Zobacz pełną wersję : dziwne zachowanie pedału hamulca civic EG8
Sprawa wygląda następująco - przy normalnej jeździe wszystko jest oki ale jezeli trafie na jakiś korek tzn częste ruszanie i hamowanie pedal staje się dziwnie miekki - auto hamuje ale jak trzymam nogę na pedale hamulca on powoli się zapada :( auto stoi w miejscu ale pedal opada pod ciężarem nogi. Co może byc przyczyną ?? Jezeli to ma jakies znaczenie to na przodzie jest 260 a na tyle 240 + serwo 1"
radzilbym poszukac niesczelnosci zanim hamulca w drodzw braknie obiaw jakby gdzies ci plyn uciekal przewody pod spodem sprawdz moje sie polamaly jak zapalki
taki przejaw jest przy zapowietrzonym układzie.
Nieszczelność bym wykluczył, bo by szybko płynu nie było.
Najlepsze w tym wszystkim jest to że plynu nie ubywa i tak jak pisałem wczesniej w normalnej jeździe dobrze hamuje
A może pompka hamulcowa przepuszcza płyn? Przy szybkim hamowaniu cisnienie i tak się wytworzy, a podczas postoju uszczelka powoli przepuszcza.
Ale coś wymieniales czy tak samo z siebie się zaczęło opadać??
miałem taki sam objaw zeszłego lata oddałem do kumpla co mi ogarnia zawsze auto i powiedział że posprawdzał wszystko i nie ma wycieków, po wizycie u niego objawy ustały a kilka dni temu wróciły.
w kwietniu oddaje mu auto do montażu przewodów w stalowym oplocie, przy okazji wymiana linek z ręcznego i wymiana klocków i tarcz na tyle :)
A może pompka hamulcowa przepuszcza płyn? Przy szybkim hamowaniu cisnienie i tak się wytworzy, a podczas postoju uszczelka powoli przepuszcza.
a jeżeli to ta pompka to są jakieś zestawy naprawcze ??
Ja bym stawiał na miękkie przewody hamulcowe. U mnie po swapie hebli (262+239) nie było jeszcze stalowego oplotu, a tylne przewody były za długie bo pochodziły od przednich 242 z IV gena i objawy były takie jak piszesz. W między czasie jeszcze okazało się, że przerdzewiały sztywne hamulcowe - doszło do wymiany sztywnych, kupiony stalowy oplot, zalane, odpowietrzone i jest kosa czy stoje czy jade pedał twardy.
A może pompka hamulcowa przepuszcza płyn? Przy szybkim hamowaniu cisnienie i tak się wytworzy, a podczas postoju uszczelka powoli przepuszcza.
Miałem taki objaw w starej pompie Nissin 15/16. Po wymianie uszczelek było ok.
Miałem taki objaw w starej pompie Nissin 15/16. Po wymianie uszczelek było ok.
Też warto sprawdzić jak już i tak spuścisz płyn z układu. Niestety ja do swojej 15/16 nie znalazłem nowych uszczelek, do 13/16 bez problemu i zająknięcia ;/
Może zestaw Autofren D1-667 jest do 23,8mm i nie systemu Lucas (do Lucas'a jest D1-669) :) Ja za ten do Lucasa płaciłem w poniedziałek w Intercarsie 31 zł z groszem.
A jest dostępny? Bo jak ja szukałem to w katalogach owszem, widniały, ale po wizycie w IC/4Cars oba sklepy mówiły "jest w katalogu, ale nie ma na stanie i nie będzie"
Tego niestety nie wiem :( ja na swój czekałem 24h.
Sprawa zakończona pełnym sukcesem - sztywne przewody hamulcowe wymienione na miedziane do tego przewody w stalowym oplocie na przód i tył i na sam koniec pompa 1" z preludy po pełnej regeneracji czego efektem jest pedał hamulca twardy i czuły na każdy nawet najlżejszy dotyk (hamowanie teraz to poprostu czysta przyjemność :))
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.