Zobacz pełną wersję : Problem z krokowcem przy swapie z d14 na d16vtec
siemka, potrzebuję pilnej porady, otóż:
miałem d14z4 na obd2a, wsadzone zostało d16w4 z automata, do tego założony ssący z krokowcem od z6 , przepustnica jest chyba z b18 (ma fitv) , komp wleciał przerobiony p06 z przejściówką bo wiązka została z z4 (dorobione kabelki do vteca). Obecnie krokowiec podpięty jest 2 kabelkami. Po odpaleniu silnik wskakuje na ok 1500rpm i faluje. Podmienione zostały 2 inne przepustnice, 2 inne krokowce i ssący na Y8 i za każdym razem dokładnie to samo się dzieje. Wyskakuje check i błąd 14 , 1500rpm i faluje. Jak ogarnąć temat żeby to wyeliminować? sprawa na prawdę pilna
problem z przejściówką, trzeba zmienić jeden pin odpowiedzialny za krokówkę. Miałem to samo jak robiłem w D14 OBD1. Prawidłowe umiejscowienie pinu (wtyczka B, pin 23) odpowiedzialnego za krokowca (IACV) obrazuje tutorial : http://www.dodo-upgrades.nl/pinoutp2y.htm Ja rokminiałem temat z OBD2B-->OBD1, nie wiem czy jest tak samo w OBD2A
i to rozwiązało problem całkowicie czy jakieś dodatkowe zabiegi jeszcze?
EDIT: mój błąd , w opisie napisałem że mam ssący z krokowcem od w4 (już poprawione) mam ssący i krokowca z Z6 !
Tak, rozwiązało. Po zmianie pinu wszystko działa. Ja juz chciałem się wieszać, ale Jogal znalazł problem
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
dobra to schematy w dłoń i jutro próbuję
sprawdzone miernikiem i wygląda na to że pin jest w dobrym miejscu :/ i co dalej?
a dobre kabelki masz podłączone do krokowca ? ...który kolor zaizolowałeś ?
Jak to nie pomoże to trzeba zrzucić ulepa ze skarpy i kupić fabie tdi :p
Prawdopodobnie sygnał do krokowca masz w kostce B i pinie 6 (czarno/niebieski kabel, ten kabelek łączysz z 2 pinowym krokowcem, a pomarańczowy izolujesz), A nie w pinie 23 jak jest w schemacie co podesłał Vipek (tak jest w przejściówkach). Sprawdź to bo u Ciebie jest prawdopodobnie to samo...
tyle że w obd2b jest 1 pin od iacv a u mnie w obd2a są niby 3
potrzebujesz zrobić 2 rzeczy:
1. dwa kable z 3 pinowego krokowca musisz połączyć krokowcem dwupinowym (konkretnie to przewód żółto/czarny oraz czarno/niebieski, przewód pomarańczowy zostaje wolny i trzeba go zaizolować)
2.w przejściówce musisz przełożyć kabel z gniazda B (obd2b) z pinu B23 do B6 (we wiązce oryginalnej wiązki która posiadasz powinien znajdować się tam kabel czarno/niebieski)
No i to w sumie tyle. W razie jakichś wątpliwości jeszcze wstaw fotki przejściówki i swoich kostek oryginalnych do kompa.
tak wygląda układ pinów w obd2a
http://www.dodo-upgrades.nl/pinoutOBD2a.htm
problem w tym że są 2 piny czarno niebieskie od iacv , pin 12 i 14 , i komp wywala właśnie błąd 14
A ty jesteś pewien ze masz obd2a?? Z którego roku masz auto?? Wstaw fotki przejściówki i kompa.
W obd2a trzeba takie coś zrobic:
http://honda-tech.com/attachment.php?attachmentid=279717&stc=1&d=1342154679
Wszystko było robione jak w opisie i nic nie działa. Poza tym po przejściówce było podłączone do kompa P28 i odpowiedni kabel z krokowego od wtyczki wchodzi w odpowiedni pin kompa OBD1, sprawdzone przejście i wszystko się zgadza. Żeby było mało tego to ominąłem wiązkę i wpiąłem się odrazu do pinu w kompie a drugi koniec do krokowca i też nie działa. Krokowiec (jeden i drugi) sprawdzony, na pewno działające, wymieniony kolektor ssący na inny żeby wyeliminować jakieś lewe powietrze, 3 przepustnice sprawdzone (jedna wyciągnięta nawet z mojego jeżdżącego auta) i nadal wywala 14. Najciekawsze jest to że samodiagnostyka nie pokazywała błędu na kompie tym co Cloud ma przerobiony pod OBD1 (nie pamiętam teraz oznaczenia) a na moim P28 ciągle 14tka wyskakuje przy sprawdzeniu SCSem.
moze masz ecu upalone na obwodzie od krokowca
Komp p06 przerobiony na p28 wyjęty ze sprawnego auta, podmieniony na p28 jeżdżący z w4 w innym projekcie.
masa krokowca z masy wtryskow kolor ye.blk a plus krokowca prosto w ecu pina a9 bodajrze w seryjnych wiazkach gr/wht
ewentualnie na krokowym bieguny mozesz zamnic ale kiedys jak sprawdzalem to w obie pozycje chodzil poprawnie
kolory z wiazek obd1
ja gdzieś znalazłem info chyba nawet tutaj że jest obd2a , auto z początku 2000r.
pytanie dodatkowe, czy ktoś orientuje się do kogo mógłbym się zgłosić we Wrocławiu żeby mi ogarnął sytuację? jakiś dobry elektryk/elektromechanik?
w angielkach jest inaczej i w japonczykach jest inaczej to samo bylo niby obd2a w d15z8 bo niebieskie gniazda bla bla a schemat pokrywa sie z odb1pinout plus pare dodatkow ckf egr itp to samo moze bc w angielce 2000 r bedzie tak jak obd2a patrz jakie masz kostki jak dwie duze i jedna mala to masz obd2a a jak trzy duze obok siebie to obd2b wrzuc foto albo jaki link to ci podrzuce link z odp schematem
W D14Z4 jest OBD2a bez względu na rocznik.
masa krokowca z masy wtryskow kolor ye.blk a plus krokowca prosto w ecu pina a9 bodajrze w seryjnych wiazkach gr/wht
tak było zrobione, wiązka była całkowicie ominięta, w OBD1 pin A9 od IACV, nadal nic i błąd 14
bieguny zamieniane
OBD nie ma znaczenia bo sprawdzane było przejście bezpośrednio od wtyczki krokowego do odpowiedniego pinu w kompie jak robiliśmy to na wiązce jeszcze
Zakładając przepustnicę bez FITVa ledwo chodził na jałowym, miał w okolicach 700 obrotów po utrzymaniu go gazem na wyższych obrotach zaczyna falować, ciągle 14 się świeci, na przepustnicy z FITVem mamy trochę więcej powietrza i chociaż nie gaśnie ale i tak nie jest dobrze.
http://img853.imageshack.us/img853/3108/v1ej.jpg (http://img853.imageshack.us/i/v1ej.jpg/)
http://img856.imageshack.us/img856/5935/qvka.jpg (http://img856.imageshack.us/i/qvka.jpg/)
http://img23.imageshack.us/img23/9310/b4ut.jpg (http://img23.imageshack.us/i/b4ut.jpg/)
to jest obd2a
http://www.dodo-upgrades.nl/pinoutOBD2a_bestanden/image004.jpg
sa dwa kolory na schemacie czarno niebieskie poniewaz a12 jest uzywany przy dwu pinowym a a13 i a14 przy 3 pinout iacv
a 12 z wiazki obd2a musi wchodzic w a9 do ecu obd1 zwroc uwage zebys nie spojrzal czasami na kostke do gory nogami albo od drugiej strony bo sie mona latwo pierdyknac
Napisałem to stronę wcześniej. Nie ma mowy o pomyłce.
Cudów nie ma, Jak dajesz bezpośrednio z przejsicówki z A9:
http://www.dodo-upgrades.nl/pinoutp06p28p30_bestanden/image002.jpg
na krokowca, a w kablu żółto czarnym w kostce od krokowca masz 12V to musi to działać(ten sam plus leci na wtryski, a wtryski są sterowane masą z kompa, ktoś tu wcześniej odwrotnie wszystko napisał), nie ma opcji.
jogal nie wybierasz się przypadkiem do Wrocławia? :p
ktos tu chyba polegl w kablach:D
ja się w tym nie babrałem bo niestety nie znam się na tym a wyznaję zasadę "jak nie umiesz to nie tykaj" bo można większe kuku narobić niż to co warte. Wiem że ci którzy to robili wykorzystali całą swoją wiedzę i doświadczenie i na prawdę próbowali wieeeelu "kombinacji" i niestety nic nie przyniosło efektu. Stąd moja prośba o pomoc
a krokowiec sprawny?? Jest jakiś opór na pinach krokowca?? Bo może przez te różne kombinacje się zjarał...
sądzę że sprawny. poza tym byly próby też na innych krokowcach i ta sama sytuacja :/
na poprzedniej str mario85 opisal dokladnie co i jak bylo sprawdzane i jak bylo na przepustnicy bez fitv
2 krokowce sprawne, sprawdzany opór, nie pamietam dokladnie ile było ale zawierał się w granicach.
poprowadziliście ten kabel z a9 (5 pin w górnym rzędzie od lewej strony w kostce A) bezpośrednio na kostkę krokowca?? Macie tam napięcie w tej kostce od krokowca jakieś??
ponawiam pytanie czy ktoś się orientuje do kogo można uderzyć z tym problemem we Wrocławiu?
poprowadziliście ten kabel z a9 (5 pin w górnym rzędzie od lewej strony w kostce A) bezpośrednio na kostkę krokowca?? Macie tam napięcie w tej kostce od krokowca jakieś??
Coś w okolicach 4,5V. Może poprostu to co innego? Teraz na P06 nie zawsze wywala checka a jak wywali to na SCS nie pokazuje błędu. Jedynie jak mam podłączony pod P28 to pokazuje i da się zdiagnozować.
znalazłem gdzieś na zagranicznym forum szczątkowe info że chodzi o różnice napięć wynikającą z różnych oporności w obd1 i 2 ale może ktoś coś wie więcej na ten temat?
roznice opornosci czego ? krokowca mozesz zalozyc nawet z 4 gena i bedzie chodzil , nie chce mi sie od nowa cyztac tematu ale wczoraj robilem podobny problem jak u ciebie tyle ze z wiazka od d14z2 pin w prrzejsciuwce byl wpiety w wolne miejsce zamias w kabel idacy do krokowca we wiazce ;D wogole te hinskie przejsciowki to kaszanka taka ze fuj
na tym że bez zmian , w przyszłym tyg auto idzie do EMG
Nie wiem ile w tym prawdy ale podobno te przejściówki nie pasują za chu do angielek
Przynajmniej tak u mnie było... Wtyczki z OBD1 a wiązka OBD2...
Przerobienie wiązki to zaledwie z ~9kabli? 2 do wtrysków, 5 do aparatu zapłonowego i 2 do vtec'a + kilka przełożonych pinów.
Sprawdź czy na 1000% aby na pewno dobrze Ci sie kable pokrywają.
dziś podłubaliśmy trochu i oto co wyjszło - kumpel odpiął jakąś wtyczkę z tyłu przepustnicy (nie wiemy od czego, jutro wrzucę foto) i falowanie ustąpiło. Obecnie jest tak - silnik trzyma 1400-1500rpm, świeci się check. Po tym jak wyskoczył check sprawdziliśmy błędy i oto co wyszło:
https://www.dropbox.com/s...%2019.25.43.mp4
na moje to 3 , 7 , 10 , 14 i (chyba) 20 - czyli wszystko co chyba możliwe w dolocie
3 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód
7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
10 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
20 - Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód
Propozycje?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.