PDA

Zobacz pełną wersję : Rozrząd + uszczelnienie



kamil1988
07-03-14, 15:30
Witam niewiem czy dobry dział ale zapytam
robię rozrząd w d16z6 co przy okazji zdjętego rozrządu można uszczelnić? wałek rozrządu i wał korbowy? coś jeszcze czy nic więcej?

York22
07-03-14, 22:09
W zasadzie za wiele uszczelniania tam nie ma... masz dwa uszczelniacze (wałka w głowicy i wału korbowego) i pompę wody. Ewentualnie z pokrywy zaworów może lać się olej z samej góry na sam dół, ale to i tak będzie zdjęte więc przy okazji warto nową uszczelkę dać.

Hektor139
07-03-14, 22:10
tylko tyle bo pompe wody raczej sie wymienia jak cieknie ale jeśli nie masz wycieków to nie szukaj dziury w całym tylko zostaw jak jest

York22
07-03-14, 22:38
tak, a za 5 tyś km będzie robił rozrząd drugi raz, bo zacznie pompa lać, moim zdaniem głupia i pozorna oszczędność

kik
08-03-14, 00:16
do niedawna nigdy nie wymienialem pompy wody w zadnym japonskim aucie i zawsze sie udawało ale w mojej obecnej nastoletniej perełce ten zabieg nie poplacil i chwile po wymianie zaczęła cieknąć! Zeby było całkiem miło to nowa pompa DOLZ identycznie zaczeła kapac po kilku miesiącach, teraz na KWP drugi rok i cisza. Dlatego zawsze juz bede wymienial pompe bo te oryginalne są za stare a te nowe są juz tak robione, zeby je przy kazdej wymianie rozrządu wymieniac.
Odnośnie uszczelniaczy to polecam CORTECO w środku to samo co OE czyli NOK made in japan.

Cywa
08-03-14, 00:16
Hektor, rob tak w swoim aucie ale nie gadaj glosno takich durnot innym ludziom.

Od strony rozrzadu ciec moze z wielu roznych miejsc, uszczelnienie walka rozrzadu, spod czapki glowicy, spod glowicy, uszczelniacz walu korbowego, spod obudowy uszczelniacza walu korbowego, spod pompy wody i wkoncu spod misy olejowej. Jak wszystko rozbierzesz to bedziesz widzial czarno na bialym.

p.s praktycznie zawsze cieknie spod kopulki w gniazda swiec zaplonowych

kamil1988
08-03-14, 08:48
ok dzieki za rady, pompa wody wleci nowa nie ma innej opcji, uszczelnie to co na oko będzie tego wymagało,

p.s praktycznie zawsze cieknie spod kopulki w gniazda swiec zaplonowych
racja mi tez ale do czasu :)

Szczur[R]
09-03-14, 10:10
Hektor, rob tak w swoim aucie ale nie gadaj glosno takich durnot innym ludziom.
O co Ci chodzi ? Pompy wody się NIE wymienia jeśli nie ma takiej potrzeby - tak zaleca producent. OEM potrafi przejechać 500tyś km.
Przy wymianie rozrządu pompę kontrolujesz - oglądasz na obecność wycieku oraz sprawdzasz luz na rolce - to wszystko.


Od strony rozrzadu ciec moze z wielu roznych miejsc, uszczelnienie walka rozrzadu, spod czapki glowicy, spod glowicy, uszczelniacz walu korbowego, spod obudowy uszczelniacza walu korbowego, spod pompy wody i wkoncu spod misy olejowej. Jak wszystko rozbierzesz to bedziesz widzial czarno na bialym.
ale co ma ciec ? chyba odróżniacie wodę od oleju... Jeśli o olej chodzi to w 8/10 przypadków cieknie z pod uszczelki pokrywy zaworów.


p.s praktycznie zawsze cieknie spod kopulki w gniazda swiec zaplonowych
???

Hektor139
09-03-14, 12:32
mi chodziło że pompy wody sie nie uczelnia ewentualnie wymienia, a jeśli nic nie cieknie z innych miejsc to niema sensu nic wymieniać, ale jeśki ktoś chce to może sobie profilaktycznie wymienić zestwa uszczelek w całym silniku

Cywa
09-03-14, 12:52
Chce ktos z was kupic pompe wody? Tanio oddam, 100% OEM w najgorszym wypadku ma 200tys przebiegu stan idealny nie ma luzow, wedlug informacji mechanika powyzej przejezdzi jeszcze 300 tys, tanio oddam (nowa uszczelka w zestawie ! ) ??

P.S Szczur, paska tez nie wymieniaj bo po co? Zdejmij zobacz czy nie ma pekniec, naciagnij i zakladaj na kolejne 100tys

Szczur[R]
09-03-14, 13:50
P.S Szczur, paska tez nie wymieniaj bo po co? Zdejmij zobacz czy nie ma pekniec, naciagnij i zakladaj na kolejne 100tys
Pasek ma być wymieniony co 100tyś, pompa ma być skontrolowana po 200tyś. Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem ? Tak zaleca producent, jesteś mądrzejszy od inżyniera który to zaprojektował ?

Cywa
09-03-14, 14:45
Posluchaj ja problemow czytania ze zrozumieniem nie mam, ale Ty chyba nie myslisz logicznie.

W manualu pisze duzo roznych rzeczy. Jezeli juz jestes taki hej do przodu z manualem to po pierwsze pompe sprawdza sie nie po 200 tys a po 100 tysiacach, wedlug manuala olej wymienia sie co 5 tys km i stosujesz sie do tego? Manual manualem a sztuka mechaniki samochodowej i rzeczywistosc pokazuja co innego. Dla mnie mozesz jezdzic na tej pompie 500 tys, ale myslac logicznie rozrzad wymienia sie kompletny, robisz to raz i masz pewnosc i spokoj.. no ale zawsze mozna probowac jezdzic do bólu az pewnego pieknego dnia wysra Ci caly plyn chlodzacy w najmniej oczekiwanym momencie na trasie :) ktos juz wyzej pisal na temat oszczedzania na pompie wody.

Do newralgicznych punktow samochodu trzeba miec odpowiednie podejscie. Dla mnie koniec tematu.

kamil39
09-03-14, 18:32
Dokladnie wole dolozyc 130 zl do rozrzadu i bycspokojnym, niz pozniej lawetowac auto za kwote kilka razy wieksza ...

Szczur[R]
09-03-14, 18:47
Posluchaj ja problemow czytania ze zrozumieniem nie mam, ale Ty chyba nie myslisz logicznie.
masz - nie potrafisz zastosować się do instrukcji obsługi

W manualu pisze duzo roznych rzeczy. Jezeli juz jestes taki hej do przodu z manualem to po pierwsze pompe sprawdza sie nie po 200 tys a po 100 tysiacach, wedlug manuala olej wymienia sie co 5 tys km i stosujesz sie do tego?
W moim egzemplarzy jest napisane że co 15tyś, ale może w Twoim jest inaczej. Tak STOSUJE SIĘ DO TEGO - wymieniam co 15tyś bo nie jestem gimbusem jak Ty kolego, który pozjadał wszystkie rozumy.

Manual manualem a sztuka mechaniki samochodowej
Sztukę masz np. w muzeum lub filharmonii.

Dla mnie mozesz jezdzic na tej pompie 500 tys, ale myslac logicznie rozrzad wymienia sie kompletny, robisz to raz i masz pewnosc i spokoj..
Wymieniasz pompę która jest przygotowana na przebieg 500tyś na chu...wy zamiennik który następnie wymieniasz co następne 100tyś - brawo - myślisz bardzo logicznie.

no ale zawsze mozna probowac jezdzic do bólu az pewnego pieknego dnia wysra Ci caly plyn chlodzacy
Nie ma możliwości takiej awarii OEM pompy żeby uciekł płyn, chyba że jakiś "mechanik" przy niej grzebał. Jest możliwość pocenia się uszczelki lub zatarcia łożyska - głównie podczas przegrzania silnika. Nie jest to jednak spowodowane niewymienieniem pompy. Jeśli masz wątpliwości sprawdź jak to "niezwykle skomplikowane urządzenie" jest skonstruowane, zanim naskrobiesz kolejny bezwartościowy post.

Do newralgicznych punktow samochodu trzeba miec odpowiednie podejscie. Dla mnie koniec tematu.
Dla mnie też. To jest Honda a nie Golf. Na pierwszy rzut oka widać że wiedzę masz znikomą + braki w czytaniu i pisaniu

Cywa
09-03-14, 21:00
Dla mnie też. To jest Honda a nie Golf. Na pierwszy rzut oka widać że wiedzę masz znikomą + braki w czytaniu i pisaniu

Najwieksze braki to masz tu tylko i wylacznie Ty i to pod kazdym wzgledem :) Piszesz do mnie o mojej wiedzy - oczywiscie sam przyznaje ze jest znikoma :) A moze przypomniec Ci jak zadales pytanie z rozrzadem "odwroconym" o 180 stopni ? Na poziomie wiedzy "master" nie wiedziales ze wal korbowy robi 2 obroty wzgledem walkow rozrzadu? Takze wybacz mistrzu, przyjmujemy oficjalnie na forum ze pompa spokojnie robi 500 tys, a sprawdza sie ją co 200 tys.

Nie wdaje sie wiecej z Toba w gadke i tak zawsze sobie powtarzam aby tego unikac z takimi ludzmi jak Ty, niestety po raz kolejny popelnilem blad. Dla ogółu zakonczmy to prosze, autor dostal odpowiedz na pytania, do zamkniecia.

coobek
11-03-14, 18:33
Panowie, wszyscy macie troche racji i z tą sztuką i z tym manualem ale to wszystko tyczy sie aut max kilkunastoletnich a nie wiecej.
Wszystko ma swoj kres nawet HONDA.

spychu
11-03-14, 20:29
Oboje nie macie racji.
Pompy wody wg ASO Honda nie wymienia sie z kazdym paskiem i rolka, tylko co druga wymiane paska.
Wg ksiazki pasek z rolka wymienia sie co 100tys km lub co 5lat, analogicznie pompe wody OEMowa wymienia sie co 200tys km lub 10lat, tak jest w przypadku 6gen EJ/EK, okresy miedzywymianowe w EG czy MA/MB moga byc inne ale pompa jest tez wymieniana co 2 pasek.

Jesli nie znamy dokladnego przebiegu, czy tym bardziej nie wiemy czy to kiedykolwiek bylo wymieniane, nalezy wymienic i spac spokojnie, w pozniejszych wymianach kwota za pompe wody jest na tyle mala, ze nie ma sensu ryzykowac z zamiennikami, chociaz Aisin czy GMB praktycznie nie odstaja jakoscia od OEMu i jest bardzo duza szansa, ze jednak te 200tys km przelataja bez zajakniecia, niemniej jednak nie warto ryzykowac.