Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Branie oleju po remoncie ... b16a2



Davido_
08-03-14, 12:12
Witam , mam pytanie czy to normalne , że "na dotarciu" silnik bierze olej ? mam zalany olej mineralny ... 15w40 , kompresja idealna 14,5 bara na każdym cylindrze . Silnik ogólnie chodzi ładnie , nie widać żeby kopcił , jednak na bagnecie przez 500 km ubylo około 1/3 od max . Czy ktoś kto remontował silnik może się wypowiedzieć jak to u niego wyglądało ? Teraz chce zalać niedługo docelowy 5w50 valvoline ...ale boję się , że będzie go spalał ; /

Edit : pomiary oczywiście zrobione , było robione honowanie cylindrów ale mieściły się w nominale , uszczelniacze wymienione na OEM , pierścienie NPR

Michał102
08-03-14, 12:52
W necie idzie wyczytać, że silnik na dotarciu może olej łykać... potem powinno się to unormować.
Mój D16Y8 jednak nie wziął ani kropli minerała.

Co do kompresji, to nie masz czasem troszkę za małej jak na B-serię?
U mnie w trakcie docierania Y8 było 15.5, 15.5, 15, 15
Teraz po przejechaniu ponad 8kkm na oleju 5W40 jest 15, 14.9, 14.5, 14.4

Davido_
08-03-14, 13:36
A robiłeś honowanie ? Kompresja z tego co sprawdzałem to wszystkim wychodzi ~14 więc myślę , że jest ok ale może ktoś potwierdzi ...

Michał102
08-03-14, 13:39
Honowania nie robiłem, w silniku były tylko wymieniane pierścienie, uszczelniacze, panewki i pozostałe uszczelki.
Jedyna obróbka jaka była, to plan głowicy.

krystek12321
08-03-14, 13:42
Bez honowania pierscienie mogą sie nie dotrzeć poprawnie, i bedą puszczać olej.

Davido_
08-03-14, 13:46
Ale ja właśnie robiłem honowanie i w okresie docierania przez 500 km ubyło mi oleju 1/3 na bagnecie ...

probestic
08-03-14, 13:53
Ale ja właśnie robiłem honowanie i w okresie docierania przez 500 km ubyło mi oleju 1/3 na bagnecie ...

Oglądałeś wszystko dokładnie ? Nigdzie nic nie puściło ? Może jest jakiś wyciek ?

Davido_
08-03-14, 14:05
Wyciek miałem z pod zaślepki wałka rozrządu ...coś tam wyleciało ale chyba nie aż tyle ... teraz już jest ok , nie ma wycieków .

lukasrz
08-03-14, 14:56
Prowadnice zaworowe nowe?

Davido_
08-03-14, 15:12
Prowadnic nie wymieniałem ale nie wykazywały nadmiernego zużycia ( luz w normie ) . Myślicie , że to prowadnice ? Cholera ... czyli jak się okaże że to prowadnice to teoretycznie głowica do zrzucenia ; /

Guscioren
08-03-14, 15:55
Po 1 remoncie magik który mi robił głowice. Wziął hajs za full wypas remont a zmienił tylko uszczelniacze. Po 20k\km jak spalanie wróciło do litra na 3k\km rozebrałem znów silnik i okazało eis że prowadnice wysrane na Amen, więc myślę że jak u Ciebie trzymały wymiar to nie powinno się nic dziać :P

Greg001k
08-03-14, 16:05
W sumie to chyba zależy od tego, czy jest owalizacja, czy też nie. Ja nie robiłem pomiarów, ani honowania w moim B16A1 (zaryzykowałem i zaufałem koledze, że silnik ma ok 135000km przebiegu, oraz że bierze olej prawdopodobnie przez uszczelniacze i pierścienie) - wymieniłem jedynie pierścienie, wszystkie uszczelki, kasowniki, ręcznie podocierałem zawory, wymieniałem uszczelniacze i uszczelki, blok i głowicę planowałem recznie, natomiast panewki zostały stare ze względu na bardzo ładny stan. Efekt - podczas docierania na 10W40 przez bodajże ok 1500km nie dostrzegłem ubytków, po przejściu na Motul 5W40 na 10000km musiałem dolać ok 0,5-0,6l (należy zaznaczyć że poci się misa olejowa - wadliwa uszczelka OEM Hondy), aktualnie kilka tyś km na Valvoline 5W50, oznak poboru oleju brak ...


Bez honowania pierscienie mogą sie nie dotrzeć poprawnie, i bedą puszczać olej.

Davido_
08-03-14, 17:40
No ok u mnie owalizacji nie było , honowanie zrobione , prowadnice teoretycznie w normie ( na nie pada podejrzenie ,no bo co innego ? ) . Cały czas mam nadzieję , że to przez okres docierania bo się wkurzę jak trzeba będzie zwalać głowicę bo magik który mierzył prowadnice stwierdził , że jest ok ; /

PixeL
08-03-14, 18:14
ja bym jeszcze pojezdzil i poobserwowal co sie bedzie dzialo dalej,moze sie unormuje,podejzenia mam dwa ,albo przyszczypnelo ktorys uszczelniacz zaworowy przy zakladaniu lub ewentualnie ktorys pierscien olejowy jest zle zalozony co przy tych pierscieniach typu corsa sie czesto zdaza

Davido_
08-03-14, 18:20
Robiłem remont osobiście i dwa razy sprawdzałem zanim cokolwiek ruszyłem ... na 100 % są dobrze założone pierścienie ... uszczelniacze zakładałem za pomocą nasadki i delikatnie je "wklepując" . Także pierścienie i uszczelniacze wykluczam . Nie pozostaje mi nic innego jak pojeździć i zobaczyć co się będzie działo ...

Karpiczek
08-03-14, 21:30
To ja Ciebie pociesze ;p
Jeden z wykladowcow na mojej uczelni,zrobil remont swojego silnika. Po remoncie olej bral mu silnik az przez 10 tys km. Tak dlugo trwalo docieranie silnika. Pozniej jak reka odjal.

Davido_
08-03-14, 23:02
No to pocieszające ... chociaż jeden co mnie pocieszył :D Na razie mam to w dupie ...jezdże i obserwuje olej , normalnie traktuje silnik tzn. normalnie jak na dotarcie ... przyszło mi do głowy , że może coś z odmami ale w sumie dolną mam podpiętą normalnie a na górnej mam filterek , więc raczej nie .

Davido_
09-03-14, 10:27
Zrobiłem analize spalin i nic nie wskazuje na spalanie oleju, wszystko jest w normie ... sam już nie wiem , teraz na dniach zmienie olej i będę obserwował . Miejmy nadzieję , że część wyleciała przez ten wyciek z zaślepki wałka rozrządu, a część po prostu poszła przez układające się pierścienie .