PDA

Zobacz pełną wersję : Zawieszenie MTS z Civica EK do MA/MB/MC - opinie użytkowników



MikeFoto
14-03-14, 14:03
Zakładam ten temat bo często dostaję pytania o opinię jak mi się jeździ na MTSie.

Proszę także innych użytkowników tego budżetowego gwintu o wypowiadanie się w tym temacie. Będzie dla innych....

Ja zacznę - posiadam MTS V3 - czyli wersja ze srebrnymi nakrętkami gwintu, gdzie przednia sprężyna jest grubsza od tylnej.
Zatem takie:

http://i.imgur.com/qIhAr1b.jpg


OPINIA:
Zgodnie z opiniami jakie przeczytałem - MTS - to gwint "miękki". Potwierdzam, jeśli ktoś szuka zawieszenia typu "beton" - to na pewno nie MTS. O ile do przodu nie mam zastrzeżeń, to tył mam wrażenie jest trochę za miękki. Wcale nie trzeba dużo włożyć do bagażnika alby auto wizualnie "siadło". Ogólnie do jakości wykonania nie mam zastrzeżeń. Przed zimą zabezpieczyłem "wystający" gwint taśmą teflonową i smarem miedziowym a na to taśma zbrojona (Scotch). Przetrwał zimę bez problemu. Natomiast ku mojemu zaskoczeniu pojawiły się jakieś dziwne rdzawo-białawe wżery na nierdzewce w dolnej części amortyzatora. Także z tą nierdzewką to tak jakby nie do końca ;). Dodatkowo, pierścienie do regulacji po kilku kręceniach już mają wyrobione ząbki i klucz się zsuwa - co nie wróży dobrze przy kolejnych regulacjach....

Mimo wszystko jednak prowadzenie w zakrętach zdecydowanie się poprawiło, auto mało się przechyla, podczas hamowania przód zdecydowanie mniej "nurkuje". Jest dość komfortowe, fajnie wybiera dziury jak na zawieszenie gwintowane. Za tą cenę myślę, że szału nima ale czy jest inny wybór.... ?

Wysokość:
(różnica między najniższym a najwyższym ustawieniem to: przód ok 4.5cm, tył 3.5cm

Najniżej:
http://i.imgur.com/CJHFRkw.jpg

Jedne z niższych ustawień:
http://i.imgur.com/VDI7O2c.jpg

Ustawienie "zimowe":
http://i.imgur.com/CKNlvua.jpg

Ustawienie Custom - ustawienie tak dobrane aby wysokość auta z każdej strony była równa drugiej stronie. Tył ustawiony jest ok 1-1.5cm wyżej w stosunku do przodu (aby tak nie siadał przy jeździe z pasażerami i pełnym bagażnikiem)

Przód:
Lewy przód (strona kierowcy) - 1cm wolnego gwintu liczone od dołu
Prawy Przód - 0cm gwintu

Tył;
Lewy Tył - 6 cm wolnego gwintu
Prawy Tył - 6.5 cm wolnego gwintu.

http://i.imgur.com/ZPKvpPm.jpg
http://i.imgur.com/6MkKK8T.jpg
http://i.imgur.com/8Rw5Cba.jpg

fairfax
14-03-14, 14:27
Dzięki Mike, za opinie.

Dla mnie w obecnej chwili ważna jest informacja jak wygląda twardość tyłu - twardsze, miększe niż seria?

Wiem, że jest spora różnica w nośności.
Wg. tego co znalazłem w sieci OEM dla Aero wynosi 880/860 dla MB 845/840
W przypadku MTS v3 to 860/820.

MikeFoto
14-03-14, 15:10
W sumie by się zgadzało. Jeśli chodzi o tył to powiedziałbym porównywalnie jeśli chodzi o twardość co seria może nieznacznie twardziej, choć ocena czysto subiektywna - ostatni raz na serii jeździłem 4 lata temu :)

baluś
14-03-14, 19:01
gwint juz siedzi na aucie:D ale odnosnie tego mam pytanko...jakos lewa przednia strona nizej przysiadla choc gwintu mam do zejscia z obu stron z przodu jeszcze po 3cm
http://images62.fotosik.pl/759/8e2ea25edd77e6ccmed.jpg
nie montowalem tej plastikowej podkladki z nr.5 bo w sumie nie dowiedzialem sie z nikad do czego ona tak naprawde sluzy stwierdzilem ze jest zbedna i moze chalasowac jadac po nierownosciach.
a co do MTS-u to jestem mega zadowolony zrobilem naraxie jakies 20km ale roznica jest kolosalna..no i ten wyglad auta na nim;)
polecam wszystkim ktorzy szukaja czegos dobrego za mala kase.
pozdro:)

VTECE
18-03-14, 14:30
Posiadam amortyzatory gwintowane MTS z poprzedniej wersji i również tutaj ząbki na nakrętkach bardzo szybko się wyrobiły. Dobrze jest zabezpieczyć sobie gwint gdy ktoś ma zamiar regulować wysokość np. lato <-> zima. Ciężko regulować na zabrudzonym gwincie nawet po oczyszczeniu i wypsikaniu. Sprężyny miękkie, bujało na zakrętach, obcierało nadkola (felga 16"7,5J). Amorki zostały a wpadły sprężyny przód i tył fioletowe H&R przeznaczone do 5d i ten zestaw już w miarę się sprawuję. Niby autostrada prosta jak stół ale jednak czuć najmniejszą "fałdkę". Dołączam się do opinii, że zawieszenie jest godne polecenia dla osób szukających kompromisu pomiędzy komfortem a jazdą taczką :)

Słyszałem, że wersja MTS v3 wyeliminowała stuki w tylnych amorkach - w mojej (starszej wersji) stuki są i często wkurzają.

Mike jak jest u Ciebie ? Pzdr

MikeFoto
18-03-14, 21:03
Mike jak jest u Ciebie ? Pzdr

wyeliminowała stuki w tylnych amorkach - w mojej (starszej wersji) stuki są i często wkurzają.


Potwierdzam :). Nic nie stuka.

sztopro
20-03-14, 10:50
To i ja się podzielę choć nie wiele mam do powiedzenia bo Mike powiedział wszystko to co sam chciałem powiedzieć. U mnie różnica jest taka że na najniższym ustawieniu prawdopodobnie nie da się jeździć tak jest nisko :) może kwestia większego silnika + instalacji LPG nie wiem ale ciężar auta ma wpływ szczególnie że gwint faktycznie jest dość miękki. Zawiecha komfortowa ale faktycznie w zakrętach jest o niebo lepiej. Jeżdżę za krótko by wypowiadać się więcej choćby w kwestiach regulacji ale już wiem że poleciłbym to bez zastrzeżeń.

Endrju1
26-03-14, 11:58
U mnie również MTS wczoraj w nocy zawitał.
Póki co ustawiony dość wysoko (jakieś 2-3cm niżej niż oem) niech się trochę wygniecie.
Z wrażeń po pierwszych przejazdach przyznam że jest wyraźnie sztywniejszy niż oem, zwłaszcza tył. Minimalnie bardziej trzęsie, ale w szybkich zakrętach nie ma nawet porównania do oem. Dodatkowo mile jestem zaskoczony, że przód da się regulować bez zdejmowania koła (wystarczy podnośnik).
Jako że bez fotek się nie liczy, fotka (niestety telefonem) jeszcze z montażu. Całość montażu zajęła mi ok 2,5h.
http://images64.fotosik.pl/806/d941f6201ae0f244m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d941f6201ae0f244.html)

Siekiera
26-03-14, 20:03
A jaki jest mniej więcej koszt takiego zawieszenia ?

kieszonka
26-03-14, 20:17
nie znam się, ale wystarczyło kilka kliknięć, żeby znaleźć:
http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe-honda-civic-95-01-60-35mm-mts-i4007326827.html
ale zapewne można znaleźć taniej...

Sajmones
26-03-14, 20:27
To nie jest gwint, tylko kit... gwint z tego co pamiętam ostatnio na grupowym kosztował ok 800 zł

pszczolka90
31-03-14, 09:21
Jeżdżę na MTS V3 od około tygodnia. Gwint mam spuszczony do samego dołu i powiem szczerze,że nie jestem zadowolona. Myślałam,że jak będzie on spuszczony całkiem do dołu to będzie nie wiadomo jaka gleba,a przejazd przez spowalniacz będzie nielada wyczynem a tu nic. Mam porównanie do H&R jeżeli chodzi o twardość i mogę szczerze powiedzieć,że MTS to prawie seryjne zawieszenie jeżeli chodzi o twardość,fakt fajnie się autko zbiera,jednak boli to,że do obniżenia zostało mi jeszcze tylko tyle co usunąć te dystanse i tyle będzie z możliwości obniżenia. Tak wygląda max obniżenie przy oponie 195/45/16
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0c673007d07646e4
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6ca93bd67a74607a

MikeFoto
31-03-14, 13:52
Ale koleżanka nie ma Civica 5D :) tylko DelSolkę. A w tym temacie mówimy o gwincie do 5D którego "oficialnie" nie ma w ofercie MTSa.

pszczolka90
31-03-14, 17:01
Wiem,wiem,ale zauważyłam,że głównie są tu same opinie ogólne o mts to się wypowiedziałam ;p Myślę,że mimo tego błędu i tak może to troszkę pomóc w decyzji ;]

Badman
01-04-14, 09:06
Gwint mam spuszczony do samego dołu i powiem szczerze,że nie jestem zadowolona. Myślałam,że jak będzie on spuszczony całkiem do dołu to będzie nie wiadomo jaka gleba,a przejazd przez spowalniacz będzie nielada wyczynem a tu nic.


ja tych kobiet nigdy nie zrozumiem :D nie jest zadowolona koleżanka ponieważ woli kłopoty z przejazdem przez spowalniacz :D

Gąsior
01-04-14, 16:50
a nie wygodniej jest brać dedykowanego do 5g? wystarczą podkładki pod widełki i już, a z ej/ek trzeba sztukować mocowanie przewodów hamulcowych.

pszczolka90
01-04-14, 17:41
ja tych kobiet nigdy nie zrozumiem :D nie jest zadowolona koleżanka ponieważ woli kłopoty z przejazdem przez spowalniacz :D
Bardziej chodzi o zobrazowanie tego,że gwint mimo spuszczenia całkiem do dołu i tak nie jest na tyle nisko,żeby mieć chociażby najmniejsze kłopoty z jazdą na nim ;]

kamil39
23-04-14, 08:35
Zastanawiam sie ostatnio nad tym gwintem, i nie moge sie zdecydowac(kayabe agx ostatnio ciezko dorwac), teraz mam sprezyny HR czerwone na seryjnym amorze, myslicie ze na tym gwincie bedzie podobny poziom twardosci i przechylania jak na starym zestawie:P? Mike mozesz powiedziec ile na tym gwincie zrobiles juz km ?

MikeFoto
23-04-14, 09:24
Mike mozesz powiedziec ile na tym gwincie zrobiles juz km ?

Aktualnie będzie koło 15-16 tys. km

kamil39
23-04-14, 10:45
i nie rozlecial sie:P??? pytam bo robie rocznie ponad 20 tys km i nie chce by po roku, dwoch juz padl ten zawias..

MikeFoto
23-04-14, 11:00
Ma się dobrze jak na razie.

dejwid
27-07-14, 18:55
a co powiecie o sprężynach obniżających MTS'a do 5D? chodzi mi o delikatne obniżenie samochodu i żeby nie było nie wiadomo jak sztywno dużo jeżdżę, a drogi w mojej okolicy nie są najlepszej jakości więc nie chciałbym też wymieniać co rok zawieszenia...

kuster
27-07-14, 23:26
Mogę dołożyć swoje 3grosze?
Co do MTSa v3 to jest to bardzo fajny gwint
Miękkie sprężyny i całkiem dobre amory powodują że jazda po dziurawych drogach jest na prawdę przyzwoita. Porównując z seryjnym zawieszeniem z UFO to MTS jest rewelacyjny ;).
Jednakże mam małe ale co do tylnego zestawu... W ustawieniu proporcji powiedzmy 0/+2 czyli 0 dla przodu i tyl 2cm wyżej tyl wypada kiepsko bo juz przy 2 osobach koła tracą się w nadkolach a przy pełnym bagażniku istnieje ryzyko urwania tylnego wydechu...
Bede musiał jeszcze dźwignąć zawias o kolejny cm lub dwa ale to juz wtedy auto dziwnie będzie wyglądać...

MikeFoto
29-07-14, 14:00
Jednakże mam małe ale co do tylnego zestawu... W ustawieniu proporcji powiedzmy 0/+2 czyli 0 dla przodu i tyl 2cm wyżej tyl wypada kiepsko bo juz przy 2 osobach koła tracą się w nadkolach a przy pełnym bagażniku istnieje ryzyko urwania tylnego wydechu...


To generlanie potwierdzasz moje odczucia. W MTSv3 przednia sprężyna jest grubsza od tylnej (pewnie sztywniejsza). Byćmoże gdyby tylne sprężyny były takie jak przednie jeśli chodzi o grubość (twardość) byłoby idealnie.

Endrju1
29-07-14, 14:14
Mi się wydaje, ze ten gwint robiony był z myślą o małych 6 genach, zaś angielki mają nieco cięższy tył, przez co niżej siedzi i jest za miękki.

Sunstrider
31-08-14, 22:54
Witam ponownie. Gdzie obecnie mogę najtaniej kupić ten gwint? Może ktoś polecić jakiś sklep lub kogoś z allegro? Do naszych 5d z jakiego samochodu ma być ten zawias? ;)

Guscioren
31-08-14, 22:59
Witam ponownie. Gdzie obecnie mogę najtaniej kupić ten gwint? Może ktoś polecić jakiś sklep lub kogoś z allegro? Do naszych 5d z jakiego samochodu ma być ten zawias? ;)

****a w tytule "Zawieszenie MTS z Civica EK do MA/MB/MC" Z golfa kup łatwiej dostaniesz.
Google nie boli

MikeFoto
01-09-14, 09:46
z jakiego samochodu ma być ten zawias?

Civic w nadwoziu EK (Sedan/hatch 6Gen)
Kupić allegro lub na forum z zakupu grupowego.

Sunstrider
04-09-14, 12:37
Ok dzięki za info. ;)

Zastanawiam się co wybrać, 4x amorki KYB + Eibach pro kit czy MTS v3, mógłby ktoś powiedzieć coś na temat komfortu tych zestawów? Duża jest różnica?

vipek
04-09-14, 12:44
KYB AGX + eibach vs MTS v3 ...jeśli zależy Ci na glebie to MTS, jeśli na prowadzeniu i sztywności zawieszenia to AGX
Natomiast jeśli pisząc o KYB miałeś na myśli Ultra czy inny paść to zdecydowanie MTS

MM63
04-09-14, 14:28
AGXy i ajbachy kosztują mniej/więcej tyle, co dwa mtsy... W tych pieniądzach bardziej zastanawiałbym sie nad AGXami, a gwintem AP, który - zdaje się - ma regulację twardości.

KubEm
04-09-14, 14:59
AP nie ma regulacji twardości. Ja zakładam, że kolega miał na myśli zwykłe KYB (bez regulacji twardości), inaczej nie widziałbym sensu w zadawaniu pytania (KYB AGX - ten z regulacją twardości + eibach wypadłby o niebo lepiej niż mts).. z tego co podał to jednak brałbym mts v3,

A swoją drogą, zamiast AP za 2000zł to lepiej wziąć http://eustore.skunk2.com/suspension-tuning/pro-series-coilovers/pro-s-ii-coilovers/pro-s-coilovers-1482.html
Z USA można go ściągnąć za 1900-2300zł jak się chce a jednak Skunk2 a AP to inna liga ;)

MM63
04-09-14, 17:33
Co to za firma skunks :S

Na AP chyba nikt nie narzeka...

MikeFoto
04-09-14, 20:01
AP nie ma regulacji twardości. Ja zakładam, że kolega miał na myśli zwykłe KYB (bez regulacji twardości), inaczej nie widziałbym sensu w zadawaniu pytania (KYB AGX - ten z regulacją twardości + eibach wypadłby o niebo lepiej niż mts).. z tego co podał to jednak brałbym mts v3,

A swoją drogą, zamiast AP za 2000zł to lepiej wziąć http://eustore.skunk2.com/suspension...vers-1482.html
Z USA można go ściągnąć za 1900-2300zł jak się chce a jednak Skunk2 a AP to inna liga

Z regulacją twardości to jest np kit z EK - D2 Sport - http://www.d2racingsport.com/type-sport.htm
Tylko cenka tyle co 3,5x MTS :) - D2 Sport - to ok 1000$

Sunstrider
05-09-14, 09:31
Chodziło mi o zwykłe Kyby. Ok w takim razie będzie trzeba zastanowić się nad MTS-em ;)

michew22
18-08-15, 19:38
Przeczytałem cały temat i są same opinie ale nie znalazłem informacji czy trzeba coś przerabiać w tym mts v3 od EK , EJ. Także pytanie brzmi co trzeba przerobić że to podeszło do mb ? A konkretniej czy również podejdzie do mc2 b18c4 ?

felootno
18-08-15, 20:45
Music dac podkladki na tylne widelki Amora, powinny być w zestawie

mort
18-08-15, 21:29
Teraz weszła jakaś wersja Gold Black Edition, sam taką zakupiłem. Anodowane czarne elementy i złoty ocynk.

http://www.mapet-tuning.com/sklep/images/MTSGWHO01.jpg?osCsid=c7oojndhqu2r46ussdb0qnpsq7

michew22
19-08-15, 18:20
to te podkładki które są widoczne na zdjęciu powyżej na tych śrubach ? Widziałem właśnie ten nowy gwint ale v3 chyba jeszcze nie ma , o ile się nie mylę to do golfa 3 vento itp

felootno
19-08-15, 19:37
Tak, to te podkładki i powinny być w zestawie

mort
19-08-15, 23:38
to te podkładki które są widoczne na zdjęciu powyżej na tych śrubach ? Widziałem właśnie ten nowy gwint ale v3 chyba jeszcze nie ma , o ile się nie mylę to do golfa 3 vento itp

Ten gwint jest już dostępny do Civica, sam go montuje obecnie w swojej.

michew22
20-08-15, 15:28
Ok dzięki. Mort wyślij linka bo ja szukałem i nie ma nic ;/ na dniach będziesz go montował ? Daj znać jak się jeździ :)

mort
20-08-15, 15:53
Obecnie widzę że chodzi pod nazwą "V4". http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=MTS+v4&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-uni-1-1-0820 Ceny wszedzie masz te same. Kupowałem od TuningShop24.pl. Obecnie przód mam zamontowany, tył jest kończony. Jutro powinienem odebrać auto i dam znać.

Edit: Coś poczytałem, i okazuej się że "V4" to wymysł mapet tuning, a ta wersja już chwilę chyba jest.

michew22
20-08-15, 20:24
Okej to daj znać jak to się spisuje, lepiej czy gorzej od pospolitego mtsa v3. Prawdopodobnie na wypłatę we wrześniu albo październiku będę się przymierzał do kupna gwintu do mojego aerodecka.

Alanos77
04-09-15, 19:21
Hej Pany czy ten zawias spasuje mi do mojej 5D Angielki 96r??? http://allegro.pl/mts-gwint-honda-ci...598421334.html
sorki ale jestem chwile w posiadaniu Hondy zawsze niemce ople były ale honda jest lepsza i zostaje dajcie znac czy trza cos przerabiac i czy przewody ham zostają czy sztukujemy i które przód czy tył,Dzięki.

mort
04-09-15, 22:48
Hej Pany czy ten zawias spasuje mi do mojej 5D Angielki 96r??? http://allegro.pl/mts-gwint-honda-ci...598421334.html
sorki ale jestem chwile w posiadaniu Hondy zawsze niemce ople były ale honda jest lepsza i zostaje dajcie znac czy trza cos przerabiac i czy przewody ham zostają czy sztukujemy i które przód czy tył,Dzięki.

Pasuje. Sam mam taki zamontowany. Z przodu jest "problem" bo amortyzator nie ma uchwytu na przewód hamulcowy i trzeba go inaczej przymocować.

Alanos77
05-09-15, 10:37
ok dzięki za informację,jeszxcze jak możesz podpowiedzieć jak inaczej przymocowałeś ten przewód chamulcowy i co do tego było ci potrzebne,sorki ale chce odrazu się przygotować tak by po rozebraniu auta nie okazało się że to nie do tego a to nie do tego i auto tydzień na kołkach będzie mi stało.Napisz jeszcze jakie masz odczucia na tej glebie?Jak zachowuje się autko w zakrętach czy jest twardo itp.Dziękuje za pomoc.

mort
05-09-15, 11:27
ok dzięki za informację,jeszxcze jak możesz podpowiedzieć jak inaczej przymocowałeś ten przewód chamulcowy i co do tego było ci potrzebne,sorki ale chce odrazu się przygotować tak by po rozebraniu auta nie okazało się że to nie do tego a to nie do tego i auto tydzień na kołkach będzie mi stało.Napisz jeszcze jakie masz odczucia na tej glebie?Jak zachowuje się autko w zakrętach czy jest twardo itp.Dziękuje za pomoc.

Na razie jest przypięty opaską do amortyzatora. Jest nisko, nawet czasem za bardzo bo tłumik często zawadza. Twardo i dosyć sztywno, jednak trzeba uważać na tył bo lubi siadać więc jak masz zamiar często wozić pełen komplet pasażerów i jeszcze jakieś bagaże czy coś to tyłek moze Ci szybko siąść.

Alanos77
08-09-15, 12:57
no to teraz mam dylemat !!!!

daniel208
09-09-15, 18:21
jak coś mam używkę na handel z malutkim przebiegiem

Kubańczyk
22-09-15, 19:35
A skąd najlepiej brać MTSa? allegro, mapet a możę inna strona?

dejwid
28-09-15, 19:08
mts ja kupowałem w Mikołowie tomas tuning jakoś tak

mort
28-09-15, 19:17
Ja brałem z allegro.

hlasoon
24-10-16, 21:43
ten zawias wytrzyma w budzie kombi? bo mam mts v4 w jajku i chciałbym przełożyć.

bochen.gfc
27-10-16, 12:32
ten zawias wytrzyma w budzie kombi? bo mam mts v4 w jajku i chciałbym przełożyć.

Przód na pewno, ale jak będzie z tyłem??? Podejrzewam, że może być za miękko i zbyt wiele w kombiaku nie powozisz.

Endrju1
28-10-16, 15:54
W zwykłej angielce żeby jakoś się dało jeździć tył musi być na max w górę, wtedy przód na równo można skręcić poniżej połowy. W kombi podejrzewam że sprężyny będą z tyłu za miękkie.
Ta Technix z tego co kojarzę, robi nawet osobny zestaw pod aerodecki.