Zobacz pełną wersję : cięgno regulacji temperatury
Witam kolegów
Na wstępie zaznaczam że właścicielem hondy jestem od prawie pół roku. Wczoraj zebrałem się żeby wymienić seryjne radio na coś lepszego. Demontaż poszedł gładko, montaż tez aż do ciegna regulacji temperatury. Niby wszystko jest na swoim miejscu , wszystko zaczepione ale cięgno ma wąski zakres reregulacji (mowie o tym plastiku pod kierownica). Wydaje mi się ze tez grzeje słabo.. Jednak wszystko sprawdziłem, nie wiem w czym rzecz. Ktoś pomoże?
Zapomniałem dodać - ogólnie grzałki działają . Przy kręceniu pokrętłem słuchać "załączenie" grzania itd. Zastanawiam się tylko jak duży zakres regulacji ma ten plastik pod kierownica na który trzeba założyć końcówkę ciegna :)
No to po kolei, czy przed wymiana radia bylo wszystko ok ?
było okej. podczas montażu też wydawało się że wszystko jest ok. sprawdzałem dwa razy czy cięgna reagują na ruch pokręteł :(
bunkerites
09-03-14, 12:46
Sprawdziles poprawnosc dzialania zaworu pod maska ?
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
no właśnie ten zawór, może ktoś mi pokazać w którym jest miejscu? Bo miałem szukać właśnie tam przyczyny, ale za cholerę nie wiedziałem gdzie
Moim skromnym zdaniem to nie zawor pod maska , skoro przed montazem radia bylo ok, stad tez miedzy innymi pytalem czy bylo ok :)
To powoli: Piszesz " waski zakres regulacji " przez to masz na mysli, ze niby odkrecasz od oporu do oporu a powietrze zamiast z cieplego na zimne , zmienia sie ewentualnei z zimnego na ledwo letnie lub na odwrot - dobrze rozumie ?
Teraz pytanie dalej: czy pokretlo na konsoli dochodzi od maksmalnie zimnej temp do maksymalne cieplej ?
Czy obserwowales moze co sie dzieje " pod nogami " pod kierownica w momencie gdy przekrecasz pokretlo ? Linka ogrzewania, ktora laczysz z pokretlem jest polaczona pod nogami wlasnie drugim oczkiem, z nie wiem czy dobrze nazwe, sterowaniem nagrzewnica. Czy zwrociles uwage ( albo upewniles sie recznie ) czy przekrecajac calkowicie pokretlo np na maks cieple , czy na dole ten "plastik" tez sie przesuwa na maks cieple , czy moze jest tak ze pokretlem krecisz a na dole niekoniecznie zmienia sie zakres . Moze, nie do konca zrozumiale to napisalem, ale jak wsadzisz glowe pod kierownice tam " w nogi " to zobaczysz o czym mowie. Wez to sprawdz i potem juz bedzie wiadomo gdzie szukac najprawdopodobniej.
Bardzo czesto ludzie zle montuja linke z powrotem, tutaj ma nawet znaczenie, czy tymi czarnymi metalowymi klipsami w odpowednim miejscu zlapales pancesz linki itd itd
No właśnie , jak ja poprawnie założyć? Bo z tym jest problem. Wszystko jest zahaczone, kiedy reguluje temperaturę pokrętłem coś się tam rusza (biały plastik pod kierownica). I dokładnie, coś niby grzeje, ale to nadal zimne powietrze. Wiec problem jest w tej lince. Wydaje mi się ze nawet wiem gdzie, otóż z pokrętła wychodzi ciegno, ono ma iść "luzem " czy być jakoś specjalnie zapięte? (tak jak to od kierunku nawiewu)
Ogólnie wydaje mi się ze ta linka za słabo ciągnie ..
Same pokrętło jest okej, działa w całym zakresie.
Linka przy pokrętle ma być zapięta. Jeśli możesz wyjąć radio to zobaczysz na górze tą linkę, która powinna być zaczepiona w metalowy, ciemny, podłużny klips.
Sprawdz recznie ten plastik pod kierownica, czy po przekreceniu pokretla w konsoli , jestes jeszcze recznie w stanie go "podciagnac" troche, albo w druga strone.
Sprawdz: czy maksymalny zakres jakby pokretla odpowiada maksymalnemu wyhyleniu tego oto plastiku, we dwie strony. Gdyz czesto jest tak, ze w jedna strone gdy linka jest "ciagnieta" nie ma zadnego problemu, a w druga strone gdy linka jest "wypychana" albo inaczej mowiac, ta linka wypycha ten plastik , to wtedy juz sie dzieja jaja.
Linka przy pokrętle ma być zapięta. Jeśli możesz wyjąć radio to zobaczysz na górze tą linkę, która powinna być zaczepiona w metalowy, ciemny, podłużny klips.
a to ciekawostka, możliwe że tego plastiku nie było? chyba że go wyrwałem.. a jak tak to bardzo słabo. Od góry wyglądało właśnie tak: http://img219.imageshack.us/img219/8858/63248460.jpg
Wydaje mi się że to właśnie jest problemem.. bo ogólnie linkę włożyłem w tą plastikową "obręcz". No ale w najgorszym razie, dam rade jakoś to obejść, czy czeka mnie szukanie tego elementu? :D
Jakiego plastiku ? Bo ja widze kostki ponumerowane , zaznacz o jaki plastik Ci chodzi
Ten klips jest metalowy i bez niego mechanizm nie bedzie dzialal. Na obrazku widzisz masz niebieskiej farby troche na pancerzu . To miejsce z niebieska farba przechodzi jakbys przez klips i uklada sie we wzor, to jest Twoje dokladne miejsce gdzie klipsem masz chwycic linke.
No tak tak :D tylko właśnie mówię, jak tam zaglądałem, to tego klipsu nie było. Rozumiem że najbardziej prawdopodobne jest że się odczepił i wypadł, tak?
Jeśli nie masz tej ciemnej blaszki pomiędzy 2 a 3 na rysunku to linka się wygina i stąd twoje problemy. Może ci spadła (choć ciężko ją ruszyć) przy demontażu konsoli.
Zeby sama spadla jest to mozliwe, ale bardziej prawdopodobne , ze mogles jej pomoc. Nie slyszales nic brzeczacego jak spadalo w czelusci konsoli ? Ta blaszka jest jakby to rzec niezbedna, bez niej nie ma szans nawet na wzgledne dzialanie mechanizmu. Jest ona do kupienia w ASO , ale z tego co kojarze to 20 zl jak nic , ale trzebaby przedzwonic pewno
pewnie tak ;) w takim razie będę miał trochę zabawy. ciekaw jestem czy je w ogóle znajdę :D
Zeby sama spadla jest to mozliwe, ale bardziej prawdopodobne , ze mogles jej pomoc. Nie slyszales nic brzeczacego jak spadalo w czelusci konsoli ? Ta blaszka jest jakby to rzec niezbedna, bez niej nie ma szans nawet na wzgledne dzialanie mechanizmu. Jest ona do kupienia w ASO , ale z tego co kojarze to 20 zl jak nic , ale trzebaby przedzwonic pewno
szczerze to nie pamiętam. poszukam jej, zobaczymy, może się odnajdzie zguba ;) jak nie to czeka mnie ten wydatek. 20zł to żadna tragedia :D
Te klipsy to mega upierdliwce i lubia uciekac w glab konsoli. Ja swoje mam na niteczkach takich cienkich i dlugich, ze jak mi wypadna to zawsze moge je odnalezc, a konsole kilka razy ladnych juz rozbieralem ( brzmi smiesznie, ale naprawde dziala )
Jakieś wskazówki gdzie i jak szukać? :D albo jak się dostać w głąb konsoli?
Ja po jedna blaszke musialem ,az tunel srodkowy ruszac, wiec wiesz :D Wszystko zalezy gdzie cholera wpadla, autem nie dasz rady potrzasnac zeby ja zlokalizowac :) Leciała napewno w dol, ale moze gdzies sie zaczepila zahaczyla. Musisz szukac .
LeszekCIVIC
12-03-14, 13:37
O matko ile ja sie z tym kiedys namordowalem , ustawialem pozycje maksymalna itd ale powiem wam ze pozycja ciegna tez musi byc ustawiona na zaworze bo inaczej dupa (oczywiscie pod kierownicą przy radyjku i za schowkiem tez ). Kiedyś wymienialem ciegno bo sie pancerz haczył gdzies , zrobilem to sam ale super nie bylo , ktoregos dnia znowu stanelo i zlecilem fachowcowi ktory mi akurat prtzy klimie grzebał wtedy wiec policzył mi za te całe ustawianie 50 zł wiecej niz mialem zaplacic.
Ja mialem gorszy problem bo mi sie razem z tą czarną blaszką urwał biały plastik ale cos tam facet dorobił (podejrzeawam ze na trytytke zapiął :) ) wazne ze skutecznie , od tamtej chwili nie bawie sie juz tym za często a jesli juz to z wyczuciem :) PS: strasznie kiepsko jest rozwiązane zamocowanie końcówek cięgien na tych bialych "bolcach" bez zadnej skuwki czy czegos takiego pozatym te :bolce" sa skierowane ku dołowi :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.