Zobacz pełną wersję : Turbo = dozo dymu awaria
Witam . mam spory problem prosze o opinie . Silnik to B16A2 turbo okolo 0.55 bara w szczytowym ponkcie.EGT nie przekraczalo raczej 8 tys. Jechalismy z kolega wkoncu przetestowac predkosc max .bylo okolo 240 km/h temp skoczyla na 3/4 skali to luz i czekamy az spada . potem znowu rozpedzamy auto i przy 220 auto przydusilo wiec dalem luz i po 2 sek okolo zgaslo , zjechalismy i po odkreceniu korka bylo pelno dymu z pokrywy i odmy. Odpalilismy auto zeby jakos dojechac a objawy sa niepokojace : malo mocy . nierowo chodzi jakby na 3 gary . strasznie dymi z rury.Stawiam na uszczelke lub turbo moglo sie wykonczyc lub co najgorsze jakies pierscienie tloki itd.W garazu zaobserwowalismy olej wydobywajacy sie z uszczelki laczacej turbo z downpipe byl tam przedmuch i olej tamtedy dosc wyciekal i gromadzil sie na flanszy kolektora , nie wspominajac o wielkiej chmurze dymu.Prosze o porady co i ile moze kosztowac i czy to usczczelka czy cos innego............
ja podejrzewam pęknięty pierścień
nie wiem co jeszcze, ale uszczelka pod glowica napewno., miedzy kanalem wodnym, a cylindrem. Sprawdz poziom plynu chlodniczego, bo najprawdopodobniej go ubywa, zalewajac jeden cylinder.
Nie dobrze ze tak dalej jechaliscie !!
Jak temp silnika skoczyla powyzej 1/2 skali to juz daje do myslenia ze cos jest nie tak.. trzeba sie zatrzymac, sprawdzic poziom plynu chlodniczego itp.. a wy dalej probowaliscie pałowac? Ech.. dlugo sie nie najezdziles :/
Zreszta... skrzynia w B16 przy seryjnym odcieciu konczy sie na 245km/h wiec ile chcieliscie poleciec?
Napewno uszczelka pod glowica, a co wiecej to trzeba sprawdzic.. zobacz tez jak swiece wygladaja.
Wyplulo wode do zbiornika wyrownawczego? W chlodnicy jest woda?
Poto jest chyba auto ze chociaz raz mozna sprawdzic ile poleci bo ogolnie nigdy wiecej niz 180 nie jedze a ten jeden raz chyba kazdy chce sprawdzic.Temp skoczyla dosc szybko nie mozna wszystkiego kontrolowac patrzyc na egt i temp silnika przy 240 km/h trzeba sie koncentrowac tez na drodze. Plyn chlodniczy raczej w normie nie widzialem bialego nalotu na korku itp , wedlugm mnie poszedl kanal olejowy na jednym cylindrze i sporo oleju do niego leci i zalewa swiece i auto niema mocy i chodzi na 3 cylindrach ,zadnego check engine nie wyswietla. temp w normie na polowie.Podczas tej drugiej pruby takze temp nie przekroczyla polowy.Martwi mnie ilosc oleju ktora przedostaje sie do rury wydechowej.
Ile kosztuje uszczelka cometica ? mozna kupic w polsce ?
Plyn chlodniczy raczej w normie nie widzialem bialego nalotu na korku itp
czyli rozumiem ze po tej awari w chlodnicy wody bylo pod sam korek, a w zbiorniku wyrownawczym poziom byl normalny (miedzy min a max?)
w chlodnicy byl plyn nie odkrecalem korka bo jest spore cisnienie a w wyrownawczym chyba dobylo troche ale niejestem pewny dzis sprawdze dokladnie.
Ile kosztuje uszczelka cometica ? mozna kupic w polsce ?
nie ma potrzeby, nie jest w niczym lepsza od oryginalnej z ASO - cena ok 260zł.
jak juz uslyszalem, że smigasz nie wystrojonym autem na doladowaniu to wiedzialem, że to sie tak musi skończyć...
Sciagnij glowice to moze juz bedzie wiadomo o co chodzi, daj ją do zabielenia, zmien uszczelke (w sumie przydalaby sie jakas odprezajaca troche) i sprawdz...
Jak nie rozbierzesz to nikt tu z fusów niestety nie wywróży co sie stało.
Szkoda troche, bo fajnie nawet jezdzilo..
Jakim nie wystrojonym 3 psi bo prawie nic a uszczelka moze tez miec swoje lata auto juz ma 175 tys i nie ma pewnosci czy wytrzyma 0.55 bara a sprzeglo daje rade nic sie nie slizga.Oby nie tloki lub pierscienie
Jakim nie wystrojonym 3 psi bo prawie nic a uszczelka moze tez miec swoje lata auto juz ma 175 tys i nie ma pewnosci czy wytrzyma 0.55 bara a sprzeglo daje rade nic sie nie slizga.Oby nie tloki lub pierscienie
nic nie kapuje? jakie 3 psi co to sie ma do 0.55Bar?
b. odwarznie ładowac 0.55B do silnika w niewiadomym stanie tech...przekroczyles pewna granice i mogles sie spodziewac efektów
na 3 psi jezdzilem nie wystrojonym autem moze cos sie oslabilo moze nie,Teraz bedzie zakucie jakie czescie polecacie ")
Arias (odprezajace) + Eagle i uszczelka ORG ... dmuchac 1 bar i to wystroic ... bedzie lala
plyn w normie miedzy min a max , olej sie nie miesza plynem itd wiec raczej uszczelka cala to poszly pierscienie lub tlok na jednym z cylindrow.
Niewiem czy zakuwac to olbrzymie koszta i nigdy sie nie konczy dokladanie do auta a potem sie chyba tego nie odyska ?
jak juz uslyszalem, że smigasz nie wystrojonym autem na doladowaniu to wiedzialem, że to sie tak musi skończyć...
no wlasnie jak to jest ?
sam bede musial dojechac jakies 120km na strojenie.. :dots:
:coo2:
Niewiem czy zakuwac to olbrzymie koszta i nigdy sie nie konczy dokladanie do auta a potem sie chyba tego nie odyska ?
dokladnie jest tak jak mowisz, dokladanie nie ma konca a kasy nie odzyskasz nigdy .... napraw to co sie zesralo, wystój dobrze i śmigaj na 0,4 bara
dokladnie jest tak jak mowisz, dokladanie nie ma konca a kasy nie odzyskasz nigdy .... napraw to co sie zesralo, wystój dobrze i śmigaj na 0,4 bara
tez tak mysle jak ktos niema olbrymiej kasy nie robi najszybszego auta a przyspieszenie 6 sek powinno byc wystarcajace jak na 1.6.
Jesli pekly pierscienie nie porysowaly gladzi cylindra ??
Koniecznie musze skrecic na arp czy mozna na seryjnych szpilkach wiekszym momentem ??Pierscienie pekaja od dozej mocy czy poprostu mogly kiedys peknac ze zmeczenia materialu ? dodam ze silnik nie bral wiecej niz 0.7 litra oleju na 10 tys km.
Wymieniac przy okazji uszczelniacze ??
[ Dodano: Sro 30 Kwi, 2008 ]
no wlasnie jak to jest ?
sam bede musial dojechac jakies 120km na strojenie..
tez jezdzisz nie wystrojonym autem ? wiadomo ze lepiej stroic odrazu ale ja ustawialem doladowanie aby sprawdzic czy instalacja jest szczelna.
nic Ci nie powiemy jak nie rozbierzesz auta. Mozliwosci jest wiele tego co sie moglo stac.
hcc z doswiadczenia Ci pisze i posluchaj jego rady. Rozbierz silnik, złóz go na seryjnych gratach, zaloz nowe pierscienie, uszczelniacze, uszczelke. Ładuj bezpieczne 0,4 bara dobrze wystrojone i ciesz sie prawie seryjnym autem z nieslymi osiagami na ulice.
am bede musial dojechac jakies 120km na strojenie..
a co to za problem, ja jechałem 300km. Po prostu jezdzisz na rozkręconym WG i tyle.
tez jezdzisz nie wystrojonym autem ? wiadomo ze lepiej stroic odrazu ale ja ustawialem doladowanie aby sprawdzic czy instalacja jest szczelna.
wiadomo ze lepiej odrazu ale nie kazdy ma u siebie dobrego stroiciela..
moje auto jeszcze sie sklada
a co to za problem, ja jechałem 300km. Po prostu jezdzisz na rozkręconym WG i tyle.
racja w sumie
jesli peka pierscien lub tlok rysuje sie gladz cylindra ?? trzeba robic szlif itd ?
Zeby sie nie okazalo ze kupie nowe pierscienie i tloki i po rozebarniu okaze sie ze trzeba szlif i kupic nadwymiarowe tloki i pierscienie.
najpierw sprawdz co sie stało, pozniej kupuj czesci :)
Niema co sie oszukiwac. Auto ma urlop pewnie z 2 tygodnie minimum.
Jak pisze reszta. Najpierw głowica w dół i ocena zniszczeń/kosztów potem zakup potrzebnych części naprawa i powrót na droge :). Może niema duzych zniszczeń. Interesujocy jest ten skok temperatury.
Szkoda ze tak wyszło :( Bo z tego co widze to pośmigało to z 2 miesioce albo cos koło tego.
BTW. Max speed da sie wyciognoc seryjnym VTi tylko droga musi by baaardzo długa :P.
posmigalo 2 dni zrobilem moze z 400 km , poco zakldac turbo i dmuchac jak nie mozna tego wykorzystac i zastanawiac sie czy silnik wybuchnie.gdybym mial 0.8 bara to oczywsite ale w porywach bylo 8-9 psi to chyba nie max moliwosci a jednak cos sie wysralo no i motul 300v poszedl spac,
dziwnie cos z tym testowaniem vmaxa bo kiedys adanus tez testowal i jemu poszla korba bokiem wlasnie cos przy koncu skrzyni wniosek nie testowac vmaxa,
a z tym co napisales to takie jest zycie jedni jezdza rok bez awari inni 2 dni..... szkoda
DWA DNI. I po zabawie :( .
Osobiscie pewnie bym pojeździł z 3 tygodnie przed V maxem. Ale ja to ja sprzegło docierałem 1kkm :D nie zapomne nigdy jazdy do 4k rpm.
gdybym mial 0.8 bara to oczywsite ale w porywach bylo 8-9 psi to chyba nie max moliwosci a jednak cos sie wysralo no i motul 300v poszedl spac
katowałeś niewystrojone auto, którego paliwo nie ogarnia jakiegokolwiek nadciśnienia! Nadal nie możesz tego zrozumieć?
dziwnie cos z tym testowaniem vmaxa bo kiedys adanus tez testowal i jemu poszla korba bokiem
znam kilka innych aut które zaniemogły przy probie vmaxa... dlatego mnie do tego nie ciagnie i ja nigdy tego nie sprawdzam :)
Wyjaśnie pewna kwestie:
kolega kamil_S_c jezdzil niewystrojonym autem z doladowaniem około 3psi.. po jakis 2-3tygodniach przyjechal do mnie na strojenie, doladowanie zostało ustawione przez Kamila na 0,55bara i tak wystrojone na AFR <12.5 i EGT po pałce 1,2,3,4bieg ponizej 800stopni. No i dalej juz wiadomo, nastepnego dnia przy probie vmaxa silnik sie zagrzal.
hmm, a chłodnica (chłodzenie) w obu przypadkach była ogarnięta na tip top ?
Wyjaśnie pewna kwestie:
kolega kamil_S_c jezdzil niewystrojonym autem z doladowaniem około 3psi.. po jakis 2-3tygodniach przyjechal do mnie na strojenie, doladowanie zostało ustawione przez Kamila na 0,55bara i tak wystrojone na AFR <12.5 i EGT po pałce 1,2,3,4bieg ponizej 800stopni. No i dalej juz wiadomo, nastepnego dnia przy probie vmaxa silnik sie zagrzal.
ahaa, myslalem ze to się stało na niewystrojonym 3psi. Zagrzanie może wcale nie być związane z jako taką instalacją turbo.
zdaza sie moglo rownie dobrze pojsc turbo i walic olejem w wydech oraz olej zasysany przez uklad dolotowy i dlatego cylinder nie pracuje.Okaze sie po rozebraniu
[ Dodano: Czw 01 Maj, 2008 ]
hmm, a chłodnica (chłodzenie) w obu przypadkach była ogarnięta na tip top ?
chlodenie w pozadku ,w warszawskich korkach nigdy nie przekraczalo 1/2 skali i tak samo przy szybszym jezdzeniu.Tloki ot tak sobie nie pekaja ja niemam pomyslow
wiesz chlodnica w korkach moze wyrabiac bez problemu, przy jezdzie normalnej tez, ale przy duzym obciazeniu, wlasnie przy Vmax *****iscie sie grzeje auto.
Mialem tak po zakupie auta, kiedy mialem mniej plynu i starego pewnie i rozpedzilem sie na moscie Siekierkowskim w Wawie. Mialem tak rok temu kiedy sie scigalismy troche na autostradzie do Poznania, gdy jechalem swiezo dotartym samochodem, mocno obciazonym (4 osoby w tym kosianiak :D i bagaze), wiec stwierdzenie ze w korkach nie przekracza polowy skali nie jest wskaznikiem. Mi nie drgnie wskazówka i zawsze sie trzyma ponizej tej polowy, tak jak byc powinno, ale przy predkosciach rzedu 180 i wiecej i jadac troche i bujajac sie tak, to potrafi rosnac.
Rozbieraj silnik, bo szkoda gdybania. Wtedy bedzie mozna wyciagac wnioski.
nie zapomnij jakiejs foty zapodac
a tak na marginesie to powinienes wiedziec ze jezda z max predkosciami to 10x wieksze obciazenie dla ukladu niz palenie kapcia przez godzine..
a tak na marginesie to powinienes wiedziec ze jezda z max predkosciami to 10x wieksze obciazenie dla ukladu niz palenie kapcia przez godzine..
dobra rada ;)
znacie kogos kto ogarnia zakucie silnika i zeby go z glowa poskladac ??
Wiadomo najpierw rozebranie motoru i ocena zniszczen a potem skladanie na kutych gratach najlepiej ale czy normalny mechanik da rade ? oczywiscie szlif tuleji pod nadwymiarowe tloki i czy trzeba to wszystko wywarzac korby itd z walem ?
Jakie sie robi luzy czytalem ze jakies 8 setek ale niewiem czego to dotyczylo.
Ile biora za robote w SSgarage itd ??
najlepiej to robic u ludzi ktorzy to robili bo zawsze jest wiele dylematów..
luzy podaje producent tłoków opcjonalne...
wywaza sie cały układ tzn wał, kolo pasowe, zamach, sprzeglo, opcjonalnie korby jak nie sa nowe..
b.wazny jest szlif tulei, trzeba dobrac odpowiedni kamien coby byl odpowiedni film olejowy... jak jestes zainteresowany taka usluga u mnie zapraszam na PW
a tak na marginesie to powinienes wiedziec ze jezda z max predkosciami to 10x wieksze obciazenie dla ukladu niz palenie kapcia przez godzine.. jakiego ukladu .... aaaaa czemu ??
Do pokonania takich oporow powietrza i oporow toczenia i jeszcze do tego przyspieszanie to niemały wysiłek dla silnika, ktory nie został przez fabryke do tego przystosowany. Jak dodamy jeszcze ze te 240km/h to jest przy jakis 8000rpm to chyba prosta sprawa.. chłodnica niewydoliła, silnik sie zagdzał i jest to co widac..
P.S.
Zagadka:
Jak długo prawidziwe (żywe) konie pociągowe moga biec ze swoja maksymalna predkoscia bez zwalniania, odpoczynku i uszczerbku na zdrowiu? :)
juz mniejwiecej cos wiadomo . z 1 i 2 tlokiem jest nie ciekawie,Na pierwszym 0 kompresji a na drugim cos ponad 8.Wiecej bedzie wiadomo jutro.Dziura w tloku robi sie w srodku czy po bokach sie rozszczerbia ??
Dziura w tloku robi sie w srodku czy po bokach sie rozszczerbia ??
na ogół na boku sie robi dziurka... bo tam jest najsłabszym tłok...
http://images30.fotosik.pl/208/649c35112b091d02.jpg (www.fotosik.pl)
Tylko takie foto udalo mi sie zrobic.
nic na tej podstawie nie jestem stanie powiedziec, za slaba jakos foty.
co by nie bylo, tłok na zdrowy nie wyglada. moze sie swieca upaliła.
Jak sie caly rozbierze to mozna robic foto, jedyne co widzialem to tlok sobie splynol :bicie:
Przy zakladaniu kutych gratow trzeba wywazac wal itd ? lepiej zlozyc na seri i zmniejszyc doladowanie na 0.5 czy dozbierac do kucizny ? Panewki trzeba ACL czy seria wystarczy ?
Jak sie caly rozbierze to mozna robic foto, jedyne co widzialem to tlok sobie splynol
czyli EGT bylo za duze.... moze sie okazac ze cylindy tez sie przegrzały i nie trzymaja owalu. wtedy szlif jesli "jajko" nie jest za duze ;)
moje zdanie już pisałem, zeby miec mocne turbo w aucie w ktorym go seryjnie nie bylo trzeba kupe kasy zeby zachowac sprawnosc seryjnego auta. [ czyli naprzyklad chec sprawdzania sobie vmaxa ]
moje zdanie już pisałem, zeby miec mocne turbo w aucie w ktorym go seryjnie nie bylo trzeba kupe kasy zeby zachowac sprawnosc seryjnego auta. [ czyli naprzyklad chec sprawdzania sobie vmaxa ]
troche nie rozumiem twojej wypowiedzi .
czyli auto moglo jezdzic ale nie z predkoscia max poniewaz temp jest utrzymywana za doza przez dluzszy czas a podczas przyspieszania nic sie nie powinno stac ??
chodzi o to, ze jak chce sie miec turbo w aucie które go seryjnie nie mialo, to najpierw trzeba doprowadzic auto do super stanu, a potem mozna go uzytkowac jako soft turbo, z malym doladowaniem
i napewno bez przesadzania z v maxem itp
albo zainwestowac kupe szmalu i zrobic auto od podstaw, bardzo wytrzymale i wtedy dmuchac i nie bac sie ze przy próbie pojechania ponad 200 cos sie spie***li.
Takie doinwestowane auto turbo, bedzie mialo niezawodnosc zblizona do seryjnego auta bez turbo.
a co to za odprysk w lewym rogu na tulei? tak jakby sie rozwarstwila
chodzi o to, ze jak chce sie miec turbo w aucie które go seryjnie nie mialo, to najpierw trzeba doprowadzic auto do super stanu, a potem mozna go uzytkowac jako soft turbo, z malym doladowaniem
silnik byl w idealnym stanie mechanicy to potwierdzili a tlok sie nie topi przez to ze silnik jest w zlym stanie tak mysle.
generalnie tłok to sie topi od EGT...
Hmm czyli testowanie Vmaxa po uturbieniu bez zakucia jest niewskazane?
No to wygloda ze troche kasy teraz trzeba wydac na silnik.
Polowa ludzi dramatyzuje. Jak widac Testowanie Vmax na soft turbo nie jest dobrym pomysłem. Wiele Softów jeździ bez problemow. Jak pech to pech.
dobra przestancie spamowac tutaj o nysach, gadamy o przypadku turbo w civicu
No to wygloda ze troche kasy teraz trzeba wydac na silnik.
Polowa ludzi dramatyzuje. Jak widac Testowanie Vmax na soft turbo nie jest dobrym pomysłem. Wiele Softów jeździ bez problemow. Jak pech to pech
dokladnie tak sadze ze gdyby nie ten V-max auto jezdzilo by bez problemu dalej.
Mozna zamontowac jakis warning jesli egt przekroczy 8 tys ?? przy ilu sie zaczyna topic tlok ??
Pomoze cos chlodnica oleju ? lub cos dodatkowego do chlodzenia silnika ?
mogl zawinic olej ?? motul 10W40 300V ???? moze lepiej 15W50 do wyzszych temp ........
skoro awaria byla spowodowana przegrzaniem to moze wieksza chlodnica oleju, a tym samym wiecej oleju, moze wieksza chlodnica (taka jak w 4g civica)+dodatkowy wiatrak??
Ja niemialem chlodnicy oleju.......
Jakie sa tloki oem nadwymiarowe ?? 81.25 czy wiecej ?? moze ma ktos na stanie;)
jakie jest seryjne sprezanie?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.