy sprawdzałem są dobre, aparat zapłonowy nie jest na pewno założony na odwrót bo się nie da, już sprawdzałem taką opcję. Kable są dobrze bo jak założyłem inaczej to `oddawało iskrę` nie wiem jak się to fachowo nazywa:D

Szczur[R]
31-03-14, 16:02
Nie wiem czy na pewno ECU jest sprawne, wczesniej w samochodzie wczesniejszym bylo wszystko okej, jedziło, żadne check się nie świecił. Masy sprawdzałem są dobre, aparat zapłonowy nie jest na pewno założony na odwrót bo się nie da, już sprawdzałem taką opcję. Kable są dobrze bo jak założyłem inaczej to `oddawało iskrę` nie wiem jak się to fachowo nazywa:D

zrób samodiagnostykę

dawidos266
01-04-14, 20:45
jak mam zrobić samodiagnostykę jak check świeci cały czas? Wczoraj po założeniu nowej cewki i wyczyszczeniu starego palca auto zapaliło na chwile i go zgasiłem bo nie miałem kilku rzeczy po zapinanych. Dziś wy składane znowu wszystko na cacy i próba palenia i jest to samo auto nie pali.. Iskra strasznie słaba, paliwo idzie, pompka bije, masy sprawdzone po raz 2..

Szczur[R]
02-04-14, 08:58
jak mam zrobić samodiagnostykę jak check świeci cały czas? Wczoraj po założeniu nowej cewki i wyczyszczeniu starego palca auto zapaliło na chwile i go zgasiłem bo nie miałem kilku rzeczy po zapinanych. Dziś wy składane znowu wszystko na cacy i próba palenia i jest to samo auto nie pali.. Iskra strasznie słaba, paliwo idzie, pompka bije, masy sprawdzone po raz 2..

świeci cały czas podczas odpalania czy podczas samodiagnostyki - nie sprecyzowałeś

dawidos266
02-04-14, 12:41
od przekręcenia zapłonu świeci cały czas nie gaśnie, dziś zrobiłem samodiagnostyke i nic, bez zmian, check nie migał tylko dalej świecił ..

Szczur[R]
02-04-14, 13:23
od przekręcenia zapłonu świeci cały czas nie gaśnie, dziś zrobiłem samodiagnostyke i nic, bez zmian, check nie migał tylko dalej świecił ..

Okej, wróćmy do początku bo się już trochę gubię czytając:
-auto sprawne z y7, wszystko działało
-włożyłeś y8 z rozbitka, co dokładnie przełożyłeś a co zostało z y7 ?
-wiązki elektrycznej nie przekładałeś, czy przełożyłeś tylko silnikową ?
-z rozbitego y8 wziąłeś kompa, moduł immo pod kierownicą i transpondery z kluczyków ? Coś jeszcze w elektryce grzebałeś ?

z problemów które możesz mieć w elektryce: w y7 miałeś IACV pod przepustnicą, na wtyczkę 3 pin, w y8 masz krokowy za kolektorem na 2 piny - jeśli pod wiązkę kabinową podpinasz kompa z y8 to kabel od krokowca nie trafia we właściwy pin w ECU - zobacz czy różnią się kostki A przy kompie zaraz z brzega.

Druga sprawa ten silnik po dzwonie palił ? Może komp padł ? Możesz spróbować odpalić na tym z y7 tylko moduł immo pod kierą przełóż spowrotem swój

dawidos266
02-04-14, 22:53
;2251404']Okej, wróćmy do początku bo się już trochę gubię czytając:
-auto sprawne z y7, wszystko działało
-włożyłeś y8 z rozbitka, co dokładnie przełożyłeś a co zostało z y7 ?
-wiązki elektrycznej nie przekładałeś, czy przełożyłeś tylko silnikową ?
-z rozbitego y8 wziąłeś kompa, moduł immo pod kierownicą i transpondery z kluczyków ? Coś jeszcze w elektryce grzebałeś ?

z problemów które możesz mieć w elektryce: w y7 miałeś IACV pod przepustnicą, na wtyczkę 3 pin, w y8 masz krokowy za kolektorem na 2 piny - jeśli pod wiązkę kabinową podpinasz kompa z y8 to kabel od krokowca nie trafia we właściwy pin w ECU - zobacz czy różnią się kostki A przy kompie zaraz z brzega.

Druga sprawa ten silnik po dzwonie palił ? Może komp padł ? Możesz spróbować odpalić na tym z y7 tylko moduł immo pod kierą przełóż spowrotem swój


No to od początku, miałem srebrną EJ8 którą wujek wpadł do rowu, uszkodzony był próg i drzwi, silnik cały czas chodził, po wyciągnięciu z rowu dojechałem autem do domu bez problemu.. Kupiłem czarną EJ6 z której wyciągnąłem d16y7 z osprzętem (skrzynia, sprzęgło, alternator, rozrusznik, pompka wspomagania) wraz z wiązką silnikową, kompem, modułem immo pod kierą, obręczą stacyjki i tymi pestkami (transpondery) z kluczyków. To samo wyciągnąłem z EJ8 i zamieniłem , poskładałem EJ8 z silnikiem d16y7, zrobiłem blacharkę, pomalowałem, auto normalnie odpaliło bez żadnego ale i sprzedałem za psie pieniądze.
Do EJ6 wsadziłem mój d16y8 po remoncie z nowym rozrządem z wiązką silnikową, kompem, modułem immo, obręczą stacyjki, i pestkami kluczyków. Kabinówki nie ruszałem, wszystko pasowało lux tak samo jak przy składaniu d16y7 .. Przy próbie palenia świecił się check i auto nie zapala.. Dalsze objawy znasz..

Zrobiłem samodiagnostyke i check świeci cały czas, nie mam skąd wziąć kompa nad podmiankę, musiałbym kupić inny ale wtedy też potrzeba by było chyba moduł immo?
A poza tym jest to możliwe, że komp tak nagle padł? Auto jeździło paliło normalnie, później wyciągnąłem go tylko i włożyłem do drugiego auta, nigdzie mi nie spadł ani coś w tym stylu..
Które dokładnie te piny mam sprawdzić czy się zgadzają i czy to mogą być objawy tego, że jest słabiutka iskra i auto nie zapali??

Szczur[R]
03-04-14, 11:06
Więc po kolei:
- tu masz pod koniec strony ładny rysunek którą kostkę sprawdzić i które piny przełożyć. Problem wynika z tego że w y7 był krokowy na przepustnicy i miał 3 przewody, a w y8 jest za kolektorem i ma 2 przewody, a w dodatku sterowany jest z pinu A12 a nie A13+A14+zasilanie z wtryskiwaczy
http://www.jdmuniverse.com/forums/view_minime.html
-powyższy problem nie dotyczy słabej iskry raczej, a jak do tego dołożyć check to faktycznie wychodzi jakbyś np. gdzieś masy nie miał. Weź otwórz manual, tam są w którymś miejscu wszystkie punkty zbiorcze mas rozpisane i przejrzyj je po kolei - może głupia sprawa, ale jakaś śrubka nieprzykręcona może powodować taką sytuację.
-przewody masowe do silnika (łapa wspomagania) i do skrzyni masz przykręcone do budy ?
-komp z immo oczywiście nie odpali u Ciebie (bez przeróbek), ale wystarczył by żeby zrobić samodiagnostykę i wykluczyć uszkodzenie Twojego ECU w 100%. W dodatku to mógł by być komp dowolny z obd2a nawet od jakiegoś d14, żeby tylko Ci ktoś na moment użyczył.
-jeśli jesteś pewien że wszystkie masy są okej, to moim zdaniem albo padł komp albo masz uszkodzony aparat zapłonowy - może poleciała cewka jeśli przyszło Ci kręcić bez założonej fajki i/lub zmasowanej obudowy świecy. Czasem sobie ludzie tak robią: "sprawdzę czy jest iskra"

dawidos266
03-04-14, 22:47
Dobra, sprawa zakończona. Po całym dniu z kolegą elektrykiem poddałem się i wziąłem auto na hol no i samochód odpalił.. Chodzi jak złoto, zalany nowymi płynami i olejami dociera się, nawet check engine nie świeci .

Szczur[R] dzięki za podpowiedzi:)

Szczur[R]
04-04-14, 10:26
no nie mów że akumulator miałeś słaby...

dawidos266
04-04-14, 15:23
nie no coś ty;d nie jestem kucharzem.. aku dobry, nawet od diesla na kablach dawałem jak prądu brakowało, to nie była wina aku.

Muzyk-Grzes
05-04-14, 16:16
A czego to była wina? Skoro bez przerabiania czegokolwiek odpaliłeś auto na holu to jedynie co mogę przypuszczać to to że miałeś "zawieszony" TPS choć to raczej niemożliwe, lub też zamknięty FITV co powoduje niemożność odpalenia bez wciśniecia gazu.