Zobacz pełną wersję : d16z6 i branie oleju
Mam problem ze spalaniem oleju , silnik smiga ladnie ale niestety bierze sporo oleju. Dotychczas przy minimalnym stanie oleju kontrolka checka zapalala sie jedynie przy duzych predkosciach, jednak dzisiaj podczas spokojnej jazdy po ok 5 minutach zapalila sie. Chce tez dodac ze od niecalego tygodnia jezdze na gazie.Teraz moje pytanie :
czy check zapala sie w zwiazku z olejem czy tez zwiazane jest to z instalacja gazowa? Szukalem podobnego problemu w wyszukiwarce ale nic nie znalazlem, prosze o wskazowki !!
zrób samodiagnostyke to sie dowiesz, nikt tutaj nie zgadnie na chybił-trafił :)
Ja mogę zagdybać - olej (a konkretnie odpowiednio wysokie jego ciśnienie) potrzebny jest do załączenia się VTECa. Może tu jest problem? Przy niższym poziomie oleju VTEC się nie załączy - a zapali się check z błędem 22.
To tylko jedna z możliwości.
bierze sporo oleju
Sporo, czyli ile?? Wg. Instrukcji granica to litr na tysiac kilometrów, ale moim zdaniem setka na 10000 to dużo :lol:
ale moim zdaniem setka na 10000 to dużo :lol:
Dzida, poza tym wszystko w porzadku ? ;)
ale moim zdaniem setka na 10000 to dużo :lol:
Dzida, poza tym wszystko w porzadku ? ;)
Z moim silnikiem jak najbardziej :lol:
A tak na serio moje D14A1 nie chce oleju, chyba że biję rekordy prędkości, ale też w ilościach minimalnych... reszta może łykać, ale w granicach zdrowego rozsądku... :)
Powiedzcie mi panowie ile wchodzi oleju do d16y8 ?I przy jakiej ilosci wypalonego lub ubywajacego oleju miarka pokazuje stan minimalny?
mialem taki sam problem z moim D16Z6 po zakupie auta na oleju ktory "ponoc" wymienial sprzedajacy zrobilem jakies 1000km po czym postanowilem wymienic mimo wszystko, bylem w dosc renomowanym punkcie weszlo ponoc 3.2 litry, zaplacilem i pojechalem po okolo 700 km gdy sprawdalem olej przy okazji grzebania okazalo sie ze oleju bylo tyle :
http://img295.imageshack.us/img295/4250/bagnetoa7.jpg
co bylo dla mnie kompletnym szokiem i nie ukrywam ze w tym okresie krecilem silnikiem wysoko(srednio 6-7 tys) ale zdaje sie do tego on jest, dodam ze mam instalacje gazowa, uzupelnilem olej i sprawdzam codziennie stan i jak narazie nie widze nic niepokojacego po przejechaniu 500 km a nie zmienilem stylu jazdy.A co do kontrolki check to czasem potrafi sie zapalic w momentach gdy piluje na gazie albo gdy zdarzy mi sie gwaltownie chamowac z duzych predkosci(sprzedajacy twierdzil ze kontrolka to sprawka instalacji gazowej ze niby komputer glupieje ?? a wiec tez :afro: czeka mnie samodiagnostyka
ogolnie moj stary w swoim samochodzie tez ma ten kwas ze bieze mu olej a po dluszym czasie jednak jest widoczny ubytek oleju...takze sadze ze to za sprawa gazu. Ale to nie jest powiedziane na 100%
Moja Honda mam nadzieje ze nie bieze (1.6 V TEC) bo mam ja od miesiaca :)
Laser_1985
26-02-08, 00:21
U mnie kontrolka zapalała się w zależności na jakiej stacji gaz ładowałem, zawsze po zalaniu na ORLENIE paliła się... na kompie wykazało jakiś błąd mieszanki spalania ponoć.. ;-)
... to ja troche z innej beczki
Było już wiele na forum na temat spalania oleju, ale mało o spalaniu w D15Z6... i tu pytanko ile Wam spala ten silnik oleju? i przy jakim stylu jazdy?
U mnie po wstępnym sprawdzaniu wychodzi jakiś litr na 1000km.
szykuj kaska na tzw maly remont zatem
ups!
Pomyliłem się chodziło mi o litr na 10.000 km.
A gdyby brała więcej, to co rozumiesz przez mały remont?
litr na 10.000 to nic szczegolnie jak silnik widzi czerwone pole. maly remont to wymiana:
-pierscieni
-uszczelniaczy
-uszelki glowicy
-usz. miski olejowej
-usz. kolektora ssacego
honowanie
planowanie glowicy.
koszt to w zaleznosci od mechanika i czesci 900-1200zl
-
też już gdzieś o tym słyszałem, ze VTEC-ki potrafia brać olej jak się je wysoko kręci...
TENCIO, czy oleje Motul. które oferujesz są jakoś polecane przez Hondę do jej aut?? (Tak jest np. w przypadku Renault, które dedykuje elf-a). Czy są to tylko oleje przeznaczone do wysokoobrotowych silników?
Dodam, że szukałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć nic na ten temat.
Mój D15Z6 też łyka ok. 1,5L na 10.000 km. Mechanik u którego serwisuję autko ( 9 lat pracuje w ASO Honda w warsztacie żeby nie było że na sprzedaży :) ) mówi że mam jeździć i się nie przejmować bo takie spalanie oleju to norma, tym bardziej że silnik nie ma wycieków, analiza spalin wyszła w normie i stopień sprężania również!! Co prawda do jego D14Z2 z roku 2000 nie musiał dolewać oleju - przy wymianie i zalaniu pod kreskę MAX po 10.000 km bagnet wskazywał 1mm powyżej MIN. Szczerze nie wiem czy VTEC ma coś wspólnego z braniem oleju, tryb ECONO w naszych silnikach też chyba nie, przynajmniej teoretycznie nie powinien mieć, lecz z praktyką bywa niestety różnie często odbiega od teorii.
Pozdrawiam, idę dolać oleju i w drogę :aloha:
ps. może u mnie zmiana oleju z shell 10w40 na MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS TECHNOSYNTHESE, lub MOTUL 4100 POWER TECHNOSYNTHESE 15w50 zmniejszy troszkę jego zużycie??
Jak myślisz TENCIO?? (widzę żę cena za MOTULA jest identyczna jaką niedwano zapłaciłem za SHELL 5 Litrów oczywiście = 135 zł)
kiedys, gdy to nie ksiegowi decydowali o tym czym zalane sa silniki hondy, to wlasnie motul mieszkal w srodku.
slawoo, proponowalbym najpierw zmienic na 6100 10w40 i zobaczyc czy cos sie zmieni. motul jest w bankach 5l, wiec na ewentualne dolewki zostanie ci prawie 1.5l i ja bym tak zostawil. ewentualnie mozesz sobie delikatnie skrocic okresy miedzy wymianami oliwy do np 9000km. 1.5/10.000km nie jest niczym strasznym jezeli autko widzi od czasu do czasu czerwone pole. ewentualnie przy nastepnej wymianie zalac 15w50, ale nie wydaje mi sie by tu akurat byla taka koniecznosc.
kiedys, gdy to nie ksiegowi decydowali o tym czym zalane sa silniki hondy, to wlasnie motul mieszkal w srodku.
To jest jakies sprawdzone info, czy ktos gdzies slyszał? Bo w zadnym manualu czy innym nic o tym nigdy nie slyszalem. Jak i nigdy nie slyszalem, zeby tego oleju urzywaly jakiekowliek serwisy hondy.
TENCIO, szczerze to też myślę że 1,5L/10.000 km to nie tragedia więc na razie zostanę przy 10W40
ewentualnie przy następnej wymianie (za ok 9000 km :) ) zaleję MOTUL 6100 (teraz mały OT ale myślę że nikt mnie za to nie powiesi) - jeśli kupiłbym u Ciebie to jest możliwość osobistego odbioru w Rybniku??
Pytałem ostatnio mechaników z ASO Hondy rzeczywiście fabrycznie Hondy są zalewane jakimś olejem którego skład jest zastrzeżoną tajemnicą firmy, nawet w ASO nie wiedzą co to dokładnie jest!!
Pozdrawiam i sorry za OT.
Mój D15Z6 też łyka ok. 1,5L na 10.000 km. Mechanik u którego serwisuję autko ( 9 lat pracuje w ASO Honda w warsztacie żeby nie było że na sprzedaży :) ) mówi że mam jeździć i się nie przejmować bo takie spalanie oleju to norma, tym bardziej że silnik nie ma wycieków, analiza spalin wyszła w normie i stopień sprężania również
To mnie pocieszyłeś, skoro tak Ci powiedział mechanik z ASO Hondy :) co do silnika to u mnie też jest w pełni sprawny :)
Szczerze nie wiem czy VTEC ma coś wspólnego z braniem oleju, tryb ECONO w naszych silnikach też chyba nie, przynajmniej teoretycznie nie powinien mieć, lecz z praktyką bywa niestety różnie często odbiega od teorii.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał, że jazda spokojna, (na econo) nie powoduje zuzycia oleju, jedynie "czerwone pole" to powoduje. U mnie "czerwone pole" rzadko, raczej econo-style jazdy :) a oleju tez ubywa.
p.s. slawoo na jakim oleju jeździsz aktualnie?
Sorki juz wiem na jakim jeździsz nie zauważyłem w poprzednim mailu :D
jest możliwość osobistego odbioru w Rybniku??
jak najbardziej. olej z ktorym honda wyjezdza z salonu to oliwa mineralna zalana jedynie na czas dotarcia silnika. pozniej juz wlewane sa szablonowe oleje.
Ja swoją D15Z6 latam na 10w40, statnio zalałem Motul 6100+. Po 8000 km poziom oleju podchodzi pod minimum. Może zima trochę oszczędniej wpływa na zużycie (ostrożniejsza jazda). Poprzednio jezdziłem na Castrolu 10w40 Magnatec, dolewka byla potrzebna przy 7000-8000 km, jakieś 0,5l żeby pół stanu było. Nie katuje auta ale jeżdżę dynamicznie raczej.
troche to nie jasne :) , teraz po 8000km masz stan POD MINIMUM?...czy po maximum? ;)
troche to nie jasne :) , teraz po 8000km masz stan POD MINIMUM?...czy po maximum? ;)
prawie minimum mam teraz około 1,245 mm od dolnej kropki na bagnecie :djablek:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.