Zobacz pełną wersję : Jaki Kolektor ssacy...Do Hondy Civic D14A3
KONDZIO6969
15-03-14, 01:34
Proszę o pomoc
Planuje wymienić Kolektor ssacy w mojej Hondzie...Honda Civic 1.4 75km Silnik D14A3.Chciałbym wrzuci kolektor od innego modelu,z poziomą przepustnica.Proszę o podpowiedzi z jakich modeli pasuje kolektor? I jaki najlepiej wrzucić do tego silnika zeby lepsze osiągi były:)
Chyba najlepszy byłby z D15B7 lub lepiej z D16Z6 bo ma większe kanały do kupienia od ok. 120zł za goły, 250zł za kompletny.
jeszcze jest lepszy od D15B7 kolektor D16Z2 bo ma też większe kanały ale nie wiem jak w porównaniu z D16Z6, chyba podobne są. Tylko D16Z2 trudniej dostępny a D16Z6 na giełdzie spokojnie kupisz, nawet teraz chyba kilka ofert jest.
A jak kupisz D16Z6 to możesz jak go będziesz mieć poza silnikiem rozwiercić nakładką na wiertarkę otwór pod przepustnicę z H22 lub jakiegoś bodajże B16. ja tak zrobiłem u siebie już rozwierciłem tylko kolektor niedługo dopiero będe zakładać razem z głowicą i na razie przepustnica zostanie od D16Z6/D15B7 a potem za jakiś czas zmienię na tą z H22
Od wyboru do koloru :) :
http://www.civicklub.pl/forum/search.php?searchid=705381
a jak to jest z przekładką takiego kolektora? chodzi mi o ten z d16z6. trzeba coś rzeźbić, czy pasuje P&P? Jeśli trzeba to jest jakiś inny lepszy od seryjnego przy którym nie trzeba kombinować? Mam d14a4 więc praktycznie to samo co założyciel tematu
Sam goły kolektor pasuje jak każdy z Dserii ale nie wiem jak to będzie z wiązkami bo chyba w D14 jest OBD2 a D16Z6 jest OBD1 więc możliwe, że trzeba zmienić w wiązkach i może komputer wymienić lub przestroić. Nie wiem czy wtryski są takie same w D14 jak w D16 ale może da się przełożyć z D14 do ssącego Z6. Musi się ktoś wypowiedzieć bardziej ogarnięty w temacie D14.
skolopendra
15-03-14, 09:35
czy pasuje P&P?
nie
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?1582-Wymiana-kolektora-dolotowego-w-silnikach-serii-D
dalej ogólnie lecz na temat
KONDZIO6969
15-03-14, 15:21
No własnie chodzi o to czy da sie przełozyc taki kolektor od innego silnika seri D...cały kompletny? czy goły?? A wiazki,wtryski seryjne??
Ktoś wie jak to będzie z tym przełożeniem bo sam jestem ciekaw. Muszą się właściciele VI gen wypowiedzieć.A jak chcesz zostać przy seryjnym ssącym to możesz wymienić uszczelke w dolocie bo ona blokuje przepływ powietrza trochę i jest po tym niby z 90KM. Także jakby to się sprawdziło to było by 15KM z bardzo prostej roboty.
Zakładacie swoją przepustnicę z pionowego ssaka, zaślepiacie jeden wąż wodny i wszystko śmiga...
Na pewno tak jest? Wszystkie wtyczki do czujników pasują?
wiesko1261
17-03-14, 21:09
:p
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?1582-Wymiana-kolektora-dolotowego-w-silnikach-serii-D
http://www.dodo-upgrades.nl/imswapd14a34.htm
KONDZIO6969
18-03-14, 00:00
Ktoś wie jak to będzie z tym przełożeniem bo sam jestem ciekaw. Muszą się właściciele VI gen wypowiedzieć.A jak chcesz zostać przy seryjnym ssącym to możesz wymienić uszczelke w dolocie bo ona blokuje przepływ powietrza trochę i jest po tym niby z 90KM. Także jakby to się sprawdziło to było by 15KM z bardzo prostej roboty.
Wymieniłem uszczelkę pod przepustnica juz dawno...Z mojego odczucia to nic to nie dało.Na pewno nie zyska sie 15KM...jedynie co odczuwam to Duze spalanie.I nic wiecej
Wszystkie kolektory d serii pasują. Wtryski z D14 przeglądasz. Będzie trzeba przedłużyć kable od wtryskow. Tak było w moim przypadku. Przepustnice z D14 ze względu na obd. Miejsce na krokowca na kolektorze zaslepic ponieważ w D14 jest na przepustnicy. Dodatkowo przedłużyć przewod odpowietrzenia skrzyni korbowej i przewód wody są pod kolektorem. No i jeszcze trzeba zmienić motylek na przepustnicy w D14 ponieważ jest inny punkt zaczepu. Dlatego najlepiej kupić Kolektor z przepustnica od razu. To chyba wszystko tak ogólnie
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
sledziu i to jest konkretna odpowiedź, chyba zakładający temat już wie co i jak.
Wymieniłem uszczelkę pod przepustnica juz dawno...Z mojego odczucia to nic to nie dało.Na pewno nie zyska sie 15KM...jedynie co odczuwam to Duze spalanie.I nic wiecej
Ok ja to wiem tylko ze słyszenia bo sam nie miałem do czynienia z tym silnikiem, także sorry za wprowadzanie w błąd.
Kompletne kolektory ssące można zamówić na stronie www.kolektoryssace.pl (http://www.kolektoryssace.pl). Ja im swoje stare z Audi wysłałem w rozliczeniu. Firma z kilkuletnim doświadczeniem, jeszcze mój brat u nich kiedyś kupował kolektory i ciągle wszystko mu ładnie chodzi w A4.
Wymieniłem w swoim d14a4 kolektor wydechowy na 4-2-1 z D16z6. Wszyscy pisali że polepszy się dół a góra nie, ale u mnie górą jakby auto już nie chciało jechać, mam w domu kolektor ssący d15b7 którego nie zdążyłem zamontować z powodu wyjazdu za granicę. Moje pytanie brzmi czy po montażu tego kolektora polepszy się góra obrotów, czy muszę szukać przyczyny gdzie indziej? Teraz na 3-cim biegu auto ledwo się dokręca do czerwonego pola, jakby nie miało siły na górze. Poza kolektorem wydechowym założyłem jeszcze Cat converter i zamiast środkowego wspawałem rurkę bo już się sypał, ale teraz będę musiał kupić nowy środkowy bo tak brzęczy że wstyd jeździć.
Nie jest to wina kolektora wydechowego- on poleapsza raczej caly zakres, a napewno nie blokuje gory-
zrob najpierw porzadnie wydech,
ssacy poprawi gore, ale na cuda nie licz.
Zakładaj ssaka z B7(możesz go jeszcze delikatnie powiększyć) zrób porządny dolot z odgrodzeniem a góra dokreci sie lepiej: https://www.youtube.com/watch?v=UskQw-Om9Eo jeszcze na ssaku B7
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.