PDA

Zobacz pełną wersję : Polerowanie czarnego FK2.



ArdianFK2
12-03-14, 14:01
witam

panowie chcę porządnie (profesjonalnie) wypolerować moje czarne FK2 i potrzebuje waszych wskazówek
radzicie mi oddać gdzieś auto do zrobienia ? jeśli tak to gdzie i jakie są koszty ? (okolice Sandomierza)
może jednak spróbowałbym samemu jednak brakuje mi sprzętu aby zrobić porządne polerowanie lakieru
nie mam tutaj na myśli położeniu ściereczką jakiejś pasty polerskiej tylko odświeżenie maksymalnie lakieru

co radzicie ?

RadekB
12-03-14, 14:06
Temat rzeka, http://forum.kosmetykaaut.pl/. Wyśle PW ze wskazówkami.

marcin001984
14-03-14, 23:30
Porządnie sam tego nie zrobisz i jesli nie masz o tym pojęcia to się za to nie bierz. Jasny kolor to pół biedy, ale z czarnym to już jest trochę zabawy, nawet dla lakiernika. Np. srebrny kolor można spolerować przy użyciu oczywiście maszyny polerskiej i tylko jednej pasty i gąbki. Czarne auto trzeba spolerować trzema pastami i trzema gąbkami. Najpopularniejsze w większości polskich serwisów to pasty marki 3M. Nie są to pasty z najwyższej światowej półki, ale sa dobre i sprawdzone. Już dawno temu wypchnęły z rynku Fareclę. Chociaż znam taki warsztat gdzie nadal ją stosują, ze względu na to że nie poznali past 3m i pewnie też dlatego że całe życie robili Fareclą i zostali w tamtej epoce :) Najpierw pastą grubo-ziarnistą z zielonym korkiem która usuwa rysy np po myjni mechanicznej, potem z żółtym korkiem mleczkiem nabłyszczającym, a na końcu ultrafiną z fioletowym korkiem która usuwa tzw. refleksy. Jeżeli po polerce i myjni wyjedziesz na słońce i nie będziesz widział na lakierze refleksów/hologramów to znaczy że robota została dobrze wykonana. Potem, jeśli będziesz dbac o lakier nie jeżdżąc na myjnie mechaniczne, możesz raz na pół roku/raz na rok przepolerować samą ultrafiną. Ja za miesiąc swoje auto przelecę samą ultrafiną, żeby nabrało większego połysku. Ostatnio polerowałem w sierpniu. Polerka całego auta o naszych gabarytach i w czarnym kolorze to koszt powiedzmy minimum 400zł. Ale każdy warsztat ceni się inaczej.

http://www.klakiernik.pl/pl/p/Mleczko-Polerskie-do-usuwania-hologramow-Ultrafina-SE-50383-1kg/133

h16v
15-03-14, 18:15
Porządnie sam tego nie zrobisz i jesli nie masz o tym pojęcia to się za to nie bierz
Ja nie ma pojęcia. Może ktoś polecić kogoś z Warszawy i okolic kto to zrobi? Mimo iż myje, samochód sam i bezdotykowo jest dość matowy i kiepsko wygląda. Chętnie bym coś z tym zrobił.

prz3mo
15-03-14, 20:00
.... i należy pamiętać, że w naszych civicach jest mega cienka warstwa lakieru. Miękki i cienki, niestety.

RadekB
15-03-14, 20:16
Powiem tak,
dla wielkiego show i szybkiego efektu polecam dla ciemnych lakierów meguiars black wax, dla jasnych white wax i wcale nie sprzedaję tych środków. Jednocześnie czyści, poleruje i zabezpiecza. Efekt rewelacyjny. Przy miękkim lakierze hondy sprawdza się znakomicie. Jeżeli ktoś nie chce się bawić w detailing i wydawać krocie będzie usatysfakcjonowany.

marcin001984
16-03-14, 10:50
Środek o którym piszesz to tylko powierzchniowe nadanie połysku. Przez jakiś czas auto będzie się świecić, jak polejesz auto wodą to będą tworzyć się duże krople które szybko spłyną z karoserii co oznacza że lakier będzie tłusty/nawoskowany. Ale żadnych rys tym nie usuniesz. Jak najbardziej można nawoskować lakier, tylko że sam wosk to rozwiązanie na chwilę. Jesli chcesz długo zachować połysk należy zrobić to najpierw w sposób jaki ja podałem. A dopiero potem wosk. Ja też nic nie sprzedaję i nie handluję. Jestem po prostu lakiernikiem i zajmuję się tym na co dzień

RadekB
16-03-14, 12:20
Wosk ten ma właściwości polerujące i likwiduje niewielkie ryski, żeby się przekonać trzeba samemu sprawdzić.

Paluch_tcw
16-03-14, 13:18
Wosk ten ma właściwości polerujące i likwiduje niewielkie ryski, żeby się przekonać trzeba samemu sprawdzić.

To raczej typowe AIO co najwyżej usunie Ci lekką okscydację ewentualnie waterspoty a swirle w małym stopniu zakryje.


Np. srebrny kolor można spolerować przy użyciu oczywiście maszyny polerskiej i tylko jednej pasty i gąbki.

A to niby dlaczego ? Bo na srebrnym nie widać aż tak swirli i hologramów to znaczy, że można je zostawić ? Słabe podejście..

marcin001984
16-03-14, 13:28
No właśnie, nic nie widać i nie trzeba tego robić dodatkowo mleczkiem polerskim. Bo jak wyjedziesz na słońce to nie zauważysz żadnej różnicy. Jedyny plus dla którego można później przepolerować srebrny kolor mleczkiem jest taki że trochę lepiej się potem wyciera taki element mikrofibrą niż po samej paście.

Paluch_tcw
16-03-14, 14:46
No właśnie, nic nie widać i nie trzeba tego robić dodatkowo mleczkiem polerskim.

Napisałem Ci, że jeśli mówimy o porządnej robocie to to że nie widać nie znaczy, że możesz je na lakierze zostawić. Nie powinno tak być.

marcin001984
16-03-14, 15:05
Powinno czy nie powinno... nikt tego nie robi bo nie ma takiej potrzeby. Czepiasz się.

Paluch_tcw
16-03-14, 15:07
Nie sądzę. Chociaż i tak cud, że będąc lakiernikiem (nie chcę Cie obrazić - szanuję pracę lakierników) potrafisz dostrzec hologramy i swirle a dodatkowo używać normalnych kosmetyków

marcin001984
16-03-14, 15:39
Każdy by je dostrzegł, szczególnie na ciemnym kolorze w pełnym słońcu. Pasty 3M stosuje się w całej Europie. W Anglii na emigracji też takich używaliśmy. Pracuję w ASO i nikt nie kupi jakiejść super hiper pasty za kilkaset złotych bo kto za to zapłaci? Robota ma iść szybko, dobrze i BEZ REKLAMACJI. Więc w czym problem jak klienci są zadowoleni?

Paluch_tcw
16-03-14, 18:00
W niczym po prostu ja siedzę w detailingu a nie lakiernictwie i poruszam się w gronie osób, które auta srebrnego z hologramami i swirlami nie odebrałby po jednym etapie. Ale fakt, że 98% użytkowników aut tego nie zauważy dlatego napisałem, że i tak dobrze, że używasz przynajmniej past 3m.

marcin001984
16-03-14, 21:37
A skąd taka osoba miałaby wiedzieć ilu past używałem skoro na srebrnym nie widać różnicy? :)

Paluch_tcw
17-03-14, 01:17
Stąd, że ktoś kto siedzi w temacie różnice zobaczy i to bez problemu. A hologramy również da się zobaczyć na srebrnym lakierze jeśli tylko się chce.

marcin001984
17-03-14, 22:29
Ale jak można zobaczyć różnicę jak różnicy nie ma żadnej? Ja jeszcze nie widziałem hologramów na srebrnym. Ale skoro wiesz lepiej to niech Ci będzie. Koniec dyskusji :)

Grzegorz K
19-03-14, 13:15
witam panowie.popieram i zwolenników 3m i meguiarsa. mam czarne auto i poradziłem sobie sam meguiarsem.trochę to trwało ale efekt jest.zobaczcie zdjęcia w moim profilu.ale chętnie dowiem się coś więcej o 3m bo chętnie bym spróbował.

marcin001984
19-03-14, 19:48
W skrócie masz napisane na pierwszej stronie o 3M. Teraz jest nowa formuła pasty 3M, nazywa się Fast Cut XL. Jest w litrowej butelce z zielonym korkiem i na etykiecie jest nawet pokazane że po paście powinieneś użyć mleczka z żółtym korkiem, a potem ultrafiny z fioletowym korkiem. Ale jakbyś miał kupować pasty żeby sobie spolerować auto to taniej Ci wyjdzie zapłacić warsztatowi

Grzegorz K
20-03-14, 11:06
ale na tym polega zabawa.chcę to zrobić sam a zwrot kosztów mam gwarantowany jak koledzy zobaczą i będą chcieli żeby ich auta tak wyglądały to dwie stówki i trochę mojej pracy.a co byś polecił do felg żeby je utrzymać w czystości jak najdłużej ?

ArdianFK2
20-03-14, 11:31
sonax xtreme na bieżąco i felgi wiecznie młode :)

seanz
20-03-14, 12:09
No właśnie, nic nie widać i nie trzeba tego robić dodatkowo mleczkiem polerskim. Bo jak wyjedziesz na słońce to nie zauważysz żadnej różnicy

Czyli twierdzisz ze na każdym srebrnym lakierze nic nie będzie widać?
A na białym, kremowym, beżowym ... jakimkolwiek jasnym lakierze ?



Fajne bzdury.
Jedyne wytłumaczenie dlaczego lakiernicy i inni którzy się bawią w malowanie i polerowanie nie widzą nic na srebrnym to takie, że nie widzą - bo nie chcą zobaczyć.
Srebrny, biały i każdy inny jasny lakier jest wymagający bo trzeba się wysilić aby zobaczyć uszkodzenia na lakierze.

sivy
20-03-14, 12:38
Marcin to raz a dwa trzeba sie mocno postarac zeby na białym czy srebrnym pokazac klientowi ze korekta ma sens i faktycznie jest różnica.

Paluch_tcw
20-03-14, 18:19
dwie stówki i trochę mojej pracy

Zdajesz sobie sprawę z tego ile czasu zajmuje korekta lakieru ? Bo u mnie to od 20 do nawet 30 godzin pracy (przy jednym aucie właśnie tyle spędziłem a i tak znam ludzi, którzy spędzili jeszcze więcej czasu). Dodatkowo pasty to nie wszystko. Ale to nie forum i temat żeby opisywać tu co jest potrzebne i jak się robi.


Fajne bzdury.
Jedyne wytłumaczenie dlaczego lakiernicy i inni którzy się bawią w malowanie i polerowanie nie widzą nic na srebrnym to takie, że nie widzą - bo nie chcą zobaczyć.
Srebrny, biały i każdy inny jasny lakier jest wymagający bo trzeba się wysilić aby zobaczyć uszkodzenia na lakierze.

+1

ArdianFK2
20-03-14, 18:23
odnośnie felg tak przy okazji ktoś się wypowie ?

marcin001984
20-03-14, 19:19
Uważajcie sobie jak chcecie, macie przecież prawo do własnego zdania. Ale z własnego doświadczenia wiem, że jak malujemy jakieś jasne auto; beżowe, białe, srebrne to używamy jednej pasty i jeszcze nikt nigdy się nie wrócił że mu się coś nie podoba. Gdybym np. spolerował dwa takie same elementy, powiedzmy że byłyby to dwie maski w srebrnym kolorze, jedną spolerowałbym trzema pastami, a drugą maskę jedną pastą nikt by nie zobaczył żadnych hologramów. Nie ma w ogóle takiej możliwości. Jasne kolory nie odbijają tak słońca jak ciemne. Ale np. na czerwonym, na słońcu byłoby już widać hologramy.
Gdybym ja w pracy polerował jedno auto 20 godzin to już po 8 godzinach, a nawet wcześniej chyba bym wypowiedzenie dostał. Ale wiadomo, swoje robi się dokładniej i bez pośpiechu, więc i te 8 godzin mógłbym polerować :)
Do felg też można by śmiało użyć tej pasty 3M Fast Cut XL. Ale najpierw proponowałbym umyć felgę np. benzyną ektrakcyjną

Paluch_tcw
20-03-14, 19:36
Uważajcie sobie jak chcecie, macie przecież prawo do własnego zdania. Ale z własnego doświadczenia wiem, że jak malujemy jakieś jasne auto; beżowe, białe, srebrne to używamy jednej pasty i jeszcze nikt nigdy się nie wrócił że mu się coś nie podoba. Gdybym np. spolerował dwa takie same elementy, powiedzmy że byłyby to dwie maski w srebrnym kolorze, jedną spolerowałbym trzema pastami, a drugą maskę jedną pastą nikt by nie zobaczył żadnych hologramów. Nie ma w ogóle takiej możliwości. Jasne kolory nie odbijają tak słońca jak ciemne. Ale np. na czerwonym, na słońcu byłoby już widać hologramy.
Gdybym ja w pracy polerował jedno auto 20 godzin to po 8 godzinach bym chyba wypowiedzenie dostał. Ale wiadomo, swoje robi się dokładniej i bez pośpiechu, więc i te 8 godzin mógłbym polerować :)
Do felg też można by śmiało użyć tej pasty 3M Fast Cut XL. Ale najpierw proponowałbym umyć felgę np. benzyną ektrakcyjną

Hologramy to nic innego jak drobne rysy powstałe przez pada i gruboziarnistą pastę. Więc idąc Twoim tokiem myślenia jasne kolory się nie rysują ? :)


odnośnie felg tak przy okazji ktoś się wypowie ?

Felgi masz polerowane ? czy lakierowane ?

Jeśli lakierowane to do codziennego użytku moge polecić budżetowo Attack z firmy Autoland, a trochę drożej (ale wydajeniej i skuteczniej) ValetPRO Bilberry Wheel Cleaner np.

Do grubszych zabrudzeń czy mycia felg od środka po sezonie to już coś mocniejszego VALETPRO Blue Gel Wheel Cleaner i do usunięcia zabrudzeń metalicznych (wbite opiłki z klocków) IronX.

Oczywiście to są środki przykładowe których jest cała masa..

marcin001984
20-03-14, 21:51
Już nawet nie chce mi się dyskutować. Po prostu nikt nie bawi się w mleczkowanie srebrnego lakieru. Dzisiaj nawet specjalnie spytałem kumpla który pracuje w BMW i mówi to samo co ja, że srebrnych nie trzeba nabłyszczać czy polerować ultrafiną. Powtarzam, że ultrafina jest tylko do ciemnych kolorów. Koniec kropka

ArdianFK2
20-03-14, 23:47
jaka dyskusja :) nie będę się wtrącał :D

odnośnie felg to lakierowane
puki co używam sonaxa i myjki ciśnieniowej to chyba dobre rozwiązanie ?

Paluch_tcw
21-03-14, 13:37
owtarzam, że ultrafina jest tylko do ciemnych kolorów

:rolleyes:


puki co używam sonaxa i myjki ciśnieniowej to chyba dobre rozwiązanie ?
jeśli nie masz problemu z domywaniem to jak najbardziej dobre rozwiązanie

sanvean
01-07-14, 13:25
Panowie takie pytanko ile trzeba wydać za dobre polerowanie , bo widzę że polerują auta na myjniach parowych ale koszt takiego polerowania 200-300 zł i myślę że bardziej zniszczą lakier niż naprawią.
Mam czarny kolor i pełno rysek i kilka wiekszych rys.
Edit : Znacie może dobry warsztat w okolicy Chrzanowa może być Kraków lub Katowice.

Tommi01
01-07-14, 13:28
Panowie takie pytanko ile trzeba wydać za dobre polerowanie , bo widzę że polerują auta na myjniach parowych ale koszt takiego polerowania 200-300 zł i myślę że bardziej zniszczą lakier niż naprawią.
Mam czarny kolor i pełno rysek i kilka wiekszych rys.

w tarowie profi goscie za vw tourana wzieli 600zl a 950 za powloke kwarcowa

sanvean
01-07-14, 13:39
A jaki efekt ładnie zrobili ? Ta powloke kwarcowa trzeba zakladac po polerce?

Tommi01
01-07-14, 13:45
A jaki efekt ładnie zrobili ? Ta powloke kwarcowa trzeba zakladac po polerce?
https://www.facebook.com/pages/Auto-Spa-Tarn%C3%B3w/242984715766710?fref=ts

robilem u gosci co sie tylko tym zajmuja. za 600 odswiezenie lakieru + wosk ,a powloka kwarcowa to juz bajka gwarqnacja bodaj 6lat auto sie nie rysuje itd

efekt auto jak z salonu :cool:

sanvean
01-07-14, 13:48
OK dzięki wielkie chyba się skuszę :) za hanie będzie na bank taniej niż za tourana

lozik
01-07-14, 13:58
jak będziesz się orientował dokładnie w aktualnych cenach odświeżenia lakieru+kwarc to napisz tutaj bo sam chcę odnowić lakier w swoim czarnym civicu :)

CMC
01-07-14, 14:14
Czy ktoś znalazł jakiś wosk, do którego nie klei się tak brud? Osobiście robiłem polerkę MG Ultimate Compound i do tego Wosk Collinite symbolu nie pamiętam taki z Roll Royce'm na opakowaniu :) W każdym razie wosk bardzo długo się utrzymuje na aucie ale niestety np. po deszczu auto i tak jest brudne bo brud nie spływa tylko krople zostają na lakierze i zasychają. Mycie bezdotykowe z kolei nie domywa auta bo tworzy się jakby szara powłoka brudu i dopiero normalna myjnia szczotkowa, rysująca lakier jest w stanie go domyć. W drugim moim aucie konkretnie w starszym VW po deszczu brud spływa z lakieru i auto wygląda jak świeżo umyte a Hanię już trzeba myć.
Ma ktoś patent? Oczywiście nie chodzi mi powłokę kwarcową za tys. zł tylko o jakiś skuteczny pod tym względem wosk.

Winni
01-07-14, 14:25
Do każdego wosku będzie sie brud kleić, wosk juz tak ma ;)

Dla naszego miekkiego lakieru polecam powłokę Sonax Extreme Protect + Shine NPT, wosku nie polecam ponieważ każde dodatkowe mocniejsze przecieranie tworzy na naszym lakierze rysy. Powłokę można bez problemu samemu nałożyć, starcza na 6-9 miesięcy, czasami nawet dłużej. Odświeżyć powłokę można co 2-3 mycia Detailerem z tej samej serii, Sonax Brilliant Shine Detailer. Auto mniej sie brudzi, woda spływa jak kaczka a cena tez bardzo przystępna.

Mimo tego w zależności jaki deszcz z jakim syfem spadnie i tak ślady mogą zostać, nie ma jeszcze produktów o magicznych właściwościach ;)

Pozdrawiam :)

Winni

qbeu
06-03-16, 16:34
Cześć, lakier w mojej czarnej Hani jest już mocno wyeksploatowany (poprzedni właściciel mył auto na automatach) i chciałbym w tym sezonie zrobić korektę lakieru w profesjonalnej firmie. Zapewniają usunięcie do 95% zarysowań i powłokę kwarcową na 3 lata. Niestety za całość się cenią, łącznie ponad 1,5k. Myślicie, że ma to sens w przypadku naszych miękkich czarnych lakierów?

marcin001984
06-03-16, 21:42
Jak chcesz to ja bym Ci spolerował za 1/3 tej kwoty ale bez kwarcu oczywiście :)

MikeFoto
06-03-16, 22:10
Wolałbym maszynkę DA kupić i samemu próbować :). Przy DA ciężko jest zepsuć lakier w porównaniu do rotacji.

marcin001984
06-03-16, 22:24
Z jasnym kolorem to można sobie poradzić nie mając dużego doświadczenia, ale jak ktoś miałby się uczyć na czarnym polerować auto maszynowo to może narobić niezłego bigosu :) tzn. hologramy, koliste matowe miejsca

przemek82
06-03-16, 22:42
Do każdego wosku będzie sie brud kleić, wosk juz tak ma ;)

Dla naszego miekkiego lakieru polecam powłokę Sonax Extreme Protect + Shine NPT, wosku nie polecam ponieważ każde dodatkowe mocniejsze przecieranie tworzy na naszym lakierze rysy. Powłokę można bez problemu samemu nałożyć, starcza na 6-9 miesięcy, czasami nawet dłużej. Odświeżyć powłokę można co 2-3 mycia Detailerem z tej samej serii, Sonax Brilliant Shine Detailer. Auto mniej sie brudzi, woda spływa jak kaczka a cena tez bardzo przystępna.

Mimo tego w zależności jaki deszcz z jakim syfem spadnie i tak ślady mogą zostać, nie ma jeszcze produktów o magicznych właściwościach ;)

Pozdrawiam :)

Winni
SONAX Xtreme Protect + Shine Hybrid Protection Technology NPT

Zapomniales dodac ze preparat jest do wszystkich nowych, niezniszczonych oraz wypolerowanych lakierów.

marcin001984
06-03-16, 22:47
A po co nakładać taką powłokę na niewypolerowany lakier? :) Najpierw powinno się spolerować auto.

qbeu
06-03-16, 23:56
Wolę już zlecić to profesjonaliście niż samemu ryzykować. Bardziej zastanawia mnie trwałość takiej powłoki po korekcie, niby ma od 2 do 5 lat trwałości, ale wiadomo jak to jest z naszymi miękkimi lakierami. Wiadomo, że jakieś rysy na pewno się pojawią, jednak nie chcę płacić za korektę a po roku wrócić do stanu wyjściowego. Dla przykładu są w takim stopniu usunąć rysy:
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t31.0-8/10014020_895854480445120_4332126169495379865_o.jpg

MikeFoto
07-03-16, 22:31
Bardziej zastanawia mnie trwałość takiej powłoki po korekcie, niby ma od 2 do 5 lat trwałości, ale wiadomo jak to jest z naszymi miękkimi lakierami.

Powłoka to powłoka. Np kwarcowa - wyobraź sobie to w ten sposób, że na lakierze masz ultracienką warstwę szkła. Więc twardość lakieru nie ma tu większego znaczenia bo jest na nim owe "szkło".
Natomaist miękki - łatwiej się poleruje.

Natomiast o powłokę też trzeba dbać.

Kr3t
09-03-16, 19:45
Miękki lakier jest o wiele łatwiejszy do polerowania.
Np LC9Z z palety VW (po prostu czarna perła) jest tak twarda, że zanim usuniesz z niej 50% zarysowań, Hanie masz już prawie gotową...

Bojar94
10-03-16, 00:41
Tylko zanim wymyjesz pastę to milion razy wracasz do usuwania hologramow xD największy ból jak ktoś zacznie wymywac pasty przy inspekcji IPĄ... nasze lakiery tego nie tolerują i nawet Najbardziej delikatne fibra tworzą miliony malenkich rysek co Bardzo boli... Lepiej oddać go to komuś kto ma pojęcie i wtedy będzie lustro...

Co do tych zdjęć 50/50 to żadna magia bo to zdjęcia ewidentnie po wycinaniu rys papierem wiec spektakularne zdjęcia gwarantowane

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka