PDA

Zobacz pełną wersję : B16a2 -> bezpieczne dmuchanie, klima i wiele pytań natury technicznej.



kwiatu
10-03-14, 01:23
Cześć, potrzebuję waszej pomocy.

Jak część z was pewnie kojarzy jeżdzę na codzien EK4 B16a2, silnik jest zdrowy, więc widzę w tym stosunkowo sensowną bazę.
Chodzi mi po głowie zmiana auta na S2k, ale wciąż nie jestem spełniony co do EK4-ki, więc jeszcze conieco muszę pogrzebać, tak wiem, nigdy nie wyciągnę kasy którą wsadzę... Ale sami wiecie jak to jest jak się czegoś bardzo chce. ;)

1. Chciałbym dmuchnąć około 0.5 bara, max 0.6b, na seryjnym słupku, kucizna nie wchodzi póki co w grę.
Jaką moc można wyciągnąć na takim setupie? aby było to bezawaryjne ? jak wygląda sprawa np dwóch map, które można w jakiś tam tajny sposób zmieniać i używanie boost controlera, jeden setup 0.4b, i drugi 0.6b jak to się ma w praktyce ? jak trudne w ogarnięciu może to być ?

2. Kwestia kolektora, chciałbym to komuś zlecić, chodzi o kolektor który zmieściłby turbo i klimę, nie chce jej wywalać, auto to daily, więc wywalenie klimy byłoby strzałem w kolano. Ktoś może to już wykonywał i chciałby się podjąć jeszcze raz takiej roboty ?

3. Turbo TD04HL-16T, TD05H-16T, ew co innego sprawdzi się w wyżej wymienionym setupie, najlepiej turbiny montowane w innych autach seryjnie chodzi o cene.

4. Wydech, obecnie jest 2.25cala na koncowym komorowym, pewnie przydałoby się za jednym zamachem wrzucic chociaż 2.5cala do końca ? jakie są problemy ze zbyt małego wydechu przy turbo ?

Fawor
10-03-14, 07:24
wiesz, ze praktycznie wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania padały już nie raz? :p

bednar_ek35
10-03-14, 08:06
Napisz do wwljohn on ma uturbione B16A2,powinien ci pomóc odpowiedzieć na nurtujące cie pytania.

sodemarco
10-03-14, 10:35
Pozwolę sobie napisać że auto wwljohna jest od chyba od pół roku pociętę na żyletki a cały silnik wraz z turbo jeździ u innego pana z ekipy WWL.
Szkoda że John już tu nie wchodzi bo to bardzo kumaty gość i sporo wiedzy przekazywał.
Co do tematu no niestety ale Fawciu ma racje , wszystko zostało poruszone już , przeszperaj całe tematy d16z6 turbo graty i d16z6 turbo graty stage 2 tam jest eweryfink!

lukasjuve
10-03-14, 16:56
Robiłem już dwa 6gen z klimą.

B18C4 w EK4:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/507/c1s6.jpg (https://imageshack.com/i/e3c1s6j)

B16A2 w EJ6

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/233/20120831318.jpg (https://imageshack.com/i/6h20120831318j)

Fawor
10-03-14, 17:08
wszystko się da, kwestia czasu i $ do przeznaczenia :) Soft na pol bara na zewnętrznym wg bez żadnego sterowania i spokoj.

Panterek69
10-03-14, 18:24
Może z innej beczki ale nie mogę się powstrzymać by to powiedzieć ja jeżdżę na D16Y7 i jest fajnie a tu widzę że na bogato z mocą musi być! Aż mam ochotę się takim bujnąć :D

PrzemoWWL
10-03-14, 21:20
Robiłem już dwa 6gen z klimą.

B16A2 w EJ6

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/233/20120831318.jpg (https://imageshack.com/i/6h20120831318j)

Teraz już w EJ9 jeżdżą owe bebechy :P Szczerze polecam usługi spawania przez kolege lukasjuve. U dwóch znajomych i aktualnie u mnie widziałem wykonaną robotę i jest na wysokim poziomie :)

http://imageshack.us/a/img33/827/kf5.JPG

sodemarco
10-03-14, 22:40
Teraz już w EJ9 jeżdżą owe bebechy :P Szczerze polecam usługi spawania przez kolege lukasjuve. U dwóch znajomych i aktualnie u mnie widziałem wykonaną robotę i jest na wysokim poziomie :)


x2
Mega podejście i profi robota tak offtopując delikatnie sobie :)

motomaniak1988
12-03-14, 00:34
to i ja sie podepne do tematu :) przegladajac kolektory wydechowe pod T do B serii to na oko widac ze ,,baranki,, napewno nie pomieszcza sie razem z klima
a jak jest w przypadku zeliwnych kolektorow ?? ktos to zakladal moze sie wypowiedziec?? czy jest szansa zachowania klimy przy takim kolektorze czy tylko samemu trzeba rzezbic zeby zrobic kolektor ktory zajmie malo miejsca na tyle ze klima wejdzie :)

wwljohn
15-03-14, 21:05
Szkoda że John już tu nie wchodzi

Wchodzi wchodzi, tylko ile razy można się powtarzać? :)



1. Chciałbym dmuchnąć około 0.5 bara, max 0.6b, na seryjnym słupku, kucizna nie wchodzi póki co w grę.
Jaką moc można wyciągnąć na takim setupie? aby było to bezawaryjne ? jak wygląda sprawa np dwóch map, które można w jakiś tam tajny sposób zmieniać i używanie boost controlera, jeden setup 0.4b, i drugi 0.6b jak to się ma w praktyce ? jak trudne w ogarnięciu może to być ?

Bez sensu. 0,6bar nie zaszkodzi i w codziennej i przy upalaniu. Spalanie śmieszne.



2. Kwestia kolektora, chciałbym to komuś zlecić, chodzi o kolektor który zmieściłby turbo i klimę, nie chce jej wywalać, auto to daily, więc wywalenie klimy byłoby strzałem w kolano. Ktoś może to już wykonywał i chciałby się podjąć jeszcze raz takiej roboty ?

lukasjuve <- tam uderzaj.



3. Turbo TD04HL-16T, TD05H-16T, ew co innego sprawdzi się w wyżej wymienionym setupie, najlepiej turbiny montowane w innych autach seryjnie chodzi o cene.


TD04HL-16T najczęściej występuje w Volvo. Posiada chłodzenie wodne. Koszt - 800 do 1000zł za sprawną. Zaczyna dmuchać 2200rpm. Full boost jakieś 3100. Jak dla mnie idealna do daily a przy pedale w podłodze dmucha do końca. Nie "puchnie". Tu może wypowiedzieć się PrzemoWWL.




4. Wydech, obecnie jest 2.25cala na koncowym komorowym, pewnie przydałoby się za jednym zamachem wrzucic chociaż 2.5cala do końca ? jakie są problemy ze zbyt małego wydechu przy turbo ?

Downpipe 3' , reszta 2,5 z samym końcowym w zupełności wystarczy.

Fawor
16-03-14, 14:24
Będe miał zdrową do oddania własnie w tych pieniądzach, więc jak nie zdecydujesz sie kwiatu na całość, to zapraszam chociażby po ślimaka :)