Zobacz pełną wersję : oklejanie prawdziwym carbonem
Maniek-1111
08-03-14, 19:46
witam,
czy jest ktoś na forum, kto zajmuję się porywaniem elementów prawdziwym carbonem, nie żadną folią, interesuje mnie wyłącznie oklejanie prawdziwym carbonem, ja się na tym nie znam i nie chcę się podejmować takiego wyzwania, bo boję się, że coś zniszczę, potem chyba trzeba pokryć lakierem i polerkę zrobić. Chodziłoby mi o pokrycie burty usdm, lotki oraz lusterek spoona. Myślę, że z lotką i burtą nie będzie problemu, ale lusterka? Szukam osób, które znają się na rzeczy i nie odwalą roboty byle jak. Oferty zamieszczajcie najlepiej w temacie, bo może innym ten temat również się przyda.
Z góry dzięki
Nie wiem, czy temat zakładam w dobrym dziale, jeśli nie, to proszę moderatora o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu.
Mi robił kolega jero11 polecam. Oklejanie orginalnym carbonem pokryty lakierem.
Oklejanie prawdziwym carbonem? Z tego co się orientuję to prawdziwym carbonem się nie okleja tylko robi się całkowicie nowy element. Trzeba zrobić formę na podstawie np twojej lotki i nałożyć na zmianę kilka warstw żywicy wymieszanej z utwardzaczem i Bóg jeden wie czy jeszcze i włókna węglowego i nie trzeba tego malować, bo jak dobrze zrobi się formę to element wychodzi bardzo gładki i błyszczący. I nie daj się nikomu nabrać na jakieś oklejanie "prawdziwym carbonem" bo prawdziwy carbon jest bardzo sztywnym materiałem którego nie da się modelować, więc jak można tym cokolwiek okleić? Te wszystkie "prawdziwe carbony" to nic innego jak trochę lepszej jakości folia 3d mająca faktycznie fakturę włókna węglowego, ale z carbonem tylko tyle ma wspólnego. I jeżeli chcesz np lotkę z PRAWDZIWEGO Carbonu to weź sobie pod uwagę że to jest bardzo droga impreza, bo z tego co się orientowałem takowa do ej9 na przykład kosztuje 600 zł, jak nie ponad 1000, nie pamiętam dokładnie pozostałe elementy też będą równie drogie.
Oklejanie prawdziwym carbonem? Z tego co się orientuję to prawdziwym carbonem się nie okleja tylko robi się całkowicie nowy element. Trzeba zrobić formę na podstawie np twojej lotki i nałożyć na zmianę kilka warstw żywicy wymieszanej z utwardzaczem i Bóg jeden wie czy jeszcze i włókna węglowego i nie trzeba tego malować, bo jak dobrze zrobi się formę to element wychodzi bardzo gładki i błyszczący. I nie daj się nikomu nabrać na jakieś oklejanie "prawdziwym carbonem" bo prawdziwy carbon jest bardzo sztywnym materiałem którego nie da się modelować, więc jak można tym cokolwiek okleić? Te wszystkie "prawdziwe carbony" to nic innego jak trochę lepszej jakości folia 3d mająca faktycznie fakturę włókna węglowego, ale z carbonem tylko tyle ma wspólnego. I jeżeli chcesz np lotkę z PRAWDZIWEGO Carbonu to weź sobie pod uwagę że to jest bardzo droga impreza, bo z tego co się orientowałem takowa do ej9 na przykład kosztuje 600 zł, jak nie ponad 1000, nie pamiętam dokładnie pozostałe elementy też będą równie drogie.
Mylisz się kolego. Da się okleić carbonem jakikolwiek element. Samo włókno niepokryte żywicą jest bardzo elastyczne. O technologii takiego zabiegu niestety nic nie wiem, ale na pewno taki zabieg wykonywał w swojej qpe Cesash.
Natomiast maski carbonowe pokrywa się również lakierem bezbarwnym dla uzyskania lepszego połysku.
Oklejanie prawdziwym carbonem? Z tego co się orientuję to prawdziwym carbonem się nie okleja tylko robi się całkowicie nowy element. Trzeba zrobić formę na podstawie np twojej lotki i nałożyć na zmianę kilka warstw żywicy wymieszanej z utwardzaczem i Bóg jeden wie czy jeszcze i włókna węglowego i nie trzeba tego malować, bo jak dobrze zrobi się formę to element wychodzi bardzo gładki i błyszczący. I nie daj się nikomu nabrać na jakieś oklejanie "prawdziwym carbonem" bo prawdziwy carbon jest bardzo sztywnym materiałem którego nie da się modelować, więc jak można tym cokolwiek okleić? Te wszystkie "prawdziwe carbony" to nic innego jak trochę lepszej jakości folia 3d mająca faktycznie fakturę włókna węglowego, ale z carbonem tylko tyle ma wspólnego. I jeżeli chcesz np lotkę z PRAWDZIWEGO Carbonu to weź sobie pod uwagę że to jest bardzo droga impreza, bo z tego co się orientowałem takowa do ej9 na przykład kosztuje 600 zł, jak nie ponad 1000, nie pamiętam dokładnie pozostałe elementy też będą równie drogie.
jak masz taka slaba orientacje to nie wporwadzaj innych w blad. Jak ma byc profi ale cholernie dlugo w wykonaniu to zglosc sie do jero11 z tym ze musisz byc megaaa megaaa cierpliwy i odporny na brak kontaktu z nim:) jak zamowilem maske u niego (akurat wykonana w calosci z carbonu) to tyle co sie naw****ialem przez zerowy kontakt z nim to brak slow ale produkty ma bardzo ladne.
niepokryty żywicą carbon owszem da się formować, ale niech ktoś z was koledzy mi wytłumaczy po co tym coś oklejać skoro po pokryciu go żywicą lub jakimś innym specyfikiem co mi pewnie zaraz ktoś wytknie (nie jestem ekspertem, ale mniej więcej wiem jak się to robi) jest to prze zaje*iście twarde i sztywne? A drugie moje pytanie, jeśli już to nakleicie na jakiś element nie wiedzieć po co to jak ładnie to wygładzicie? Może będziecie potem to jeszcze szlifować??? A może chcecie mieć piękną faktórę od pędzla??? Prawdziwe elementy z carbonu robi sie na formach, wiem jak to mniej więcej wygląda bo mój kumpel robi fotele kubełkowe w bimarco, i ich wytwarzanie różni się tym że tam nie używają włókna węglowego tylko szklanego a i na carbonie coś mi kiedyś wspominał że zaczynają działać. I jeśli już ma to jakoś wyglądać to musi być klepane na formie, a po stwardnięciu mamy nowy element, a nie stary oklejony. No chyba że ktoś wymyślił jakąś nową metodę o której nie wiem, ale wtedy gratuluję pracowitości przez dokładanie sobie roboty z dodatkową obróbką zamiast zrobienia sobie formy i klepania sztuki za sztuką... No ale szpece róbcie sobie jak chcecie, nie obchodzi mnie to, wasze auta, chciałem pomóc, pozdro.
niepokryty żywicą carbon owszem da się formować, ale niech ktoś z was koledzy mi wytłumaczy po co tym coś oklejać skoro po pokryciu go żywicą lub jakimś innym specyfikiem co mi pewnie zaraz ktoś wytknie (nie jestem ekspertem, ale mniej więcej wiem jak się to robi) jest to prze zaje*iście twarde i sztywne? A drugie moje pytanie, jeśli już to nakleicie na jakiś element nie wiedzieć po co to jak ładnie to wygładzicie? Może będziecie potem to jeszcze szlifować??? A może chcecie mieć piękną faktórę od pędzla??? Prawdziwe elementy z carbonu robi sie na formach, wiem jak to mniej więcej wygląda bo mój kumpel robi fotele kubełkowe w bimarco, i ich wytwarzanie różni się tym że tam nie używają włókna węglowego tylko szklanego a i na carbonie coś mi kiedyś wspominał że zaczynają działać. I jeśli już ma to jakoś wyglądać to musi być klepane na formie, a po stwardnięciu mamy nowy element, a nie stary oklejony. No chyba że ktoś wymyślił jakąś nową metodę o której nie wiem, ale wtedy gratuluję pracowitości przez dokładanie sobie roboty z dodatkową obróbką zamiast zrobienia sobie formy i klepania sztuki za sztuką... No ale szpece róbcie sobie jak chcecie, nie obchodzi mnie to, wasze auta, chciałem pomóc, pozdro.
Skąd się biorą tacy ludzie? :confused: Ogarnij się chłopie... :rolleyes: Jesteś kompletnie zielony w temacie, więc jak ktoś wcześniej już napisał - daj sobie spokój i się nie udzielaj...
Nie mało osób to robiło z tego co widać, więc po co na siłę szukać kogoś innego jak każdy poleca jero? ;) Poza tym wystawia często swoje graty na sell i widać jak wykonane są te części...
a pod tym carbonem jest stary element, czy to sam carbon bez grama plastiku?
a pod tym carbonem jest stary element, czy to sam carbon bez grama plastiku?
Przeczytaj pierwszy post jeszcze raz, w sumie to SAM TEMAT wystarczy!!!! Odpowiedź na Twoje pytanie jest w nim zawarta...
ech... szkoda mojego czasu...
ech... szkoda mojego czasu...
No rejczel... ;)
Paweł powiedz że trollujesz , bo nie można mieć tak pod kopułą nayebane.
Faktóre ?
Ja pitole.. jakie to trudne poszukać i zobaczyć na własne oczy:
http://youtu.be/lkDjnFXeKIk
A po co to robić? Bo kuuwa wygląda, jest trwałe i stosunkowo proste do wykonania.
aż zapodam drugi filmik: [lusterka np]
http://www.youtube.com/watch?v=6rTWaV1imzs
No i tak jak przypuszczałem, polerowanie żeby to jakoś wyglądało
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OoH2UhA-95Y
Tu macie video prezentujące jak się robi element z carbonu, nieco inną niż ja podałem, ale również prawidłową metodą bo poza tym że "wygląda" (zresztą lepiej niż na video użytkownika mes) , to jeszcze spełnia swoje funkcje. Jakiś czas temu ogłądałem na YT filmiki pokazujące jak zrobić prawidłowo formę i potem wykonać na jej podstawie element, metodą którą podałem, ale nie jestem w stanie tego teraz odkopać. Włókna węgłowe stosuje się dla zwiększenia wytrzymałości i zmniejszenia wagi elementu, sportowe wydechy w motocyklach wykonane z carbonu mają również tą zaletę że nie nagrzewają się tak jak te metalowe. A tą waszą metodą wytrzymałość może i się zwiększy, chociaż napewno nie tak jak po nałożeniu 3 warstw włókna, ale waga się wręcz zwiększy, chociaż niewiele i cała operacja moim zdaniem mija się z celem Dlaczego nie zrobić tego jak należy skoro i tak kupujemy włókno węglowe? Sorki dla autora tematu, faktycznie minąłem sie z tematem, ale to tylko dlatego że w życiu nie przyszłoby mi do głowy żeby coś takiego robić, dla mnie taka sama wiocha jak folia, a już mówie wam po co oklejać elementy prawdziwym carbonem, żeby zatuszować to że samochód szybciej wygląda niż jeździ i tyle. Możecie się ze mnie wyśmiewać, mnie i tak to nie rusza, bo na temat osób w taki sposób przerabiających swoje samochody mam już dawno wyrobione zdanie.
dla mnie taka sama wiocha jak folia, a już mówie wam po co oklejać elementy prawdziwym carbonem, żeby zatuszować to że samochód szybciej wygląda niż jeździ i tyle. Możecie się ze mnie wyśmiewać, mnie i tak to nie rusza, bo na temat osób w taki sposób przerabiających swoje samochody mam już dawno wyrobione zdanie.
Idź powywalaj choinki zapachowe ze swojego auta bo bardziej śmierdzą niż pachną i nie wracaj... :rolleyes:
Sawczen buduje Civica 500+, ma na aucie maskę z laminatu pokrytą karbonem.
Serio skończ...
Bo wy akurat wiecie co mam w swoim samochodzie... Maska z laminatu pokryta carbonem... Maska, którą się zakłada żeby była lżejsza... pewnie że skończę, bo to co tutaj czytam mnie przerasta hehe...
WściekłyChomik
11-03-14, 09:48
Trochę racji w tym co napisał kolega m1j4g1 jest, trzeba to przyznać. Ten cały boom na 'ala włókna węglowe w cywilnych samochodach jest dla mnie wiochą tak jak stickery i naklejki type r na ej9. Jeżeli już mamy hajs to zakładamy prawdziwy carbon celem zmniejszenia masy, a jak nas nie stać to nie robimy tanich imitacji zwiększając masę. Uważam że carbon ma prawo bytu w samochodach wyścigowych, gdzie każdy kilogram ma znaczenie, a w starym civicu dla "polepszenia" wyglądu lusterek... cóż, pomyślcie sami.
Trochę racji w tym co napisał kolega m1j4g1 jest, trzeba to przyznać. Ten cały boom na 'ala włókna węglowe w cywilnych samochodach jest dla mnie wiochą tak jak stickery i naklejki type r na ej9. Jeżeli już mamy hajs to zakładamy prawdziwy carbon celem zmniejszenia masy, a jak nas nie stać to nie robimy tanich imitacji zwiększając masę. Uważam że carbon ma prawo bytu w samochodach wyścigowych, gdzie każdy kilogram ma znaczenie, a w starym civicu dla "polepszenia" wyglądu lusterek... cóż, pomyślcie sami.
x2 :) Zwykły lans i nic więcej. Cos jak dziesiątki rozpórek w aucie z taką glebą, że nie jest nawet w stanie wejsć szybko w zakręt ;)
Chłopy ale oprócz tego ze autko ma jechac to ma tez wygladać. Jesli z włóknem jest ładniejszy to czemu nie ? :)
Ja yebie panowie przecież to jest proste jak yebanie
Osiągi , performance : Maska full carbon
Wygląd , styling : Maska pokryta carbonem
Możemy równie dobrze się posprzeczać że pantofle są bardziej stosowne niż buty do biegania , mimo że każde z nich spełnia inną rolę.
no coz ostatnio na forum pojawia sie pokolenie gimnazjum to i posty maja odpowiedni poziom... nie da sie tego uniknac:) dobrze ze nie mam admina bo m1j4g1 juz by nas nie zaszczycil wiecej swoimi przemysleniami:)
WściekłyChomik
11-03-14, 17:47
Ja yebie panowie przecież to jest proste jak yebanie
Osiągi , performance : Maska full carbon
Wygląd , styling : Maska pokryta carbonem
Możemy równie dobrze się posprzeczać że pantofle są bardziej stosowne niż buty do biegania , mimo że każde z nich spełnia inną rolę.
Proste.
Osiągi: kupujemy type r'a
Wygląd, styling (ja wolę napisać zwykły lans): naklejamy naklejkę type r na ej9.
Analogicznie Mpower, naklejki K24+ na d13. W każdym z tych przypadków szczycisz się czymś czego nie masz (element z carbonu to to nie jest). Po prostu robisz ludzi w ch**a dla zwykłego pustego lansu, tak?
Może wam się podoba, mnie wcale. Wolę jak samochód wygląda na zadbanego w kolorze, a nie ze wstawkami elementów pseudo-carbonowych.
no coz ostatnio na forum pojawia sie pokolenie gimnazjum to i posty maja odpowiedni poziom... nie da sie tego uniknac:) dobrze ze nie mam admina bo m1j4g1 juz by nas nie zaszczycil wiecej swoimi przemysleniami:)
haha dobre, dlaczego niby? Bo mam odmienne od was zdanie? To to jest forum czy co ja przepraszam? Całe te moje przemyślenia były tylko po to by chociaż jedna Hanka nie musiała czegoś takiego cierpieć, bo moim zdaniem to wieś. I jak się okazuje nie tylko moim, a że paru typków twierdziło że w temacie carbonu jestem zielony i trochę mi na ambicję weszli to im trochę powytykałem. Pisałem w tym temacie nie raz, że to nie moje samochody i róbcie sobie z nimi co chcecie, ja za nie nie będę musiał się wstydzić. I prosiłbym jeszcze autora tematu o oficjalne jego zamknięcie bo nie mogę już oglądać tego bólu du*y u co poniektórych.
Dobra racja skończmy.
http://top2bottomreviews.files.wordpress.com/2011/10/gay-hug.jpg
Na zgodę.
haha dobre, dlaczego niby? Bo mam odmienne od was zdanie? To to jest forum czy co ja przepraszam? Całe te moje przemyślenia były tylko po to by chociaż jedna Hanka nie musiała czegoś takiego cierpieć, bo moim zdaniem to wieś.
Po to jest zakładany temat, żeby pisać o konkretnej sprawie. Jak chcesz w każdym temacie swoje przemyślenia wklejać to załóż bloga. A jak nie możesz oglądać bólu D, to polecam ALT +F4.
Ja bym na Infiego zagłosował, niech rozdaje bany czasowe :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.