PDA

Zobacz pełną wersję : Civic VIII HB5D - różnica między wersją Comfort a Sport



elminsterr
13-03-14, 08:24
Witam,

Mam pytanko o różnicę między HB5D (nie Type S) w wersji Comfort a Sport. Czy poza różnicami w wyposażeniu (podgrzewane fotele, tempomat, alufelgi, światła przeciwmgłowe) jest jakaś różnica w zestrojeniu zawieszenia? Czy w wersji Sport jest twardsze? Czy cała reszta jest po prostu identyczna?

zombie6
13-03-14, 09:05
Przede wszystkim w wersji Sport są b. ciężkie fabryczne alufelgi 17" z Michelinami Pilot Sport o sporych oporach toczenia, b. twardych na dodatek - wyczuwalnie pogarsza to komfort i osiągi....auto wydaje się przyspawane do asfaltu i twardsze gdy np. ktoś ma porównanie do znacznie lżejszych zimówek na stalówkach 205/55R16.....Sądząc po poprzednich postach koledze zależy na jak najlepszych osiągach silnika 1.8, a więc aby to uzyskać spełnione muszą być 2 podstawowe warunki:
1) stosować opony 205/55R16 nawet na stalówkach lub 225/45R17, ale o jak najniższych oporach toczenia i na alufelgach znacznie lżejszych od fabrycznych - to b. ważne !
2) stosować olej 0W20.

filipfm
13-03-14, 09:24
Witam,

Mam pytanko o różnicę między HB5D (nie Type S) w wersji Comfort a Sport. Czy poza różnicami w wyposażeniu (podgrzewane fotele, tempomat, alufelgi, światła przeciwmgłowe) jest jakaś różnica w zestrojeniu zawieszenia? Czy w wersji Sport jest twardsze? Czy cała reszta jest po prostu identyczna?

To tylko wersja wyposazeniowa. Technicznie to samo.

140KM
13-03-14, 09:48
Przede wszystkim w wersji Sport są b. ciężkie fabryczne alufelgi 17" z Michelinami Pilot Sport o sporych oporach toczenia, b. twardych na dodatek - wyczuwalnie pogarsza to komfort i osiągi....auto wydaje się przyspawane do asfaltu i twardsze gdy np. ktoś ma porównanie do znacznie lżejszych zimówek na stalówkach 205/55R16.....Sądząc po poprzednich postach koledze zależy na jak najlepszych osiągach silnika 1.8, a więc aby to uzyskać spełnione muszą być 2 podstawowe warunki:
1) stosować opony 205/55R16 nawet na stalówkach lub 225/45R17, ale o jak najniższych oporach toczenia i na alufelgach znacznie lżejszych od fabrycznych - to b. ważne !
2) stosować olej 0W20.

w kwestii kół powstaje dylemat natury estetycznej - większe 17" lub 18 " wizualnie lepiej wyglądają ( lepsze prowadzenie ale droższe ) 16" gorszy wygląd ( większy komfort :confused: , tańsze, gorsze prowadzenie ) wszystko zależy jednak od doboru felg i opon . ( temat bardzo obszerny - ile modeli felg i opon tyle możliwośći ))

filipfm
13-03-14, 09:59
w kwestii kół powstaje dylemat natury estetycznej - większe 17" lub 18 " wizualnie lepiej wyglądają ( lepsze prowadzenie ale droższe ) 16" gorszy wygląd ( większy komfort :confused: , tańsze, gorsze prowadzenie ) wszystko zależy jednak od doboru felg i opon . ( temat bardzo obszerny - ile modeli felg i opon tyle możliwośći ))

Mozna kupic felgi 18", ktore beda lzejsze niz OEM 16. Ale to nie beda felgi za 1600 zl za komplet ;)

Yossarian
13-03-14, 12:15
Ewentualnie jakieś 16 cali z np. ET40 - będą bardziej na zewnątrz i przez to będzie lepiej wyglądać :)

filipfm
13-03-14, 12:26
Ewentualnie jakieś 16 cali z np. ET40 - będą bardziej na zewnątrz i przez to będzie lepiej wyglądać :)

I wtedy mozna zrobić tak, zeby jakos wygladalo ;)
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/s526x395/1175210_701689433194500_170278620_n.jpg