PDA

Zobacz pełną wersję : przejście na obd 1



marcinkoziel2
15-03-14, 14:19
mam ej 6 d16y7 do tego kolektor ssący z d15z6
postanowiłem przejsc na obd1 zakupiłem przejściówke i kompa p28 z mapą do d16y7 do tego założyłem przepustice z d15z6
wszystkie wtyczki wpiąłem. wtyczkę do silniczka krokowego na kolektorze zmieniłem z trzech pinów na dwa .
auto gaśnie i i po wciśnięciu agrezywnie gazu dławi się . strzela w wydech i kolektorze ssącym . co zrobiłem źle ? moze źle podpiąłem wężyki do kolektora i przepustnicy ?
czekam na pomocne odpowiedzi !!!:)

piroman
15-03-14, 15:12
a wtryski jakie?

marcinkoziel2
15-03-14, 17:59
190 seryjne z d16y7

pogrzebałem w nim troche jeszcze i dodam kilka info . silniczek krokowy działa . trzyma obroty ale gdy dodam gazu to jest taka jakby "odcinka przy 2500 obr
dzieje sie tak na podpiętym tps i map sensorze jak i na odpiętym .

Karpiczek
15-03-14, 21:48
A sprawdzałeś błędy? Ja miałem takie objawy przy nie podłączonym silniczku krokowym. Właśnie taka odcinka przy 2500 obr/min. Może pomyliłeś wtyczki od czujników?

Muzyk-Grzes
15-03-14, 22:15
Powiem tak u mnie na D16Y7 z głowica D16Z6 i kolektorem D16Z6 i kompem P06 (przerobionym pod strojenie i VTEC) na mapach D16Z6 i wtryskach 190 CC z D16Y7 auto nie trzymało nawet obrotów na jałowym. Przełożenie wtrysków z D16Z6 pomogło. Tylko u ciebie nie ma głowicy D16Z6 i mapy masz pod D16Y7 ,nie bardzo "rozumiem" ten problem (bo nawet D15B7 ma większe wtryski) i jak napisał Piroman tu może leżeć przyczyna. Generalnie objaw taki jak odcinka przy 3500 (nie 2500 rpm) to źle podpięty aparat zapłonowy (czujniki Halla) co powoduje złe odczyty dla ECU ,ale przy tym zaświecił by check engine a o zapaleniu tego nie pisałeś. Mniemam więc że należy poszukiwać problemu właśnie we wtryskach...

mlodyxx
15-03-14, 22:20
nie wiem jak w przejsciowce obd1 na obd2a ale mialem w lapach ta z obd2b na obd1 i jaja sa takie ze kabelek od krokowego jest wpiety tam gdzie w wiazce obd2 pod 3 pinowy krokowy jest calkiem wolne miejsce , byc moze nie masz wogole polaczenia miedzy kompem a krokowym:) przejsciowki zupa ttrza poprawiac

marcinkoziel2
15-03-14, 22:25
check sie pali . a aparaz zapłonowy działał normalnie zanim zmieniałem komputer a od niego nic nie odpinałem

silniczek krokowy jest dobrze podpięty bo go słychac . już nie mam pomysłu jaka to przyczyna . aparat działał chwile przed zmianą komputera wiec mozliwe ze po zmianie przestał pracowac odpowiednio ?

Muzyk-Grzes
16-03-14, 00:09
Ja mam pomysł (i tu mi ręce opadają) zacznij od tego jaki jest błąd zanim zaczniesz pytać i zakładać temat ,zrób samodiagnostykę nim zwalisz winę nie na przejście z OBD2a na OBD1 i niewłaściwe piny podłączone nie tam gdzie trzeba. Szczególnie że kolektor z D15Z6 nie jest taki sam jak z D16Y7 który miałeś.